Auttakaaaa

Tyttöpulassa

Olen 15 vuotias nuori neito ja pelkään että olen raskaana. Myönnän että harrastin kaksi viikkos sitten suojaamatonta seksiä entisen poikaystäväni kanssa. Häntä pelottaa yhtä paljon että olenko raskaana vai en ja nyt pyytäisin neuvoja mitä tehdä jos olen ja miten uskallan kertoa sen vanhemmilleni.

27

210

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mindygger

      Jos yhdynnästä on kulunut vasta 2 vk niin älä suotta pelkää, niin lyhyellä ajalla ei ole suurta kehitystä vielä edes alkanut. Seuraa toki kuukautisia, jos menkat eivät ole pitkään aikaan olleet olisi syytä päästä lääkärille. Siinä tapauksessa olisi myös hyvä että kertoisit vanhemmille kyllä he varmasti ymmärtävät ja auttavat sen mukaan. Mutta jos et vielä uskalla kertoa, ja kuukautisista ei kuulu mitään, osta apteekista halvin raskaustesti. Maksaa n. 10e paketti jossa on 2 kpl testejä. Ja tee testi kun kuukautisten olisi pitänyt alkaa niin voit itse varmistaa mahdollisen raskauden. :)

    • Tyttöpulassa

      Kuukautisten olisi pitänyt alkaa yli viikko sitten ja sen takia hermona olenkin.

      • Mxmdldld

        Siinä tapauksessa nyt olisi hyvä aika tehdä se testi. Luultavasti sun menkat on myöhässä stressin takia, koska yleensä naisen ovulaatio on 14 päivää ennen menkkojen alkua, tosin poikkeuksiakin on. Eli jos sun menkkojen olisi pitänyt alkaa viikko sitten, yhdynnän olisi pitänyt tapahtua 3 viikkoa sitten, jotta menkkojen pois jääminen olisi raskauden merkki. vähemmistöllä naisista on epäsäännöllinen ovulaatio tai että ovulaatio noudattaisi jotain eri kaavaa.


    • Tyttöpulassa

      Okei. Mutta äidillänikin on käynyt sillä tavalla että ovulaatio on ollut epäsäännollinen

    • ÄitiXkahdelle

      Osta kaupasta ainakin k-kaupoissa nähny onkos se n. 5 euroa 2kpl testejä ja tee se. Ei se yhtään auta että mietit asiaa kun aamulla testin teet. Mutta stressikin voi tehdä hallaa kuukautisille että juuri sen mielen rauhan takia kannattaa tehdä.

    • Tyttöpulassa

      Onks se kovin paha jos teen testin nyt illalla? Vaikuttaako se miten paljon testin tulokseen? Ja eksääni pelottaa ihan hirveesti oonko raskaana vai en. Onneks olemme sen verran hyviä kavereita että hän päätti käydä hakee mulle sen testin kaupasta.

      • Huolestunutt

        Toivotaan, että testi on negatiivinen. Ootkos sitä muuten tehny?


    • Tyttöpulassa

      Tein sen eilen illalla ja se näytti negatiivista, mutta en tiedä mikä sitten selittäisi kuukautisten pois jäännin ja sen että mahaan sattuu koko ajan kaikkein eniten aamusin. Ja huolestunutt mitenkäs siellä voidaan? Onko eilisestä asiat muuttunut?

      • Huolestunutt

        Moikka. Okei eli testi oli negatiivinen. Mitä jos koittaisit tehdä testin uudestaan, vaikka kahden päivän kuluttua ja mieluiten aamulla (jos siis kuukautisesi eivät ole siihen mennessä alkaneet) ja katsoa mitä se silloin näyttää, jos silloin vielä negatiivinen, niin en usko että olet raskaana. Luultavasti sulla vain stressiä tai jtn :) Mä edelleen peloissani, sama tilanne. Yrittänyt etsiä netistä kuumeisesti lisää tietoa. :/ Aika tuntuu todella pitkältä, kun odottaa josko ne kuukautiset alkais.


    • Tyttöpulassa

      Uskon. Joo täytyy tehdä uudestaan. Kiitos tuesta

    • Huolestunutt

      Moikka. Onkos mitään uutta? :)

    • Tyttöpulassa

      Heippa no tein testin nyt ja se oli negatiivinen. Taidan tänään mennä juttelemaan terveydenhoitajan kanssa koulussa koska en tiedä mikä ihme mulla on sitten voinut jättää kuukaytiset väliin. En ole ollut stressaantunut ja mulla ei oo koskaan jääny minkään asian takia pois. Täytyy toivoo että kaikki kääntyy vielä hyväksi.

      • Huolestunutt

        Okei, no tsemppiä sulle tosi paljon. Toivotaan et asiat selvii :)


    • Tyttöpulassa

      Kiitos:)

    • ohilaukaus

      Ihmetyttää se miten ajattelemattomia nykynuoret ovat seksin suhteen.Siksi seksi onkin tarkoitettu avioliitonomaiseen suhteeseen koska niin helposti näitä vahinkoja tulee ja vastuu tulevasta elämästä pitäisi ottaa mutta siihen ei olla valmiita.Jos ei ole valmis vastuuseen pitäisi seksikin jättää väliin.Tuon ikäisenä seksisuhteen aloittaminen on aina riski.Jos nyt selvisit säikähdyksellä toinen kerta voi olla sitten totta.Raskauden keskeytystabletteja saa lääkäristä.Tuon ikäisen ei pitäisi vielä missään nimessä harrastella mitään seksileikkejä.Puhukaa ja seurustelkaa mutta sänkyhommat on parasta lopettaa tähän.

    • Tyttöpulassa

      Ei se siitä johdu etten olisi valmis ottamaan huolehdittavaksi pienen ihmisen elämän sillä olemme puhuneet monesti poikaystäväni kanssa että jos sattuu tulemaan positiivinen testi kummanki vanhemmat ymmärtäisi sen ja auttaisi ja sillee... siinä olisi vaan raha ehkä ongelmana. Olemme kumpikin miettineet mitä se tarkottaisi ja hoidamme ehkäisystä kyllä mutta yksi ainoa kerta oli ilman. Ja me emme alkaneet sen takia harrastamaan seksiä että tulisin raskaaksi, kyllä meillä oli siinä kohtaa ihan eri aiheet mietittävänä. Mutta me sovittiin hänen kanssaan asiasta että yritämme olla hankkimatta ei toivottua raskautta

      • VaaranVuodet

        Ei ihmekään että huolta on rahasta kun ei itse voi elättää lapsia ja koulut on käymättä ja ammatti hankkimatta. 15-vuotias saa lapsilisää itsekin. Tuo on sitä teinityttöjen raskausleikkiä josta todellisen vastuun kantaa tytön vanhemmat. Muistan itse nuorena että oli ns.koviksia jotka näillä leikeillä osoitti että ovat kypsempiä kun muut. 14-16 vuotiaana tytöt on kaikkein typerimpiä, uhmataan aikuisia ja samalla aiheutetaan maksimaalisesti vahinkoa itselle ja perheelle näyttämisenhalusta, jos ei kotona anneta tarpeeksi huomiota ja olla valistettu seksiasioissa. Kuvitellaan että muut ihailee kun on astuttu aikuisten maailmaan. Jo vuoden kahden päästä kasvaa vähän ymmärrys mutta se on usein myöhäistä. Meillä koulussa oli 16 v tyttö joka oli raskaana ja synnytti lapsen mutta kyllä ne fiksut ja menestyneet oppilaat ja näiden perheet ennemminkin sääli ja naureskeli sitä tyttöä ja perhettä. Tyttö ei hankkinut mitään koulutusta ja jäi ajelehtimaan kunnes tuli taas raskaaksi. Kun nää teiniraskaustapaukset tulee kodeista missä elämänhallinta muutenkin kadoksissa ja huono-osaisuus vaan jatkuu kun pilataan omat mahdollisuudet vielä varmemmin. Nytkin tulee telkusta näitä teiniraskaus ohjelmia, jotka pohjois-suomessa on aiheuttaneet aborttiaallon kun tyhmät teinit jäljittelee ohjelmaa. Suosittelen aborttia jos olet raskaana , sillä et näytä ymmärtävän leikin vakavuutta ja vaikutuksia omaan elämääs. Saat abortin automaattisesti iän perusteella. Mahtaa teiniraskaustapauksissa vanhemmat riemastua kun kuulevat että juuri kun pääsevät hoito-ja elatusvelvollisuudesta niin tulee uus 20 vuoden kakku tahtomattaan niskoilleen. Tytöt vieläkin oikeasti luulee että raskaudella voi sitoa pojan itseensä mikä on se typerin syy jatkaa raskautta. Tyttö myös suostuu seksiin kun poika haluaa ja painostaa, vaikkei itse halua oikeasti vielä vuosiin. Kaikki vaan sen vuoksi että haetaan turvaa ja hyväksyntää pojalta ja pahimmassa tapauksessa aikuiselta mieheltä, kun kotona ei ole vanhemmuutta ja rakkautta ja turvaa. Siksihän pedofiilitkin onnistuu houkuttelemaan tyttöjä. Hanki pillerit, nuoret saa ne ilmaiseksi monilla paikkakunnilla. Nekään ei suojaa taudeilta.


    • huolestunutsyypää

      Kävitkös jo terveydenhoitajalla?

    • Tyttöpulassa

      En käynyt. Mutta käyn tänään koska hän on paikalla.

    • Tyttöpulassa

      Mun äiti ja mä puhutaan seksiasioista ja muustakin sellaisesta. Enkä mä hae mitää huomioo tai leiki mitää. Ja jos oon raskaana pidän sen. En sillä että haluisin huomioo tai mitää mut se on mun oma päätös. Ja en oo sitomassa jätkääni mihinkää se on itse sanonut että kantaa vastuunsa ja minä myös. Plus mun äitin ammatti seksuaalineuvoja joten mun pikkusisko joka on kolmosella tietää että äidin kanssa kun alottaa puhumaan seksistä tai ehkäisystä ni sillo puhutaa ei punastella ja hävetä vaa puhutaa suoraan.

    • Jori45

      Tunge henkari pimpsaa jos tulee sikiö ulos olit raskaana et ole enään.

    • Tyttöpulassa

      Jori45 en kyllä. Eikä se ihan noin mee.

    • Mamatobaby

      Sanon sulle nyt sen minkä toivottavasti oma äitisi kertoo sinulle. Kaikki tulee menemään ihan hyvin. Raskasta sulle tulee toki olemaan mikäli olet raskaana, mutta älä panikoi. Tänä päivänä on paljon tukitoimia järjestetty teiniäideille niin julkisin kuin kolmannen sektorinkin toimesta. Vertaisryhmiä järjestetään ainakin Helsingissä, luultavasti myös muissa suuremmissa kaupungeissa.

      Opiskella voi vaikka sitten kun vauva täyttää vuoden. Mullakin oli lähihoitajakoulussa luokkakaveri, joka sai vauvan siinä välissä, ja jatkoi sitten opiskeluita kun vauva oli parin kk:n ikäinen.

      Älä välitä noista idioottimaisista kommenteista. Sanon siksi idioottimaisiksi niitä, ettei niistä tässä tilanteessa ole hyötyä. Itse vaikkakin säästin seksin avioliittoon niin en todellakaan odota, että muut toimisi niin.

    • Tyttöpulassa

      Mamatobaby kiitos noisya sanoista ne sai pitkän ja raskaab päivän jälkeen hyvälle tuulelle ja herkistymään:)

      • Raisionsossusta

        apua; huostaa ja vie lapsen, valehtelee tuomioistuimessa lapsen olosuhteet perättömässä lausumassaan...sairasta porukkaa..


    • Tyttöpulassa

      Öööö okei

    • Vauvake

      Aporttiin ja sassiin nukkevauvake se vaan sielä masuliinissasi kasvahtaa!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      237
      3671
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      26
      2248
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2101
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1995
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      90
      1675
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1391
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1291
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1277
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1208
    Aihe