Soini lienee tarkoittaa kokoomuksen vaasalaista kansanedustaja Susanna Koskea (kok.) jonka tviittiä ruotsinkielinen yle lainasi. Tästä näkee mikä arvo Soinin silmissä on kansanedustajilla, hän on renki vain.
HS:
Perussuomalaisetkin uhkailevat tekevänsä sote-alueista hallituskysymyksen – Soini tuohtui ”palkkarenkien” twiittailusta
Politiikka 6.11.2015 13:37 Päivitetty: 6.11.2015 15:11
Perussuomalaisten puheenjohtaja Timo Soini sanoi iltapäivällä tilanteen muuttuneen hankalammaksi päivän aikana ja luottamuksen hallituskumppaneihin rapisseen.
Soini oli selvästi tuohtunut joidenkin kokoomuslaisten Twitter-viesteistä.
”En ymmärrä sitä, että palkkarengit twiittailevat joskus illalla tsemppiviestejä. Heidän tehtävänsä ei ole twiittailla vaan tukea ministereitä.”
Soini ei tarkentanut, keitä hän tarkoitti.
Ärsyyntynyt puheenjohtaja sanoi puolueensa ryhmäkokouksen jälkeen, että he odottavat edelleen pääministeri Juha Sipilältä (kesk) kutsua neuvottelupöytään.
”Olemme varautuneet, että neuvotellaan jos kutsutaan ja pyydetään.”
Soini sanoi, että heille ei ole esitelty keskustan ryhmässä esillä ollutta mallia, jossa sote-alueita olisi 15 ja itsehallintoalueita 18. Hän ei myöskään lähtenyt ennakoimaan, millaiseen aluemäärään puolue on valmis.
”En lähde etukäteen lypsämään. Jos neuvottelukutsu tulee, menen.”
HS:n tietojen mukaan pääministeri Sipilä olisi esitellyt kompromissimallina 18 itsehallintoaluetta ja 15 sote-aluetta. Myös Yle kertoi 15 sote-alueesta. Sipilä kiisti nämä luvut eduskunnassa. HS:n tieto oli peräisin kahdesta eri keskustalaisesta lähteestä.
Perussuomalaiset tähdensivät, että heille sopii edelleen keskustan alkuperäinen ehdotus 18 sote-alueesta.
Perussuomalaisten eduskuntaryhmä jatkoi perjantaina alkuiltapäivästä pienen tauon jälkeen kokoustaan eduskunnassa. Ryhmäkokoukseen menneet perussuomalaisten kansanedustajat olivat vakavia. Syytökset hallituskumppani kokoomuksen suuntaan sinkoilivat.
”Jos kokoomus ei anna tässä jo periksi, me teemme tästä hallituskysymyksen”, yksi perussuomalainen kansanedustaja uhkasi, mutta ei halunnut sanoa tätä omalla nimellään.
Soini sanoi tuohtuneen oloisena, että sovun syntyminen ei ole nyt uskon asia, vaan vaatii tekoja. Hän ei tarkemmin kertonut, mistä neuvotteluissa nyt kiikastaa.
”Yritetään nyt sopia ensin, ettei tarvitse lähteä niitä riipimään julkisesti”, hän sanoi.
Perussuomalaisten kansanedustajien mukaan tilanne on muuttunut koko ajan vain sekavammaksi.
Keskustalaiset olivat myös menossa omaan ryhmäkokoukseensa, joka alkoi kello 14.
Keskustan ryhmäkokoukseen mennyt keskustalainen kansanedustaja väitti, että nyt ratkaisu on perussuomalaisista kiinni.
Keskustassa puolestaan oltiin tuohtuneita julkisuuteen vuotaneista tiedoista esimerkiksi sote-alueiden määrästä.
Kansanedustajat Soinille palkkarenkejä
Soini_ulos
6
82
Vastaukset
- Röyhkeää
Tämä renkijuttu tuli juuri myös uutisissa. Tosi röyhkeää Soinilta, kuinka ihmeessä kansanedustaja voi olla Soinille palkkarenki? Onko syy, että tämä kansanedustaja sattui olemaan nainen?
- Eroa-odottava
Diktaattorille kaikki ovat renkejä. On vain MINÄ,MINÄ,MINä jne.
- persujen.petospamppu
Soini on niin täynnä itseään, että kohta halkeaa?
- Eroa-odottava
Ja persut huutaa kuorossa:
"Mä tykkään susta niin että halkeen
Mä tykkään susta niin että halkeen"
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 663195
Sinä saat minut kuohuksiin
Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai272243Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä681829Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa
Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t251677Tiedän, että emme yritä mitään
Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian161391- 281351
Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni61256Mitä, kuka, hä .....
Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja281230Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik101167Noh joko sä nainen oot lopettanut sen
miehen kaipailun jota sulla EI ole lupa kaivata. Ja teistä ei koskaan tule mitään. ÄLÄ KOSKAAN SYÖ KUORMASTA JNE! Tutu631147