Vituttaa olla köyhä ja asua lähiössä vuokralla

elämä-toivossa

Menin nuorena naimisiin ns. parempiosaisen miehen kanssa, saatiin lapsi ja ostettiin oma asunto. Melkein heti asunnon oston jälkeen tuli ero, kun mies löysi enemmän omaan luokkaansa kuuluvan naisen. Käsiraha asuntoon oli tullut miehen vanhemmilta, joten minä en siitä erossa mitään saanut, koska oli avioehto. Ne muutama tuhat mitä oltiin keritty lainaa lyhentää, meni takuuvuokraan ja huonekaluihin.

Nyt muutama vuosi myöhemmin minä olen pienipalkkaisessa työssä oleva yh ja asun täällä harmaassa lähiössä. Kun parvekkeella hetken katselee ja kuuntelee, meno on kuin Nousukausi-elokuvasta (eikä tämä kovin kaukana kuvauspaikasta edes ole). Poliisit näkyy käyvän meidän talossa vähintään kerran viikossa ja lisäksi ne kerrat kun olen töissä tai nukkumassa etten edes tiedä niiden käyneen. Tuntuu, että olen tämän talon ainoa ihminen joka käy töissä ja mun lapsi ainoa joka on päivät koulussa. Haluaisin pois täältä ihan jo lapsen takia, mutta hankalaa se on. Kaupunki ei anna asuntoa kun mulla on jo asunto, eikä omaan ole varaa. Pari tonnia olen saanut säästettyä rahaa, että on lapselle edes jotain antaa kun muuttaa omilleen.

Ja ei, en halua exän rahoja, hän ei ole minulle mitään velkaa. Ostelee lapselle merkkivaatteita ja muuta mihin mulla ei oo varaa, ja siitä olen kyllä enemmän kuin iloinen lapsen puolesta. Haluaisin kasvattaa lapsen paremmassa ympäristössä kuin täällä narkkareiden, juoppojen ja muiden ongelmatapausten keskellä. Ehdotin jopa exälle, että hän ottaisi lapsen luokseen asumaan, mutta ei kuulemma töiltään ehdi...

98

1729

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lerrb

      Fiksu oli exäsi kun huomasi erehdyksensä ja otti eron. Sinun olisi kannattanut yrittää enemmän eli puhua siistiä kieltä, antaa pimppaa ja tehdä kotityöt marisemattta niin olisit voinut roikkua sivistyksen parissa kiinni. Nyt tuo on tuota jakomäki elämää.

    • Periaatteesi on hyvä. Noin äidin pitääkin tehdä. Haluta lapsilleen parempaa elämää. Älä välitä noista katkerista luusereista ja heidän kommenteistaan. Yksinhuoltaja äitinä tuskin tavoitteessasi onnistut, joten miehen etsintä olisi paikallaan. Se miten asia onnistuu on sattuman kauppaa. Lähiöbaarista se ei löydy. En tiedä missä liikut ja mitä harrastat, mutta ainakin omalla kohdalla tuo oma vaimo löytyi sattumalta matkalla Tukholmaan katsomaan jääkiekko-ottelua. Kenties liikkuminen siellä, missä miehetkin liikkuvat olisi paikallaan. Kortostan kuitenkin, että lähiöbaari ei ole se paikka.

      Tsemppiä tavoitteellesi saavuttaa parempi elämä.

      • elämä-toivossa

        Kiitos. En asu Helsingissä, mutta kulkuyhteydet pitää olla sellaiset että lapsi pääsee käymään isänsä luona niin halutessaan ja silloin kun mulla on iltavuoro. Mulla vakituinen työpaikka pyöräilymatkan päässä, jos muutan kauemmas, tulee nykyisten menojen päälle bussimatkat. Eikä niitä vakituisia työpaikkoja tällä hetkellä tunnu olevan tarjolla. Lapsen isä asuu Helsingissä eikä kuulemma muuta sieltä pois. Olen tietoinen että kauempana on halvempaa, mutta en halua lapselle ihan kohtuutonta matkaa isänsä luo. Joskus on siellä viikollakin yötä ja joutuu siis aamulla menemään bussilla/junalla kouluun. Ex-mies maksaa kyllä elatusapua, mutta ne rahathan ei varsinaisesti ole minulle. Asutaan nyt kaksiossa. Ei mulla ole niin väliä, lapsen parhaaks vaan yritän tätä elämää järjestää.

        Valitan kyllä ihan turhasta, toisilla ei ole edes tätä mitä mulla on.


      • Paremman elämän toivominen ei ole valittamista. Jos se asunto pitää saada PKS alueelta, aiheuttaa se vaan lisää päänvaivaa sen elämänkumppanin suhteen. Äkkiseltään tulee mieleen suomenruotsalainen, mutta niihin piireihin on vaikea päästä. Sitten vaan katselemaan ammattitaitoista raksamiestä joka korjaa teille halvemman luokan OK-talon kohtuulliselta alueela. Selailin tossa huvikseni OK-taloja PKS-alueelta ja esim Espoon Suvisaaristossa oli tarjolla alle 300000 hintainen 105 neliöinen OK-talo. Talohan on vanha(1957), mutta kunnostettavissa, meren rannalla ja todellisella arvo-alueella. Käy tsekkaamassa Skatantie 11. Asiahan ei välttämättä ole just nut ajankohtainen, mutta haaveilu ei maksa mitään. Niihin kun uskoo, niin haaveilla on tapana toteutua. Ei ehkä nyt heti, mutta kuka tietää josko joku päivä.


      • kovallatyöllä
        Antigue kirjoitti:

        Paremman elämän toivominen ei ole valittamista. Jos se asunto pitää saada PKS alueelta, aiheuttaa se vaan lisää päänvaivaa sen elämänkumppanin suhteen. Äkkiseltään tulee mieleen suomenruotsalainen, mutta niihin piireihin on vaikea päästä. Sitten vaan katselemaan ammattitaitoista raksamiestä joka korjaa teille halvemman luokan OK-talon kohtuulliselta alueela. Selailin tossa huvikseni OK-taloja PKS-alueelta ja esim Espoon Suvisaaristossa oli tarjolla alle 300000 hintainen 105 neliöinen OK-talo. Talohan on vanha(1957), mutta kunnostettavissa, meren rannalla ja todellisella arvo-alueella. Käy tsekkaamassa Skatantie 11. Asiahan ei välttämättä ole just nut ajankohtainen, mutta haaveilu ei maksa mitään. Niihin kun uskoo, niin haaveilla on tapana toteutua. Ei ehkä nyt heti, mutta kuka tietää josko joku päivä.

        ""Äkkiseltään tulee mieleen suomenruotsalainen"" Hivenen hymyilytti tuo koska itse olen suomenruotsalainen. Se on kyllä totta ettei varakkaiden ruotsinkielisille piireille pääse helposti. Ei edes ruotsinkielinenkään. Itse en tule rikkaasta suvusta vaan toimeentulevasta ja tapasin ummikkosuomenkielisen vaimoni 20 vuotta sitten. Luja tahtoni saada oma asunto ja viimeiseksi ok-talo Espoosta oli periksiantamaton. Omalla työllä ja ilman perintöjä taikka muuta ulkopuolista rahaa se on onnistunut. Ostettiin viimeksi 2 vuotta sitten tuorehko 215 m2 talo eteläespoosta yhteistuloilla. Vaimoni myönsi ettei itse olisi saavuttanut asian ilman minun päättäväisyyttäni. Ajan myötä hän myös oppi ruotsinkielen ja meidän suvun ruokailukulttuurin pitkine illallisineen ja tuskinpa haluaisi enää vaihtaa sitä pois. Kerran kyllä hairahti tutustumaan aidan toiselle puolelle josko ruoho siellä vihreämpää. Tajusi kyllä heti minkä menettäisi...


      • rajan.pinnasta
        kovallatyöllä kirjoitti:

        ""Äkkiseltään tulee mieleen suomenruotsalainen"" Hivenen hymyilytti tuo koska itse olen suomenruotsalainen. Se on kyllä totta ettei varakkaiden ruotsinkielisille piireille pääse helposti. Ei edes ruotsinkielinenkään. Itse en tule rikkaasta suvusta vaan toimeentulevasta ja tapasin ummikkosuomenkielisen vaimoni 20 vuotta sitten. Luja tahtoni saada oma asunto ja viimeiseksi ok-talo Espoosta oli periksiantamaton. Omalla työllä ja ilman perintöjä taikka muuta ulkopuolista rahaa se on onnistunut. Ostettiin viimeksi 2 vuotta sitten tuorehko 215 m2 talo eteläespoosta yhteistuloilla. Vaimoni myönsi ettei itse olisi saavuttanut asian ilman minun päättäväisyyttäni. Ajan myötä hän myös oppi ruotsinkielen ja meidän suvun ruokailukulttuurin pitkine illallisineen ja tuskinpa haluaisi enää vaihtaa sitä pois. Kerran kyllä hairahti tutustumaan aidan toiselle puolelle josko ruoho siellä vihreämpää. Tajusi kyllä heti minkä menettäisi...

        Rantaruotsalaisiako olet?


      • kovallatyöllä
        rajan.pinnasta kirjoitti:

        Rantaruotsalaisiako olet?

        ""1.syntyperäinen suomalainen, jonka äidinkieli on ruotsi tai on omaksunut puhekielekseen ruotsin ja suomenruotsalaisen identiteetin. Ruotsinkielinen suomalainen.""

        Tosin syntynyt Helsingissä kuten sukuni jo 200 vuoden takaa. Ehkä joskus rannikolta lähdetty. :) riittikö vastaukseksi....


      • rajan.pinnasta
        kovallatyöllä kirjoitti:

        ""1.syntyperäinen suomalainen, jonka äidinkieli on ruotsi tai on omaksunut puhekielekseen ruotsin ja suomenruotsalaisen identiteetin. Ruotsinkielinen suomalainen.""

        Tosin syntynyt Helsingissä kuten sukuni jo 200 vuoden takaa. Ehkä joskus rannikolta lähdetty. :) riittikö vastaukseksi....

        Huumorillahan minä tuon kysyinkin. On noita geenejä itsellänikin. Oma isän isä oli koko lailla ruotsinkielinen. Vanhoilla päivillään puhui jo jollain tavalla suomea.


      • Anonyymi

        Hmm... tuo kuulostaa hieman oudolta?
        Siis ainoa ulospääsy olisi saada joku toinen maksamaan elämän laadun nostosta?
        Itse en sitä oikein käsitä. Tarkoittaako sitä että joku rahoittaisi omista varoistaan toisen elämää vai mikä on tuo ajatus. Ja mitä rahoittaja saa vastineeksi siitä että "nostaa" toisen ihmisen paremmalle elintasolle?
        Itse en ainakaan aio ryhtyä elättämään toisia vaikka olisin parisuhteessakin. Jos seksillä on ajatus kuitata maksavalle osapuolelle se että pääsee ns. parempaan elämään kiinni, on se minusta sama kuin maksullisella seksillä. Siinä ei vaan synny muuta kuin hetken suhde eikä ole tarve joutua maksajaksi millekään muulle kuin mistä on maksanut.
        Toki on houkutteleva ajatus jos joku maksaisi minulle seksiä vastaan kaiken mitä ikinä tarvitsen, voisin kyllä ainakin harkita sellaista elämää. Mutta tällaiselle vanhalle karjulle ne markkinat taitaa olla jo taputeltu ; )
        Taidan jatkaa nykyisellä tavalla ja nauttia niistä asioista joita olen itse itselleni saanut hankittua. Jos joskus tekee mieli, niin varakkailla on aika helppoa siinäkin suhteessa.


      • Anonyymi
        Antigue kirjoitti:

        Paremman elämän toivominen ei ole valittamista. Jos se asunto pitää saada PKS alueelta, aiheuttaa se vaan lisää päänvaivaa sen elämänkumppanin suhteen. Äkkiseltään tulee mieleen suomenruotsalainen, mutta niihin piireihin on vaikea päästä. Sitten vaan katselemaan ammattitaitoista raksamiestä joka korjaa teille halvemman luokan OK-talon kohtuulliselta alueela. Selailin tossa huvikseni OK-taloja PKS-alueelta ja esim Espoon Suvisaaristossa oli tarjolla alle 300000 hintainen 105 neliöinen OK-talo. Talohan on vanha(1957), mutta kunnostettavissa, meren rannalla ja todellisella arvo-alueella. Käy tsekkaamassa Skatantie 11. Asiahan ei välttämättä ole just nut ajankohtainen, mutta haaveilu ei maksa mitään. Niihin kun uskoo, niin haaveilla on tapana toteutua. Ei ehkä nyt heti, mutta kuka tietää josko joku päivä.

        "Paremman elämän toivominen ei ole valittamista. Jos se asunto pitää saada PKS alueelta, aiheuttaa se vaan lisää päänvaivaa sen elämänkumppanin suhteen."

        Itse asiassa pks alueella on tulevaisuudessa vaihtoehto hakeutua maahanmuuttajan elämän kumppaniksi. Sillä pääosa pks alueen asunnoista annetaan maahanmuuttajille. Jos olet töissä käyvä kantasuomalainen, ei ole varaa asua kantakaupungissa koska et kuulu tuensaajiin. Ja ilman tukia ei käytännössä kukaan kykene asumaan Helsingin alueella. Lähes kaikki alueella asuvat saavat yhteiskunnan tukia. Joten hankkiutumalla tukia saavan seuraan, on mahdollista saada asua keskikaupungilla. Jossa kantaväestön määrä on jo pitkään laskenut suhteessa maahan muuttavien määrään. Helsingissä asuun noin 200.000 muuta kuin suomen kieltä äidinkielenään puhuvia. Tilastossa ei ole huomioitu suomen ruotsalaista väestön osaa.


    • ok-paavi

      "Tuntuu, että olen tämän talon ainoa ihminen joka käy töissä". Sellainen olo minullakin oli, kun asuin kerrostalossa. Asuin joissakin vuokra-asunnoissa ja vielä useammassa omistuskämpässä. Sama juttu joka paikassa, kun itse halusi nukkua, naapurit bilettivät. Kun aamulla piti lähteä töihin, rappukäytävässä ei koskaan törmännyt kehenkään.

      Silloin tajusin, että tämä maa lepää ok-asukkien varassa. Kerrostalosta ei juuri töissä käydä.

      Mutta asiaan. Periksi ei kannata antaa. Mitä enemmän liikut lapsesi kanssa eri paikoissa, sitä isommalla todennäköisyydellä törmäät vapaaseen kunnon ok-mieheen, jonka kanssa voitte perustaa uusioperheen. Kotiin ei kannata jäädä nyhväämään.

      Ei uusioperhekään helppo ratkaisu ole, mutta voi olla käänne parempaan. Pienilläkin tuloilla voi pärjätä, jos maksajia on kaksi. Viina ja tupakat pois. Kannattaa etsiä koko ajan parempipalkkaista työtä. Kannattaa kouluttautua.

      Tsemppiä yritykselle!

      • fff1

      • kivat_sulle

        > Tuntuu, että olen tämän talon ainoa ihminen joka käy töissä". Sellainen olo minullakin oli, kun asuin kerrostalossa. Asuin joissakin vuokra-asunnoissa ja vielä useammassa omistuskämpässä. Sama juttu joka paikassa, kun itse halusi nukkua, naapurit bilettivät. Kun aamulla piti lähteä töihin, rappukäytävässä ei koskaan törmännyt kehenkään.

        Totahan se on, kun joutuu bunkkaamaan jossain kaupungin vuokrakasarmissa, joissa vappu on ikuinen. Onneksi pääsit edes savimajaan, vaikkei rahat riittäneetkään kunnolliseen kerrostaloasuntoon ihmisten ilmoilla.


      • Anonyymi

        Minä miehenä toivoisin että yksinäiset miehet löytäisivät hyvätuloisen ja vapaan ok naisen kenen kanssa voisi perustaa perheen. Uusio tai ei. Markkinoilta ei taida kuitenkaan kovin hyvää tarjontaa löytyä?


    • Tätinen

      Muuta paremmalle alueelle pienempään asuntoon. Yritä saada ylennys ja parempaa liksaa. Tee se itse.

    • Jannica43

      Satsaa sijoituksena yksityissektorin kalliilla alueella olevaan vuokra-asuntoon. Se ja pahojen tapojen karsinta (joka ei liene helppoa) voivat johtaa sopivan miehen löytämiseen. Joku missi- tai tapakurssi? Jos nyt löydät rikkaan miehen ja se näkee missä asut, on peli menetty. Siksi satsaa asuntoon ja alueeseen.

      • Anonyymi

        Nykyaikana varakkaan miehen on järjetöntä ryhtyä parisuhteeseen. Miksi ryhtyä elättämään toista? Lopputulos on kuitenkin aika selvä. Muutama vuosi yhdessä asumista. Lapsi tai pari (mikä ei ole enää vuosiin ollut in ). Yleensä nainen on se joka jää kotiin hoitamaan lasta ja mies käy tämän ajan yksin töissä. Tämän jälkeen tulee ero ja puoliso vaatii varakkaalta mieheltä puolet omistuksesta. Lasten elatusmaksut ym. Pahimmillaan mies joutuu ulos omasta kodistaan?
        Ei mitään järkeä.
        Varakkaan miehen ei ikinä kannata ottaa naista vakituiseksi asuinkumppaniksi saati puolisoksi. Siitä ei tilastojenkaan mukaan seuraa mitään muuta kuin entinen varakas on entinen varakas. Toki entinen varaton asuinkumppani on eron jälkeen varakas.
        Lähes kaikki nykyään alkavat parisuhteet päättyvät eroon.


    • whoknowswins

      Suuntaudu ulkomaille. Suomalainen blondi, hiukan tyhma ja lihavakin, on kysyttya ainesta turkkilaisten miesten keskuudessa. He eivat myoskaan huomaa matalaa sivistystasoa ja siivotonta kielenkayttoa samalla tavalla kuin suomalaiset miehet.

      • karseita-olioita

        Mutta eikös tuo etsinyt parempaa huomista eikä huonompaa?
        Kukaan tyhmäkään ei lähde tuohon. Siinä menee kaikki. Eihän turkkilaiset osaa pyyhkiä edes peräänsä. Kikkareet roikkuu ..hyi!!!


    • sidos

      Aijaa tuoko se raha sulle onnen, ei tuonut "parempiosaisen miehen kanssa". Keskittyisit elämässä olennaiseen eli olemaan onnellinen itsesi kanssa ja lapsesi tietenkin. Ei kannata keskittyä siihen mitä muilla on ja mitä pitäisi itse olla. Sun pitäisi saada parempi itsetunto, että arvostaisit itseäsi ja sitä mitä on juuri nyt. Joulukin on tulossa ja lapsille on tärkeintä olla yhdessä, ei ne lahjat/tavarat ole tärkeitä. Nyky-yhteiskunta on tehokkuuden ja aineellisen omaisuuden pauloissa. Uskaltakaa löytää oma reittinne elämässä. Itse olen joutunut miettimään 40v sinkkuna ja ilman lapsia elämäni tarkoitusta, mut ei se raha tuo onnea vaan se, että voi olla oma itsensä. Enkä ole mikään uskovainen, mut kai sitä pitää uskoa tulevaisuuteen ettei mielenterveyskin mene.

      • elämä-toivossa

        Kiitos sulle "sidos" sydäntä lämmittävistä sanoista. Tuun toimeen näinkin, mutta tää vuokra-asunto ei ole hyvä paikka asua. Sitä vaan toivoo jotain parempaa.


      • kovallatyöllä
        elämä-toivossa kirjoitti:

        Kiitos sulle "sidos" sydäntä lämmittävistä sanoista. Tuun toimeen näinkin, mutta tää vuokra-asunto ei ole hyvä paikka asua. Sitä vaan toivoo jotain parempaa.

        Toivon vilpittömästi että saavutat sen minkä toivot. Parempaa ympäristöä sinulle ja lapsillesi. Itse kokenut myös vastaavia alueita kuin sinä ja päätin silloin ettei omaa lasta sellaisessa ympäristössä kasvattaisi.


    • eppu-p-eppu

      Erossa on kyse aina epäonnistumisesta. Harmi, että joudut asumaan kennostossa vasten tahtoasi. Ok-talossa olisi varmasti monin verroin mukavampaa

    • pirkkamekka

      että näitä spämmejä täällä riittää. Ja kilpaa vastataan porvariper ...stä miten voit nousta suosta ihan omin voimin. Kukaan ole minua koskaan auttanut, ihan itse kaiken saanut.... niinpä niin... kuka oikeasti uskoo tuota. Omassa kaveripiirissä ne menestyneimmät ovat nimenomaan saannut ne rahastuspaikkansa jonkun tutun kautta. Vaimokin on löytynyt sopivasti siitä kaveripiiristä.

      Ei kaikilla ole tätä tarjotinta käytössä, mutta silti pärjää jotenkin ilman alkoholisoitumista.

      • Toi alkoholittomuus on hyvä alku pärjäämisellesi. Itse en ole koskaan saanut keneltäkään mitään, enkä edes ole pyytänyt. Silti olen saanut elämässäni ihan kaiken, mitä olen halunnutkin. Miksikö? Kenties vaikka siksi, että viina ja tupakkarahat on tullut käytettyä viisaammin. Eivät kaikki siis peri mitään ja saa takuita tai pyydä muilta. Oikealla asenteella pärjää kyllä, kunhan on vähän onnea työpaikan suhteen jan osaa elää fiksusti. Mutta se mainitsemani elämänkumppani on kyllä melko välttämätön. Se rauhoittaa elämää ja saa miettimään tulevaisuutta hiukan nenäänsä pidemmälle. Mikä monille olisi kyllä jo hyvä alku.


      • tindersoldier

        Oletpa onnekas, kaikki eivät ole. Ei kaikki löydä sitä vaimoa, ei edes tyttöystävää. Kaikilla ei ole onnea elämässä tai työpaikan saannissa. Päinvastoin voi olla vaikka reilustikin epäonnea ja olla karsittu jo kahdesti poistoeräksi viimeksi taloon tulleiden saadessa lähteä. Ja näin voi käydä myös sille joka yrittää ja tekee työnsä hyvin. Niinkin voi olla, ettet itse edes tiedä mistä tämä jatkuva epäonni johtuu...

        Jos tällä hetkellä 8 vuotta opiskelemani alan töitä hakee 300 hakijaa kerralla, voit arvata että onnella on todella osuutta asiaan... Mutta niitä 299 ei valita. Luusereitako kaikki? Vedetäänkö itsemme jojoon kun emme vielä 3-kymppisenäkään saa sitä asuntolainaa???.... niin..


      • vastenmielistä
        tindersoldier kirjoitti:

        Oletpa onnekas, kaikki eivät ole. Ei kaikki löydä sitä vaimoa, ei edes tyttöystävää. Kaikilla ei ole onnea elämässä tai työpaikan saannissa. Päinvastoin voi olla vaikka reilustikin epäonnea ja olla karsittu jo kahdesti poistoeräksi viimeksi taloon tulleiden saadessa lähteä. Ja näin voi käydä myös sille joka yrittää ja tekee työnsä hyvin. Niinkin voi olla, ettet itse edes tiedä mistä tämä jatkuva epäonni johtuu...

        Jos tällä hetkellä 8 vuotta opiskelemani alan töitä hakee 300 hakijaa kerralla, voit arvata että onnella on todella osuutta asiaan... Mutta niitä 299 ei valita. Luusereitako kaikki? Vedetäänkö itsemme jojoon kun emme vielä 3-kymppisenäkään saa sitä asuntolainaa???.... niin..

        Tuntuu siltä, että kaikkein vastenmielisempiä ihmisiä on nämä vasemmistolaiset. Ovat kateellisia paremmin pärjääville tai onnistujille, koska kaikki pärjäämisenhän täytyy aina riippua isäpapan tai mamman tai suvun avusta. Niinkö? Kyllä jotkut nousee sieltä kurasta omin voimin ylös ilman mitään apuja vanhemmilta tai suvulta. Niin tein minäkin.


      • Tindertisotilas, mitä se ikinä tarkoittaakaan. Se ei ole niiden, jotka pärjää vika, jos et itse tee niin. Se ei ole keltään muulta pois, vaikka toiset saavuttavat enemmän. Vasemmistolaisuus kauniine sosialistisine utopioineen on kuollut ja kuopattu. Nyt eletään toisenlaisessa systeemissä, missä kaikille annetaan mahdollisuus ja ne, jotka tarpeeksi haluavat, sen mahdollisuuden käyttävät. Poikkeuksiaskin toki on, jossa yrityksestä huolimatta ei onnistuta. Eikä se tosiaan ole keltään muulta pois.

        Jos alallasi ei ole töitä, vaihda alaa, tai tee jotain muuta etsiessäsi omaa hommaasi. Jos se oikea kumppani ei ole osunut kohdalle vielä 30senä, sanon, että malta mielesi, kyllä se siitä. Tai laske vaatimustasoa. Yksi vaihtoehto asuessasi pienellä paikkakunnalla on muuttaa suurempaan kaupunkiin tai jopa Eurooppaan, jossa todellisille osaajille on varmsti kysyntää. Valittamalla täällä kateellisena et saavuta mitään.

        Tällaisia tyyppejä sikiää kun on kasvettu "kaikkimullenytjaheti" illuusiossa ymmärtämättä reaaliteettejä.


      • koirasnytehrä
        Antigue kirjoitti:

        Tindertisotilas, mitä se ikinä tarkoittaakaan. Se ei ole niiden, jotka pärjää vika, jos et itse tee niin. Se ei ole keltään muulta pois, vaikka toiset saavuttavat enemmän. Vasemmistolaisuus kauniine sosialistisine utopioineen on kuollut ja kuopattu. Nyt eletään toisenlaisessa systeemissä, missä kaikille annetaan mahdollisuus ja ne, jotka tarpeeksi haluavat, sen mahdollisuuden käyttävät. Poikkeuksiaskin toki on, jossa yrityksestä huolimatta ei onnistuta. Eikä se tosiaan ole keltään muulta pois.

        Jos alallasi ei ole töitä, vaihda alaa, tai tee jotain muuta etsiessäsi omaa hommaasi. Jos se oikea kumppani ei ole osunut kohdalle vielä 30senä, sanon, että malta mielesi, kyllä se siitä. Tai laske vaatimustasoa. Yksi vaihtoehto asuessasi pienellä paikkakunnalla on muuttaa suurempaan kaupunkiin tai jopa Eurooppaan, jossa todellisille osaajille on varmsti kysyntää. Valittamalla täällä kateellisena et saavuta mitään.

        Tällaisia tyyppejä sikiää kun on kasvettu "kaikkimullenytjaheti" illuusiossa ymmärtämättä reaaliteettejä.

        Tikusta_asiaa_

        30.8.2015 10:21

        Monologgaajia löytyy jokaiselta palstalta ja moni edellisenkaltainen harrastaa sitä samaa usealla palstalla samanaikaisesti. Kuntapolitiikka lempilapsi helppona kohteena kun muuta sisältöä elämässä ei ole. Pyhäjärvipalsta pahin kaikista. Vuodesta toiseen sama merkityksetön tunkion tonkiminen jatkuu aamusta iltaan. Samat ihmiset asialla ja surulliseksi asian tekee se, että kaikki juhlapyhätkin menee suomi24:lla paskaa jauhaessa. Jos jostain syystä kukaan ei vastaa siirtyvät kivuttomasti keskustelemaan itse itsensä kanssa.


        Monologgaaja eli antigue ym, päässyt siis Visalasta taas avohoitoon, melkoinen karpaasi ja elämäntapaohjaaja vaikka itsellä asiat pahimmat mahdolliset!


      • uhhuh12
        koirasnytehrä kirjoitti:

        Tikusta_asiaa_

        30.8.2015 10:21

        Monologgaajia löytyy jokaiselta palstalta ja moni edellisenkaltainen harrastaa sitä samaa usealla palstalla samanaikaisesti. Kuntapolitiikka lempilapsi helppona kohteena kun muuta sisältöä elämässä ei ole. Pyhäjärvipalsta pahin kaikista. Vuodesta toiseen sama merkityksetön tunkion tonkiminen jatkuu aamusta iltaan. Samat ihmiset asialla ja surulliseksi asian tekee se, että kaikki juhlapyhätkin menee suomi24:lla paskaa jauhaessa. Jos jostain syystä kukaan ei vastaa siirtyvät kivuttomasti keskustelemaan itse itsensä kanssa.


        Monologgaaja eli antigue ym, päässyt siis Visalasta taas avohoitoon, melkoinen karpaasi ja elämäntapaohjaaja vaikka itsellä asiat pahimmat mahdolliset!

        Mikäs sun päätä puristaa? Onko sulla joku ongelma? Eikö sulla ole muuta sisältöä elämässä kuin kirjoitella tollasia aika tyhjiä viestejä. Enkä sitten ole tuo antigue-kirjoittaja jos sitä luulet.


      • koirasnytehrä
        uhhuh12 kirjoitti:

        Mikäs sun päätä puristaa? Onko sulla joku ongelma? Eikö sulla ole muuta sisältöä elämässä kuin kirjoitella tollasia aika tyhjiä viestejä. Enkä sitten ole tuo antigue-kirjoittaja jos sitä luulet.

        Mulla ei oo ongelmaa, enkä ole täällä isommasti kirjootellut, mutta lukenu olen ja meilläpäin tommosia januskasvoja ja muiren pilkkaajia pistetään turpaan, selvää Visalan poppoota tämä Antigue eli Pelleily Seis, muutti nimensä ku tahri ittensä, nyrkillä tapettava öllötys.


      • koirasnytehrä kirjoitti:

        Mulla ei oo ongelmaa, enkä ole täällä isommasti kirjootellut, mutta lukenu olen ja meilläpäin tommosia januskasvoja ja muiren pilkkaajia pistetään turpaan, selvää Visalan poppoota tämä Antigue eli Pelleily Seis, muutti nimensä ku tahri ittensä, nyrkillä tapettava öllötys.

        Sitten vielä ihmetellään, että miksi kansakuntamme naiset asuvat mielummin yksin, kuin haluavat kotoisen "tosimiehen" vaivoikseen. Edellistä purkausta lukiessa tulee mieleen maallellemme niin valitettava mielenterveysongelma. Avohoitoon passittaminen on näköjään tuhoisaa niin itsetunnolla, älylle kuin mielenterveydellekin. Mutta tällä palstalla ei käsitellä noita asioita. Ihan vaan tiedoksi.

        Aloittajalle vihjeeksi. Välttele koirasnuhtertän kaltaisia luusereita.


      • tindersoldier
        vastenmielistä kirjoitti:

        Tuntuu siltä, että kaikkein vastenmielisempiä ihmisiä on nämä vasemmistolaiset. Ovat kateellisia paremmin pärjääville tai onnistujille, koska kaikki pärjäämisenhän täytyy aina riippua isäpapan tai mamman tai suvun avusta. Niinkö? Kyllä jotkut nousee sieltä kurasta omin voimin ylös ilman mitään apuja vanhemmilta tai suvulta. Niin tein minäkin.

        Sori. En ole vasemmistolainen. Ihan kokoomusperheestä lähtöisin. "Ammatteja" takana jo kaksi. Ensimmäisellä koulutuksella (arkkitehti) ei löytynyt kuin projektitöitä. Nykyisellä alalla (rak.inssi) kilpailu yhtä kovaa kuin mitä nyt suosituilla aloilla voi olla. Pitää varmasti seuraavaksi kokeilla kiinteistövälitysalaa :)

        Minusta tuntuu että teillä papparaisilla ei ole mitään käsitystä siitä, missä suossa nyt mennään, koska oma elämänne on suojattu (toistaiseksi). Kokemusta teiltä löytyy lähinnä omasta ikäluokastanne ja asuinpaikkana Helsinki. Ja kiitos, en aio muuttaa Oulusta Helsinkiin ja jättää sitä viimeistä henkireikää, mikä pitää edes jotenkin kiinni elämässä, nimittäin ystävät ja perhe. Ja kyllä, olen miettinyt yrittäjäksikin ryhtymistä, mutta todennut että hiljaiselle, ei tyrkylle olemukselleni yrittäjän arjen epävarmuus sovi. Olen myös hakenut useita hanttitöitä ihan hattu kädessä paikan päällä kiertäen, mutta ei mitään..

        En silti laita hanskoja tiskiin, mutta kyllähän tämä alkaa jo hiukan vedätykseltä tuntumaan... Rakennetaan opiskelupaikkoja, millä ei mitään vastakaikua työmarkkinoilla. Myös tuttuni kuntapolitiikassa sanoo samaa, hallitus on vuosi toisensa jälkeen pettänyt kansalaisensa. Vuosittain koulutetaan kymmeniä tuhansia ihmisiä tyhjän päälle.


      • vastenmielistä
        tindersoldier kirjoitti:

        Sori. En ole vasemmistolainen. Ihan kokoomusperheestä lähtöisin. "Ammatteja" takana jo kaksi. Ensimmäisellä koulutuksella (arkkitehti) ei löytynyt kuin projektitöitä. Nykyisellä alalla (rak.inssi) kilpailu yhtä kovaa kuin mitä nyt suosituilla aloilla voi olla. Pitää varmasti seuraavaksi kokeilla kiinteistövälitysalaa :)

        Minusta tuntuu että teillä papparaisilla ei ole mitään käsitystä siitä, missä suossa nyt mennään, koska oma elämänne on suojattu (toistaiseksi). Kokemusta teiltä löytyy lähinnä omasta ikäluokastanne ja asuinpaikkana Helsinki. Ja kiitos, en aio muuttaa Oulusta Helsinkiin ja jättää sitä viimeistä henkireikää, mikä pitää edes jotenkin kiinni elämässä, nimittäin ystävät ja perhe. Ja kyllä, olen miettinyt yrittäjäksikin ryhtymistä, mutta todennut että hiljaiselle, ei tyrkylle olemukselleni yrittäjän arjen epävarmuus sovi. Olen myös hakenut useita hanttitöitä ihan hattu kädessä paikan päällä kiertäen, mutta ei mitään..

        En silti laita hanskoja tiskiin, mutta kyllähän tämä alkaa jo hiukan vedätykseltä tuntumaan... Rakennetaan opiskelupaikkoja, millä ei mitään vastakaikua työmarkkinoilla. Myös tuttuni kuntapolitiikassa sanoo samaa, hallitus on vuosi toisensa jälkeen pettänyt kansalaisensa. Vuosittain koulutetaan kymmeniä tuhansia ihmisiä tyhjän päälle.

        En niin väittänytkään. Ymmärsit väärin. Se oli enemmän tuollainen jatkokommentti sinun puheenvuoroosi. Siinä olisi kirveellä tekemistä, että ei koulutettaisi ihmisiä pitkälle ja turhaan - kortistoon. Mun mielestä lopputuloksena on yhteiskunnan näkökulmasta ehkä sitä vaarallisinta väestönosaa, koska siinä porukassa yhdistyy ajattelelmisen taito ja suuri tyytymättömyys. Vielä jos yhdistelmään nakkaa jonkin ääriliikkeen ajattelun tiedät mitä tarkoitan.


      • Noilla eväillä, arkkitehti rakennusinssi, sulla ei ole mitään hätää. Kyse on enää tuurista oikean työpaikan löytämiseksi. Oulussa on nyt vaikeaa, syyn tiedämme kaikki, mutta kyllä se siitä. Vielä tulee päivä, jolloin kaikki on paremmin. Malttia, eihän Roomaakaan rakennettu päivässä.


      • koirasnytehrä
        Antigue kirjoitti:

        Sitten vielä ihmetellään, että miksi kansakuntamme naiset asuvat mielummin yksin, kuin haluavat kotoisen "tosimiehen" vaivoikseen. Edellistä purkausta lukiessa tulee mieleen maallellemme niin valitettava mielenterveysongelma. Avohoitoon passittaminen on näköjään tuhoisaa niin itsetunnolla, älylle kuin mielenterveydellekin. Mutta tällä palstalla ei käsitellä noita asioita. Ihan vaan tiedoksi.

        Aloittajalle vihjeeksi. Välttele koirasnuhtertän kaltaisia luusereita.

        Jaa jotta ittestäs puhut luikuri, puhu mulle, nin ma määrään suunnan ja tahdin, tommoset Visalan visukintut ittensä kanssa puhujat on sairasta porukkaa, kerran kun moukari läjähtää nin paska haisoo nin sullakin pelleily seis ja muut tarinas.


      • tsuhna

        Porrvarit pe.kele. Mistä näitä kateellisia ja ilkeitä kommareita sikiää?


      • whoknowswins
        Antigue kirjoitti:

        Noilla eväillä, arkkitehti rakennusinssi, sulla ei ole mitään hätää. Kyse on enää tuurista oikean työpaikan löytämiseksi. Oulussa on nyt vaikeaa, syyn tiedämme kaikki, mutta kyllä se siitä. Vielä tulee päivä, jolloin kaikki on paremmin. Malttia, eihän Roomaakaan rakennettu päivässä.

        Ei kukaan oikea arkkitehti, siis akateemisen tutkinnon omaava, opiskele raksainssiksi = käytännössä nykypäivän rakennusmestariksi. Kyseessä lienee rakennusarkkitehdin tutkinto ja sellaisenaan opistotason juttu.

        Kaveri työllistyy Norjassa tai Kanadassa samantein, Oulussa tai muualla Suomessa tuskin enää koskaan.


      • Yläluokkiakohti

        Niin ja vaikea on tuollaisen arkkiinssiraksan mitään kunnon puolisoakaan löytöö Suomesta. Thaikut suunnaksi.


      • antipalsa
        Yläluokkiakohti kirjoitti:

        Niin ja vaikea on tuollaisen arkkiinssiraksan mitään kunnon puolisoakaan löytöö Suomesta. Thaikut suunnaksi.

        No joo tämä Antigue eli pelleily seis on niitä miehiä jotka käyttää näitä Thaimaan ladyboykia kun ei muuhun pysty, oikea nainen näet vaatii mieheltäkin jotakin ei siinä riitä piipittävä ääni ja monipersoonallisuus, pitää olla jotain lahkeessakin, jos yläkerrassa heittää niin heittää alakerrassakin ja tämähän on todistettu Antiguen eli pelleily seis ym muu ok teksteissä, ei siinä mitää saahan se ottaa mitä ottaa, mutta noloa kun poskessa tuotos:


      • 3456789
        antipalsa kirjoitti:

        No joo tämä Antigue eli pelleily seis on niitä miehiä jotka käyttää näitä Thaimaan ladyboykia kun ei muuhun pysty, oikea nainen näet vaatii mieheltäkin jotakin ei siinä riitä piipittävä ääni ja monipersoonallisuus, pitää olla jotain lahkeessakin, jos yläkerrassa heittää niin heittää alakerrassakin ja tämähän on todistettu Antiguen eli pelleily seis ym muu ok teksteissä, ei siinä mitää saahan se ottaa mitä ottaa, mutta noloa kun poskessa tuotos:

        Jaa, miksi moinen purkaus sulta. Mikä sun ohimoita puristaa? Sitten vois kysyä, onko sulle nämä ladyboyt tuttuja, kun niistä niin vouhkaat? Sä tuskin pystyt naisten kanssa yhtään mihinkään, koska ne tyypit näissä asioissa yleensä kovaäänisimpiä, jotka on täysin munattomia. Joku kaappasi tämän Antiguen entisen nimimerkin, joten kyseessä on nykyään kaksi eri henkilöä.


      • antipalsa
        3456789 kirjoitti:

        Jaa, miksi moinen purkaus sulta. Mikä sun ohimoita puristaa? Sitten vois kysyä, onko sulle nämä ladyboyt tuttuja, kun niistä niin vouhkaat? Sä tuskin pystyt naisten kanssa yhtään mihinkään, koska ne tyypit näissä asioissa yleensä kovaäänisimpiä, jotka on täysin munattomia. Joku kaappasi tämän Antiguen entisen nimimerkin, joten kyseessä on nykyään kaksi eri henkilöä.

        Sähän sen parhaiten tiedät, heh, munaton "mies" heh...


      • 3456789
        antipalsa kirjoitti:

        Sähän sen parhaiten tiedät, heh, munaton "mies" heh...

        Täällä muut kirjoitteli ihan asiallisia juttuja. Sä et. Sua kiinnostaa ladyboyt... ei voi mitään, jos palikat ei oo kohdallaan.


      • Kiitokset päivän parhaista nauruista antipaska. Olen ihan tavallinen suomalainen, erittäin onnekas mies, koka on saanut elämässään kaiken, mitä olen halunnutkin. On omakotitaloa, autoja, varallisuutta ja ennenkaikkea kaunis suomalainen vaimo. Thaimaahaanhan vaimoja, ladyboyta ja pikkupoikin menevät raiskaamaan rahalla vain säälittävät luuserit, joilla ei ole mitään kompetenssiä hankkia suomalaista naista. Siihen kun tarvitaan ulkonäköä, käytöstapoja, varallisuutta ja oikeanlaista elämänasennetta. Älkää siis sekoittako minua noihin luusereihin, joihin esim tämä antipaska lukeutunee. Itseasiassa luulen, että kyseessä on juuri tuo nimimerkkivaras, jolta on evätty kirjoittaminen varastetulla nimimerkillään ilmiantojen vuoksi. Tämä siis päätelmänä siitä, ettei "pelleily_seis, trollihai ja numertopellettäjä" nickeillä ole moneen päivään tullut yhtään asiatonta viestiä.

        Aloittajalle vielä kerran tsemppiä tavoitteessaan saavuttaa parempaa elämää itselleen, sekä jälkikasvulleen. Olet mielestäni oikealla asialla ja juuri noin pitää äidin toimia. Muista kuitenkin, että että elämässä on tapana tapahtua yllättäviä positiivisia asioita, joten ehkä onnistut vielä tavoitteessasi.


      • Pelleily_seis
        Antigue kirjoitti:

        Kiitokset päivän parhaista nauruista antipaska. Olen ihan tavallinen suomalainen, erittäin onnekas mies, koka on saanut elämässään kaiken, mitä olen halunnutkin. On omakotitaloa, autoja, varallisuutta ja ennenkaikkea kaunis suomalainen vaimo. Thaimaahaanhan vaimoja, ladyboyta ja pikkupoikin menevät raiskaamaan rahalla vain säälittävät luuserit, joilla ei ole mitään kompetenssiä hankkia suomalaista naista. Siihen kun tarvitaan ulkonäköä, käytöstapoja, varallisuutta ja oikeanlaista elämänasennetta. Älkää siis sekoittako minua noihin luusereihin, joihin esim tämä antipaska lukeutunee. Itseasiassa luulen, että kyseessä on juuri tuo nimimerkkivaras, jolta on evätty kirjoittaminen varastetulla nimimerkillään ilmiantojen vuoksi. Tämä siis päätelmänä siitä, ettei "pelleily_seis, trollihai ja numertopellettäjä" nickeillä ole moneen päivään tullut yhtään asiatonta viestiä.

        Aloittajalle vielä kerran tsemppiä tavoitteessaan saavuttaa parempaa elämää itselleen, sekä jälkikasvulleen. Olet mielestäni oikealla asialla ja juuri noin pitää äidin toimia. Muista kuitenkin, että että elämässä on tapana tapahtua yllättäviä positiivisia asioita, joten ehkä onnistut vielä tavoitteessasi.

        Elämä on yhtä multinikkaamista. Tunnen edelleen myötähäpeää väärin kirjoitetusta rekatusta nikistä.


    • PositiivistaHöpinää

      Kyllä minä kehoittaisin käyttämään sitä naisenergiaa nyt. Suomessa on koulutus ilmaista niin, että nyt vaan itseä niskasta kiinni ja opiskelemaan ilta/kirjekurssilla tietoja joita soveltamalla voit saavuttaa paremman elintason.
      Yrityksenkin voit perustaa pikkurahalla ja sen jälkeen olet toimitusjohtaja ensimmäisestä päivästä lähtien. Kun bisnekset lähtevät kiitoon niin vain taivas on rajana.

      • totta.pöytäänNYH

        Näinkö sinä teit, vai tarjosiko isi tai kaveri työpaikan ??


      • PositiivistaHöpinää
        totta.pöytäänNYH kirjoitti:

        Näinkö sinä teit, vai tarjosiko isi tai kaveri työpaikan ??

        Isi tosiaan järjesti yhden työpaikan.
        Tosin se oli jokunen vuosikymmen sitten ja kesätyöpaikka. Olin 15v.


      • Pelleily_seis
        PositiivistaHöpinää kirjoitti:

        Isi tosiaan järjesti yhden työpaikan.
        Tosin se oli jokunen vuosikymmen sitten ja kesätyöpaikka. Olin 15v.

        Senkin luuseri. Minä olen hommannut aina omat työpaikkani. Hävettää tuollaiset isän lellikit.


      • porvarit-prkle
        PositiivistaHöpinää kirjoitti:

        Isi tosiaan järjesti yhden työpaikan.
        Tosin se oli jokunen vuosikymmen sitten ja kesätyöpaikka. Olin 15v.

        Niin että auttoi alkuun.... arvasin!


      • PositiivistaHöpinää
        porvarit-prkle kirjoitti:

        Niin että auttoi alkuun.... arvasin!

        Faija äänesti SKDL:ää koko ikänsä. Minä en ole käynyt äänestämässä ties koska viimeks. Ei ole yhtään puoluetta Suomessa sellaista jota voisin äänestää.


      • ei.helevata

        Se toimari-titteli tekee autaaksi. Sitten oot pienituloinen pennejä pihistelevä CEO.


    • utiytiytt

      Panosta itseesi ja ulkonäköösi: huoliteltu tai urheilullinen ulkoasu auttaa.Mene salille 3 krt viikko.
      Opiskele ja harrasta.
      Minun tuttuni asui erottuaan kaupungin vuokratalossa ja silti pystyi kasvattamaan ainoasta tyttärestään: piano opettajan, rytmisen voimistelijan ja lopulta lääkärin.
      Itse käy töissä ja urheilee paljon.Nyt on ollut omistusasunto 5 vuotta ja pysyvä työpaikka.
      Näinkin voi mennä, tyäpaikka voi tietysti mennä ja asuntokin, mutta asuntorahoilla voi aloittaa pienen bisneksen ja tytär on jo lääkäri.

      • minkälainen-ihminen

        oha se hienoo, että ihan lääkäri... voi elämä.


    • Lpiy

      Annotko eka kerralla ?

    • NukuitkoKoulussa

      Köyhyys on Suomessa valinta.

      • Köyhyys voi johtua myös
        - epäonnesta (sairaus työkyvyttömyys)
        - epäonnistuneesta ammatinvalinnasta (hilavitkutinalan väitöskirja, jolle ei ole työpaikkoja)
        - yli varojen elämisestä
        - ylivelkaantuneen läheisen lainan takaamisesta tai
        - epäonnistuneesta, huonosti harkitusta tai tyhmästä bisnesafääristä.
        Näin ollen väitteesi on liian pelkistetty.


      • Heini_hat
        pundit kirjoitti:

        Köyhyys voi johtua myös
        - epäonnesta (sairaus työkyvyttömyys)
        - epäonnistuneesta ammatinvalinnasta (hilavitkutinalan väitöskirja, jolle ei ole työpaikkoja)
        - yli varojen elämisestä
        - ylivelkaantuneen läheisen lainan takaamisesta tai
        - epäonnistuneesta, huonosti harkitusta tai tyhmästä bisnesafääristä.
        Näin ollen väitteesi on liian pelkistetty.

        Tapasin juuri liki 5-kymppisen naisen joka oli aikanaan valmistunut geologian maisteriksi. Tehnyt amanuenssin töitä pari vuotta, kunnes säästösyistä potkittu ulos. Ollut työttömänä viitisen vuotta, kunnes saanut töitä siivojana. Loukkaantunut työssään, kuntoutunut, muttei tullut koskaan toimintakykyiseksi. Työnantajan vakuutukset ei riiittäneet kuin välttämättömän hoitoon, pysyvästä vammasta syyttivät naista itseään, koska kädessä oli ennen tapaturmaa ollut lievä, hoitamaton tenniskyynärpää. Tätähän nainen ei tienyt, käsi oli vain ollut hetkittäin vähän kipeä.

        No sairaseläkkeelle ei päässyt, töitä ei saanut, vaikka motivaatio ja draivi oli valtava. Opiskeli lisää, muttei koskaan työllistynyt minnekään, vaikka käsi ei olisi työtä varsinaisesti haitannutkaan. Nyt ollut poissa työelämästä jo 20 vuotta. Rahaton ja turvaton, ei omaisuutta, kun ei ehtinyt sitä kerätäkään. Ei miesystävää tukemassa elämää, ei lapsia.

        Tästä kaikesta epäonnesta huolimatta jaksaa vielä olla positiivinen. Opiskelee, vaikka tietääkin sitä tekevän lähinnä omaksi ilokseen. On mukana avustusjärjestöjen toiminnassa. Kertoi, että hänestä olisi varmasti tullut ihmisenä hmmm. erilainen, jos elämä olisi mennyt niinkuin oli unelma. Hän ei olisi nähnyt sitä oikeaa elämän taistelua, mitä ihmiset käyvät kun unelmat eivät itsestä huolimatta toteudu.


      • Heini_hat kirjoitti:

        Tapasin juuri liki 5-kymppisen naisen joka oli aikanaan valmistunut geologian maisteriksi. Tehnyt amanuenssin töitä pari vuotta, kunnes säästösyistä potkittu ulos. Ollut työttömänä viitisen vuotta, kunnes saanut töitä siivojana. Loukkaantunut työssään, kuntoutunut, muttei tullut koskaan toimintakykyiseksi. Työnantajan vakuutukset ei riiittäneet kuin välttämättömän hoitoon, pysyvästä vammasta syyttivät naista itseään, koska kädessä oli ennen tapaturmaa ollut lievä, hoitamaton tenniskyynärpää. Tätähän nainen ei tienyt, käsi oli vain ollut hetkittäin vähän kipeä.

        No sairaseläkkeelle ei päässyt, töitä ei saanut, vaikka motivaatio ja draivi oli valtava. Opiskeli lisää, muttei koskaan työllistynyt minnekään, vaikka käsi ei olisi työtä varsinaisesti haitannutkaan. Nyt ollut poissa työelämästä jo 20 vuotta. Rahaton ja turvaton, ei omaisuutta, kun ei ehtinyt sitä kerätäkään. Ei miesystävää tukemassa elämää, ei lapsia.

        Tästä kaikesta epäonnesta huolimatta jaksaa vielä olla positiivinen. Opiskelee, vaikka tietääkin sitä tekevän lähinnä omaksi ilokseen. On mukana avustusjärjestöjen toiminnassa. Kertoi, että hänestä olisi varmasti tullut ihmisenä hmmm. erilainen, jos elämä olisi mennyt niinkuin oli unelma. Hän ei olisi nähnyt sitä oikeaa elämän taistelua, mitä ihmiset käyvät kun unelmat eivät itsestä huolimatta toteudu.

        Elämänkokemukset muokkaavat persoonallisuutta. Työ muuttaa persoonallisuutta. Se minkälaisia ihmisiä valitset ystäviksesi vaikuttaa sinuun. Monella ihmisellä työ määrittää minän ja kun työ loppuu ei ole enää minää.
        .
        Hienoa, että tämä ihminen ei ole katkeroitunut. Hänellä on vain voitettavaa - oma loppuelämänsä. Vain hän itse voi määrittää sen, miten hän loppuelämänsä käyttää. Ihminen voi joko hukuttautua itsesääliin tai avata ennakkoluulottomasti edessään olevia ovia ja mahdollisuuksia. Ei ole vaikeaa arvata, kumman ihmistyypin kanssa useimmat meistä viihtyvät. Ei raha määritä kaikkea.


      • mursifal

        katkeroituminen on voimaa antavaa. silloin tyhmempikin tajuaa, mitä kohti pyrkiä ja sieltä saa voimaa. voi hammasta purren etsiä rikkaan miehen ja tyydyttää sen tarpeet lasten takia.


      • minimalisti

        Tosiaankaan ei ole. Katkeruus ei anna voimaa, vaan vie sen. Ihan tyhmää.


      • NukuitkoKoulussa
        pundit kirjoitti:

        Köyhyys voi johtua myös
        - epäonnesta (sairaus työkyvyttömyys)
        - epäonnistuneesta ammatinvalinnasta (hilavitkutinalan väitöskirja, jolle ei ole työpaikkoja)
        - yli varojen elämisestä
        - ylivelkaantuneen läheisen lainan takaamisesta tai
        - epäonnistuneesta, huonosti harkitusta tai tyhmästä bisnesafääristä.
        Näin ollen väitteesi on liian pelkistetty.

        Köyhyys voi johtua myös

        - epäonnesta (sairaus työkyvyttömyys)
        - Ainoa aito syy mutta selittää köyhyyden todella harvoin. Sitäpaitsi Suomessa on yhteiskunnan tukiverkko tällaisten tapausten varalta mitä harvassa maassa on.

        - epäonnistuneesta ammatinvalinnasta (hilavitkutinalan väitöskirja, jolle ei ole työpaikkoja)
        - Oma vika. Ammattia valittaessa työpaikkojen määrä ja palkkataso tulee ottaa huomioon, ja se on jokaisen omalla vastuulla.

        - yli varojen elämisestä
        - Oma vika jos mikä.

        - ylivelkaantuneen läheisen lainan takaamisesta tai
        - Oma vika. Älä mene vetämään nimeäsi paperiin joka voi tuhota taloutesi.

        - epäonnistuneesta, huonosti harkitusta tai tyhmästä bisnesafääristä
        - Oma vika. Jos menet tekemään bisnestä niin pidä riskit sen kokoisina, ettei koko loppuelämä tuhoudu jos firma menee nurin. Tämän pitäisi olla selvää kaikille.


      • NukuitkoKoulussa kirjoitti:

        Köyhyys voi johtua myös

        - epäonnesta (sairaus työkyvyttömyys)
        - Ainoa aito syy mutta selittää köyhyyden todella harvoin. Sitäpaitsi Suomessa on yhteiskunnan tukiverkko tällaisten tapausten varalta mitä harvassa maassa on.

        - epäonnistuneesta ammatinvalinnasta (hilavitkutinalan väitöskirja, jolle ei ole työpaikkoja)
        - Oma vika. Ammattia valittaessa työpaikkojen määrä ja palkkataso tulee ottaa huomioon, ja se on jokaisen omalla vastuulla.

        - yli varojen elämisestä
        - Oma vika jos mikä.

        - ylivelkaantuneen läheisen lainan takaamisesta tai
        - Oma vika. Älä mene vetämään nimeäsi paperiin joka voi tuhota taloutesi.

        - epäonnistuneesta, huonosti harkitusta tai tyhmästä bisnesafääristä
        - Oma vika. Jos menet tekemään bisnestä niin pidä riskit sen kokoisina, ettei koko loppuelämä tuhoudu jos firma menee nurin. Tämän pitäisi olla selvää kaikille.

        Joku voi sairastua ja joutua työkyvyttömäksi ennen kuin ehtii kunnolla mukaan työelämään. Silloin saa minimieläkkeen 750 euroa bruttona. Tuo on reilusti alle köyhyysrajan, mikä on Suomessa noin 1.100 euroa nettona. Työkyvyttömyyseläkkeet ovat muutenkin pieniä. Keskimääräinen työkyvyttömyyseläke on vain vähän päälle 1.100 euroa eli köyhyysrajalla mennään.
        .
        Joku voi valita ammatin ja koulutuksen, joka voi muuttuu lähes arvottomaksi vasta siinä vaiheessa, kun henkilö valmistuu työelämään. Rakennemuutokset voivat olla nopeita. Eri asia on, jos henkilö tekee vaikkapa väitöskirjan muinaiskirkkoslaavista. Se on varma lippu työkkäriin.
        .
        Voi olla joskus vaikea kieltäytyä läheisen takaamisesta, eikä henkilö kenties edes tiedä, kuinka surkea taloudellinen tilanne taattavalla on.
        .
        Jopa Hanna Mäntylä ylivelkaantui yrityksen perustaessaan ja sen lopettaessaan. En väitä sen kummemmin tietäväni yksityisseikkoja, mutta yrittäjä joutuu yleensä ennakoimattomiin vastuisiin. Mm. liikehuoneiston vuokrasopimuksesta ei niin vain pääse irti.


      • NukuitkoKoulussa
        pundit kirjoitti:

        Joku voi sairastua ja joutua työkyvyttömäksi ennen kuin ehtii kunnolla mukaan työelämään. Silloin saa minimieläkkeen 750 euroa bruttona. Tuo on reilusti alle köyhyysrajan, mikä on Suomessa noin 1.100 euroa nettona. Työkyvyttömyyseläkkeet ovat muutenkin pieniä. Keskimääräinen työkyvyttömyyseläke on vain vähän päälle 1.100 euroa eli köyhyysrajalla mennään.
        .
        Joku voi valita ammatin ja koulutuksen, joka voi muuttuu lähes arvottomaksi vasta siinä vaiheessa, kun henkilö valmistuu työelämään. Rakennemuutokset voivat olla nopeita. Eri asia on, jos henkilö tekee vaikkapa väitöskirjan muinaiskirkkoslaavista. Se on varma lippu työkkäriin.
        .
        Voi olla joskus vaikea kieltäytyä läheisen takaamisesta, eikä henkilö kenties edes tiedä, kuinka surkea taloudellinen tilanne taattavalla on.
        .
        Jopa Hanna Mäntylä ylivelkaantui yrityksen perustaessaan ja sen lopettaessaan. En väitä sen kummemmin tietäväni yksityisseikkoja, mutta yrittäjä joutuu yleensä ennakoimattomiin vastuisiin. Mm. liikehuoneiston vuokrasopimuksesta ei niin vain pääse irti.

        No voihan sitä mennä ostamaan vaikka tonkan bensaa ja juoda sen. Ei yhteiskunta pysty eikä sen tehtävä ole estää sitä. Jotkut asiat vaan ovat ihmisen omalla vastuulla, ja ihmisten tekemät valinnat vaikuttavat heidän kohtaloihinsa. Tämä on hämärtynyt monelta nykypäivänä, ja erityisesti naisilta.


      • NukuitkoKoulussa kirjoitti:

        No voihan sitä mennä ostamaan vaikka tonkan bensaa ja juoda sen. Ei yhteiskunta pysty eikä sen tehtävä ole estää sitä. Jotkut asiat vaan ovat ihmisen omalla vastuulla, ja ihmisten tekemät valinnat vaikuttavat heidän kohtaloihinsa. Tämä on hämärtynyt monelta nykypäivänä, ja erityisesti naisilta.

        Mutta jos ylität kadun suojatietä pitkin ja jäät alle, onko se sinun vikasi, kohtuudella? Jos et olisi lähtenyt ylittämään katua, et olisi jäänyt auton alle. Eli sinun logiikallasi sitten oli oma vika.
        .
        Moni tahtoo niin kovasti olla oikeassa, että näkee vain mustaa taikka valkoista, vaikka maailma on täynnä erilaisia värisävyjä. Sehän on tutkittukin, että miehet näkevät keskimäärin heikommin eri värisävyjä (fakta).


      • NukuitkoKoulussa kirjoitti:

        No voihan sitä mennä ostamaan vaikka tonkan bensaa ja juoda sen. Ei yhteiskunta pysty eikä sen tehtävä ole estää sitä. Jotkut asiat vaan ovat ihmisen omalla vastuulla, ja ihmisten tekemät valinnat vaikuttavat heidän kohtaloihinsa. Tämä on hämärtynyt monelta nykypäivänä, ja erityisesti naisilta.

        Sinun logiikallasi kaikki yrittäjätkin, jotka epäonnistuvat (oli syy mikä tahansa) - se oli oma syy. Ei olisi pitänyt yrittää.


    • pojilla_aiheet_lopussa

      kun täytyy jo naiseksi heittäytyä provoillessa. Mitä, jos hankkisitte oikein punaiset hameet, kun joulukin jo tulossa.

    • uskoa_tahtoa

      Olen paljon elämässäni kokenut mies. Palstan avaajalle on käynyt niinkuin monelle muulle naiselle tässä maassa. Äijät puutteessaan tekee lapsia ja sitten vain antavat kenkää vaimoilleen. Näitä tapauksia on suomi väärällään. Tällä palstalla jotkut ylentävät itsensä, kun on varaa huoiritella toisia. Voi sinua rassukoita. Olen ollut umpiveloissa tai miten asian ilmaisisi. Kaverin suorittama matonveto jalkojeni alta tuotti 700000,00 mk:n ns. velkavankeuden. Kävi niin että läheiseni syyttivät minua roistoksi koska minusta tuli köyhä yht`äkkiä. Vain liikemaailmassa tämä on mahdol- lista.Taistelin itseäni vastaan yrittäessäni olla myrkyttämättä mieltäni katkeruudella.
      Onnistuin kuitenkin pitämään itseni ihmisenä ja selviydyin loppupeleissä aika hyvin
      kaikesta. 20 vuotta jälkeenpäin tilanne on se, että asun suht arvokkaalla paikalla omakotitalossa ja ajelen maasturilla, käytän aikaa harrastuksiin kuten esim. terveet elämäntavat. Isäni oli vaikeasti vammautunut sotainvaliidi, lapsuuteni ja nuoruuteni oli mitä oli. Minulla on varmaankin suht samanlaiset ominaisuudet kuin muillakin ihmisillä. Usko ja tahto parempaan huomiseen kuitenkin on ollut vahvuuteni ja uskon
      että palstan avaustekstin kirjoittajaakin kantaisi nämä kaksi voimaa.

      • TET1968

        Hieno vastaus ja plussat näin positiivisesta kirjoituksesta.


      • Todella hieno tarina. Kiitos tästä. Uskomalla itseensä selviää aina.


    • sampoli

      Kysymys kuuluu: saitko maasturin myymällä itsesi? Niin neuvoisin aloittajaa tekemään. Yksinhuoltajana peli voi tosin olla jo menetetty.

      • Köyhyyseiolehauskaa

        Ei taida olla mikään hyvä neuvo. Suomessa on loppujen lopuksi aika vähän miehiä jotka maksullisia seksipalveluita käyttää ja niitä viihdyttää täällä jo joukko parikymppisiä tsekkiopiskelijoita. Siinä seurassa ei suomikurppa oikein pärjää. Jotain muuta tarttis keksiä.


    • PakkoRuotsi_Pelastaisi

      Enemmän pakkoruotsia!

      Mikäli Suomessa olisi aikoinaan aloitettu jo ekaluokalta ruotsinkielen opiskelu, olisi meillä kielitaitoisina työmarkkinat auki Ruotsiin ja Norjaan.
      Nyt pelkän suomenkielen ja ehkä tönkkö englantia osaavat, istuvat kuin täit tervassa työttöminä. Parempia aikoja ei ole näköpiirissä, joten irti tervasta ei täi pääse.

    • Köyhä1

      Aloittajan on turha surra. Siellä ne lukaaleissa ottaa psykopaattimiehiltään akat turpaansa muka paremmissa piireissä. Nähty on. Sitten ostellaan lohdutukseksi timanttikorua ym. Naiset aurinkolasit silmillä liikeessä ettei mustat silmät näy. Siinä vaiheessa kun löytyy nuorempi nainen niin vanha nyrkkeilysäkki saa kuitenkin lähteä. No erosssa toki voi saada hyvän summan jos on pelannut korttinsa oikein. Rikas perhe ei aina ole hyvä perhe. Niin se vaan menee. Toki lähiöissä ongelmat näkyy ja kuuluu mitä vaurailla omakotialueilla harvemmin tapahtuu jo äänieristyksen ja välimatkojen takia.

    • voimiasulle

      Jos on luottotiedot kunnossa, niin vuokra-asuntoa kannataa koettaa hankkia joltain rauhallisemmalta alueelta esim. yksityisen tai jonkun muun vuokrafirman , mitä kaupungin kautta. On monesti vaikeaa, mutta periksi ei kannata antaa. Sitkeästi vain hakemaan. En halua haukkua ketään, enkä kuvittele olevani parempi, kuin muut, mutta Hesan kaupungin kämpissä on tietyissä paikoissa kyllä hieman turhan railakas meininki, eivätkä ne ole mitään lasten unelma kasvatusympäristöjä. Muista kuitenkin, että yleistää ei voi. Näissä lähiöissä asuu myös paljon hyviäkin ihmisiä, ja kaikista tärkein on rakkaus.

    • Tyttöhoi

      Muutahan tyttö hyvä tänne meille Saniaistie kolmosen kaupungin vuokrakämppiin Helsingin Tapanilaan asumaan! Meillä on täällä p..askin maine, mitä kaupungin kämpissä voi ikänään olla. Mutta se ei pidä paikkaansa. Meillä moni asukas käy töissä ja ollaan naapureiden kanssa hyvää pataa ja välitetään toisistamme! Ja poliisi on ystävä. Jokapäiväinen ystävä, hoi!

    • eipäskuntänne

      Eipäs kun tuu tänne Helsingin Puistolan aseman kaupungin kämppiin asumaan. Yhdessä voidaan sitten asemalla soitella ja hengailla, Yeah:)

    • hurlumheivaan

      Jos ei Jakomäki nappaa, niin muuta ihmeessä vaikkapa Malmille. Pian rukoilet takaisin sinne Jakomäkeen.

    • huitaisi

      Typykkä hoi...Ymmärräthän että olen vain pelkkä provo...Mutta yritän saada sinut ymmärtämään, että valitat ihan turhasta. Ole onnellinen että lapsesi on terve ja että teillä on katto pään päällä...

    • Huihaihoi

      Hui, hai, hoi! Tärkeintä on rakkaus.

    • luottotiedotonoonomamoka

      Hei, keskustelun aloittaja. Sydämeni särkyy, kun kirjoitit, että olitte tehneet avioehdon. Nainen joka menee naimisiin itseään ns. parempi osaisen miehen kanssa, ei koskaan saisi mistään hinnasta nimeänsä sellaisiin papereihin laittaa. Se ettei avioehtoa ole, on monen kotiäidin, tai pienituloisen naisen tulevaisuuden turva. Eli jos ukko lähtee toisen matkaan, niin saa sentään puolet omaisuudesta. Jälkiviisaus ei tässä nyt toki sinua enää auta. Tehty, mikä tehty. Sinun ei tarvitse silti väkisin yrittää asua kärvistellä koko loppuikääsi kaupungin kämpässä. Yritä saada jostain parempi kämppä. Oletko esim. ottanut huomioon, että pankit voivat myöntää pienituloisellekin työssäkäyvälle jonkun pienemmän lainan, millä voisit ostaa esim. asumisoikeusasunnon. Vai ovatko luottotietosi kunnossa? Jos eivät, niin tervetuloa kaupungin kämppiin meidän juoppojen ja narkkareiden luottotiedottomien pummien ja pitkäaikaistyöttömien joukkoon. Olen sellainen itse.

      • pulizer-palkittu

        Voi voi. Sulla on kuitenkin sydän paikallaan. Se kantaa elämässä pitkälle. Tsemppiä, jos näet tämän.


    • ihantosiheihaloo

      Vartuin rikkaassa perheessä, missä mielisairas narsisti isä tyrannisoi koko perhettä. Olisin ollut ikionnellinen, jos äitini olisi jättänyt hänet ja oltaisiin muutettu pois. Ihan mihin tahansa, vaikka kunnan vuokra luukkuihin. Mutta ei. Äitini jäi hänen luokseen. Ehkäpä juuri elintason laskun pelossa. Tänä päivänä isäni on jo kuollut. Silti lapsuudessa saatuja traumojani joudutaan vieläkin hoitamaan terapiassa, eikä loppua näy. Raha ei tee onnelliseksi. Tärkeintä on nyt, että luot mahdollisimman hyvät ja läheiset välit lapseesi ja vietät hänen kanssaan aikaa niin paljon kuin mahdollista. Äläkä edes mieti sellaista, että lapsesi muuttaisi isänsä luo asumaan paremman asuinalueen takia. Luuletko että lapsesi ymmärtäisi, mistä siinä olisi kyse. Lapsi vain luulisi, että äiti ei välitä, kun antoi mut iskälle asumaan. Onneksi exäsi ei suostunut hulluun ideaasi. Oliko työkiireisiin vetoaminen sitä paitsi pelkkä tekosyy? Vai eikö exäsi edes haluaisi omaa lastansa luoksensa asumaan? Jos näin on, niin voit halutessasi surutta muuttaa vaikka toiselle , halvemmalla paikkakunnalle. Isällä joka ei välitä lapsestaan, ei ole oikeutta häntä edes usein nähdäkään.Piste.

    • mietippästätä

      Ei saa olla liian kiltti! Nyt ex-miehelle sanomaan vaan suorat sanat päin naamaa, että sinä et todellakaan enää aio kasvattaa yhteistä lastanne missään epämääräisessä lähiössä ja että jos et onnistu löytämään uutta asuntoa paremmalta alueelta pk-seudulta, niin sitten sinä ja lapsi muutatte jonnekin kauemmas, missä on halvempaa. Luulisi että siinä vaiheessa älyäisi ex-mies vaikka tarjota apuaan paremman asunnon löytämiseksi pk-seudulta , ettei sinun tarvitsisi viedä lastanne kauhean kauas isästään. Voit vaikka suoraan pyytää häneltä apua asunnon hankkimisessa, ihan vain lapsen takia! Jos hän ei sitten edes sen vertaa viitsi auttaa ja ajatella lapsensa parasta, niin voit todella (aivan niin kuin nimimerkki "ihantosiheihaloo":kin jo mainitsi) muuttaa hyvällä omatunnolla jonnekin kauemmas . Jos lapsi ei sitten näe isäänsä kunnolla, kun joutuu hänestä kauemmas, niin se ei ole sinun vikasi, vaan ex-miehesi vika, kun kerran rikkoi perheen lapseltaan toisen naisen takia. Helsinki on yliarvostettu paikka. Jossain toisella, halvemmalla paikkakunnalla voi työttömänäkin asustella mukavammin, mitä pienituloisena Helsingissä.

    • onvelkaajapahasti

      Siis hetkinen...Etkö saa, vai etkö halua exäsi rahoja? Ensin kirjoitat, että oli avioehto, etkä sinä saanut mitään käsirahasta, ja sitten oletkin yhtäkkiä sitä mieltä, että et edes halua exäsi rahoja, ja ettei hän ole sinulle mitään velkaa. Jos haluaisit, niin auttaisiko hän sinua taloudellisesti vai ei ? Jos hän todella jätti sinut toisen naisen takia, niin totta h...elvetissä hän on sinulle velkaa. Hän on sinulle velkaa koko s...tanan pilatun elämäsi ja sitä velkaa ei mikään raha korvaa. Jos hän sitten avioehdosta huolimatta on kuitenkin valmis auttamaan sinua taloudellisesti, niin älä ole tyhmä, vaan ota ne rahat vastaan, ja sillä hyvä! Se on vähintä mitä hän voi kaiken sen paskan jälkeen tehdä, mitä on sinulle tehnyt. Eiks niin?

    • mitesonauttaakose

      Oliko ero riitaisa, vai oletteko hyvissä väleissä ex-miehesi kanssa? Voisiko ex-miehesi ns. parempiosaisena nyt sitten auttaa sinua uuden asunnon hankkimisessa? Voisiko hän nyt sitten edes sen verran oman lapsensa äitiä jeesata? Eihän hänen tietenkään tarvitse ex-vaimoaan millään tavalla auttaa, mutta kun ei olisi kyse sinusta, vaan yhteisen lapsenne hyvinvoinnista. Eikö ex-miehesi ollenkaan välitä, jos lapsi joutuu asumaan jossain hevon hornassa...

    • ymmärränaloittajaa

      Minulla olisi ollut nuorena ja nättinä mahdollisuus mennä rikkaisiin naimisiin, mutta en halunnut. Valitsin rahan asemasta rakkauden. Enkä ole katunut päivääkään! Olen todella pienituloinen ja mieheni myös. Mutta me olemme ONNELLISIA pienituloisia. Mutta...Pienistä tuloista huolimatta mekään emme silti asu kaupungin vuokra-asunnoissa. Kaksi pienituloista kun yhdistää rahansa , niin sillä saa maksettua jo sen verran ison vuokran, että pystyy asumaan suhtkoht ok alueella ja asunnossa. Lapsiltamme ei puutu mitään. Heillä on yhtä hienot vaatteet ja kaikki pelit ja vehkeet, mitä muillakin lapsilla on! Ostamme niitä vaikka velaksi! Kaupungin kämpässä en haluaisi asua. Vaikka niin kuin täällä on jo kertaalleen mainittu, niin yleistää ei voi. Niissäkin on myös ihan tavallisia asukkaita.

    • AntakaaVertaistukea

      Lapsen saamisen jälkeen muutin ruokavalioni einespizza ja kääretorttupainotteiseksi ja lyhyen massakauden jälkeen lihoin muodottomaksi mätisäkiksi jollainen olen ollut siitä lähtien.
      Minua ei kiinnosta mikään, roikun päivät netissä surffaten juorusivuilla ja sivistyksen hankin seiskan puhekuplista.
      Minulla ei ole mitään puhuttavaa mieheni kanssa eikä meillä ole ollut seksielämää lapsen syntymän jälkeen, ei huvita. En ole varma haluaako miehenikään enää minua kun olen tällainen läski, no ei kiinnosta tietääkään.
      Meillä ei ole ystäviä, meillä ei koskaan käy ketään, en jaksa sitä häslinkiä.
      Mieheni on nyt alkanut olla paljon poissa kavereittensa kanssa. Epäilen, että hänellä on toinen nainen. En ymmärrä miksi, olenhan aivan ihana nainen.

      • fgtttg

        Älä ainakaan vuokralle sorru asumaan. Onhan OK-loordikin läski muta onni tulee Weberin tohinasta ja kalliista punaviinistä.


    • luistamaton

      Mikä se on kun suksi ei luista?

      • 457764dgft

        Elämä on toisilla vähän vaikeampaa. Kaikille ei jaeta samanlaisia pelimerkkejä.


    • Anonyymi

      Se, kuka leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön. Jos haluaa lapsia, perustaa perheen ja muutenkin sitä, että koko elämä on jatkuvaa töissäraatamissa lasten elättämisen vuoksi, niin varautukoon siihen, että tulee näitä ikäviä kompastuskiviä, avioeroja, ynnä muita ikäviä tappioita että joutuu muuttamaan johonkin paskalähiöön ja hyvässälykyssä menettää luottotiedot, niin on aivan turha porata lopputulosta. Elämä on valintoja täynnä.
      Ittellä ei oo, eikä tuu olemaan yhtäkään lasta. Aika kuluu nauttiessa hyvistä leffoista ja sarjoista, ilman että tarvis keskittyä jonkun lapsen elättämiseen ja kasvatukseen. Rahaakin säästyy mukavasti omiin tarpeisiin, kun ei ole sitä lasta. Huomaatko? Kun ei hanki lapsia, niin elämä helpottuu monella eri tavoin :)

    • Anonyymi

      Vuokrakämppä Helsingin lähiöissä olisi aivan luksusta suurimmalle osalle maailman ihmisiä. Ei kannata niin valittaa. Mutta ihminen aina vertaa itseään muihin siksi tunnet itsesi köyhäksi. Kannattaa opettaa sille lapselle että täältä pitää nousta pois, rikkaiden pumpulissa kasvaneet lapset usein eivät saa mitään aikaan elämässään.

    • Anonyymi

      Ei yhtään vituta vaikka asunkin vuokralla kaukana lähiöstäkin. Asennekysymys jos suksi ei luista.

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      189
      7566
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      42
      4362
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      26
      2145
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      19
      2069
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      27
      1899
    6. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      37
      1708
    7. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1706
    8. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      22
      1649
    9. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      17
      1613
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      39
      1438
    Aihe