Tämän ei ole tarkoitus olla julkea ja provokatoorinen viesti.Jos ei tämän ikäisenä pysty keskustelemaan elämän perusasioista,niin koskas sitten.
Toivoisin omakohtaisia kokemuksia siitä,kuinka yli kuuskymppiset,syystä tai toisesta ilman seksiä jääneet hoitavat tarpeensa tyydytyksen.Jos hakevat kumppania tai salarakasta,miten se tapahtuu?
Menneisiin vuosiin kun eivät tällaiset ajatukset sopineet.Kaikki seksiin vivahtavakin oli syntiä ja syntisen naisen tekosia.Halukas ei saanut olla.
Ymmärrän,että monen ei tee enää mieli ja hyvä niin.Mutta tasan ei käy onnen lahjat tässäkään asiassa.
Saako haluta ja saako saada
74
430
Vastaukset
Onpas taas tutun-tuntuinen aloitus.
Vedäppäs....
Laatikosta hanska käteen vaikka.
H.- jarru.päälle
Ilmanmuuta saa haluta, ilman haluja ei ole hauja, aloittajalla ehkä haluja muttei saa. Jos on rahaa sitten saa, jos laskee tasoa voi hyvinkin saada armeian aikaan puhuttiin jarrusta ?
- pilkahti.muistista
"Jos haluu saada on pakko antaa" (jokus vanha renkutus, biii, oli)
- saakohaluta
Kiitos vaan just näistä asiallisista ja sivistyneistä vastauksista.Kiisseliä olen kyllä keitellyt,mutta kolmelle lapselleni.
Tuntuu,että täällä on katkerien,pettyneiden osasto,jotka kyttäävät mihin juttuun voisi taas piruilunsa iskeä .
Analyysinne oli väärä ja tätä en juuri toivonut.
Anteeksi kun kirjoitin.- jarru.päälle
Ei mitään anteeksi, jotkut voisi jättää kommentoimasta jollei ole sana hallussa vain rääpiminen mielessä.
Yksinäiselle meidän ikäiselle tämä "halu" voi tuottaa ongelmia kun on ikävä toisen luo.
- Kauheasti.kiinnostunut
Miksi toivoisit omakohtaisia kokemuksia?
Kerro nyt ensi omasi yksityiskohtaisesti. - EiVieläSammaloitunut
Surullisina on ajatukseni paljonkin askarrelleettämän aloituksen aiheessa. Olen nyt kuudenkympin alkumetreillä päätynyt elämään yksin, ajatuksena etten enää hynttyitä laita kenenkään kanssa yhteen. En kaipaa tähän nurkkiin ihmistä sotkemaan rutiinejani, mutta sänkyyni kaipaisin aina silloin tällöin peiton heiluttelua. Onko seksi nyt kokonaan ohi, vaikka halut eivät ole?
Arveluttaa maksulliset eikä kiinnosta yhden illan tuttavuuksien kotiin tuominen, siinä on jo turvallisuusriskikin. Miten saisinkaan hoidettua seksitarpeeni, siististi ja turvallisesti, ilman mitään sitoutumisia.
Joku mummopapparinki voisi olla hyvä idea, arvalla voisi poimia luotettavan petikaverin.
Meille ikääntyville tavallisille kotona viihtyville naisille taitaa kynnys pelkän seksin hankkimiseen olla aika suuri, vaikka haluja kunnon panoon aina silloin tällöin olisi paljonkin. Omin toimin voi toki tilannetta helpottaa, mutta ei se kuitenkaan korvaa liveseksiä halukkaan petikaverin kanssa.
Tämä viikko on syyslomaa, olisiko hyviä ehdotuksia mihin päin kannattaisi suunnata pikku viihdykkeen merkeissä?- saakohaluta
Kiitos lämpimästä vastauksesta:)
Kirjoitan lisää jossain vaiheessa.
Nyt menen 2v.lapsenlapseni kanssa hiekkikselle. - 1eero
Ei seksualisuudessa ole mitään hävettävää mielestäni se kuvastaa ihmisen aktiivisuuden, hänestä löytyy energiaa moneen muuhunkin on syytä olla iloinen jos näin on.
- ent.siivoojaparka
Minne päin?
Tornion kautta eikö niitä tule. On kai niitä nyt jo levinnyt ympäri Suomea. Ne olisivat aina halukkaita pikku viihdykkeeksi. Ikäsi ei ole mikään este... - Ehkä-ehkä-ei
"Tämä viikko on syyslomaa, olisiko hyviä ehdotuksia mihin päin kannattaisi suunnata pikku viihdykkeen merkeissä?"
Luulenpa että noissa merkeissä monet suuntaavat risteilylle. Lie "varmin" mutta hkä epävarminkin tapa kohdata vastapuoli intiimissä merkissä. - EiVieläSammaloitunut
ent.siivoojaparka kirjoitti:
Minne päin?
Tornion kautta eikö niitä tule. On kai niitä nyt jo levinnyt ympäri Suomea. Ne olisivat aina halukkaita pikku viihdykkeeksi. Ikäsi ei ole mikään este...Olen 60 eikä minua kiinnosta ulkomaan partavauvat. Jos miehen petiini kelpuutan, niin kyllä hänen tulee olla aikuinen kotimainen.
- EiVieläSammaloitunut
Ehkä-ehkä-ei kirjoitti:
"Tämä viikko on syyslomaa, olisiko hyviä ehdotuksia mihin päin kannattaisi suunnata pikku viihdykkeen merkeissä?"
Luulenpa että noissa merkeissä monet suuntaavat risteilylle. Lie "varmin" mutta hkä epävarminkin tapa kohdata vastapuoli intiimissä merkissä.Taitaa siellä risteilyillä olla alkkomahooli turhan suuressa osassa, mielestäni petihommia voi ryydittää korkeintaan pienellä rentoutuksella, kännisten touhu on turhaa turaamista. Hyvä idea niille joille sopii kännisekoilut :)
- EiVieläSammaloitunut
1eero kirjoitti:
Ei seksualisuudessa ole mitään hävettävää mielestäni se kuvastaa ihmisen aktiivisuuden, hänestä löytyy energiaa moneen muuhunkin on syytä olla iloinen jos näin on.
Tällä iällä sitä kuitenkin katsoo aika kriittisesti peilikuvaansa, eikä sieltä enää katso takaisin se persikkaposkinen pystyrintainen hoikkauumainen kiinteä kaunis nainen. Jokainen uusi tuttavuus jännittää edellistä enemmän, pelottaa koska oma keho ei enää saa toista innostumaan, koska on se hetki kun olen liian vanhan näköinen enkä enää kelpaa.
- 1eero
EiVieläSammaloitunut kirjoitti:
Tällä iällä sitä kuitenkin katsoo aika kriittisesti peilikuvaansa, eikä sieltä enää katso takaisin se persikkaposkinen pystyrintainen hoikkauumainen kiinteä kaunis nainen. Jokainen uusi tuttavuus jännittää edellistä enemmän, pelottaa koska oma keho ei enää saa toista innostumaan, koska on se hetki kun olen liian vanhan näköinen enkä enää kelpaa.
Sellasta se runko muuttuu mutta ihminen itse ei välttämättä muutu, hiukan tässä on kateellinen heille joilla on toimiva parisuhde ei sinä mitään tämä on sitte paljon itsestä kiinni, en kuitenkaa tee siitä ongelmaa.
- 1eero
1eero kirjoitti:
Sellasta se runko muuttuu mutta ihminen itse ei välttämättä muutu, hiukan tässä on kateellinen heille joilla on toimiva parisuhde ei sinä mitään tämä on sitte paljon itsestä kiinni, en kuitenkaa tee siitä ongelmaa.
Ps. Talossa jossa asun asuu 13 ihmistä heistä 11 naisia ja heistä puolet on yli 50 vuotiaita, koiria 6 kpl.kissoja 3 kpl. Muista eläjistä ei havaintoa, en sillä että olisi naismarkkinat tuli vaa mieleen.
- PenetraatioAhmed
ent.siivoojaparka kirjoitti:
Minne päin?
Tornion kautta eikö niitä tule. On kai niitä nyt jo levinnyt ympäri Suomea. Ne olisivat aina halukkaita pikku viihdykkeeksi. Ikäsi ei ole mikään este...No etkös haluaisi työllistää muutamaa mamua? Maksaisit palkkaa palveluksista ja näin saisivat itse tienata rahansa. Joku siivoaisi, joku taas tekisi remontti hommia ja joku hieroisi joka paikasta....
Kohta kommentoi joku liero.
Ihan varmasti.
Jollain nimmarilla ainakin.
H.- vedä.käteen
Sinun kanssasi mummolta menisi halu.
vedä.käteen kirjoitti:
Sinun kanssasi mummolta menisi halu.
"vedä.käteen"
Enhän minä ihan itse.
En vaihda aihetta koskaan edes lapsiin.
Kuten nuo toiset.
H.
- nuormieli
Todella hämmästyttävää nämä nekatiiviset ja vähemmän asialliset kommentit, onko nyt todellakin niin et me tämän ikäisetkään 60 ihmiset emme osaa/kehtaa puhua ihmisen luonnollisista tarpeista.
Saa haluta ja on hyvä jos halut on tallella!, niiden olemassaolo osoittaa et vielä on virtaa ja romantiikkakin siellä nurkan takana kurkkimassa josko uskaltautuisi temmeltämään. Minä en ainakaan suostu ruostumaan paikoilleni, tiedän et elämällä on vielä paljonkin hyvää ja ihanaa tarjottavaa, kun vain "kulkee" silmät ja korvat avoinna ja vastaanottavaisina.
Jos olet naimisissa ja miehesi ei pysty/halua tai on jokin muu syy seksittömyyteen, silloin on rehellinen keskustelu paikallaan, on itsekästä vaatia toista olemaan selibaatissa jos itsellä ei ole haluja. Seksuaaliset halut on ihmisen luonnollisia haluja eikä niitä todellakaan tarvi hävetä tai tukahduttaa."nuormieli"
Limainen liero.
"Seksuaaliset halut on ihmisen luonnollisia haluja eikä niitä todellakaan tarvi hävetä tai tukahduttaa"
Noin minäkin ajattelen.
Vaan en aseta ajatuksiani näyte-ikkunaan.
H.hunksz kirjoitti:
"nuormieli"
Limainen liero.
"Seksuaaliset halut on ihmisen luonnollisia haluja eikä niitä todellakaan tarvi hävetä tai tukahduttaa"
Noin minäkin ajattelen.
H.Sinulla on muutama kieli-oppi-virhekin.
Vanhan kansa-koulun ajoilta, ennen sotia.
Korjaahan asentosi.
H.- löydä.omanlaisesi.palsta
hunksz kirjoitti:
Sinulla on muutama kieli-oppi-virhekin.
Korjaahan asentosi.
H.Olet eksynyt väärälle palstalle.
löydä.omanlaisesi.palsta kirjoitti:
Olet eksynyt väärälle palstalle.
"löydä.omanlaisesi.palsta"
Ymmärtääkseni tähän sopii kielikin?
Sanoisinko jotta molemmin-puolin.
H.- nuormieli
hunksz kirjoitti:
Sinulla on muutama kieli-oppi-virhekin.
Korjaahan asentosi.
H.Valaise vähän minkalaista olikaan kierto-koulun/ kansa-koulun kielioppi ennen sotia, minä kun olen käynyt kouluni vasta paaljon paaljon sotien jälkeen.
Mitä tulee ajatuksieni näyteikkunaan asettelu ei minulla ole mitään syytä piilotella tai hävetä ajatuksiani, siitähän tässä oli kysymys, saako haluta ja saako saada.
Miksi muuten viljelet noita sanoja limainen ja liero?, onko ne aina läsnä ajatuksissasi?. - kylmätotuus
hunksz kirjoitti:
"nuormieli"
Limainen liero.
Noin minäkin ajattelen.
H.Nimim. "hunksz" ystäväiseni! Ethän sinä koskaan mitään näyteikkunaan aseta, koska sinulla ei ole sinne mitään asetettavaa. Sohit vaan umpimähkään tylsillä piikeilläsi toivoen osuvasi jonnekin tai johonkin.
Olen vilpittömästi pahoillani puolestasi!
T. "liero2"
Lohtumusaa:https://www.youtube.com/watch?v=w9h3VycOXq4
Aikamoisen monitahoinen kysymyksesi on.
Totta kai saa haluta ja saadakin mutta se saanti on joskus kiven takana. Yksin jäämisen jälkeen omassa kuviossa on ollut kaikkea mahdollista, on joidenkin vuosien sitoutumista, joka päättyi aikanaan ystävyyteen. Omituista salarakas systeemiä elin hetken, vaikka eihän minulla mitään salattavaa ollut, en ole edes mustasukkainen mutta se kuvio tuntui lopulta tympeältä. Sen jälkeen olen ollut vapaa taiteilija ja polku ollut aika mutkikas, etsimistä ja löytämistä, hakemista ja tapaamisia, mikään ei ole oikein tuntunut hyvältä tai vakuuttanut, että ko kuvio olisi omani.
Joku tuossa edellä sanoi, ettei halua nurkkiinsa ketään pyörimään, en minäkään halua ketään sotkemaan hyviä elämänkuvioitani, mutta joskus olisi mukava tavata joku kahden kesken ja intiimisti, kauniisti sanottuna, sitä ei voi kieltää.
Jos on tanssi-ihminen sieltä löytää helpointen, treffipalstoja voi kokeilla, on sieltäkin voi rakkautensa löytää. Mutta jos on kotikissa niin vaikeaa on. Kotikissallakin on halut ja toiveensa jakaa kokemuksia.
Uusi ajatus mummopapparinkin ja sieltä sitten arvotaan perjantai-illan intiimit. Muuten hyvä mutta arpomalla en kenenkään kainaloon halua kyllä mennä. Jatkuvuus on tässä haluasiassakin tärkeää.
Ystävissäni on useit , joilla on sama elämäntilanne, toiset ovat luopuneet kaikista asiaan liittyvistä, haaveistaankin, toisilla se painaa päälle ja luopumisesta ei ole tietoakaan.- 1eero
Samalla mielellä, nyt olen oppinut elämään yksin eikä hassaumpaa kun en ole enään nuori mutta en täysin haluton, kyllä silmä vielä kääntyy kohteeseen.
Saan mennä mieleni mukaan suunitelmat on yksin mun, en sano etteikö parisuhteessa ollu mitään vaikeuksia aika hyvin meni loppujen lopuksi mutta nyt on erillaista mukavaa, katson asioita positiivisesti. 1eero kirjoitti:
Samalla mielellä, nyt olen oppinut elämään yksin eikä hassaumpaa kun en ole enään nuori mutta en täysin haluton, kyllä silmä vielä kääntyy kohteeseen.
Saan mennä mieleni mukaan suunitelmat on yksin mun, en sano etteikö parisuhteessa ollu mitään vaikeuksia aika hyvin meni loppujen lopuksi mutta nyt on erillaista mukavaa, katson asioita positiivisesti.Sanos muuta, kyllä se yksinolo aluksi opettelua vaati. Hyvä sanapari tuo ei hassumpaa, sitähän se juuri nyt on. Yksin saa menonsa miettiä ja eipä ole huolta siitä milloin kotiin palaa.
Vaikeinta oli aluksi kun oli tottunut savolaismenoon ja aina sai rupattaa asiansa toiselle ja sitten yhtäkkiä ei kuuntelijaa ollutkaan siinä viereisellä tyynyllä, vaan kuuntelija piti hakea jostain muualta vähän kauempaa.
Positiivinen katsanto elämään on, kuuleppas eero, pitkän iän salaisuus, ja sehän meillä molemmilla ilmiselvästi on.
- tyytyväinen.nyt
Nuorempana olin puutteessa. Nykyisin en, mutta halut on vähentyneet.
Jos nykyisen kumppanin kanssa jostain syystä tulisi ero en ottaisi uutta tilalle.
Toivottavasti suhteemme jatkuu loppu elämän. - Keinutaan-keinutaan
Meille monelle on saamattomuus saattanut tulla todella yllättäen, esimerkiksi puolison menehdyttyä äkillisesti. Omassa pitkässä liitossani oli seksiä aina riittävästi, olimme molemat iltaunisia ja aamuhalukkaita, rytmi ja värkit sopivat hyvin yhteen koon ja halukkuudenkin puolesta.
Yksin jäämiseni jälkeen on ollut muutama lyhyt ja pari vähän pidempää suhdetta, omalla seksiasteikollani tyydyttäviä 6 - 8, jos vertaan edesmenneeseen 10 puolisooni.
Haluttomuudesta en voi näitä viime vuosien exiäni moittia, tosin matkan varrelta olivat oppineet myös tapoja jotka eivät olleet itselleni halua nostattavia, en pidä hinkkaamisesta, hankaamisesta ja voimakkaasta puristelusta, hiuksista repimistä inhoan, sytyn helpoiten hellästä pehmeästi hivelevästä kosketuksesta. Olen aina pitänyt myös halailusta ja suukottelusta jonka tarkoitus ei ole heti johtaa temppujen tekoon, hellyyttä pitää mielestäni voida olla myös ilman heti välittömästi sitä seuraavaa seksiä.
Hyväilyt illalla ja lähekkäin nukahtaminen on oiva esileikki aamun heräämiselle, mikä sen ihanampi herätys kun toisen halun tunteminen itseä vasten tai itsessä.
Puhutaan paljon tiukoista ja löysistä tai isoista ja pienistä. Koolla on todellakin merkitystä silloin jos on väärän kokoinen, liian iso tai pieni suhteessa vastapariin. Miten kaipaankaan sitä tunnetta kun minulle juuri oikeankokoinen taikasauva pystyy löytämään jokaisen syvemmänkin sopukkani tuottaen vain nautintoa, ei kipua. Valitettavasti pelkään voivani tuntea tuon tunteen enää vain muistoissani.
Pikaseksistä en ole koskaan pitänyt ellei ennen ja heti sen jälkeen ole ollut mahdollisuutta päästä pesulle, joten vain suihku, sauna ja järvi ovat itselleni mieluisat paikat pikasille.- maremamma
Lisää vaan paineita: tulla verratuksi täydelliseen edesmenneeseen puolisoon! Oikeasti haluaisin miespuolisen ystävän, en petikumppania.
- mimmimum-mi
Tämä marraskuun maanantain harmaus ...ei paljoa mitään haluja...mielitekojakaan herätä....
Taidan jättää seksuaalisuuden tarpeet sinne vanhainkotiin...hekoheko....
Siellä kaikki estot vapautuu... jos vaan hoitajat sen sallivat.. mutta laittavat kuulemma sellaisia hygieniahaalareita joissa vetoketju vain takana....kaikkein innostuneimmille asukkaille... Taidan lähteä kohta shoppailemaan...mascara ja eyeliner pitää ostaa....huulipunakin on niin pahanmakuinen että jos joku vaikka suuteloisi.... voisi olla vähän paremman makuinen... - saahaluta
saako haluta? ainakin minua haluttaa nyt niin maan perusteellisesti luettuani näitä viestejä .... muutama sai hormoonit hyrräämään mukavasti
- korppis1
Luen Riikka Pulkkisen kirjaa Iiris Lempivaaran levoton ja raskas sydän. Hauska todentuntuinen kuvaus nuoresta naisesta ja rakkauden etsimisestä. Sopii joiltakin osin myös ikäisillemme. Iiriksellä on naapuri yli 80-vuotias leski. Yhdessä he pohtivat elämää ja seksuaalisuutta. En ole vielä lukenut loppuun, mutta olen löytänyt yhtäläisyyksiä omaan elämääni.
- Hukz.ei.kirjautunut
Jahas. Nyt päästiin lempi-aiheeseeni. Seksiin.
Vuonna 1975 olin pari-kymppinen kloppi kun tilasin ensimmäisen barbarani. Hongkongin markkinoilta.
Venttiili oli pieni ja ahdas. Barbaran takapuolessa. Jouduin puhaltamaan puoli-päivää ja pyörryin kaksi kertaa, ennen kun oli ilmaa barbarassa tarpeeksi.
Ensimmäinen lemmen-iltamme oli muistelokas. Barbara pamahti rikki. Naapurit ja viran-omainen soitti ovi-kelloa. Näytin heille että Barbara puhkesi.
Sen jälkeen tilasin Barbaran Saksasta. Varmaa ja luotettavaa laatua. Kuin Mersu. Avoliittoamme kesti pari-kymmentä vuotta ja ero.
Tämän kolmannen pumpattavan Barbarani kanssa olen ollut yhdessä viisitoista vuotta. Ensin meni seksihalut Barbaralta. Sitten minulta.
Kuitenkin haluan vanhentua Barbarabi kanssa ja olen kysynyt neuvoa maa -ja metsä- talous-ministeriöstä, voinko virallistaa suhteeni pumpattavaan Barbaraan?
Haluaisin, että meidän vihitään Paavalin kirkossa, joka on koti-kirkkoni.- nuormieli
"Hukz.ei.kirjautunut" Kiitos makoisista nauruista!, teki hyvää tämän marraskuisen harmaan päivän iltapäivään, pyydä minua todistamaan sit jos ministeriö myöntää sinulle tuon virallistamisluvan, voin ihan ohikulku matkalla poiketa todistajaksi.
Paavalin kirkko on tuttu ja turvallinen. - kylmätotuus
nuormieli kirjoitti:
"Hukz.ei.kirjautunut" Kiitos makoisista nauruista!, teki hyvää tämän marraskuisen harmaan päivän iltapäivään, pyydä minua todistamaan sit jos ministeriö myöntää sinulle tuon virallistamisluvan, voin ihan ohikulku matkalla poiketa todistajaksi.
Paavalin kirkko on tuttu ja turvallinen.Kyllä nauru kelpasi täälläkin, kiitti vaan "Hukz.ei.kirjautunut"!
Kirjoitusvirheinesi menit täydesti aidosta kirjautuneesta "hunkzista"!
Uskoisin ministeriön antavan luvan virallistaa suhteesi Barbaran kanssa, jos oikein sydämeenkäyvän anomuksen laadit, eikä armaasi kuihdu olemattomiin ennen virallistamista.
Laita liitteeksi anomukseesi varmuudenvuoksi morsion järjestysluvuksi kolmas tai neljäs!
- hrakovis
Tänään alkaneesta 4vrk:n syysleskeydestä aoin selvitä muutamalla n-kyllikki seurustelulla.
- nyrkki.ei.korvaa.rakasta
Vainko syysleskeys kerran vuodessa 4 vrk? Mitä harrastat vuoden muina 361 vuorokausina?
- kylmätotuus
Ihminen on (yleensä) seksuaalinen olento lähes koko elämänsä, tuskin sitä tosiasiaa kukaan enää nykypäivänä kieltää.
Itseäni ei asia henkilökohtaisesti koske, koska elän pitkäaikaisessa parisuhteessa ja jotenkin tuntuu, että olen aivan vääränlainen henkilö ottamaan kantaa koko juttuun, mutta otanpa kuitenkin.
60-70 vuotiaat on yksi suurimmista ryhmistä, jotka seksiasioiden kanssa kamppailevat.
Osa meistä on kasvatettu ajattelemaan, että olisimme liian "vanhoja" siihen ja toisaalta kasvatukseemme on kuulunut myös ajatus, että seksi kuuluu vain avioliittoon.
En usko kumpaankaan teoriaan.
Juuri tämä ikäryhmä voi nauttia seksistä ja yleensä elämästään ilman mitään paineita.
Aloittaja "saakohaluta" mene ihmisten pariin esim. tansseihin tai tapahtumiin joissa viihdyt!
Suomesta löytyy kaltaisiasi etsijöitä pilvinpimein, niin naisia kuin miehiäkin.
Risteilyjä tai kuppiloita en suosittele.
Olisi hienoa, jos löytäisit ihmisen, joka olisi samanlainen etsijä kuin sinäkin.
Eihän mitään sitoumuksia tarvita, mutta jokin yhteinen kiinnostuksenkohde olisi ekstraa. Se loisi pohjan pidempikestoiselle suhteelle.
Toki yhdenyönkin juttu menettelee, mutta se ei liene paras vaihtoehto.
Onnea matkaan! Äläkä välitä tämän ryhmän kyynikoiden jutuista, vaan sano niille "piutpaut"!
Ajattele, että meillä on elinaikaa jäljellä 20-30 vuotta! Ei sitä kannata hukkaan heittää, eihän?!- 1eero
Olisin erittäin iloinen jos olisi tervettä elinaikaa 20-30 vuotta mutta en jää murehtimaan koska se on monesta kiinni?
Seksuallisuus on elämämme peruselementti ilman sitä ei olisi elämää.
- ent.siivoojaparka
"Miksi suomalaiset seisovat rannalla ja katselevat merelle?
He odottavat seksiaaltoa Ruotsista."
Tuo siis 70-luvun vitsi.
Näkyy seksiaalto vasta nyt saavuttaneen ne, jotka olivat silloin murkkuja. Viidenkymmenen vuoden patoutumat näkyvät alkavan purkautua ja myöhästynyt murrosikä nostaa päätään:
"""""Menneisiin vuosiin kun eivät tällaiset ajatukset sopineet.Kaikki seksiin vivahtavakin oli syntiä ja syntisen naisen tekosia.Halukas ei saanut olla."""""- aamukahvi.edessä
Sinäkin katselit Ruotsiin päin seksi mielessä nyt katselet Suomeen päin mielessä, tulihan tuota.
- hiljaistamakkarissa
Eipä nuorena ole tarvinnut mitään Ruotsin seksiaaltoja odotella, koskaan kuullutkaan. Kyllä silloin nuorena oli mistä valita. Uskon monen tässä iässä seksiä kaipaavan olevan juuri niitä joilla on ollut aiemmin vilkas ja antoisa seksielämä, joka nyt vaan on päässyt lopahtamaan syystä tai toisesta.
Ennen vanhaan sanottiin: mene munalla töihin, se oli hyvä ohje se :) - muutatännetakasin
Exsiivoojatar katselee päivät pitkät SUOMEEN ja yöt vielä perään, onko sinulla ruotsissa mitään elämää ei siltä näytä.
- Synnyinmaana-suomi
Kauko Kaipuu iskee naisille jotka jämähtäneet pienen rapakon taakse. Jos ei elämää niillä jalansijoilla, perheidylli ehkä hajonnut, miksi ei kannattaisi tehdä paluumuuttoa suomeen? Vai onko Ruotsin sosiaaliturva niin hyvä, ettei siitä henno luopua?
- ent.siivoojaparka
muutatännetakasin kirjoitti:
Exsiivoojatar katselee päivät pitkät SUOMEEN ja yöt vielä perään, onko sinulla ruotsissa mitään elämää ei siltä näytä.
Miksi sinä nyt minusta aloit puhumaan? Teidänhän piti keskustella juuri tiedostamastanne seksuaalisuudestanne.
Ei tosiaankaan kiinnosta muuttaa Suomeen seksiaallon perässä. Meillä seksi on jo niin luonnollista, ettei sitä tarvitse joka tuutista enää työntää esille. Suomessa on näköjään vasta nyt alkanut seksuaalinen vapautuminen ja jopa telkkarissa näytetään, että mepä uskalletaan sellaista mitä ei ennen uskallettu; "näytä sinä omasi, niin minä näytän omani".
Aloittajalle ja teille muillekin epätietoisille suosittelen kirjaa: "Kaikki, mitä aina olen halunnut tietää seksistä, mutta en ole uskaltanut kysyä". Minä luin sen jo murkkuna, eikä niinollen ole mitään tarvetta enää tämän ikäisenä alkaa tiedustelemaan toisilta: """"...kuinka yli kuuskymppiset,syystä tai toisesta ilman seksiä jääneet hoitavat tarpeensa tyydytyksen."""" - Hoitotakuu10plus
Minä. 60. Hoidan sen. Perinteisesti. Eli. Housut pois ja hoitoon. Naiset ehkä tyyliin hame korville ilman alkkareita? Mene ja tiedä.
- saakohaluta
Huomenta:)Olipa kiva lueskella ikätovereiden näkemyksiä.
Joku kysäisi,että missä minulla mättää?
Kysymys on hieman arkaluontoinen ja ainakin vastaus saattaa herättää mekkalan.Perheeni on ollut jo parikymmentävuotta tilanteessa,jossa kaiken tarvittavan,niin aineellisen ja hyvin paljon henkisenkin puolen olen hoitanut minä.
Mieheni on ollut ilman omaa syytään estynyt.Sairas.
Kolme lasta nyt koulutettuja ja aikuisia.Olen just sellaisella vanhakantaisella sisulla ja velvollisuudella tämän kakkuni hoitanut.Onneksi jaksoin ja pysyin terveenä.Seksi ei edes käynyt mielessä.Se oli se vähäisin puute elämässäni.
Nyt olisi muutama vuosi vielä aikaa elää naisen elämää.Enkä taatusti ole suomalaisessa yhteiskunnassa poikkeus.
Ja onneksi minut (ja ikäkumppanini)kasvatettiin siihen vastuun kantoon ja nyt on sellainen olo,että yksi jakso elämää on takana "hyvin lusittu":) Mutta seuraavan vaiheen kansalaistaidot ovat jääneet harjoittelematta:)
Niinkuin tämä minun seksiasiani,olen varma,että ikäsiskoilla ja veljillä on vastaavanlaisesta tilanteesta kokemuksia.
Hunkzin veetuilun otan tyynesti vastaa ja ehkä ymmärrän mistä se kumpuaa.
Mutta en itse haluaisi muuttua vanhaksi ilottomaksi ja katkeraksi kääkäksi:) Pää-asia onneksi on, että HUNKSZ mainitaan koko ajan seksin yhteydessä.
Muutenhan tällaiset kirjoitukset näyttäytyisivät naurettavilta heidän silmissään, jotka palstaa lukevat oppiakseen mitä pappa ja mummo oikeasti on.
H.- AiheOnAkuutti
Aika huonosti olet onnistunut tässä ketjussa kääntämään huomion itseesi, taitaa olla turha enää räpiköidä ja yrittää pilata ketjua.
Tuo koko ajan taitaa tarkoittaa vain itseäsi?
Yhdessäkään aloituksen aiheeseen liittyvässä asiallisessa kirjoituksessa en näe sinusta mainintaa. AiheOnAkuutti kirjoitti:
Aika huonosti olet onnistunut tässä ketjussa kääntämään huomion itseesi, taitaa olla turha enää räpiköidä ja yrittää pilata ketjua.
Tuo koko ajan taitaa tarkoittaa vain itseäsi?
Yhdessäkään aloituksen aiheeseen liittyvässä asiallisessa kirjoituksessa en näe sinusta mainintaa."AiheOnAkuutti"
Hienoa!
Olen ylpeä sinusta että teet parhaasi tutkimus-työssäsi.
Itsestänihän olen ylpeä aina.
Huomautus: Älä tuhlaa aikaasi turhuuksiin.
Niin monet ovat yrittäneet jo paljon aikaisemmin.
Kuten tiedät.
H.
- siviä
Elä hetkessä käy sivassa.
Tasan ei käy onnen lahjat, se on totta, mutta korteilla, jotka olet käteesi saanut pitää pelata ja elää.
Kirjoituksistanne tuli vain mieleeni, ettei parisuhde loppujen lopuksi mitään takaa. Miten moni elääkään vakaassa ja vakiintuneessa parisuhteessa ja kuitenkin samat asiat pyörivät mielessä kuin parittomilla. Saan haluta mutta saanko saada.
Ei se yksin ole miehen ongelma, moni nainen painii saman asian kanssa. Mies lähtee hakemaan seksiä parisuhteen ulkopuolelta helpommin, jos ei muuten niin seikkailumielessä. Nainen, niin kuvittelen, ainakin tämän ikäluokan nainen, haaveilee ja miettii pitkään ennen kuin uskaltaa.
Tuttuja ovat ilmoitukset, Kylmässä parisuhteessa elävä mies etsii samanlaisessa suhteessa elävää naista, siis vertaistaan. Silloin kärkkäämmät helposti puhuvat avioliiton ja perheen rikkojista, tulee vaan mieleen mikä missäkin parisuhteessa on oikeus ja kohtuus...siihen ei tietenkään ole ulkopuolisilla puuttuminen.
Naisena olen tietysti kuunnellut monenmoisia miesten tarinoita. Joku saa juhannuksena ja jouluna ja joskus harvemminkin jne.
Seksi on aina kahden ihmisen välinen hyvä, lämmin, hellä juttu ja aina toivoisi, ettei se sananlaskua mukaillen olisi koskaan kolmannen korvapuusti.- saakohaluta
Rosaliin,kiitos
- elämme-vain-kerran
Seksittömässä parisuhteessa elävälle salasuhde vastaavassa tilanteessa olevan kanssa saattaa olla turvallisin ratkaisu.
- saakohaluta
Elämme vain....tuota salasuhdetta olen jo miettinyt.Omantuntoni kanssa vääntänyt kättä.
Minua kiinnostaa,mitä tapahtuu sen ekan kokemuksen jälkeen?Tietysti asiat ovat persoonakohtaisia .Nyt ajettelen(teoriassa),että tietty osasto avioliitostamme on ollut jo kauan ohi..ja se osasto puuttuu vain minulta.Ehkä minun pitäisi myös tälle asialle tehdä jotain.- elämme-vain-kerran
Vain kokeilemalla se tietää.
Itse olen saanut nauttia hyvästä seksistä jo lähes kymmenen vuoden ajan salaisessa suhteessa toisella paikkakunnalla asuvan saman tyyppisessä tilanteessa elävän miehen kanssa.
Heti ensikerralla tiesin että juuri tätä tarvitsen.
Tapaamme aina muualla, emme koskaan omissa kotikaupungeissamme.
Käymme yleensä ulkona syömässä, usein myös teatterissa, konsertissa tai elokuvissa.
Yövymme hotellissa jossa nautimme kiireettömästä aamupäivästä ja lähdemme vasta puolen päivän aikoihin molemmat erikseen omiin suuntiimme.
Tapaamiset on ollut helppo hoitaa työreissujen puitteissa, nyt jo mietityttää mitä sitten kun on aika jäädä eläkkeelle, loppuuko suhteemme täysin siihen, vai harvenevatko vain tapaamisemme elämäntilanteisiimme sopiviksi.
Omatunto kolkutteli vain silloin muutaman ensimmäisen tapaamisen jälkeen, kunnes täysin ymmärsin kuinka tärkeä osa minua on oma seksuaalisuuteni, enkä jaksaisi liitossani ilman tätä henkireikää.
- saakohaluta
Hei...Elämme vain....
Olen kyllä jo eläkkeellä,mutta pääpiirteissään tuollaista ratkaisua olen ajatellut.
Minulla on yksi, vain naisia kiinnostava harrastus,jonka puitteissa hieman välillä reissaan.
Mutta,mutta....mistä onnistuit löytämään tuon "kalakaverin"?- elämme-vain-kerran
Sama työnantaja, ensimmäisen kerran tapasimme työn merkeissä ulkomaan reissulla, sieltä se alkukipinä.
- saakohaluta
Kiitos porukalle ja erikoisesti "elämme-vain-kerran" kokemuksen jakajalle.
Sain rohkeutta ja ajatteluuni avaruutta.Huomaan,että moni muukin askartelee saman ongelman/ilon kanssa.
Luulen,että asiani on tällä foorumilla nyt osaltani "taputeltu".
Jatketaan elämällä! - mummuhko
On ihmisiä, jotka eivät seksiä kaipaa ja ovat tilanteeseen tyytyväisiä. Mikäpä siinä. Sitten on ihmisiä, jotka kaipaavat, joko pelkkää seksiä, tai ehkä vain hellyyttä ja läheisyyttä, molempia tai jotain enemmän. Homma hoituu helpommin jos omat kädet riittävät. Voihan sitä puoliksi liikuntakyvyttömänä palvelutalossa maatessaankin pyytää hoitajaa hankkimaan vibran ja liukuvoidetta, ja sitten hetken yksityisyyttä.
Kun tarvitsee toista ihmistä, ongelma on usein sellaisen löytäminen, jonka tarpeet vastaavat omia. Tai oikeastaan, joka täyttää omat tarpeet ja jonka tarpeet täyttää vastavuoroisesti. Mutta nykyään netin palvelujen kautta homma on ainakin helpompaa kuin vielä kolmekymmentä vuotta sitten, jolloin lähes ainoat kanavat olivat lehtien kautta. On vain osattava kuvata, mitä haluaa, niin on toivoa että sopiva kumppani löytyy. Pitää pahoitella etukäteen, mutta olen eri mieltä.
Ymmärsinkö oikein että pettämään haluat ruveta? Minusta se on sallittua vain ja ainoastaan jos on puolison kanssa sopimus asiasta. Allekirjoitus ja kylän asukkaiden todistajien läsnäollessa. No vähän liiottelin...
Hormoonit ovat mitä itsekkäimpiä ja ennalta arvaamattomia veijareita. Ne laittaa sut tekemään asioita ilman suunnittelua, ilman pienintäkään arvausta miten voi käydä kun käy huonosti! Kuten, miten käy jos rakastut? Tai mitä teet toiselle jos hän rakastuu? Mitä teet jos puolisosi saa tietää?
Pettäminen on ratkaisu joka ei vaikuta pelkästään sinuun, vaan kaikkiin muihinkin. Sinun lapsiisikin.
Mitä varten ihmiselle on niin hirvittävän tärkeää se, että on se täydellinen suhde? Kun se on niin harvinainen, urbaani legenda. Ja luuletko että saavutat sen täydentämällä se jollain ulkopuolisella?
Okei. Olis paljonkin asiaa tästä, mutta ehkä lopetan tähän. Moraalitäti lähtee duuniin.- elämme-vain-kerran
Omalta osaltani en pysty puolisoni kanssa enää mitään sopimaan, mutta silloin joskus yhteisen elämämme alkutaipaleella keskustelimme kyllä siitä mitä sitten jos jompi kumpi meistä jää yksin. Olimme silloin molemmat sitä mieltä ettei suremaan pidä jäädä kesken elämän, tosin emme osanneet ajatella että yksin saattaa jäädä ilman että toinen kuolee.
Sairauden tai vammaantumisen ei mielestäni tarvitse aiheuttaa kumppanille määräänsä enempää itsensä unohtamista. Läheisyys, hellyys ja seksi, antaa ainakin itselleni voimia, pyrin myös hoitamaan oman hoivaantumiseni niin etten loukkaa ketään. Puhuminen toisen samankaltaisen ihmisen kanssa tuo myös lisää voimia, koskaan emme puhu puolisoistamme, vaan ainoastaan omasta elämästämme ja tuntemuksistamme.
Näillä nyt menen, enkä anna toisten tuomitsevan asenteen enää vaikuttaa itseeni. Toivon myös toisten samankaltaisessa tilanteessa elävien ajattelevan itseään ja omaa jaksamistaan. elämme-vain-kerran kirjoitti:
Omalta osaltani en pysty puolisoni kanssa enää mitään sopimaan, mutta silloin joskus yhteisen elämämme alkutaipaleella keskustelimme kyllä siitä mitä sitten jos jompi kumpi meistä jää yksin. Olimme silloin molemmat sitä mieltä ettei suremaan pidä jäädä kesken elämän, tosin emme osanneet ajatella että yksin saattaa jäädä ilman että toinen kuolee.
Sairauden tai vammaantumisen ei mielestäni tarvitse aiheuttaa kumppanille määräänsä enempää itsensä unohtamista. Läheisyys, hellyys ja seksi, antaa ainakin itselleni voimia, pyrin myös hoitamaan oman hoivaantumiseni niin etten loukkaa ketään. Puhuminen toisen samankaltaisen ihmisen kanssa tuo myös lisää voimia, koskaan emme puhu puolisoistamme, vaan ainoastaan omasta elämästämme ja tuntemuksistamme.
Näillä nyt menen, enkä anna toisten tuomitsevan asenteen enää vaikuttaa itseeni. Toivon myös toisten samankaltaisessa tilanteessa elävien ajattelevan itseään ja omaa jaksamistaan.Halusin vain tuoda jonkunlaisen järjen äänen tähän ketjuun. Sinä kerroit omaa tarinaasi, vastapainoksi kerroin mun.
Jos sinun elämäsi on hyvä noin, eikä se aiheuta kellekään pahaa mieltä niin mikäs siinä. Itse olen ollut sekä pettäjä että toinen nainen. Syvällä rintaäänellä siis kirjoitan. Olen kulkenut kummatkin tiet loppuun ja seison tässä ikään kuin vastaukset käsilläni - miten toimin ja miten se vaikutti minuun ja ympärillä oleviin ihmisiin, suoraan ja välillisesti.
Mitään en kadu, mutta en mitään voittanutkaan, hetken (kahden hetken) horjuutin maailmaani. Ikinä en yllytä ketään tekemään samaa.
Se täydellisen suhteen metsästäminen on sinänsä outoa, että kun on naimisissa tai suhteessa, siitä haaveilee läheisyydestä. Koska ihminen joka on yksinäinen suhteessa, on tavallaan hukassa. Joten hän ripustautuu vieraaseen kuin hän olisi johtotähti - kun saan tämän olen onnellinen. Tulee sokeaksi kaikille huonoille puolille.
Totuus on että onnellisuus tulee sisältä, mielenrauhan kautta. Ei sekoittamalla maailmansa. Jos olet saavuttanut mielenrauhan tekosi kautta, vaiko niitä huolimatta, niin onnea sinulle (heh) :)- Pisti.silmiini
Miten voit olla, miten kehtaat olla moraalitäti kun itse olet tehnyt kaikki mahdolliset aviovirheet, "synnit" ja kaksois-elämän?
Pisti.silmiini kirjoitti:
Miten voit olla, miten kehtaat olla moraalitäti kun itse olet tehnyt kaikki mahdolliset aviovirheet, "synnit" ja kaksois-elämän?
Pahoittelut silmiin pistämisestä, ei ollut tarkoitus :)
Vähän ällikällä lyöty sun kommentista. Oletko ihan tosissasi, vai halusitko vain härnätä? Jos mulla on kokemusta jostain, niin eikö ole oikein että varoitan? Minähän jos joku tiedän. Vaikka jätin lässytyksen pois "ymmärrän mitä käyt läpi" jne. Minä en todellakaan enää ymmärrä mitä itekään kävin läpi, mutta kai se oli pakko koska sen tein. Olisin varmaan voinut jotain muutakin tehdä. Järkevämpää. Kuten erota ajoissa.
- sitäihtiään
Moraali pittää unohtaa, kun himolle antaa vallat , ja alapää kuumana sekä yläpää kylmänä.
- vitusta.väliä
Nyt panettaaisi ihan hirveesti :))
- Pukkiruusumaalla
Minua pukitutti vallan viettelevästi loivalle pinnalle, eilen, mutta en kohdannut ketään naista jota olisi kiinnostanut pukkihively pukkihyppelyineen, ei tokikaan olisi ollut mahdollistakaan sellaiseen kelmeilyyn ja vallattomuuksiin kun oli muuta arki askaretta päällä, ihmisten ilmoilla...
Öh, mitä muuten tarkoittaa "ihmisten ilmoilla" "hyvän sään aikana"..?
Miksi ei hyväksytä vertausta tapahtui "pahan sään aikana"? Olin töissä pahan sään aikana. Nauroin peijoonisti pahan sään armoilla.. - 1eero
Sanovat ' vanhetessa sarvi kovenee.
Ihmisten ilmoilla" hyvän sään aikaan" oisko oikeaan aikaan - pukkiavailla
Voi miks en osunu naispuoliseksi kaalimaanvartijaksi,kun kaksi noin ihanaa ja iloista pukkia osu paikalle.Harmi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Haluan sinut, kuuletko minua.
Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad841369- 52987
Alastomat miehet seksikeinussa lasten nähden PRIDEssä!
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/adf62289-a0b6-4b4c-9672-9e19c01beb51 Eikö nyt muka mene jo aivan liian pitkälle että370818- 146789
- 55709
Anteeksipyynnöstä
Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän124707- 51658
Naiselle Kuuleppa Tämä
Tämä ei ole mikään vitsi. Minulla on ikävä sinua nainen! Naiselle mieheltä38625- 76622
- 56604