Tietääkö kukaan mihin ilmoitettava tai miten pitää toimia.
On aika kiusallista kun tämä naishenkilö pyytää ostamaan ruokaa itselleen...
Olen käynyt eriaikoina kaupassa ja usein näkyy tämä nainen olevan paikalla.
Kerjäävä nainen S-marketin aulassa
28
288
Vastaukset
- kiitosanna
antaisitkos hiukan tuntomerkkejä ko. naisesta niin voisimme auttaa tapauksessa.
- Frankku
Hymyile hänelle ystävällisesti. Kuuntele hetki ja nyökkää ymmärtäväisesti. Ojenna hänelle käsi ja purista hänen kättään sekä samalla toivotat hyvää vointia ja päivän jatkoa. Samalla voinet kertoa hänelle Kämmenen tai seurakunnan ruokajakelusta ja antaa kukaties lantinkin...
- poispoisvaan
Ilmoita S pääkonttoriin. Hesassa noita kerjäläisiä (romaneja pääosin) on ollut vuosia. Ovat agressiivisia, taskuvarkaudet on lisääntyneet ja ahdistelevat erityisesti vanhuksia.
Kaikkien meidän etu on että kerjäläisten määrää pyritään vähentämään, ettei olla kohta samoissa ongelmissa kuin ruotsin malmo laittomien leiriensä kanssa.- malmo.hyvinkin
Miksei samantien Eduskuntaan? Ja mitä vi##ua ne Helsingin kerjäläiset tähän kuuluu??
- Vihreä-bonus
Eikö S-kauppa olekaan halpuuttanut tarpeeksi.
Jos tuo on todellista tarpeeseen kerjäämistä, eikö hänelle voi kertoa näistä avustusjakeluista, Kämmen, seurakunta jne. - Johanonhelvetti
Älkää missään nimessä antako mitään! Korkeintaan tervemenoa toivotus. Ilmoitus S-ryhmän pääkonttoriin ettei kaupassa voi asioida enää roskasakin vuoksi. Kyseinen henkilö on terveysriski asiakkaille. Ja kitkerät terveiset välitettävä myös Heinolan kaupan vetäjälle.
- paakkolähtö
Pohjalaisessa oli juttua Vaasan seudulta. Siellä olivat aktiiviset kansalaiset ajaneet kerjäläiset pakoon paikkakunnalta. Ja kansalaiset kiittää. Se kerjäläispaskaporukka ei usko muuta kuin pientä, tai vähän isompaa, uhkailua. Löytyykö Heinolasta yhtään oikeaa asennetta?
- EiHetkenRauhaaKaupassa
Uhataan sillä, että tehdään heidän leiriinsä ratsia Sulkavankoskelta kadonneen laiturin löytämiseksi?
- nelikielinen
Ja se kavallettu kassa...
- 1900
Pohjanmaalta on moni sopimaton tyyppi joutunut lähtemään.
- Ei-juoruille
No, enpä tiedä onko tuo nyt yhtään ikävämpää kuin se, että eläkeläisukkokööri kokoontuu juorutuokioonsa.
Siinä on turha yrittää istumapaikkaa, kun herrat valtaa kaikki istuimet, tai niinku joku urho omalla kulkupelillään tukkii koko ovensuun. Kovaääninen keskustelu raikaa.
Nuorisoa on turha syyttää, ei tarvitse kuin mennä käymään marketissa, niin kyllä niitä "käytöskukkasia" löytyy ihka aikuisista.
En itseasiassa ymmärrä, että miksi ei S market puutu siihen notkumiseen kaupan eteistilassa, niissä ei taida olla moni asiakkaana, kunhan vaan aikaaviettämässä.
Harmi, kun ei keskustassa ole muita kauppoja...- TeeSinäkin
Hyvä kirjoitus "ei-juoruille". Äänestin jaloillani, en käytä S-Marketin
palveluja.
- kyllälähteeee
Kyllä nämä kerjäläiset ja kerjäävät "muusikot" lähtee kaupan tiloista, kun otat yhteyttä kaupan johtoportaaseen.
Eräskin kauppaliike siivosi "muusikot" nurkiltaan varsin pian, kun otin yhteyttä ihan puhelimella soittamalla ja kerroin "muusikoiden" häiritsevän asiakkaita ja jotkut jopa käyttäytyivät agresiivisesti, jos soitosta ei maksettu. Lupasivat puuttua ongelmaan ja näyttävät puuttuneen.
Netistä löytyy helposti yhteystiedot kenelle valittaa. - tehkääjotain
Lahdessa Sokoksen edessä oleva haitarinvinguttaja hävisi kun valitettiin. Nyt joku kerjäläispaska taas linnottautunt siihen kulmille. Täytyy taas sekin ajaa matkoihinsa. (mistä noita laiturinvalittaja typeryksiä aina vaan sikiää?)
- OHJAUSTANAISELLE
ANTAA KUULKAAS SUOMALAISEN NAISEN RAUHASSA KERJÄTÄ JOS SIIHEN TARVETTA ON, OHJATKAA OPEKOLLE SYÖMÄÄN, AUTTAKAA SEN VERRAN ETTÄ OSTATTE KENKÄLANKKIA JA ANNATTE JONKUN RÄTIN PÄÄHÄN, EI TARVII SITTEN ENÄÄ SUOMESSA NÄHDÄ NÄLKÄÄ.
- Järkikäteen
(mistä noita laiturinvalittaja typeryksiä aina vaan sikiää?)
Tuntuu pahalle kun kriminalisoitte onnetonta köyhää ettekä saa sen verran aikaiseksi, että etsisitte sitä laituria. Olette itse paljon huonompia ihmisenä kuin tuo onneton kerjäläinen. Minä sentään etsin ja jätän kerjäläisnaisen rauhaan.
- Avohoito
Onhan tällä naisella kaikki intiaanit kanootissa ja muumit laaksossa? Joillakin saattaa olla rahaa kukkarossa, mutta ajatus sen verran hakusessa, ettei suvulta haluta pyytää apua tai rahallisen tuen tarpeesta ei ystävilläkään ole tietoa?
- halooheinola
Taitaa "avohoidolla" olla kanootit ja muumit ja vielä rahatkin hukassa. Ja taitaa olla vielä lisäksi se penaalin kynä josta puuttuu terä. Suosittelen avohoidon sijaan kyseiselle suljettua hoitoa.
- autaköyhää
Jos hallituksen kaavailemat eläkeläisten talouteen vaikuttavat uhkakuvat toteutuvat, tulee tulevaisuudessa näkymään enemmänkin kantasuomalaisia kerjäämässä. Voi vain toivoa, ettei joukossa tule olemaan muutama koditonkin.
Parempi vain alkaa totutella ajatukseen. Nälkä saa liikkeelle, vaikka muumit olisivat kuinka hyvin kanootissa. Ongelmia on monia. Rahat saattavat mennä alkoholismin vuoksi alkoholiin. Tiedän baareja, joissa juopotteluun on rahaa, mutta lähdetään silti leipäjonoon. Pitäisikö työtä vieroksuville juopoille alkaa sossun jakaa jauhopusseja? Tosin 1980 luvulla saivat ruoan osto lappuja. Ostivat kahvia, jota myivät nurkan takana saadakseen rahaa alkoholin ostoon.
- Tee-järkiteko
Jutussa pyydettiin ohjeita toimia. Vie henkilö kotiisi, juttele hänelle ja tarjoa ruokaa ja suojaa.
- Huutavat
No just. "Tee järkiteko" viekö itse kaikki kerjäläiset kotiinsa, juttelet jne.
Sulle napsahti just kohde, SMarketin aulassa istuu vanhempi rouvashenkilö joka pyytää ostamaan ruokaa itselleen.
Toimit kait ohjeittesi mukaan, ja no, näytät esimerkkiä.
Minusta tämä ei ole pilkantekemisen asia. Jos, siis jos todellakin on hätä ja tarvitsee ruokaa, niin apua sellainen ihminen tarvitsee.
Täällä ketjussa on kirjoitettu avustusjakelupaikoista, ko. henkilöä voisi ohjata näiden piiriin.
SMarket voisi puuttua enemminkin siihen "lämmittelijöiden"joukkoon joka pitää istuimet varattuina, juorutuokioiden aikana. Moniko on kaupan asiakas.
Istuupa siinä penkeillä joskus Tupukin.
Eipä näy Lidlissä näitä aikaansakuluttavia... Olen tosi tyytyväinen siihen, saa rauhassa pakata ostokset.
Sitäpaitsi näitä kahviloita on ihan tarpeeksi Heinolan keskustassa, jossa voi istua ja tarkkailla ihmisiä. (no tietty siellä ehkä pitää ostaa kahvit...)
Koetin viemällä kotiini. Varasti rahaa. Ilmestyi pian uudestaan pyytämään rahaa. Oli pesu unohtunut ja kovasti humalassa ja uhmakkaana.
- Makkaraa-myös
Tarjositko sille "muuta" luonnon anninta? Taidat olla hyväkin tuttu?
- Jyrankolanasukki
Kerjäävällä naisella on katto pään päällä, saa ruokaa jos haluaa ja muuta apua jos tarvetta on, on itse valinnut olotilansa ja on onnellinen joten mitä tästä nyt täällä ruinataan enää.
- Tupu-muka-tuolla
Aikaisemmin mainittu Tupu! Ei kai meidän Tupu nyt tuolla notku? Tulee vielä alkoholisti huonossa seurassa!
- Muitakin-on
No ei ole teidän Tupu. Relax.
Seurasta en tiedä, mutta kovaäänistä keskustelua siellä välillä käydään.... - MitäsLäksitArvonKanssa
Tuossa edellä se yksi valokuvan kaveri Arvo E. oli jopa vienyt kotiinsa hyvän seuran toivossa. Arvatenkin tarjonnut kuumat kahvit? Emäntäehdokas oli myös palannut tapahtumapaikalle uhmakkaana. Tällaista elämää juoksuhautojen ulkopuolella!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 905137
- 534046
- 252149
Etsin vastaantulevista sua
Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s271807Kaikesta muusta
Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko161785- 151424
Ajatteletko koskaan
Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹271207Tekis mieli lähestyä sua
Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗201026T, miten mun pitäis toimia
Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest43981- 21970