Ikuisuuskysymys, Lappi vs. Helsinki

Mietteliäs95

Olen nyt hakenut kaksi kertaa Helsinkiin ilman valmennuskurssia ja kummallakin kerralla jäänyt muutamasta pisteestä rannalle. Olen itse kotoisin Pohjois-Suomesta, mutta uramahdollisuuksien innoittamana olen päätynyt aiemmin valitsemaan Helsingin. Nyt kuitenkin, kun kaksi yrityskertaa on jo takana, olen alkanut vakavammin harkitsemaan myös Rolloa. Haluaisinkin tiedustella, että ovatko Rovaniemen opiskelijat katuneet päätöstään hakea Lappiin, vai onko tiedekunta, sen opiskelijat ja uramahdollisuudet yllättäneet positiivisesti? Helsinkiläisiltä voisin kysyä, että uskotteko sillä olevan suuri merkitys tulevalla urallanne, että opiskelette juurikin Helsingissä? Maalailenko liian ruusuisia kuvitelmia, kun ajattelen pääseväni lakitoimistoon jo ensimmäisenä kesänä harjoitteluun ilman mitään ongelmia? Kiitoksia, jos joku viitsii vastata! Ps. Korostan vielä, että itselleni olisi "helpompi" asua Lapissa, eli itse Helsinki kaupunkina ei ole niin väliksi. Mietityttää siis ainoastaan se, että jäänkö aivan ulkopuolelle työkuvioista opiskeluaikana.

7

161

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Valmistumassa

      Hae ensin ja pääse sisään johonkin. Mieti sitten työkuviot...

    • Mitä menetät jos haet Rolloon?

      Monet helsinkiläiset tulevat tänne pohjoiseen opiskelemaan.

      Opiskelu ei ole maisemien katselua.

      Olen tosin nauttinut maisemista.

      Sinä ja osaamisesi määrität itsesi, ei suinkaan tiedekunta mistä valmistuit.

    • Onneavalitsemallastiellä

      Moi!

      Pohdin itse samoja asioita viime vuonna. Valitsin Rovaniemen, enkä ole hetkeäkään katunut. Jos sinulla on mahdollisuus muuttaa Rovaniemelle opiskelemaan, eikä valtavaa kiihotusta ole päästä Stadiin, niin tänne vain.

      Keskustelu siitä mistä tiedekunnasta pääsee parhaiten upeaan uraputkeen, on ikuisuus kysymys, josta keskustelua käyvät lähinnä vain opiskelijat. Verkostoja voi rakentaa myös pohjoisesta käsin. Jos olet kaikin puolin pätevä, niin töitä saat varmasti. Rovaniemeltä saat vähintäänkin yhtä kattavat eväät työmarkkinoille kuin Stadista.

      Jos päädyt hakemaan pohjoiseen niin muista, ettei tännekkään pääseminen ihan läpihuutojuttu ole!

    • Mietteliäs95

      Kiitos paljon asiallisista vastauksista! Mukava kuulla, että Lappi on yllättänyt ihmisiä positiivisesti. Tiedän, että sinnekään ei ole läpihuutojuttu päästä ja nöyrällä mielellä olenkin aloittelemassa luku-urakkaa jo heti helmikuun alusta. Helsinki vaan vielä "kummittelee" taustalla ja tulee epävarmuuden hetkiä. Pohjoinen kuitenki tuntuu itsestä kotoisammalta ja tottahan se on, että suhteita saa luotua myös sieltä käsin. Itsestähän kaikki loppujenlopuksi on kiinni!

    • ccccr

      Rovaniemelle on varmaan helpompi päästä. Rauhallinen opiskelupaikka, paljon luontoa jne.

    • Tämäonhywä

      Mites helsingin hliopiston vaasan yksikkö?(; itse täällä.. Muutama piste helpompi, samat paperit(; ja kivaa on

    • IhanKivaKieliKyllä

      Onko Vaasassa opiskeltava myös ruotsiksi ja onko se hankalaa lukiopohjalta...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5025
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3177
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1827
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1780
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1645
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1501
    7. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1266
    8. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1257
    9. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1255
    10. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1247
    Aihe