Koko olisi 12,4/11-28 taakse ja 6-16 eteen. Kannattaako vaihtaa itse. Paljonko rengasliike ottaa yhden renkaan vaihdosta takapyörään.
Uudet traktorin renkaat, mistä edullisimmat?
27
5533
Vastaukset
- vanhat.pois.alta
Kannattaa ostaa 12,4/11-28 eteen ja 6-16 taakse, saa puolta halvemmalla, vaihtoineen.
- Vanhat.alta.tilalle
Nyt en ymmärrä.
- Puolta.halvemmalla
Ihan erikoinen kommentti. Nyt on jäänyt lääkkeet ottamatta. Saat puolta halvemmalla, kyllä lääkkeet aina maksaa. Osta ihmeessä kunnon hoito.
- renkaitaitsevaihtanut
Kannattaa vaihtaa itse. Ei ole kummoinen homma, vaikka vanhan renkaan irroitus voi joskus ollakin hieman hankalaa. http://aijaa.com/TSdw2Z
Uudet renkaat menee vanteille melkein itsestään.
Rengasliikkeiden hintoja en edes muista, olen joskus kysynyt ja ei ole innostanut. Jo pyörien kuljetus rengasliikkeeseen ja takaisin erikseen on myös laskettava kustannuksiin, samalla vaivalla renkaat jo vaihtaa itsekin, kun alkaa kuljettelemaan niitä.
Kannattaa harkita myös asennusta sisärenkaattomana niille uusille renkaille, koska säästää sisärenkaiden hinnan ja myöhemmässä vaiheessa tubelesrenkaan paikkaaminen esim. naulanvuoksi on paljon helpompaa, ei tarvitse ottaa rengasta välttämättä lainkaan vanteelta paikkaukseen. Paikkasin juuri traktorin eturenkaan, kun naula sattui menemään läpi. Kuvassa juuri paikattuna http://aijaa.com/4V39lh- 920
Heh.
Mun Massakassa on tubelesrenkaat takana, tarvikevanne alkas vuotamaan hitsaussaumasta. Vanhoissa vanteissabsaattaa olla enempikin niitä ongelmia.
Renkaiden itse vaihtaminen on vähän tilanteesta kiinni. Itse en alkaisi vaihtamaan, kun tuttu paja on lähellä. Jos on joku rekisteröimätön vanha pihavehjes, niin itse vaihtaminen saattaa olla helpompaa.
- Välineet
60 cm raudat ja vaihto onnistuu.
- huuuuuuuu
300 maksaa uudet takarengaat kpl.. Vaihda itse. 100 e eturengas.
- upr
Joku aika sitten tyhjeni takarengas traktorista 16,9-38 eli isohko pyörä. Rengasliike otti sisusrenkaan vaihdosta 45 euroa, joten en varmasti sillä hinnalla alkaisi ainakaan noin isoa rengasta itse nuijimaan auki. Niin se 45 euroa oli rengastyön osuus päälle tuli sisuskumin hinta.
- Hyväkonehenasiakas
Jaa päällyskummit vai? No hyväkones.com , siellä ne kovetut myyntimiehet on. Ja kyllä IKH:ltakin saa erukkahasti, jos menöö oikian miehen puheelle.
- itsekannattaavaihtaa
6.00-16 tr eturenkaat maksaa 60-75€/kpl
http://www.rengasliikepaussu.fi/tuotteet.php?pid=13
12.4-28 tr takarenkaat maksaa 250-447,20€/kpl
http://www.rengasliikepaussu.fi/tuotteet.php?pid=15
http://vianor.fi/renkaat/raskaat-renkaat/maatalousrenkaat/vetorenkaat/85-sarja/mitas/mitas-rd-01-tl/
Renkaiden vaihto ei aikaa vie mahdottomia, jos homman osaa. Hyvin pääsee palkoille, jos itse vaihtaa. Tavistiitiäinen tienaa tässä tosi hyvin, jos joutuu verotetulla rahalla terapiakoneen renkaat vaihdattamaan. Niitä terapiakoneitahan tämän kokoisilla renkailla traktorit yleensä on. - Ähkytuleevaihtaessa
Jos ostat rengasliikkeestä uudet renkaat, vaihtotyön hinta on vähän hämärä käsite. Missään tapauksessa et maksa normaalia tuntiveloitusta, vaan liike hinnoittelee sen ainakin osittain kaupanedistämiskuluihin. Työtilanne liikkeessä vaikuttaa varmasti työn hintaan ja siksi nyt on vähän huono aika, kun on talvirenkaitten vaihtosesonki. Jos ei vaihdolla ole kiirettä, olis varmaan viisasta odotella jopa joulun yli, ja mennä sitten kyselemään renkaitten hintoja vanteille vaihdettuina. Rengaskokosi on niin helppo kuljettaa henkilöauton peräkärrylläkin, että en alkaisi itse vaihtamaan, vaikka se taito on tullut nuorena opittua ihan liiankin hyvin. Soita useampaan liikkeeseen, osoitteita on netti väärällään. Traktorinrenkaan hinta ei koskaan ole "apteekinhinta".
- Perax
Joku vuosi sitten rengasliike vaihtoi DB 880 renkaat tonnilla. Petlakset tuli alle. Hakivat pyörät verstaalleen ja laittoivat rengastetut paikoilleen. Pitivät tuota merkkiä hintaansa nähden hyvänä.
- nojoseiosaa
Eli vaihtotyölle tuli hintaa n. 350€, renkaat 650€. Laske paljonko teet tuohon 350€ töitä, että saat sen puhtaaksi, jos et saannut tuota tonnia verovähennyksiin? Kova hinta renkaiden vaihtotyölle jäi!
- Perax
En minä siitä mitään verovähennystä saanut. Pitäähän rengasfirmankin työllistää väkeään. Hyvin näyttävät rahani riittävän, joten teen toistekin noin jos on tarve Taavettia rengastaa.
Työelämässä vielä olen pari vuotta, vaikka ei minun rahan takia tarvitsisi olla. Pitää siirtää vuosikymmenten oppi eteenpäin, ja itsekin tehdä pehmeä lasku eläkkeelle. - nojoseiosaa
Perax kirjoitti:
En minä siitä mitään verovähennystä saanut. Pitäähän rengasfirmankin työllistää väkeään. Hyvin näyttävät rahani riittävän, joten teen toistekin noin jos on tarve Taavettia rengastaa.
Työelämässä vielä olen pari vuotta, vaikka ei minun rahan takia tarvitsisi olla. Pitää siirtää vuosikymmenten oppi eteenpäin, ja itsekin tehdä pehmeä lasku eläkkeelle.Ei siitä rahan riittävyydestä olekaan kyse tässä, vaan kuinka paljon joudut tekemään jotain muuta, että sait ne renkaat vaihdetuksi. Tuskin meni 1:1, vaan vapaa maa tämä on ja vielä saa vaihdattaa renkaat tai olla vaihdattamatta.
- Perax
Yhdellä puhelinsoitolla runsas 10 000 €. Pari metsäpalstaani on myyntikunnossa. Metsänhoitoyhdistys tuosta muistuttelee, mutta olen antanut honkien huojua.
- Stomilkestää
Perax kirjoitti:
Yhdellä puhelinsoitolla runsas 10 000 €. Pari metsäpalstaani on myyntikunnossa. Metsänhoitoyhdistys tuosta muistuttelee, mutta olen antanut honkien huojua.
Mitä sitten? On täällä toisillakin metsäpalstoja ja puhelin pelaa, silti vaihdellaan itse renkaita.
- eioikeinoleuskottavaa
Perax kirjoitti:
Ei ole metsää, eikä metsätuloja sinulla, koska oheisesta tekstistä se käy hyvin ilmi;
"En minä siitä mitään verovähennystä saanut. Pitäähän rengasfirmankin työllistää väkeään. Hyvin näyttävät rahani riittävän, joten teen toistekin noin jos on tarve Taavettia rengastaa.
Työelämässä vielä olen pari vuotta, vaikka ei minun rahan takia tarvitsisi olla. Pitää siirtää vuosikymmenten oppi eteenpäin, ja itsekin tehdä pehmeä lasku eläkkeelle."
Jos on metsää, saa renkaat verovähennyksiin, lisäksi jos tulee 10000€ metsästä, on lisäksi alv-velvollinen.
Tavallinen mökkitraktori on Taavetti siellä. - kuineivaanolis
Perax kirjoitti:
Satusetä, Taavetinmies satuilee! Aika epäloogista, että heppu ostaa Taavettiinsa halpisrenkaat, vaikka rahaa on muka, ettei paskalle taivu. Jos vielä on metsää, jota epäilen, että Mhy muistuttelee, nii sitä suuremmalla syyllä satuilee, sillä ei kat niin pönttöä metsänomistajaa olekaan, etteikö ottaisi traktorinrenkaista pois alvit ja verovähennykset. Ainahan metsätilallisella on traktoriinsa lovipankko tai juontokoura, että surkeampikin traktori kelpaa verotukseen. Alvilla ja verovähennyksillä olisi heppu saannut Taavettiinsa ne haikailemansa Good Yearit, eikä olisi halpiaisia tarvinnut asennuttaa, nyt kun ei kuitilla muka tehnyt mitään tai verovähennyksiä saannut.
- vahvastiepäilen
Taitaa Taavettimies olla sama joka tuolla toisessa ketjussa uhoaa omistavansa kolme Fordia.
- ÄläsekoitaTaavimieheen
vahvastiepäilen kirjoitti:
Taitaa Taavettimies olla sama joka tuolla toisessa ketjussa uhoaa omistavansa kolme Fordia.
En ole Taavettimies, minulla on ne kolme Fordia ja mukana tässä ketjussakin, vaihdan renkaat itse Fordeihin ja muihinkin traktoreihini, sekä puimureihin, metsääkin sen verran, että kerään kuitit talteen.
http://aijaa.com/eRfeUd
- Laaduissa_eroa
Mulla oli JD -traktorissa ensiasennusrenkaina Titanicit tubelesina. Eturenkaat alkoivat eka talvena pinnasta halkeilemaan ja siten vuotamaan. Piti laittaa sisuskumit. Tietenkin eturenkaissa oli isompi ilmanpaine etukuormaajan takia. Ilmeisesti samanmerkkistenkin renkaiden talvenkestossa on muoviseoksista johtuen eroja.
Minkämerkkiset renkaat ovat teillä kestäneet Suomen säätä pisimpään?- Stomilkestää
Meikäläisellä on/ollut monenlaista rengasta traktoreissa ja parhaat kestävyydeltään ovat olleet puolalaiset Stomil renkaat, joita ei taida enään Suomessa kukaan edustaa. Ei ala pykimään, eikä tubeles vuotamaan, vaikka on alla 20 vuotta.
Barum ollut surkeimmasta päästä, pykimää ja runkovikaakin, jopa takuuaikana mennyt yhdestä Barumista runko rikki ihan normaalissa käytössä.
Kalleimmista renkaista Michelin oli tosi huono traktorin rengas, talvipito surkea ja kestävyys olematon.
Uuteen traktoriin asennutin nyt Mitas renkaat jo tehtaalla valmiiksi, ajettu nyt sen verran, että hyviltä vaikuttaa, mutta pidemmästä käytöstä ei vielä kokemusta. Yhteen terapia traktoriin ostin myös Mitas renkaat, mutta en ole vielä asentanut niitä vanteille, odotan kunnon räntäsateita, että on mukava tehdä sisätöitä hallilla. - Perax
Taavetissa kestivät Good Yearit yli 30 vuotta. Ne olisivat alla vieläkin, mutta kai turhaan vaihdatin Petlakset. Tuon ikäluokan renkaat kestävät DB palstan mukaan vaikka kankaat näkyisivät. Nykyisin ei noin hyviä renkaita enää saa.
- ennenolihyvä
Perax kirjoitti:
Taavetissa kestivät Good Yearit yli 30 vuotta. Ne olisivat alla vieläkin, mutta kai turhaan vaihdatin Petlakset. Tuon ikäluokan renkaat kestävät DB palstan mukaan vaikka kankaat näkyisivät. Nykyisin ei noin hyviä renkaita enää saa.
Good Year oli ennen hyvä rengas traktorissa, joskus 60-luvulla. Made in Luxemburg Good Year renkaat ihan surkkeja, ei kestäneet.
- 920
Vaihdoin Massikan Hyvät Vuodet Tulikiviin kun eturenkaat oli kuluneet ja takarenkaan paistettu kohta kyjessä pompotti traktoria. Ja Hyvät vuodet laitoin paripyörriksi kun Kleperi meni sivusta puoli metriä halki.
Hyvät Vuodet olivat kyllä hyvät renkaat, eikä Tulikivistäkään vielä pahempaa sanottavaa ole.- Tulikivikorput
Odotas, kun Tilikivet on vielä vähän aikaa, niin korppuuntuu. Hyvät Vuodet nykyään aika huonoja, ei tule rahalle enään vastinetta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 881577
Kesän odotuksia hyrynsalmella
Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla121460- 981390
- 691260
- 1111229
- 1161150
Anne Kukkohovi ei myykkään pikkuhousujaan
Kyseessä oli vain markkinointitempaus. Anne höynäytti hienosti kaikkia ja Onlyfans-tilinsä tilaajamäärä lähti jyrkkään n258977- 69971
Voi Rakas siellä
Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o18925- 37907