Teak pääsykokeet 2016

hämmentynyttttt

Hei! Kuka on hakemassa teakiin tänä vuonna?
Hämmästyin hieman kun katsoin ennakkotehtäviä ja niissä ei ollut ollenkaan mitään laulua joka pitäisi opetella tai kirjaa mikä pitäisi lukea :O

55

4612

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • paxa96

Minä ainakin yritän, viime vuonna ei tärpännyt, mutta tänä vuonna pyrin sekä teakiin, että nätyyn. Hämmennyin myös ihmeellisestä pääsykoejutusta, joten otin selvää teakin opolta. Sain tietää, että pääsykoematskut annetaan vasta tammikuussa, joten sitä vaan odotetaan...

• talopo

Vahvalla ehkällä dramaturgiaan. Ennakkotehtävät ei oikeen lähde; mut vielä tässä on aikaa.

Miten muilla sujuu?

• Tulevanäyttelijä

Teakiin näyttelijäntyönlinjalle haen. Ennakkotehtävistä osan tehny ja loppuja kirjottelen. Sais kyllä jo ne pääsykoetehtät tulla että vois harjotella

• "Tänä vuonna näyttelijäntaiteen koulutusohjelma antaa toisen vaiheen tehtävät vasta pääsykoekutsussa"

Tämmöstä ainakin mulle tuli. Ennakkotehtävät on tehty jo, mutta joutuu odottamaan aika kauan, että tulee toisen vaiheen tehtävät....

• Tulevanäyttelijä

No tosi kiva..
      Mutta hei miten aattelette ton "elämäni käännekohta" jutun.. se on vielä tekemättä ja ei meinaa keksiä mitään. Ei mun elämässä oo tapahtunu mitään käänteen tekevää:D

• Vihdoinkin

Täälläkin aherretaan vielä ennakkotehtävien kanssa. Ensimmäistä kertaa haen.

• Tulevanäyttelijä

Huh.. vihdoinkin sain tehtävät kirjotettua!
      Puhe tärkeästä aiheesta oli aika helppo, elämäni käännekohta oli helppo kirjottaa sitten ku keksi aiheen, miksi haluan opiskella näyttelijäntaidetta oli suht kohtuullinen kun vaan sai ajatukset tekstiksi ja näytelmän analysointi oli vähä vaikeempi.

Mites teillä? (:

• Hyvä että sait tehtyä.. Tänään alkoi opintopolussa haku. Huomenna lähtee sit paperit kohti hesaa

• mievaannnnn

Tietääkö joku mitä nää näyttelijäntyön eri osa-alueet on?

• BUUUUUUUUU

"Tämä on näyttelijäntyön tekniikoiden ja puheen, liikkeen, musiikin ja laulun yhteinen, kokonaisvaltainen lähtökohta."

Toi luki Teakin papereissa. Mä analysoisin niin, että näyttelijäntyön tekniikat ja osa-alueet on sama juttu.

• BUUUUUUUUU

Tai siis huuh, siis puhe, liike, musiikki ja laulu on näyttelijäntyön osa-alueita.

• BUUUUUUUU

Näyttelijäntyön tekniikat on varmaan myös yksi osa-alue...:-P

Eli siis mun mielestä näyttelijäntyön osa-alueet ovat näyttelijäntyön tekniikat, puhe, liike, musiikki ja laulu. Ajatuksia?

• Eliyyo

Moikka! Mistä te löysitte ne ennakkotehtävät? Mä en löydä niitä mistään. Voisko joku linkata sen missä ne on? :)

• Keltainenauto

Dramaturgiaan hain, jännittää tosi paljon. Saa nähä mitä tulee.

• Mimidra

Haen kanssa dramaturgiaan! tänään astelin viemään ennakkotehtävät perille asti niin eipähän ainakaan matkalla eksy! ☺️ viimeseen asti tuli aina jotain uutta mieleen jänskättää kyllä!!!

• Keltainenauto

Tsemppiä sulle :) Nyt vaan ootetaan ja toivotaan parasta.

• nnäyttelijä

Saako itse vaikuttaa, minkö raadin eteen menee? Haluaisin mielummin Björkmanin raatiin, kuin Knihtilän, miten teillä? Ekaa kertaa hakemassa, kääks, nyt jo jännittää.

• Ainakaan oman kokemuksen mukaan ei saa valita, ryhmät ja raadit on jo ennalta arvottu ja päätetty, eikä sillä oikeastaan ole mitään väliä minkä raadin eteen joutuu, jos vain on osaamista ja halua päästä sisään, niin kyllä sitten pääsee, tai sitten ei... sen näkee sitten... Pieni jännitys on hyväksi, paitsi itselle kun en osaa jännittää ennen esiintymistä.... mistäköhän sekin johtuu.... Onnee vaa kaikille!!! :)

• Miraija

Osaako joku sanoa milloin suunnilleen tulee pääsykoekutsut? Valintaoppaassa oli että huhtikuun alkupuolella, mietin vaan et jos joku joku tietää miten yleensä on tullu :)

• Näytti lukevan valintaoppaassa, että viikolla viisitoista kaikille hakijoille.... näköjään samalla viikolla kuin edellisenä vuotenakin... KIROTTU VIIKKO 15!!!! XD

• toiveikashakija

Mulle tuli ainakin pääsykoekutsu 1.3. Muille?

• toiveikashakija
        toiveikashakija kirjoitti:

Mulle tuli ainakin pääsykoekutsu 1.3. Muille?

Huups, siis Nätyyn tuli :D. ei Teakiin. Sorry.

• huono-onni

Hei, mille päivälle sait kutsun? Poikani sai kutusn 30.3 mutta yo-kirjoitusten takia ei pääse paikalle. Mikäli sinulla on joku toinen päivä, pystyisitkö vaihtamaan? Laitathan viestiä, mikäli onnistuisi :)
        [email protected]

Kiitos jo etukäteen ja hvyää kevättä!

• Mikis17

Löytyykö jostain teakin valintaopas?

• Milapin

Taideyliopiston sivuilta klikkaat teatterikorkeakoulun ja sieltä löytyy sekä yleinen valintaopas että akatemiakohtaset oppaat

• EiKaiSeTyhmäOleJokaKysyy

Teakkiin haettu, valintakokeiden eka päivään päästy ja pääsykokeen ekat tehtävät ihmetyttävät. Onko ketään muuta joka ei ymmärrä, että pitääkö iltapäivän kohtaus olla myös samasta näytelmästä vai mistä vaan? :D

• Jännittää

Minä ymmärsin, että mistä vain.

• Skjskdkd

Onko pääsykoekutsut jo tulleet? Itselleni ei ole tullut mitään ainakaan..tarkoittaako tämä etten päässyt edes kokeisiin?:(

• Leppis7

Veikkaan että näyttelijäntyöhön on tullu kutsuja mut jos on hakenu ohjaus, dramaturgia tms niin kutsu voi tulla vasta ensi viikolla..

• hdhhd

kutsu olikin tullut sähköpostiin! Miltä tehtävät teistä vaikuttavat?

• ensikertaahakemassa

Oletteko jo päättäneet minkälaisen monologin esitätte ja mistä teette oman dialogikohtauksen? En oikein osaa päättää mitä tuosta romeosta ja juliasta esittäisi... Voiko sitä periaatteessa vain poimia minkä tahansa repliikin ja esittää sen monologinaan.

• nyyhh

saisivat tulla ne dramaturgia niin kutsut pian, tähän odotteluun kuolee vielä tätä menoa

• Plimplim

sanos muuta, ei millään jaksa oottaa!

• odottelija16

Onkos teille dramaturgiaan hakeneille tullu jo kutsua?? Ja tuleeko joku ilmotus vaikka ei pääsiskään? :)

• Hayleyk

Eipä oo... hulluks tässä viel tulee :D Jospa vielä tänään!

• Odottelija16

No äläpä! Odottaminen on kyllä rasittavaa. Ilmeisesti ilmottavat s-postilla? Ainakin keskustelussa mun mielestä mainittiin että näyttelijäntyön linjalle hakeneille oli ilmoitettu niin :)

• Hayleyk

Joo näin oon ymmärtäny ja kovasti oon tota s-postia kytänny :D

• nyyhh

sähöpostin pakkomielteinen kyttääjä tosiaan täälläkin :DD pitäisilmeisesti tulla ilmoitus niillekin jotka ei pääse... ja viime vuosina kuulemani mukaan ne on aina lähetetty ihan viime hetkellä, eli luultavasti saa kärvistellä perjantaihin saakka

• Odottelija16

Apua! No onneks nyt ei kuitenkaan enää montaa päivää. Paljon pitää keksiä tekemistä että pysyy kiireisenä että aikaa menee nopeesti :D

• Grilli
        nyyhh kirjoitti:

sähöpostin pakkomielteinen kyttääjä tosiaan täälläkin :DD pitäisilmeisesti tulla ilmoitus niillekin jotka ei pääse... ja viime vuosina kuulemani mukaan ne on aina lähetetty ihan viime hetkellä, eli luultavasti saa kärvistellä perjantaihin saakka

Joo, näinhän se on. Kerran kutsu tuli tän ennalta-annetun viikon perjantaina noin klo 16. Olin siihen saakka ihan varma, että oon kirjoittanut joka paikkaan väärän meiliosoitteen.

Muistelisin, että sen jälkeen posti on tullut huomattavasti aiemmin.

• Tuulikaapissa

Hei! Onko kukaan saanut vielä kutsua dramaturgian pääsykokeisiin?

• Odottelija16

Sitä juuri aiemmin tuossa puhuttiinkin. Ei siis ole kuulunut. Toivottavasti tällä viikolla tulee infoa ettei tarviaisi enää odotella! :D on niin rankkaa tää jännittäminen ja odottelu.

• Tuulikaapissa

Joo, hätähousuna kirjoitin viestin ennen kuin tsekkasin aiemmat kommentit. . . Jännitys kalvaa siis todella!

• nyyhh

kutsu dramaturgian pääsykokeisiin saapui!!

• Paineinen

Ne, jotka on tulossa ens viikolla teakin pääsykokeisiin, voiko teijän mielelestä iltapäivän tehtävän kohtauksen kehitellä itse?

• Hyvinsemenee

Tottakai voi. Ohjetta ei ole rajattu.

• SofSof

Itsellä on ainakin ihan mielikuvituksella tehty;-) improvisointia tilanteen mukaan myös:D Tsemppiä!! Kuset housussa itselläkin

• hakijajokaeipääässyt

Tsemppiä kaikille!!! Oon kuullu et siel lenkkeillää paljon. Ite hain kerran ja tipuin heti, ei tuntunutkaan omalta. siellä oli kyllä itsevarmaa porukkaa ja aika kova taso. mikä fiilis nyt, kun kokeet on jo ensiviikolla???

• Apuaaekakerta

Miten valitsitte monologi? Itse valitsin yhden Julian repliikin mutta aloin miettimään että vastaako tehtävänantoa. Jännittää hitosti. Vapaavalintaisen kohtauksen otin tutusta näytelmästä. 2min on tosi lyhyt aika.

• SofSof

Valitsin itse myös Juulian tekstin/monologin teoksesta. Jännittää myös, katsotaan miten käy tosi tilanteessa:D Tsemppiä!! :-)

• ehkä_nyt

Juuri tulin pääsykokeista ja jatkossa ollaan tämän päivän jälkeen. Aikaisempina vuosina olen aina tippunut alkuvaiheessa, mutta nyt on menossa jo kahdeksas yritys, eli sinnikkyyttä tarvitaan myös.

• Hakija201320142015ja2016

Alkuvaihe on vielä 3 vaihekin. 4 vaiheessa vasta leikki alkaa..

• Kiinnostunutttt

No, kuinka on sujunut? Ja dramaturgian pääsykokeissa olleet, se erityisesti kiinnostaa!

• Näio

Kakkosvaiheessa hakijoista karsittiin noin puolet.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Moikka rakas

Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa
      Ikävä
      65
      16973
    2. Mitä tapahtunut

Poliiseja monta autoa+panssariauto Porista kpäähän päin tänään klo n.20 kuka hurjistunut ?
      Kankaanpää
      41
      4694
    3. HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?

https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa
      Maailman menoa
      298
      2676
    4. Gallup: kaivattusi syntymävuosi

Minä vuonna kaipaamasi henkilö on syntynyt?
      Ikävä
      138
      1954
    5. Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan

Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.
      Maailman menoa
      132
      1569
    6. Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?

Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon
      Maailman menoa
      396
      1512
    7. Missäpäin,,,

Lapuaa tapettu ihminen viime yönä ? Hurjaa touhua nykymeno täällä...
      Lapua
      16
      1429
    8. Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä

Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E
      Ikävä
      10
      1293
    9. Lakea konkurssiin. Asukkaat menettävät asuntonsa

Kuntarahoitus on tänään jättänyt konkurssihakemuksen lakean kaikista kiinteistö osakeyhtiöistä. Kassa on tyhjä, kaikki
      Seinäjoki
      19
      1155
    10. mahdollista, että olet ollut iltavuorossa

Ja kotiin päästyäsi tulit palstalle etsimään merkkiä minusta, jos kaipaat yhtään minua niin kuin minä sinua Ei mennyt k
      Ikävä
      10
      1079
    Aihe