Refleksit jaloissa

JaJu

Mistä kertoo vilkastuneet akilles-ja patellaref-
leksit molemmissa jaloissa?

14

8671

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • JaJu

      Käsittääkseni merkki ensisijaisesti välilevynpullistumasta alaselässä.
      Onko jollain tietoa?

      • vilkasjalka

        Itse epäilin samaa, kun mulla kanssa vilkastuneet refleksit.Lääkäri vaan oli epäileväinen sen suhteen.
        Jotain hermostoperäistä sanoi olevan.


      • JaJu
        vilkasjalka kirjoitti:

        Itse epäilin samaa, kun mulla kanssa vilkastuneet refleksit.Lääkäri vaan oli epäileväinen sen suhteen.
        Jotain hermostoperäistä sanoi olevan.

        Mielenkiintoista, mitä hän sanoi sitten syyksi? Siiskö vain, että jokin hermostoperäinen?
        Olisi mukava tietää aivojen merkitys refleksien suhteen. Uskon kuitenkin suurimman osan refleksihäiriöistä jaloissa johtuvan selkäytimestä sillä refleksikeskukset joka tapauksessa sijaitsevat siellä.
        Onko sinulla muita prolapsiin viittaavia oireita?
        Itsellä on cauda-tyyppistä oireilua. Tosi kiusallista, kipuja tosin ei juurikaan. Itsellä ei selvää tapaturmaa ole taustalla vaan ehkä monen muun eri tekijän yhteissumma. Asioita mietitään edelleen.


      • vilkasjalka
        JaJu kirjoitti:

        Mielenkiintoista, mitä hän sanoi sitten syyksi? Siiskö vain, että jokin hermostoperäinen?
        Olisi mukava tietää aivojen merkitys refleksien suhteen. Uskon kuitenkin suurimman osan refleksihäiriöistä jaloissa johtuvan selkäytimestä sillä refleksikeskukset joka tapauksessa sijaitsevat siellä.
        Onko sinulla muita prolapsiin viittaavia oireita?
        Itsellä on cauda-tyyppistä oireilua. Tosi kiusallista, kipuja tosin ei juurikaan. Itsellä ei selvää tapaturmaa ole taustalla vaan ehkä monen muun eri tekijän yhteissumma. Asioita mietitään edelleen.

        Just, selkäydinhermoista mullakin kysymys, ei siis aivojen kanssa kait mitään tekemistä.
        Syytä ei tiedetä, onnettomuskaan ei tule kyseeseen.
        Oireita lähinnä lihasheikkous. Lisää tutkitaan.


      • vilkasjalka
        JaJu kirjoitti:

        Mielenkiintoista, mitä hän sanoi sitten syyksi? Siiskö vain, että jokin hermostoperäinen?
        Olisi mukava tietää aivojen merkitys refleksien suhteen. Uskon kuitenkin suurimman osan refleksihäiriöistä jaloissa johtuvan selkäytimestä sillä refleksikeskukset joka tapauksessa sijaitsevat siellä.
        Onko sinulla muita prolapsiin viittaavia oireita?
        Itsellä on cauda-tyyppistä oireilua. Tosi kiusallista, kipuja tosin ei juurikaan. Itsellä ei selvää tapaturmaa ole taustalla vaan ehkä monen muun eri tekijän yhteissumma. Asioita mietitään edelleen.

        Mitä tarkoitta cauda-tyyppinen?


      • JaJu
        vilkasjalka kirjoitti:

        Just, selkäydinhermoista mullakin kysymys, ei siis aivojen kanssa kait mitään tekemistä.
        Syytä ei tiedetä, onnettomuskaan ei tule kyseeseen.
        Oireita lähinnä lihasheikkous. Lisää tutkitaan.

        Esiintyykö lisäksi lieviäkään tuntopuutoksia?
        Jos on ja muutenkin melko selvä prolapsin mahdollisuus. Aina ei tartte olla selvää onnettomuutta taustalla vaan voi tulla muutenkin, näin itselläni.
        Onko magneettikuvauksesta ollut puhetta?
        Itselläni oli vaikeaa just kun ei ollut selvää syytä. Ottaa päähän tommonen sillä oireista kai sentään aina pitäisi lähteä liikkeelle!
        Sulla lienee samantapainen juttu.


      • JaJu
        vilkasjalka kirjoitti:

        Mitä tarkoitta cauda-tyyppinen?

        Kyseessä on oireisto jossa häiriöö jaloissa ja molemmissa sulkijalihaksissa. Mulla onneksi suht lievää.
        Helvetin kiusallinen enkä todellakaan toivo vastaavaa kenellekään toiselle!


      • vilkasjalka
        JaJu kirjoitti:

        Esiintyykö lisäksi lieviäkään tuntopuutoksia?
        Jos on ja muutenkin melko selvä prolapsin mahdollisuus. Aina ei tartte olla selvää onnettomuutta taustalla vaan voi tulla muutenkin, näin itselläni.
        Onko magneettikuvauksesta ollut puhetta?
        Itselläni oli vaikeaa just kun ei ollut selvää syytä. Ottaa päähän tommonen sillä oireista kai sentään aina pitäisi lähteä liikkeelle!
        Sulla lienee samantapainen juttu.

        Tuntopuutoksia ei ole, oikeastaan päinvastoin. Aiempaa verraten tunnen paljon herkemmin kylmän ja kuuman sekä pienimmänkin kosketuksen. Myöskään ennen en kutissut jaloistani yhtään, nyt kutisen herkästi.
        Mulla siis tunto parantunut.
        Magneettikuvauksia on tehty useampia. Niissä näkyi ahtaumaa ja madaltumaa ja ehkä jotain jälkiä aiemmasta pullistumasta, samoin jotain kalkkeutumaa. En oikein ymmärrä mitä kaikki tarkoittaa enkä oikein muista mitä muuta epikriisissä oli.


      • JaJu
        vilkasjalka kirjoitti:

        Tuntopuutoksia ei ole, oikeastaan päinvastoin. Aiempaa verraten tunnen paljon herkemmin kylmän ja kuuman sekä pienimmänkin kosketuksen. Myöskään ennen en kutissut jaloistani yhtään, nyt kutisen herkästi.
        Mulla siis tunto parantunut.
        Magneettikuvauksia on tehty useampia. Niissä näkyi ahtaumaa ja madaltumaa ja ehkä jotain jälkiä aiemmasta pullistumasta, samoin jotain kalkkeutumaa. En oikein ymmärrä mitä kaikki tarkoittaa enkä oikein muista mitä muuta epikriisissä oli.

        Monesti vasta melko selkeät tuntopuutokset havaitaan. Refleksien suhteen olen ajatellut, että ovat lievin oire prolapsista jo ennen kuin muita oireita tulee. Tohon kutiamiseen en osaa kommentoida.
        Millaista ahtaumaa? Liityisiköhän spinaalistenoosiin. Onko ongelmia selän ojennuksen taivuttamisen suhteen?
        Olisiko nikamavälien madaltumaa ja siihen liittyen pieni prolapsi. Tähän sopisi toi reflexijuttu. Muistatko yhtään missä kohtaa selkärankaa jälki aiemmasta pullistumasta on ollut?


      • vilkasjalka
        JaJu kirjoitti:

        Monesti vasta melko selkeät tuntopuutokset havaitaan. Refleksien suhteen olen ajatellut, että ovat lievin oire prolapsista jo ennen kuin muita oireita tulee. Tohon kutiamiseen en osaa kommentoida.
        Millaista ahtaumaa? Liityisiköhän spinaalistenoosiin. Onko ongelmia selän ojennuksen taivuttamisen suhteen?
        Olisiko nikamavälien madaltumaa ja siihen liittyen pieni prolapsi. Tähän sopisi toi reflexijuttu. Muistatko yhtään missä kohtaa selkärankaa jälki aiemmasta pullistumasta on ollut?

        Ihan puhut kuin lääkäri, jotain spinaalijuttuja sekin yritti selitellä. Joo, ja varmaan oli tuo nikamavälien madaltuminenkin papereissa. Missä kohtaa selkärankaa pullistuma on ollut, siitä en muista oliko edes puhetta, joka tapuksessa uskoisin että ristiselässä, siis aika alhaalla.
        No, osaatko sanoa, edes yhtään lohduttaa että jotain paranemista voisi olla tulossa, jollakin lailla.?


      • vilkasjalka
        JaJu kirjoitti:

        Kyseessä on oireisto jossa häiriöö jaloissa ja molemmissa sulkijalihaksissa. Mulla onneksi suht lievää.
        Helvetin kiusallinen enkä todellakaan toivo vastaavaa kenellekään toiselle!

        Millainen häiriö sun jaloissa on, miten vaikuttaa?


      • JaJu
        vilkasjalka kirjoitti:

        Ihan puhut kuin lääkäri, jotain spinaalijuttuja sekin yritti selitellä. Joo, ja varmaan oli tuo nikamavälien madaltuminenkin papereissa. Missä kohtaa selkärankaa pullistuma on ollut, siitä en muista oliko edes puhetta, joka tapuksessa uskoisin että ristiselässä, siis aika alhaalla.
        No, osaatko sanoa, edes yhtään lohduttaa että jotain paranemista voisi olla tulossa, jollakin lailla.?

        Selkärankaan liittyen ei ole oikein hyviä parannuskeinoja, lähinnä prolapsien poistoja. Hieronnat yms lähinnä vain lievittävät oireita.
        Lohdutusta?Onko sinulla sitten pahojakin oireita?


      • JaJu
        vilkasjalka kirjoitti:

        Millainen häiriö sun jaloissa on, miten vaikuttaa?

        Akilles-ja patellarefleksit ovat selvästi vilkastuneet niin että vasen enemmän kuin oikea.
        Spastisuutta eli lihasjäykkyyttä on. Lihaskireydet haittaavat jokin verran tekemisiä. Jalat nytkähtelevät välillä. Lisäksi esiintyy lihasväsymystä rasituksessa.


    • tiukanvaikeaamenoa

      Mitäs sitten kun välilevyrappeumien(alaselässä), spondyloosin takia ei varsinkaan vasemmalla puolella oikein näy,siis vas jalassa patellaheijaste on hyvin vaikea saada esille, joskus oikeassakin pois. Neurologi ei huomioi että tuon takia minulla ei näy ne ylivilkkaat heijasteet. Mutta en tiedä noista akillesheijasteista kun en muista miten ne minulla menevät vai eikö niitä ole kokeiltu edes(pitää yrittää katsoa papereista ja ärsyttää kun käskevät liikkua istumaan eri kohtaan (että sitten näkyisi)ja sitten kopautetaan kun vielä itse heiluu siinä se jalka (ei kovin hyvää työskentelyä). Mutta epäilen Parkinsonia mutta ei kai tutkita kun ei patellaheijasteet ole ylivilkkaat. Mitä minun pitäisi tehdä?. Selitti minun huimauksen joksikin sattuman varaiseksi.. asiaksi???että ainahan se nyt huimaa? sul on korvas simpukka sekaisin? .Kivun takia(lonkis, nivuses, niskas, olkapääs) ja vasemman jalan osittaisen voimattomuuden takia aloin nyt epäilemään. Kaatunut olen kovaa kaks kolme kertas, kirjoitettu on kallonsisäisen vamman myöhäisvaikutukset. Vakuutusoikeudessakin heidän piti vielä kieltää jo tuo kirjoitettu asia, mutta sitä se nyt nykyään on kun tarvitaan muiden ihmisten rahat siihen vain omaan käyttöön..

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      461
      3391
    2. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      456
      3324
    3. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      136
      2931
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      164
      2262
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      8
      2130
    6. 192
      1487
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1377
    8. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      97
      1246
    9. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      86
      1242
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      89
      1070
    Aihe