Stubbin vatulointi aivan turhaa..

Perustuslakisuojaa

Suomessa on 18 maakuntaa. On järkevää, että niiden ympärille kootaan sote, maakuntahallinto ja pääosa AVI- ja ELY-keskusten tehtävistä.

16

85

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mikävi_un_maakunta

      Niinkuin että 50 000 asukkaan minimaakuntaan tarvitaan muka tuhatpäinen kepulainen byrokraattikoneisto? Tuonhan mukaan jo Helsinkikin pitäisia jakaa 12 maakuntaan...

      • Hiohihihiiihiihi

        MIssähän maakunnassa on noin vähän asukkaita? Pienin määrä Keski-Pohjanmaan maakunnassa 70 000 asukasta. Jos kaksi pienintä yhdoistetään niin kuin 18 sotealueessa tulisi käymään pienin alue olisi 160 000 asukasta.

        Kokoomus liiottelee propakandassaan. 50 000 asukkaan maakuntaa ei mannerSuomessa ole olemassa.


      • Enole

        tuollaisesta maakunnasta kuulutkaan, voihan sitä laajentaakin..


      • rahaajaossa
        Hiohihihiiihiihi kirjoitti:

        MIssähän maakunnassa on noin vähän asukkaita? Pienin määrä Keski-Pohjanmaan maakunnassa 70 000 asukasta. Jos kaksi pienintä yhdoistetään niin kuin 18 sotealueessa tulisi käymään pienin alue olisi 160 000 asukasta.

        Kokoomus liiottelee propakandassaan. 50 000 asukkaan maakuntaa ei mannerSuomessa ole olemassa.

        Selvityksen mukaan perustuslailliset yhdenvertaiset oikeudet toteutuvat ja myös kustannustehokkuus toteutuvat parhaiten 5 sotealueen mallissa, toiseksi paraiten 10-12 mallissa ja kaikesta huonoiten Sipilän mallissa. Itse asiassa professorit kirjoittavat Pösilön mallin kaatuvan perustuslaillisiin ongelmiin koska sillä ei voida taata kaikkien yhtälaisia oikeuksia terveydenhoitoon, se on myös taloudellsiesti järjetön.

        Mutta takaahan se paljon poliittisia virkanimityksiä kepulaisille kehäraakeille... kuulemma Sipilän mallissa kepu saa 12 alueen poliittiset johtajanpaikat hallintaansa, paikat on jo jaettu kepun puoluevaltuuskunnassa.


      • Hiohihihiiihiihi
        rahaajaossa kirjoitti:

        Selvityksen mukaan perustuslailliset yhdenvertaiset oikeudet toteutuvat ja myös kustannustehokkuus toteutuvat parhaiten 5 sotealueen mallissa, toiseksi paraiten 10-12 mallissa ja kaikesta huonoiten Sipilän mallissa. Itse asiassa professorit kirjoittavat Pösilön mallin kaatuvan perustuslaillisiin ongelmiin koska sillä ei voida taata kaikkien yhtälaisia oikeuksia terveydenhoitoon, se on myös taloudellsiesti järjetön.

        Mutta takaahan se paljon poliittisia virkanimityksiä kepulaisille kehäraakeille... kuulemma Sipilän mallissa kepu saa 12 alueen poliittiset johtajanpaikat hallintaansa, paikat on jo jaettu kepun puoluevaltuuskunnassa.

        Vastasit väärään asiaan.

        Vastaa väitteeseen ja kerro missä se 50 000 asukkaan maakunta on? Sinähän vaihdat asiaa:D

        Kumma että Kokoomuksesta ei löydy koskaan yhtään rehellistä ja totuuudessa pysyvää poliitikkoa.


    • Riittää että tällä vuosikymmenellä käynnistetään pelkkä sote-hallinto 18 nykyisen sairaanhoitopiirin pohjalta. Kokoomuksen mallista seuraa vain käynnistysvaikeuksia laajan sosiaali- ja terveyssektorin organisoinnille uudelleen.

      Pahus kun Finlandia-ehdokkaatkin ovat jääneet täysin tämän soten varjoon. ;-)

    • Jombenihailemajohtajalta

      Stubb'lle pitää antaa luja potku perseelle. Kyllä se öykkäri-Kokoomus vielä tavoilleen oppii.

    • öllölällää

      Luettelepa ne maakunnat.

      • Onniitä

        19 kpl jos Ahvenanmaakin lasketaan maakunnaksi..

        https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/7/77/Regions_in_Finland.svg/300px-Regions_in_Finland.svg.png


      • mikäperuste

      • mikäperuste
        mikäperuste kirjoitti:

        Niin tai vaikka 12, jos osa maakunnista jätetään laskematta. Miksei Ahvenanmaata laskettaisi maakunnaksi?

        Vastaan itse. Ahvenanmaalla on oma hallinto. Niin kertoi Wikipedia.
        Kuuluu Euroopan Unioniin, mikä erikseen mainitaan. Valuutta on euro.
        Kuuluu Suomelle, vaikka ei ne siellä suomalaiselle suostu suomen kieltä puhumaan, hurrihienostelijat.
        Kaunista seutua, idylliä, paitsi se Svea Mamman kieli edustajineen.


      • Ahvenanmaa
        mikäperuste kirjoitti:

        Niin tai vaikka 12, jos osa maakunnista jätetään laskematta. Miksei Ahvenanmaata laskettaisi maakunnaksi?

        voidaan vaikka myydä !


      • tässäsotealueet

        keski-pohjanmaa, pohjois-pohjanmaa, etelä-pohjanmaa, pohjanmaa ja muu suomi.

        siinä viisi sote aluetta


      • tässäsotealueet kirjoitti:

        keski-pohjanmaa, pohjois-pohjanmaa, etelä-pohjanmaa, pohjanmaa ja muu suomi.

        siinä viisi sote aluetta

        Luettelosi kolme maakuntaa, Pohjanmaa, Etelä-Pohjanmaa ja Keski-Pohjanmaa muodostettiin kepun tahdosta 90-luvulla silloisen Vaasan läänin alueelle. Ainoa tarkoitus oli silloin — kuten nytkin Sipilän kepuloinnissa — lisäpaikkojen saaminen kunnallispoliitikoille maakuntahallinnossa. Lisäksi kepu halusi lisää poliittisesti valittujen virkamiesten paikkoja sukulaisilleen.

        Yhtään mitään hyötyä liian pienistä maakunnista ei ole ollut.


      • Maakunnat

        närästää etelän rahapiireja, ei tässä muusta ole kyse..


      • mitkä_vi_tun_maakunnat
        tässäsotealueet kirjoitti:

        keski-pohjanmaa, pohjois-pohjanmaa, etelä-pohjanmaa, pohjanmaa ja muu suomi.

        siinä viisi sote aluetta

        Niinpä, kun otetaan nuo neljä kepulandian pohjanmaata ja päälle kepulandian kainuu sekä lappi on koossa kuusi maakuntaa, maakuntaa joissa on yhteensä vähemmän asukkaita kuin pk-seudulla. Siis näihin kuuteen maakuntaan pitää luoda jokaiseen joku vit..un sote-maakuntabyrokratia kun pk-seudulla vastaavalla väestömäärällä ollaan pärjätty ihan loistavasti ilman mitään vi...tun kuutta maakuntahimmeliähärdelliä, härdelliä jossa kepubyrokraatit maksaa toisilleen palkaa paperien pyörittämisestä.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      123
      1205
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      884
    3. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      87
      767
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      19
      726
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      93
      707
    6. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      281
      690
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      626
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      32
      583
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      543
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      115
      511
    Aihe