Aiheeton lasku!

gtcdsa

Mulle tuli 15 euron lasku Telefinlantian nettilaskussa. Laskuttaja Dimoco Europe GmbH.
En kuitenkaan ole tilannut mitään palvelutilausta. Muuta tietoa laskusta ei ole, kuin tuon laskuttajan nimi. En myöskään netin kautta soittanut mihinkään, enkä tilannut mitään.Enkä myöskään ole antanut kellekkään tuota netin simkortissa olevaa puh numeroa. Soitin telefinlantialle sanoivat siellä, ett se pitää maksaa. En edes tiedä mistä minun pitäis maksaa, kun en ole tilannut netin kautta mitään.
En osaa , kuin Suomea etten voi yhteyttäkään tuonne dimonolle ottaa.

Tuossa alla linkki laskuttajaan.
http://www.dimoco.eu/

117

17941

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Rahatpois
    • TeeMaja

      Sama täällä :( 15 € ja reitittimeni kautta olen muka tilannut jonkun palvelun. Sama Dimoco.

      Pitäisikö tästä tehdä rikosilmoitus tai poliisille tutkintapyyntö? Asun yksin eikä tuolla päivämäärällä 22.10 klo 22:22 jonka sain tietää saunalahden asiakaspalvelusta minulla ei ole ollut kukaan edes kylässä.

      Jotain tässä on tehtävä!!!

      • gtcdsa

        Soitin operaattorille Telefinlantiaan. Neuvoivat ottamaan yhteyttä tuonne Dimocolle, he eivät voi asialle mitään. (Sähköposti: [email protected])
        Katotaan saanko vastausta.


      • OHJEISTUS

        OTTAKAA YHTEYTTÄ KULUTTAJAVIRASTOON...SIELLÄ TIETÄVÄT

        TELEFINLAND PESEE KÄTENSÄ KUTEN KAIKKI PUHELINYHTIÖT, MUTTA LASKUTTAA OSAAVAT


      • KONTAKTS

        Kilpailu- ja kuluttajaviraston yhteystiedot







        Vaihde ja osoitetiedot



        Puhelin: 029 505 3000 (vaihde)

        Postiosoite: Kilpailu- ja kuluttajavirasto, PL 5, 00531 Helsinki
        Käyntiosoite: Siltasaarenkatu 12 A, 00530 Helsinki
        Sähköpostiosoitteet: [email protected]
        ›Turvaposti luottamuksellisille viesteille
        ›Kirjaamo ja vastaanotto
        ›Laskutustiedot


        Neuvonta kuluttaja-asioissa



        ›Kuluttajaneuvonnan yhteystiedot
        ›Yritysten neuvonnan yhteystiedot
        ›Talous- ja velkaneuvonnan yhteystiedot
        ›Euroopan kuluttajakeskuksen yhteystiedot


        KKV:n sijainti Siltasaarenkadulla — katso videolta!


      • Viestittäjä

        Mulle 19,90 tekstiviesti lasku , yllättävää tässä on se ettei se näy lähetetyissä viesteissä ? Eli miten olen voinut lähettä viestin mitä EN ole lähettänyt ??


    • hypersuper

      Aloittajahan on trolli. Ei tuolllaista "Telefinlantia" ole edes olemassa, saatikka "dimonoa".
      Ei osaa muuta kuin "Suomea".
      Ei näköjään edes sitä. Puhuu todennäköisesti romania änkäten.
      Unohtakaa tuollaiset pellet!

      • mitäpästehdään

        Ei muuten ole trolli. Jos hän kirjoittaa telefinlandian teellä, antaa hänen kirjoittaa.
        Luepa Soneran ja Elisan keskustelusivuilta, aivan samoista asioista on kyse.
        Soitettiin samasta asiasta telefinlandialle viikko sitten. Samat sanoivat meille kuin tuolle aloittajallekin. lasku pitää maksaa, mutta ei tiedetä mitkä tuo summa on laskussa mistä pitää maksaa. Näitä on myös ollut ainakin Elisalla ja Soneralla.
        Dimoco europe gmbh on laskuttajan nimi.

        Tässä liite edm. keskusteluista

        http://yhteiso.elisa.fi/t5/Puheliittymät/Dimoco-Europe-GmbH/td-p/476598

        http://yhteiso.elisa.fi/t5/Puheliittymät/Hämärät-verkko-ostot-laskulla/m-p/475417#U475417


        Se minua ihmetyttää , että tele finlandia ei tee mitään, auttaakseen asiakkaita. Koska näitä laskuja on tullut monelle heidän asiakkailleen, jotka ovat sanoneet että eivät ole tilanneet mitään. Myös muiden operaattorien asiakkaille. Nyt pitäsi operaattorien alkaa toimimaan ja ilmoitta julkisesti mistä on kysymys. Huijauksesta , vai mistä. Myös auttaa asiakasta. Mekin laitettiin sähköpostia Dimecoon, vastausta ei kuulunut.
        Laskuja on tullut jo kolme. !5e, 12,40, 12,40.


      • 167-176

        Ei missään tapauksessa pidä ainakaan maksaa, jos maksaa niin niitä rahoja ei enää ikinä näe. Jos noihin koijjareihin saa jotenkin yhteyden (muutenkin kun törkykalliilla puhelinsoitolla) niin voi ilmoittaa ettei maksa ja voi kertoa samalla että rikosilmoitus on tehty ja sitten tehdä se rikosilmoitus.


      • minkästeet
        167-176 kirjoitti:

        Ei missään tapauksessa pidä ainakaan maksaa, jos maksaa niin niitä rahoja ei enää ikinä näe. Jos noihin koijjareihin saa jotenkin yhteyden (muutenkin kun törkykalliilla puhelinsoitolla) niin voi ilmoittaa ettei maksa ja voi kertoa samalla että rikosilmoitus on tehty ja sitten tehdä se rikosilmoitus.

        Tuota noin. lasku tulee esm. tele finlandin kautta. On hteydessä puhelin laskuun. Miten voit olla maksamatta. Laittavat liittymä kiinni , jos ei maksa.
        Soitin just tele finlandille. On kuulemma tilattu jotain, vaikkei olekaan. Eivät voi kuulemma mitään. Hokevat vain että se on tämä älypuhelin aika. Käskivät laittamaan viihde-eston päälle.
        Tällaisia voi tulla mistä sivustolta vaan , kun liikkuu noilla ulkolaisilla sivustoilla. Klikkaat jotain, niin lasku tulee. Tottakai on jotain mätää, kun viime päivinä on tullut paljon ihmettelijöitä, mistä nämä laskut tulevat.
        Paljon on tilattu ulkomailta esm. auton osia plus muuta roinaa. Uskaltaako sitä enää tilata mitään, kun alkaa tulla myös noita aiheettomia laskuja.
        Eli aikuisviide estot päälle, katsotaan tuleeko vielä laskuja.
        Ukot voi käydä salaa niillä aikuisviihde sivuilla ja klikkaavat ja laskua pukkaa. Tilattu ei mitään, mutta silti. Melkoista huijausta, kävipä sitten millä sivustolla tahansa.
        Aloittajalta kysyisin että kävikö ko. sivustolla joskus. Moni on sanonut , että kelloajan mukaan kun on olevinaan tilattu, ei ole käyttäneet puhelinta, eikä nettiä.


      • 167-76
        minkästeet kirjoitti:

        Tuota noin. lasku tulee esm. tele finlandin kautta. On hteydessä puhelin laskuun. Miten voit olla maksamatta. Laittavat liittymä kiinni , jos ei maksa.
        Soitin just tele finlandille. On kuulemma tilattu jotain, vaikkei olekaan. Eivät voi kuulemma mitään. Hokevat vain että se on tämä älypuhelin aika. Käskivät laittamaan viihde-eston päälle.
        Tällaisia voi tulla mistä sivustolta vaan , kun liikkuu noilla ulkolaisilla sivustoilla. Klikkaat jotain, niin lasku tulee. Tottakai on jotain mätää, kun viime päivinä on tullut paljon ihmettelijöitä, mistä nämä laskut tulevat.
        Paljon on tilattu ulkomailta esm. auton osia plus muuta roinaa. Uskaltaako sitä enää tilata mitään, kun alkaa tulla myös noita aiheettomia laskuja.
        Eli aikuisviide estot päälle, katsotaan tuleeko vielä laskuja.
        Ukot voi käydä salaa niillä aikuisviihde sivuilla ja klikkaavat ja laskua pukkaa. Tilattu ei mitään, mutta silti. Melkoista huijausta, kävipä sitten millä sivustolla tahansa.
        Aloittajalta kysyisin että kävikö ko. sivustolla joskus. Moni on sanonut , että kelloajan mukaan kun on olevinaan tilattu, ei ole käyttäneet puhelinta, eikä nettiä.

        Maksat tietenkin sen riidattoman osuuden laskusta ja riitautat tuon humpuukilaskun. Sitten vaihdat operaattoria ainakin siinä tapauksessa jos sulkevat liittymän. En tiedä mitä telefinladian sopimusehdoissa lukee mutta liittymän sulkeminen saattaa olla sopimusehtojen ja jopa lainkin vastaista jos maksaa riidattoman osuuden laskusta. Noissa riitatatapauksissa on se ettei vastapuolen kertomaa pidä uskoa ollenkaan, huonoja neuvoja sieltä vain saa. Rikosilmoitus ja yhteys kuluttajavirastoon olisi nyt heti tarpeen, melkoisia kelmejä taitaa nuo operaattoritkin olla.


      • OHJEITA

        Palvelutekstiviestien peruuttaminen ja ongelmatilanteet



        Kuuntele


        Mitä palvelutekstiviestit ovat?

        Maksulliset palvelutekstiviestit eli mobiilisisältöpalvelut voivat olla esimerkiksi pelejä, kilpailuja, testejä ja soittoääniä. Palvelutekstiviestien tilaamisesta veloitetaan puhelinlaskussa.

        Yleensä mobiilisisältöpalvelun tilaaminen vaatii omaa aktiivisuutta, esimerkiksi puhelinnumeron antamista tai palvelutekstiviestiin vastaamista. Voit tilata viestin esimerkiksi silloin, kun
        olet osallistunut internetissä kilpailuun tai arvontaan ja antanut tässä yhteydessä matkapuhelinnumerosi.
        olet tehnyt testin, jonka tuloksen toimittamiseksi on pyydetty matkanpuhelinnumerosi.

        Tilauksen lopettaminen ja laskusta valittaminen

        Jos olet saanut yllättävän puhelinlaskun palvelutekstiviestien takia, tai tilaus ei vastannut luvattua, toimi näin:

        1. Lopeta tilaus
        Ohjeet löytyvät usein viestin lähettäneen palveluntarjoajan verkkosivuilta tai saapuneista viesteistä. Tilauksen voi yleensä lopettaa lähettämällä lopetuskomennon (STOP) numeroon, josta palveluviestit tulevat.

        2. Tee valitus perusteettomasta laskusta
        Palveluntarjoajan on pystyttävä osoittamaan, milloin ja miten tilaus on tehty ja se vastaa markkinoinnissa annettuja tietoja (mm. hinta ja kesto).
        Jos koet, että palvelu ei vastaa luvattua tai sinua on muuten laskutettu aiheettomasti, tee perusteettomasta laskutuksen osasta kirjallinen valitus operaattorillesi sekä palveluntarjoajalle.
        Jos esimerkiksi markkinoinnissa annetut tiedot ovat ristiriidassa tilausehtojen kanssa eikä niitä ole selkeästi oikaistu ennen tilausta, voit vaatia tilauksen mitätöimistä. Voit toimia näin muun muassa silloin, kun ilmaisena markkinoitu palvelu osoittautuu maksulliseksi tilaukseksi.
        Jos kyseessä on kestotilaus, palveluntarjoajan on lähetettävä kuluttajalle ennen varsinaisen tilauksen käynnistymistä tekstiviesti, jossa kerrotaan palvelun keskeiset tilausehdot ja palveluntarjoajan yhteystiedot. Jos et ole vahvistanut tilausta vastaamalla viestiin OK, palveluntarjoajalla ei ole oikeutta laskuttaa palvelusta.
        Jos et tiedä, mikä yritys palvelun taustalla on, voit kysyä sitä laskun lähettäneeltä operaattorilta. Myös Maksullisten puhelinpalveluiden eettisellä lautakunnalla (Mapel) on tietoa monista palveluntarjoajista. Jos tiedät numeron, josta palvelutekstiviestit tulevat, voit myös selvittää Viestintäviraston verkkosivuilta, kenelle numero on myönnetty.›Lomake: Valitus perusteettomasta mobiilisisältöpalvelun laskutuksesta

        Jos et saa yritykseltä vastausta tai et pääse ratkaisuun yrityksen kanssa, älä jää odottamaan vaan vie asia eteenpäin. Henkilökohtaista neuvontaa, ohjeita ja sovitteluapua saat kuluttajaneuvonnasta.
        ›Kuluttajaneuvonta

        3. Jos et halua vastaanottaa palvelutekstiviestejä jatkossa,
        voit pyytää operaattoria kytkemään liittymällesi tekstiviestieston, jolla voi rajoittaa tekstiviestiliikennettä viihdenumeroihin sekä estää maksullisten sovellusten tilaamisen.


      • Anonyymi
        mitäpästehdään kirjoitti:

        Ei muuten ole trolli. Jos hän kirjoittaa telefinlandian teellä, antaa hänen kirjoittaa.
        Luepa Soneran ja Elisan keskustelusivuilta, aivan samoista asioista on kyse.
        Soitettiin samasta asiasta telefinlandialle viikko sitten. Samat sanoivat meille kuin tuolle aloittajallekin. lasku pitää maksaa, mutta ei tiedetä mitkä tuo summa on laskussa mistä pitää maksaa. Näitä on myös ollut ainakin Elisalla ja Soneralla.
        Dimoco europe gmbh on laskuttajan nimi.

        Tässä liite edm. keskusteluista

        http://yhteiso.elisa.fi/t5/Puheliittymät/Dimoco-Europe-GmbH/td-p/476598

        http://yhteiso.elisa.fi/t5/Puheliittymät/Hämärät-verkko-ostot-laskulla/m-p/475417#U475417


        Se minua ihmetyttää , että tele finlandia ei tee mitään, auttaakseen asiakkaita. Koska näitä laskuja on tullut monelle heidän asiakkailleen, jotka ovat sanoneet että eivät ole tilanneet mitään. Myös muiden operaattorien asiakkaille. Nyt pitäsi operaattorien alkaa toimimaan ja ilmoitta julkisesti mistä on kysymys. Huijauksesta , vai mistä. Myös auttaa asiakasta. Mekin laitettiin sähköpostia Dimecoon, vastausta ei kuulunut.
        Laskuja on tullut jo kolme. !5e, 12,40, 12,40.

        Tämä koko ala on täysin muiden käsissä, kotoiset tolppa-apinamme vaan kyvyttömyyttään työntävät harmit asiakkailleen!


    • terveisiäpetkutetulta

      Aloittajalle. Siellä sivustolla on suomen kielinen sivusto, katso tarkkaan. Voit ottaa yhteyttä suomeksi.

      • ketjunaloittaja

        Kiitos vastaajille laitoin jo sähköpostia! Tuolle hypersuper nimimerkille: Mulle tulee välillä kirjoitusvirheitä. Olen vanha ja huononäköinen. Sori jos se aiheutti sulle ongelmia!


    • jospaloppuu

      Hei laitappa viihdepuheluestot päälle, sieltä tele finlandin sivuilta. Voi olla että olet käynyt jollain sivustolla joskus , klikannut sitä ja olet huomaamattasi tilannut jotain. huijarit ovat ovelia. Kannatta olla varovainen, kaiken maailman sivustojen kanssa. Eli laitappa viihdepalveluestot omilta sivuilta tai jos et osaa , soita telefinlandiin niin he laittavat puolestasi.

      • gtcdsa

        Kävin omaliittymässä laittamassa nuo estot. Sitten jos tuo lasku ei ala selvitä sanon liittymäni irti. Onneks ei ole määräaikaista sopimusta.


    • saappi01

      Sama juttu täällä. Operaattorin kautta sain selville laskuttajan. Puhelinnumero Dimoco Suomi on 010 309 3581. Lupasivat palauttaa täpäkät jos mitään ei ole "tilattu". Oli kuulemma kertaluontoinen maksu. Laittavat sähköpostiini tiedot mitä olen tilannut.

      • kusetusta

        Mikä operaattori. Elisa vai muu. Taitaa olla maksullinen tuokin numero. Kerrotko mitä sanoivat ja mitä olit niiden mukaan "tilannut".
        <<<<<


      • TOIMIKAA

        OTTAKAA EHDOTTOMASTI YHTEYS KULUTTJAVIRASTOON VAIKKA SÄHKÖPOSTITSE JA SELITTÄKÄÄ PILKUNTARKASTI (LIITEET MUKAAN) HUIJAUKSENNE TIEDOT
        KULUTTJAVIRASTO VOI LAIN PERUSTEELLA SULKEA DIMOCON PALVELUNUMERON JOS PALJASTUU HUIJAUKSIA


    • INFOPLUS

      Contact - DIMOCO - Carrier Billing - Mobile Messaging



      www.dimoco.eu/contact.html






      Käännä tämä sivuHEADQUARTERS: DIMOCO Europe GmbH. Campus 21 Businesspark Wien Süd, Europaring F15/302, 2345 Brunn am Gebirge Austria. Tel: 43 1 33 66 888-0


      Legal Disclosure - Customer Care Portal



      www.mobile-info.cc/customercare/impressum.html



      DIMOCO is a leading provider of the infrastructure required to make mobile payment transactions. As the contractual partner of the mobile network operators, ...

      • KONTAKT

        FINLAND


        Mo-Fr 09:00-17:00
        Tel.: FI 010 309 3581 (local rate)

        Contact us


    • LISÄINFO

      Laillinen ilmoitus

      DIMOCO on johtava mobiilimaksujen infrastruktuurin toimittaja. Koska DICOMO on matkapuhelinverkon operaattorien sopimuskumppani on mahdollista, että DICOMO on nimetty teknisenä kumppanina palvelun tuottavan todellisen yrityksen sijaan. Todellinen palveluntuottaja on myyjä, joka vastaa palvelusta sekä sen laskuttamisesta. Siksi sinun tulee kääntyä heidän puoleensa apua tarvitessasi.



      Yrityksen nimi
      DIMOCO Europe GmbH

      Osoite
      Campus 21, Businesspark Wien Süd
      Europaring F15/302
      A-2345 Brunn am Gebirge, Itävalta

      Yhteystiedot
      Puh 43 1 33 66 888 – 0
      Faksi 43 1 33 66 888 – 9000
      Sähköposti [email protected]
      Internet www.dimoco.eu

      Johtajat
      Gerald Tauchner
      Dr. Heinz Brasic

      Yritystunnus
      199901 y

      Yritysrekisteri
      Landesgericht Wiener Neustadt

      ALV-tunnus
      ATU 50451700

      Kauppakamarin jäsen
      Ala-Itävallan kauppakamari
      (DIMOCO Itävallan kauppakamarissa)

      Valvovat viranomaiset
      Bezirkshauptmannschaft Mödling
      Telekom-Control-Kommission (TKK)
      Rundfunk und Telekom Regulierungs-GmbH (RTR)

      Sovellettavat säädökset
      Sovellettavia kauppa- ja ammattisäädöksiä ovat erityisesti liiketoiminta-, kauppa- ja teollisuussäädös (“Gewerbeordnung” / GewO) ja televiestintää koskeva laki (“Telekommunikationsgesetz”/ TKG) korjauksineen. Nämä säädökset ovat nähtävissä osoitteessa www.ris.bka.gv.at.

      • SUOMESSA

        Maanantai–Perjantai 09:00-17:00

        Tel: FI 010 309 3581 (paikallinen hinta)
        E-mail: [email protected]


      • thyyetetw

        Ei ainakaan tuo sähköposti vastaa. olen laittanut 5 sähköpostia heille.


      • thehuijattu

        Eikä tuolta numerostakaan saa palvelua suomeksi vaikka niin väittävät!!!!


      • Anonyymi

        Syöksy sinne mistä tulitkin. DIMOCO on vastuussa. Meillä Suomessa on vaan niin perseestä revittyä virkamieskuntaa että ne eivät osaa, eivät halua ja eivät uskalla tehdä työtään.
        Haasteen kehitämme.


    • TOIMINOPEASTI

      JOS EI MUU AUTA NIIN SULJE LIITTYMÄ

    • poliisiasia

      Lasku 12.40 verkkopalveluista tuli mullekin. Ei tajua miksei operaattorilla muka ole mitään vastuuta näistä kusetuksista, nehän ne tiedot näille huijareille jakaa.

      • pilupelikööndimon

        Sanovat vain , että olet tilannut.
        Oletko käyttänyt puhelimen nettiä ja siellä jollakin ulkolaisella sivustolla.


      • pitäävaihtaafirmaa

        Eivät ota vastuuta. Ei ainakaan Tele Finland. Kun yritin sanoa , että näinä päivinä moni on ihmetellyt näitä laskuja niin sanoo vain , että eivät voi mitään.


      • tgcd
        pilupelikööndimon kirjoitti:

        Sanovat vain , että olet tilannut.
        Oletko käyttänyt puhelimen nettiä ja siellä jollakin ulkolaisella sivustolla.

        En ole käyttänyt netissä puhelinta koskaan. Mulla on puhelinliittymä erikseen.


      • pappaapapsspaaa
        tgcd kirjoitti:

        En ole käyttänyt netissä puhelinta koskaan. Mulla on puhelinliittymä erikseen.

        Katsoitko oliko se varmasti puhelimen lasku vai tietokoneelta. onko sinulla netti puhelimessa.


      • aloit

        Se tuli nettilaskuun!


      • 1256

        Aiheeton lasku tuli 12,40 Elisalta laskussa lukee OSTOT VERKKOPALVELUISTA. Tiedustelin asiaa Elisalta he ovat kuulemma voimattomia ainoastaan sanotaan että laskuttaja on Dimoco. Soitin Numeroon 0103093581 joka sanottiin olevan kyseisen Dimocon asiakaspalvelu puhelu odottelussa oli yli 10 min. ei vastausta sen jälkeen katkaistiin toisesta päästä puhelu.Pitääko tehdä poliisi asia (onko joku samaa mieltä)


      • thehuijattu

        Sama täällä. Soitin Elisalle ja eivät voi kullemma tehdä mitään. Lähettivät tuon samaisen numeron ja spostiosoiteen mistä voin asiaa tiedustella. No minähän tiedustelin, niin että kuulu varmaan ilman puhelinta sinne Itävaltaan asti tai missä ikinä siihen puheluun vastasivatkaan. Minun puhelinnumerollani ei ko firmasta mitään tilattua palvelua löytynyt. Epäilytti tosin antaa numeroa sinne sillä voivathan käyttää sitä sitten ainakin nyt johonkin muuhun huijaukseen. Pyysin saada vahvistusta spostiin, että en ole mitään ko firmasta tilannut ja ukko sanoi et kestää kaksi arkipäivää ennen kuin sposti tulee. Kovin on firmalla pitkät nettipiuhat, kun laskun saavat kyllä aikaseks vaikka kahdessa sekunnissa, mut spostin tulo kestää kaksi päivää. Soitin takaisin Elisalle ja lupasivat hyvittää. Nähtäväksi jää, että käykö näin. Onneksi kuitenkin nykyisin kaikki puhelut (ainakin Elisan asiakaspalvelun mukaan)tallennetaan, joten ainakin heiltä sitten pitäisi löytyä dokumentti lupauksesta kun lähden viemään asiaa eteenpäin, jos ei ala muuten selvitä. Niin ja loppuu muuten 20 vuoden yhteistyö Elisan kanssa siihen paikkaan.


      • DIMOCO

        Hei,
        Otamme yhteyttä DIMOCOSTA ja luimme juuri blogisi foorumissa. Tahtoisimme auttaa sinua lähettämällä huolenaiheesi eteenpäin vastuussaolevalle palveluntuottajalle. Siksi pyydämme sinua menemään seuraavalle sivulle: http://blog.dimoco.eu/consumer-service/
        Kiitti!
        DIMOCON palvelutiimisi

        JK: DIMOCO tarjoaa maksuteknologiaa (samankaltaista kuin luottokortit, suoraveloitus jne.) prosessoimaan maksuja operaattorin suoralaskutuksen kautta. Se ei tarjoa digitaalista sisältöä tai tuotteita. Digitaalisen palveluntuottajat kautta Euroopan käyttävät palvelujamme pelkästään laskutustarkoituksiin, ollen samalla yksinomaan vastuussa omasta tuotemarkkinoinnistaan ja verkkomyynnistään!


        Hi,
        We’re from DIMOCO and just read your blog in the forum. We would like to help you by forwarding your concerns to the responsible service provider. Therefore we kindly ask you to go to: http://blog.dimoco.eu/consumer-service/
        Cheers
        Your DIMOCO-Service-Team

        PS: DIMOCO provides payment technology (similar to credit cards, direct debit, etc.) to process payments via direct carrier billing. It does not provide digital content or products. Digital service providers all over Europe use our services purely for billing purposes, whilst remaining solely responsible for their own product marketing and internet selling!


      • Anonyymi
        pitäävaihtaafirmaa kirjoitti:

        Eivät ota vastuuta. Ei ainakaan Tele Finland. Kun yritin sanoa , että näinä päivinä moni on ihmetellyt näitä laskuja niin sanoo vain , että eivät voi mitään.

        Laitetaanko porukat tämä Tele finlandia ostokieltoon?
        Meillä Suomessa on esimerkkejä siitä kuinka on luotu hallituksen ja eduskunnan avulla kartelleja.
        Se että puhelinalan aivottomia ei saada kuriin, sen täytyy olla kokoomusjohtoisen hölmöläishallituksen tekemää.
        Tämä koko ala on täysin muiden käsissä, kotoiset tolppa-apinamme vaan kyvyttömyyttään työntävät harmit asiakkailleen!
        Sähkön myynnissä kartelli luotiin viemällä meidän omien sähköyhtiöiden tuotanto Oomin myytäväksi pohjoismaisessa sähköpörssissä.
        Sitten kun solmuntekijää tarvitaan, kysykää minua.


      • Anonyymi
        1256 kirjoitti:

        Aiheeton lasku tuli 12,40 Elisalta laskussa lukee OSTOT VERKKOPALVELUISTA. Tiedustelin asiaa Elisalta he ovat kuulemma voimattomia ainoastaan sanotaan että laskuttaja on Dimoco. Soitin Numeroon 0103093581 joka sanottiin olevan kyseisen Dimocon asiakaspalvelu puhelu odottelussa oli yli 10 min. ei vastausta sen jälkeen katkaistiin toisesta päästä puhelu.Pitääko tehdä poliisi asia (onko joku samaa mieltä)

        Myös Elisan toiminta on perseestä.
        Minä ajattelin vaihtaa liittymäni sinne!
        Nyt otan harkinta-ajan.


      • Anonyymi
        DIMOCO kirjoitti:

        Hei,
        Otamme yhteyttä DIMOCOSTA ja luimme juuri blogisi foorumissa. Tahtoisimme auttaa sinua lähettämällä huolenaiheesi eteenpäin vastuussaolevalle palveluntuottajalle. Siksi pyydämme sinua menemään seuraavalle sivulle: http://blog.dimoco.eu/consumer-service/
        Kiitti!
        DIMOCON palvelutiimisi

        JK: DIMOCO tarjoaa maksuteknologiaa (samankaltaista kuin luottokortit, suoraveloitus jne.) prosessoimaan maksuja operaattorin suoralaskutuksen kautta. Se ei tarjoa digitaalista sisältöä tai tuotteita. Digitaalisen palveluntuottajat kautta Euroopan käyttävät palvelujamme pelkästään laskutustarkoituksiin, ollen samalla yksinomaan vastuussa omasta tuotemarkkinoinnistaan ja verkkomyynnistään!


        Hi,
        We’re from DIMOCO and just read your blog in the forum. We would like to help you by forwarding your concerns to the responsible service provider. Therefore we kindly ask you to go to: http://blog.dimoco.eu/consumer-service/
        Cheers
        Your DIMOCO-Service-Team

        PS: DIMOCO provides payment technology (similar to credit cards, direct debit, etc.) to process payments via direct carrier billing. It does not provide digital content or products. Digital service providers all over Europe use our services purely for billing purposes, whilst remaining solely responsible for their own product marketing and internet selling!

        DIMOCO vaan siirtää vastuutaan! Mitä snan mulkeroita siellä on töissä!!


    • Kyrpäjulli

      12,40 € tuli mullekin lisää puhelinlaskuun. Vitun mulkut!! Täytyy ottaa Soneraan vissiin yhteyttä.

    • rääkätty

      Mulla oli aikoinaan lankapuhelinosake sieltä, joka maltaita maksoi. Kun vaihdoin sit kännykkään joskus, pyysin sulkemaan puh.liittymän ja tiedustelin osakkeen myyntihintaa - saanko mitään siitä - mitään vastauksia en saanut l. Känny eri operaattorille.
      Kotona vieraili niihin aikoihin aika epämääräistä porukkaa, katosi vaikka mitä - ilmeisesti joku kusetti ihan täysillä nekin varat jollekin lahkolle kui paljon muutakin "hyväntekeväisyyden "
      nimissä.

    • Sisäpiiriläinen

      Tämä huijauskuvio pelaa yleensä siten että vierailet mokkulalla/älykännykällä huijareiden sivuilla, Operaattorisi vuotaa puhelinnumerosi huijareille. Vaikka etä ole muuta tehnyt kuin käynyt sivuilla lähettää huijarifirma numeron perusteella operaattorillesi laskun ja veloittaa sinua.
      Jotkut huijarit tekevät jopa niin että nappaavat jostain puhelinnumeroja ja lähettävät laskun sillä perusteella vaikka et olisi ollut edes huijarifirman nettisivuilla. Tai ovat voineet joskus kerätä puhelinnumeroita jonkun arvonnan yhteydssä ja pitkänkin ajan kuluttua tulee laskua perässä.
      Liittymän vaihtaminen toiselle operaattorille ei auta milläänlailla koska kaikki operaattorit toimivat täysin tieten huijareiden kanssa koska saavat siitä oman osuutensa eikä heitä kiinnosta estää omia miljoonatulojaan.

      Ainoa konsti on laittaa kaikki mahdolliet estot liittymään päälle.

      • tgdc

        Laittelin kaikki mahdolliset estot. Vaikka ei nuo näy silti aina toimivan. Laitoin puhelinliitymään ulkomaanpuhelu eston, silti tuli yksi viikko sitten. (en vastannut) Tähän nettiin (pöytäkone) laitoin kaikki mahdolliset estot.


      • suatana
        tgdc kirjoitti:

        Laittelin kaikki mahdolliset estot. Vaikka ei nuo näy silti aina toimivan. Laitoin puhelinliitymään ulkomaanpuhelu eston, silti tuli yksi viikko sitten. (en vastannut) Tähän nettiin (pöytäkone) laitoin kaikki mahdolliset estot.

        Tuliko sinulle vielä laskua senkin jälkeen. Olisi jo syytä operaattorin tehdä jotain. Kuluttajaneuvojalle soitto.
        Minäkin kun soitin tele Finlandii, niin siellä toisessa päässä vain hymisteltiin. Kuulemma olin käyttänyt jotain viihdesivuja. Eivät vaivaudu ottamaan selvää ja jos jokin huijaus, he pystyvät ihan varmasti selvittämään se.
        Olen laittanut kaikki mahdolliset estot kumpaankin. Sekä tietokoneeseen, että puhelimeen. Jos tulee vielä jotain, niin meen poliisille ja annan tele finlandin kuulla yhtä ja toista.


      • ketjunaloittaja

        Hermostuin aamulla soittaessani tuonne Tele Finlandialle ja sanoin netti ja puhelinliitymän irti, katkaisivat heti, onneks mulla ei ollu enää määräaikaista sopimusta voimassa. Mulle kans sanoi, ett ootko seikkaillu pornosivuilla. Pakkohan niillä on olla sopimus tuon laskuttajan kanssa, eihän se muuten onnistus. Ei sieltä mitään selvyyttä saanut asiaan. Eikä tuolta Dimocoltakaan ole tullut vastausta sähköpostiin. Kävin hakemassa R-kioskilta prepaidliitymän. Täytyy tässä miettiä mitä tekis.


      • rikostämäkin
        ketjunaloittaja kirjoitti:

        Hermostuin aamulla soittaessani tuonne Tele Finlandialle ja sanoin netti ja puhelinliitymän irti, katkaisivat heti, onneks mulla ei ollu enää määräaikaista sopimusta voimassa. Mulle kans sanoi, ett ootko seikkaillu pornosivuilla. Pakkohan niillä on olla sopimus tuon laskuttajan kanssa, eihän se muuten onnistus. Ei sieltä mitään selvyyttä saanut asiaan. Eikä tuolta Dimocoltakaan ole tullut vastausta sähköpostiin. Kävin hakemassa R-kioskilta prepaidliitymän. Täytyy tässä miettiä mitä tekis.

        Olitko käynyt pornosivulla. Oliko se miesääni joka vastasi ? Yleensä tf:llä asiallinen palvelu, nyt oli hyvin ivallinen. Kysyi vielä puhelun lopussa tai alkoi myyntiesittelyn, että tarvitsetko jotain tf;ltä.
        Eiköhän oteta kaikki yhteyttä kuluttajasuojaan.


      • OSCARSSON
        ketjunaloittaja kirjoitti:

        Hermostuin aamulla soittaessani tuonne Tele Finlandialle ja sanoin netti ja puhelinliitymän irti, katkaisivat heti, onneks mulla ei ollu enää määräaikaista sopimusta voimassa. Mulle kans sanoi, ett ootko seikkaillu pornosivuilla. Pakkohan niillä on olla sopimus tuon laskuttajan kanssa, eihän se muuten onnistus. Ei sieltä mitään selvyyttä saanut asiaan. Eikä tuolta Dimocoltakaan ole tullut vastausta sähköpostiin. Kävin hakemassa R-kioskilta prepaidliitymän. Täytyy tässä miettiä mitä tekis.

        OTTAAKAA NYT HYVÄT PÖLJÄT YHTEYTTÄ KULUTTJAVIRASTOON..HEILLÄ ON KOKEMUSTA NÄISTÄ ASIOISTA. HE VOIVAT MÄÄRÄT PUHELINYHTIÖN PALAUTTAMAAN AIHEETTOMAT MAKSUERÄT


      • Anonyymi
        suatana kirjoitti:

        Tuliko sinulle vielä laskua senkin jälkeen. Olisi jo syytä operaattorin tehdä jotain. Kuluttajaneuvojalle soitto.
        Minäkin kun soitin tele Finlandii, niin siellä toisessa päässä vain hymisteltiin. Kuulemma olin käyttänyt jotain viihdesivuja. Eivät vaivaudu ottamaan selvää ja jos jokin huijaus, he pystyvät ihan varmasti selvittämään se.
        Olen laittanut kaikki mahdolliset estot kumpaankin. Sekä tietokoneeseen, että puhelimeen. Jos tulee vielä jotain, niin meen poliisille ja annan tele finlandin kuulla yhtä ja toista.

        Poliisi ei tee mitään,tein kans rikosilmoituksen johon poliisi totesi että se on yksityisoikeudellinen pitää tehdä operaattorille reklamaatio ja sitä kautta hoitaa asiaa. Poliisille ei kuulemma kuulu tollaset jutut. Lakimieheni kanssa pohdimme miten asiassa pitää edetä..


      • Anonyymi

        Ja tätä vastaan olemme aivan kyvyttömiä toimimaan koska:
        Suomen puhelinopetaattori-ala on ammattitaidottomien käsissä.
        Tämä koko ala on täysin muiden käsissä, kotoiset tolppa-apinamme vaan kyvyttömyyttään työntävät harmit asiakkailleen!


    • eikäy

      Sama homma tänään, kymppi plus alvi päälle ylimääräistä, laskuttajana Dimoco Europe GmbH. En varmasti ole tilannut mitään...
      Jätetään vain porukalla maksamatta.

    • ejh45

      Täälläkin sama homma ja sama firma.
      Laskuttajana Elisa.
      Vaatii 52.20 € jostain mitä en ole tilannut, enkä käyttänyt. Laitoin Elisalle viestiä , asiakaspalvelija laittoi viestin laskutukseen selvitettäväksi. Sieltä soitti äijä ja kertoi, että aiheutunut lasku on tilaamasi aikuisviidepalvelu
      [email protected] :ltä.
      En maksa laskua koska en ole tilannut enkä käyttänyt kyseiseltä firmalta mitään palveluja
      Elisa kehoitti ottamaan yhteyttä suoraan palveluntarjoajaan .
      Paljastui, että kyseessä on sama huijarifirma mistä ylempänä kirjoittavat
      Palvelun tarjoaja taas pyytää ottamaan yhteyttä sähköpostitse osoitteeseen, selvittääkseen asian ja kehoittaa sivuillaan näin:
      "[email protected] (älä unohda mainita matkapuhelinnumeroasi viestissä)."
      kun laittaa tuon osoitteen , niin tietokone varoittaa heti että :
      "VARO! Kysymyksessä saattaa olla huijausviesti!"
      En uskaltanut avata tuota infoa sehän pyytää matkapuhelinnumeroa laskuttaakseen lisää!

      Lukekaa ihmiset GOGOGO;n käyttöehdot. löytyvät osoitteesta
      http://gogogy.com/fi/t&c.html

      Sieltä erityisesti kohta:
      "Gogogy-palvelu katsotaan irtisanotuksi vasta sen jälkeen, kun tilaaja on vastaanottanut irtisanomisvahvistuksen tekstiviestitse. Irtisanomisvahvistuksen lähetyksestä veloitetaan enintään viestin todellinen kustannus. Gogogy voi irtisanoa tilaajan kaikki Gogogy-palvelut, mikäli (a) tilaaja laiminlyö maksujen maksamisen tilaajan matkapuhelinliittymälle määritetyssä maksuajassa tai ..."

      Ei kenenkään tarvitse maksaa huijareille

    • Raivostunut

      Pentele minultakin koitetaan kusettaa tuo 12,4€! EN MAKSA!!

      Elisalta vastattiin, että selvittelevät vielä palveluntarjoajaa. Ei ole vielä kuulunut, enkä kyllä koe vastuutani reklamoida tuota "palveluntarjoajaa" ja lähettää heille mitään yhteystietojani, kun minkään näköistä oikeudellista ostotapahtumaa ei ole edes tapahtunut. Operaattori koittaa pestä kätensä olemalla vain "maksunvälittäjä".

      Aikuisviihdepalveluja muka, PAH! Helppohan noita on miehille lähetellä, kun suurin osa niillä sivuille kuitenkin vierailee tai on joskus vieraillut.. Mutta että kännykällä.. Luulevat, että aihepiiri on sen verran arka ettei ihmiset kehtaisi periä rahojaan takaisin.

      Täytyy ilmeisesti asentaa se F-Secure puhelimeenkin, tokkopa se tässä välttämättä olisi auttanut, eos. Ehkä jonkun facebook -linkin pop-up ikkunan olisi saattanut estää, josta nämä huijarin perkuleet ovat saattaneet tietojani urkkia.

      Operaattori on minulle kyllä se palveluntarjoajaa, joka tälläistä turhaakin turhempaa "maksuvahtoehtoa" tarjoaa. Heillä on oltava vastuu blokata tällaiset koijarit pois kuleksimasta. Uskon ja toivon syvästi, että operaattorit heräävät tähän eikä tarvitse lähteä käräjöimään asiasta. Tarkastakaapa kaikki puhelinlaskunne älkäkää painako asiaa villasella, jos teitä on kusetettu, vaan pitäkää kiinni oikeuksistanne!

    • uiop

      Sama täällä! Dimoco laskutti kaksi kertaa 10 euroa viimeisimmässä Soneran matkapuhelinlaskussa. Soneralta laittoivat, että ole yhteydessä tuonne Dimocoon.

      Samassa laskussa oli myös joku NTH ag joka laskutti melkein kuuden euron edestä. Tästäkään ei ole mitään hajua mikä tämä on. Onko muilla ollut tätä NTH ag:tä laskuissa?

      Ja mitään palveluita en ole mistään tilaillut.

      • Suuttunut

        Kyllä, sain 19.90-laskun Soneran nettilaaskun yhteydessä. Eivätkä hekään osaa muuta kuin laskuttaa minua siitä!!!!


      • diegos

        Sama täällä,NTH Ag reilut 16 € eikä hajuakaan mistö velottavat perkele


      • scammed

        Mulle on tullut myös Soneralta puhelinlasku, jossa NTH Ag laskuttaa 5kpl x 16,12 euroa eli yhteensä reilut 80 euroa!!! Eikä ole käsitystä, mikä on laskutuksen peruste, sillä mitään tilausta en ole tehnyt/palvelua saanut. Laskua en aioa maksaa, muutoin kun riidattomalta osalta. Törkeää huijaustahan tämä on, myös Soneran taholta, joka välikätenä sallii tämän kaltaisen toiminnan. Miten olette toimineet asiassa? Itse harkitsen rikosilmoitusta.


      • Anonyymi
        scammed kirjoitti:

        Mulle on tullut myös Soneralta puhelinlasku, jossa NTH Ag laskuttaa 5kpl x 16,12 euroa eli yhteensä reilut 80 euroa!!! Eikä ole käsitystä, mikä on laskutuksen peruste, sillä mitään tilausta en ole tehnyt/palvelua saanut. Laskua en aioa maksaa, muutoin kun riidattomalta osalta. Törkeää huijaustahan tämä on, myös Soneran taholta, joka välikätenä sallii tämän kaltaisen toiminnan. Miten olette toimineet asiassa? Itse harkitsen rikosilmoitusta.

        Toimi noin!
        Se puhelinoperaattorin laskutus yleensä loppuu siihen.
        Muuten:
        Ovatko meidän puhelinoperaattorimme rosvoja tai rosvoja suosivia, jopa yhteistyökumppaneita rosvoille?!


    • ggrweee

      Onko kukaan saanut selville, että mistä palvelusta on kyse?

      • Kaikkeasitänäkeekin

        Eikö sulle ole ketjun perusteella tullut vielä selväksi mistä on kyse???


      • hrythdgdrgre
        Kaikkeasitänäkeekin kirjoitti:

        Eikö sulle ole ketjun perusteella tullut vielä selväksi mistä on kyse???

        Ei ole tullut selväksi tuo palvelu, että mistä laskutetaan. Eli jotain pitää saada jos on muka jatain tilannut. Mitä se on? Jospa sinä kaiken näkeenä osaat vastata!


    • DIMOCO

      Hei,

      Otamme yhteyttä DIMOCOSTA ja luimme juuri blogisi foorumissa. Tahtoisimme auttaa sinua lähettämällä huolenaiheesi eteenpäin vastuussaolevalle palveluntuottajalle. Siksi pyydämme sinua menemään seuraavalle sivulle: http://blog.dimoco.eu/consumer-service/

      Kiitti!

      DIMOCON palvelutiimisi

      JK: DIMOCO tarjoaa maksuteknologiaa (samankaltaista kuin luottokortit, suoraveloitus jne.) prosessoimaan maksuja operaattorin suoralaskutuksen kautta. Se ei tarjoa digitaalista sisältöä tai tuotteita. Digitaalisen palveluntuottajat kautta Euroopan käyttävät palvelujamme pelkästään laskutustarkoituksiin, ollen samalla yksinomaan vastuussa omasta tuotemarkkinoinnistaan ja verkkomyynnistään!

      Hi,

      We’re from DIMOCO and just read your blog in the forum. We would like to help you by forwarding your concerns to the responsible service provider. Therefore we kindly ask you to go to: http://blog.dimoco.eu/consumer-service/

      Cheers

      Your DIMOCO-Service-Team

      PS: DIMOCO provides payment technology (similar to credit cards, direct debit, etc.) to process payments via direct carrier billing. It does not provide digital content or products. Digital service providers all over Europe use our services purely for billing purposes, whilst remaining solely responsible for their own product marketing and internet selling!

    • kotkalainennn

      No niin tuo dimecon vastaus osoittaa lopullisesti että huijari siellä yrittää saada klikkaamaan uudestaan linkkiä.

      Älkää menkö sivuille kännykällä.

      Älkää missään tapauksessa maksako mitään.

      Aion käydä kysymässä poliisilla voiko tehdä rikosilmoituksen ja soittaa kuluttaja asiamiehelle.

      Älkää maksako

      Älkää maksako

      Eikä tarvitse sulkea liittymää. Operaattori ei ole todellinen syyllinen vaikka toimiikin huonosti.

      Mulla dna ja sama käsien pesu heilläki vaikka netti on pullollaan tietoa että ihan puhdas pelkkä huijari kyseessä.

      Vaikka olisi yhteydessä aikuisviihdepalveluihin se ei tarkoita että ei olisi huijari.

      Minulla tilaus on lähtenyt klo 2 yöllä jolloin olen ollut unessa.

    • hhhhh66

      Minulta yritetään huijata 30 euroa. En ole maksanut kännykälläni YHTÄÄN MITÄÄN. Soneran asiakaspalvelija käyttäytyi aika oudosti, sanoi ihan suoraan etteivät Soneralla edes TIEDÄ miten huijaus on toteutettu. Poliisiasia!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

      • kkotkalainenn

        No niin. Kuluttaja asiamies sanoi että maksa riidaton osuus ja tee tarvittaessa kirjallinen reklamaatio operaattorille. Käyn kohta dna n pisteessä. Operaattorilla on vastuu osoittaa että jotain on tilattu. Eivät pysty osoittamaan koska huijaussivustolla ei ole mitään tuotetta. Joku terroristi siellä kerää vähän rahaa uusiin pommeihin. Älkää antako.

        En usko että tarvii edes tehdä kirjallisena kun käyn paikanpäällä. Jos vaativat teen ettei liittymää suljeta.

        Dime perkele sivusto on jo tutkinnassa joten rikosilmoitusta ei kannata kai tehdä. Odotellaan vaan että operaattorit viisastuvat.

        Ja sitten odotellaan uusia sivustoja. Tuollainen huijaus on ihan liian helppoa. Operaattoreiden oitäisi estää tuollainen. Ei ole asiakkaan juttu.

        Ajattelin myös salata numeroni jos se auttaisi että ei niin usein vuoda eteenpäin. En tiedä.


      • KOMMENTS

        TEE REKLAMAATIO AINA KIRJALLISENA !!!! TODISTEELLISESTI...PYYDÄ KUITTAUS

        KANNATTAA MYÖS SULKEA KO KÄNNYKKÄNUMERO JOS MUU EI AUTA.

        kuluttaja-asiamies voi myös sulkea kyseisen palveluNumeron, jos se on suomessa


    • Jebulius

      Mulle tuli NTH Ag:ltä 19,99 eur palvelumaksu. Ja Soneralla sanoivat, että olepa yhteydessä sinne, koska me ei voida tehdä mitään. NTH Ag:llä ei ole yhteystietoja sivuillaan, eli onpahan pikkasen vaikeaa olla yhteydessä. Tai onsiellä katuosoitteita ulkomaille useampikin. Jos vaikka menisin käymään Romaniassa. Mutta kyllä tästä vielä numero tehdään enkä siitä laskusta tietenkään maksa kuin sen riidattoman osuuden. Loput asiasta ohjataan sitten erinäisille muille tahoille, kuluttajavirastoon ja poliisille jne.

      • Jebulius

        Lisätietoja: Soneralta antoivat NTH Ag:n yhteystiedoksi puhelinnumeron, joka on sama kuin täällä aiemmin mainittu Dimoco:n puhelinnumero. Eli samaa huijariporukkaa.


      • SKÄMMIT

        ÄLÄ MAKSU LASKUA VAAN AINOATAAN KIISTATON OSA...REKLAMOI SONERALLE JA VAADI LASKUA OIKAISTAVAKSI...

        TEE ILMOITUS KULUTTAJAVIRASTOLLE JA POLIISILLE


    • ASKOANTTI

      DNA LÄHETTI LASKUN JOSSA 12,40€ KUULEMMA JOTAKIN TILATTU DIMOCOLTA.

    • Ra_hanrakentaja

      On oltu yhteydessä Dimocoon puhelimitse. Kenties jonkinlainen "välikäsi", jotta palveluntarjoajan, tässä tapauksessa XplosionLTD:n rahansaanti ei estyisi!?! Minulta on yritetty anastaa tarkalleen 15,00 euroa tulo(kse)ttomasti. Yhteydenotto operaattoriin(Elisa/Saunalahti) ja palveluestot päälle, niin ylimääräiseltä laskutukselta vältytään.

    • kyselijävaan

      Eipä ole tullut mitään ylimääräisiä laskuja, kun tässä soneran liikkuva netti liittymässä oli viihde-esto jo valmiina ruksattuna. Kiitos siitä operaattorille. Uusissa liittymissä tämä on defaulttina, mutta vanhemmissa ei ole, joten paska juttu sen puoleen.

      Sitä ihmettelen että miten ihmeessä puhelinnumeron voi mukamas tunnistaa automaattisesti, jos käytössä on mokkulaliittymä? Olen aina ollut siinä käsityksessä, ettei puhelinnumero näy mokkulaliittymissä ulospäin? Ilmeisesti puhelinnumero tunnistetaankin ip-osoitteen perusteella? Kertokaas joku viisaampi miten tämä palvelu oikein pelaa?

      • Koodari

        Luultavasti niin, että palveluntarjoaja ilmoittaa operaattorille, että tästä IP osoitteesta on oltu yhteydessä ja operaattori sitten lähettää puhelinnumeron eteenpäin. Operaattorihan toki tietää IP-osoitteen ja puhelinnumeron yhteyden. Suoranaisesti IP-osoitteesta ei pysty päättelemään mitään.
        Jos homma toimii niinkuin esitin, niin tuota pystyisi kiertämään käyttämällä jotain proxya, joka muuntaa operaattorin IP osoitteen edelleen joksikin muuksi.

        Jos tämä toimii niinkuin operaattorit ovat selittäneet, niin mitään nappulan painamista ei edes tarvita. Riittää kun joku palveluntarjoaja saa IP osoitteen selville (esim. jonkun mainoksen tai jonkun muun peitesivuston kautta. ) ja sitten vain lähettää operaattorille tiedon, että tälle kaverille laskua, kiitos! Jokainen web-ohjelmointia tehnyt tietää, että tuollainen olisi äärimmäisen helppoa tehdä. Tietenkin jotkut asiakkaat reklamoisivat, mutta pienissä laskuissa ei välttämättä läheskään kaikki, ja kun huijattuja on paljon, niin rahaa tulee melkein ilmaiseksi. Puhelinoperaattorihan ottaa läpilaskutuksesta osansa, joten tämä on heille hyvä business.


    • enpästiedä

      Soneran palstalla kerrottiin että palvelu toimii siten että kun asiakas klikkaa "haluan ostaa tämän palvelun" nappia, kertoo operaattori siinä vaiheessa palveluntarjoajalle asiakkaan puhelinnumeron. Tämän jälkeen palveluntarjoaja kertoo operaattorille mitä asiakas on ostanut. Jonka jälkeen operaattori lisää ostoksen asiakkaan laskulle.

      En usko että tuossa kytätään lainkaan ip-osoitteita, vaan operaattori näkee ihan suoraan mistä numerosta ostos on tehty, myöskin mokkulaliittymissä. Jos palvelu perustuisi ip-osoitteisiin, se olisi helppo kiertää esim. vpn tunneleilla. Kyllä tuon täytyy perustua sim-kortin tunnistamiseen. Operaattorihan näkee jokseenkin kaiken mitä teet sim-kortillasi.

      • Koodari

        Operaattori ei näe läheskään kaikkea mitä asiakas tekee SIM kortillansa - ei oikeastaan mitään. Operaattori ei esimerkiksi näe, mitä puhelinnumeroita on kortille tallennettu, mikä on PIN koodi jne. Ei se tieto sieltä puhelimen SIM kortilta mitenkään itsestään liiku.
        Operaattori pystyy yhdistämään kyllä SIM kortin ja puhelimelle annetun IP osoitteen. Operaattori pystyy siis näkemään mitä liikennettä millekin puhelimelle menee. Mutta palveluntarjoaja taas ei näe kuin sen IP osoitteen. Jotta palveluntarjoaja pystyisi kertomaan operaattorille, kuka on asiakas, joutuu palveluntarjoaja antamaan IP osoitteen operaattorille. Toki palveluntarjoajan verkkoon voi tulla pyyntöjä myös muilta kuin mobiilikäyttäjiltä, jolloin tällaista laskutusta ei luonnollisestikaan pysty tekemään. Näissä tapauksissa palvelua ei joko saa, tai tarjotaan muita maksuvaihtoehtoja. Aivan samoin kuin muutenkin nettikaupoissa: jos maksua ei jostain syystä tule, niin et saa palveluakaan.

        Toki operaattori voisi liittää jokaiseen lähtevään IP pakettiin asiakkaan tunnuksen, jolloin palveluntarjoaja tietäisi suoraan, kuka asiakas on. Tämä kyllä jo lähentelisi sitten man-on-the-middle hyökkäystä, mutta on toki mahdollista. Tämä pakettien peukalointi voisi johtaa myös joidenkin sovellusten toimimattomuuteen, jos vastaanottaja tarkastaa, ettei niihin ole liitetty mitään ylimääräistä.


    • juuripajuuri

      Siinä "osta" napin yhteydessä on myös maininta "puhelinnumero tunnistetaan automaattisesti", joten ei siinä mitään ip-osoitteita enää tarvitse lähetellä operaattorille. Tässä on varmaan joku uusi systeemi käytössä, josta ei olla puhuttu julkisuuteen, ja josta ei siten paljon tiedetä. Mobiilimaksaminenhan on ollut jo pitkään käytössä, mutta ei tällaista systeemiä ole ennen ollut että yhdellä klikkauksella pystyy tietsikallakin kasvattamaan puh.laskuaan, ilman mitään varmenteita.

      Operaattori ei tietenkään näe esim. sim-kortin yhteystietoja, mutta kaikki liikenne näkyy tietty läpi. Sekä maksuttomat, että maksulliset.

      • Koodari

        Nähtävästi et tekniikasta ja protokollista oikein mitään ymmärrä. Ei ole olemassa mitään "automaattisia" tunnistuksia, jotenkin sen tiedon täytyy liikkua eri osapuolten välillä. Tavallisille kuluttajille se näkyy "automaattisena", jos eri osapuolet siellä taustalla signaloivat keskenään. "Automaattinen" tarkoittaa tässä tapauksessa sitä, että kenenkään ei tarvitse käsin sitä numeroa mihinkään kirjoittaa. Se ei tarkoita sitä, että kaikki osapuolet jo alunperin tuntisivat toisensa.


    • juupajuupajuupa

      Käsin kirjoittaminen olisi aika huono ratkaisu, koska siihen kenttään voisi kirjoittaa kenen tahansa numeron. Joten pakkohan se tunnistus on hoitaa automaattisesti, operaattorin ja palveluntarjoajan kesken, jollain konstilla. Kokeilkaa joku, vaikkapa vpn tunnelin kautta. Jos asiakas todellakin tunnistetaan ip-osoitteen avulla, niin ostoksen ei pitäisi onnistua vpn:n kautta. Tai minkä tahansa anonyymipalvelun kautta.

    • petkutusta

      Kyllä käyttäjä todellakin tunnistetaan sim-kortin, eikä ip-osoitteen mukaan. Tuolla enemmän tietoa.

      "Maksutapahtuman yhteydessä kauppiaan järjestelmästä lähtee mobiililaitteen SIM-kortin perusteella käyttäjän matkapuhelinoperaattorille automaattinen varmistuspyyntö siitä, että kyseisellä liittymällä voidaan suorittaa maksuja eikä liittymän käyttöä ole esimerkiksi palveluestojen, maksamattomien laskujen tai puhelimen vääriin käsiin joutumisen vuoksi rajoitettu tai estetty."

      http://www.mobiilimaksuinfo.fi/

    • Ärsyttävää

      Mul tuli 15 euroo myös soneralta ihan samast paikast. Otin yhteyttä sähköpostin kautta ja ne lupasi hyvittää. Pyysivät pankkitietojani, mutta en uskalla antaa luettuani näitä kommentteja. Soitin soneralle ja kysyin voiko heihin luottaa ja sanoivat että ei ne osaa sanoa ku se on heille tää dimoco aika uus juttu. En nyt tiedä mitä tehdä

    • Tuitututtaa

      http://klaani.sonera.fi/t5/Soneran-asiakkuus-Omat-Sivut/Dimoco-Europe-Gmbh/m-p/114697#M1332

      Tuossapa on asian uutuudesta juttua . Olkaa Hyvät ja haistattakaa soneralle pitkät paskat

      • Tanantunarit

        Ei se sen somempaa tele finlandillakaan. Vielä mainostavat, mitä sinulle kuuluu............tana.
        Todellakin vihjailu, että jotain pornofilmiä tilattu. Kun niin monikin sinne soitellut ja sanoneet samaa, että mitään ei ole tilattu, käyty koko sivulla ja kellonaika laskussa. Eivät ota mitään kantaa, virnuilevat vaan. Joku vastuu sillä operaattorillakin.


    • donrunt

      Sain dimocolta 16€ ja NTH ag kolme 16€ laskua uusimman soneralaskun mukana ja Olin soneraan yhteydessä.Siellä sanoivat kanssa että viihde/aikuisviihde olis kyseessä ja laskussa näkyvät päivämäärät ja aika ei ole oikea vaan ne ovat kyseisten yritysten laskutuspyyntö omalle operaattorille eli tieto milloin olet ollut ei näy laskussa tulee kuulemma viiveellä.

    • Mitä_vittua

      Nämä on kyllä tosi yleisiä, itselleni tuli saunalahdelta 20€ lisämaksu joistain tekstiviesteistä jotka kyllä näkyvät laskussa mutta joita en ole lähettänyt.

      Asun yksin, eikä kukaan ole puhelimeeni koskenutkaan.

    • onkstäävitsi

      Mikä on Telefinlantia?

    • Dimoco

      Tänään tulla tupsahti soneralta lasku jossa ylimääräistä 12,10E ja selitteenä "palvelutilaukset sisältöpalvelut" laskuttaja Dimoco Europe GmbH pvm. 8.11.15 klo 21:44:22. Että mitäs mitäs? Ilmeisesti joku huijaus. Mitenkäs tässä nyt kannattaa menetellä? Tämä kyseinen SIM kortti on käytössä iPadissa ja mitään ylimääräisiä maksuja ei todellakaan pitäisi tulla.

      • Gonaaaaaaa

        Perkele, mulle kans!!!! Summa 19,99€. Kuka tässä kusettaa ja miten on tehtävissä? Sama firma kyseessä..


      • makkel1

        Sama perkeleen pulju täälläki!! Summa 10,00€ Tele finlandin laskussa.. Soittelin sinne, pesivät yllätys kätensä ja vastuu siirtyy laskun saajalle.Mitä helvettiä tämä on?? Yritin soitella myös tähän ihme puljuun, eipä vastattu puhelimeen..


    • Jebulius

      Nyt kaikki joukolla rikosilmoituksia tekemään. Yksittäisenä tapauksena kyseessä on lievä petos, mutta kun asianosaisia alkaa näköjään putkahtelemaan kuin sieniä sateella, niin summat voivat hyvinkin kasvaa törkeän petoksen mittoihin. Samoja ongelmia on nyt kaikilla operaattoreilla.

      Yritysjuridisesti laskuttajana toimii puhelinoperaattori. Laskun saajalla on sopimus heidän kanssaan. Ei minkään Dimocon tai NTH:n kanssa.

      Operaattoreiden asenne on tyrmistyttävä. Viesti kuuluu, että nämä on jotain aikuisviihdesivustojen juttuja ja ihan oma vika, että olette pornoa katselleet. Jos minä ryöstän sinulta 20 eur setelin kädestä, niin sehän on tietenkin rikos. Mutta jos on pimeää ja sinä olet yksin puistossa, niin operaattorilogiikan mukaan asiassa ei ole mitään väärää.

      • Jebulius

        Noniin, kävin juuri poliisin tykönä tekemässä rikosilmoituksen. Kuulemma on jo "jokunen" kappale vastaavia lieviä petoksia kirjattu järjestelmään.

        Voitte jokainen kohtalotoveri tehdä asiasta rikosilmoituksen verkossa sähköisesti, tai jos poliisilaitokselle ei ole pitkä matka eikä siellä ole ruuhkia, niin ilmoituksen voi tehdä helposti myös henkilökohtaisesti. Ei maksa mitään.

        Jokaisen on tehtävä oma rikosilmoitus, sillä toisten puolesta sitä ei voi tehdä. Kun näitä tapauksia tulee poliisin tietoon riittävä määrä, niin alkaa tapahtua.


      • huijattu_kertaalleen

        Täällä myös TeleFInlandin laskulla
        Sisältöpalvelut: NHT ag 1 kpl 16,12e (veroton) 19.99 (verollinen)
        1.9.2015 klo. 23.37:50

        Mitään en ole puhelimella tilannut ja palvelunumeroiden estot myös päällä.
        Täysi huijaus kyseessä.

        Pari kuukautta sitten oli vastaavanlainen ja TF pesi kätensä täysin.

        Palveluntuottaja oli jossain keski-euroopassa johon TF vain pyysi soittamaan.
        Kovan väännön ja lain lukemisen jälkeen lupasivat hyvittää summan (en tiedä maksoivatko).

        Ja nyt sitten tuo toinen.. kyllä operaattori vaikuttaa olevan täysin haluton sulkemaan kyseisiä huijauspalveluita pois liittymistään. Ihmettelen miksi.

        Nyt kokeilen hyvällä ja seuraavaksi menen tekemään rikosilmoituksen operaattorista sekä palveluntuottajasta.
        ---------------------------------------------------------------------------------------------
        Suomen laki edellyttää että laskuttajan pitää pystyä näyttämään toteen laskun oikeellisuus eli että sopimus on syntynyt. Operaattori toimii tässä laskuttajana, joten heillä on vastuu jota eivät voi sivuuttaa.
        ---------------------------------------------------------------------------------------------
        Kuluttajansuojalaki edellyttää tilausvahvistuksen saamista ja jos sitä ei ole saatu niin mitään pätevää sopimusta ei ole syntynyt.
        ---------------------------------------------------------------------------------------------


      • Jebulius

        Kappas, 1.9.2015 oli mullakin se 19.99 eur veloituksen päivämäärä ja laskulle se ilmestyi vasta nyt, eli muutama kuukausi välissä. Helppoa sitten vedota, että "et vaan muista, mutta meillä on täällä dataa joka näyttää että jotain olet ostanut." Tämä asia menee osaltani vaikka käräjille asti!

        Niin suuressa kusetuksessa ovat operaattorit nyt mukana, että tämä ei ratkea muuten kuin suurella joukolla rikosilmoituksia. Omani siis olen jo tehnyt ja vetoan nyt muihinkin huijauksen uhreihin, että mars mars rikosilmoituksia tekemään.


      • Anonyymi
        Jebulius kirjoitti:

        Noniin, kävin juuri poliisin tykönä tekemässä rikosilmoituksen. Kuulemma on jo "jokunen" kappale vastaavia lieviä petoksia kirjattu järjestelmään.

        Voitte jokainen kohtalotoveri tehdä asiasta rikosilmoituksen verkossa sähköisesti, tai jos poliisilaitokselle ei ole pitkä matka eikä siellä ole ruuhkia, niin ilmoituksen voi tehdä helposti myös henkilökohtaisesti. Ei maksa mitään.

        Jokaisen on tehtävä oma rikosilmoitus, sillä toisten puolesta sitä ei voi tehdä. Kun näitä tapauksia tulee poliisin tietoon riittävä määrä, niin alkaa tapahtua.

        Missä poliisilla kävit? Nimittäin täällä Hämeenlinnan poliisi on sitämieltä että ei kuulu poliisin tutkia vaan kun on kyseessä asianomistaja rikos niin täytyy itse reklamoida operaattoria..vaikki puhelimessa ensin poliisi neuvoi mahdollisimman nopeesti mennä tekwen ilmotus. Sitten toinwn poliisi sanoo tutkinnassa ettei kuulu heille😡


    • Samatäällä

      DNA:n laskussa oli 20€ IP-palveluviestistä. Kuulemma olen tilannut jotain viihde/aikuisviihde sivuilta ja se on pakko maksaa. Tiedän hyvin että en mitään ole tilannut mutta DNA:n mukaan ei ole mahdollista että summan maksaminen olisi jäänyt huomioimatta asiakkaalta.

      • Jebulius

        DNA yrittää siis edelleen vedättää asiakkaitaan. Asia on jo näytetty toteen VP.n blogissa, että teknisesti tämä on täysin mahdollinen temppu. Minulle kävi juuri niin, että jokin sivu heitti jotain ihmeellisiä uudelleenohjauksia ja pompsahtelevia mainosikkunoita. Yhtäkkiä siitä sitten tulikin laskua. Ei ne operaattoreiden maksupalvelimet pysty erottamaan mikä on käyttäjän klikkaama "Osta" ja mikä on hakkerin koodaama sivu, missä ei näy mitään muuta kuin mainos ilmaisista peleistä tms, mutta josta Osta-klikkausviesti lähtee automattisesti Soneralle/Elisalle/DNA:lle.


    • A_asiakas

      Meillä kanssa 20€ veloitus IP-palveluviestistä DNA:n laskulla.
      Vasta parin yhteydenoton jälkeen annettiin tieto että kyseessä on juurikin tuo Dimeco, joka siis välittää maksuja näille "omille asiakkailleen" (mitä ikinä ne sitten ovatkaa).

      Tänään neljännellä yhteydenotolla DNA:n asiakaspalveluun saimme asian vihdoin hoidettua ja lupasivat poistaa laskulta tuon Dimecon osuuden. Ovat saaneet paljon valituksia ko. yrityksestä.
      Koskaan ei selvinnyt se mihin loppujenlopuksi tämä veloitus perustui. Mikä oli se sivusto missä oli vierailtu tai mikä oli se "palvelu" mitä oli tilattu.

      Tämän tapauksen seurauksena on tämän perheen liittymiin laitettu estot mobiilimaksuihin. Mielestäni operaattoreiden pitäisi oletusarvoisesti jo estää nämä mobiilimaksamiset, ja asiakkaat voisivat sitten halutessaan ottaa ominaisuuden päälle, niin vältyttäisiin näiltä ongelmilta.

    • patehu64

      moi, veljen mokkulannumeron laskussa oli tuo 10eur alv. kohdassa "sisältöpalvelut, mobiilimaksaminen: Ostot verkkopalvelusta". Kortti on jopa reitittimessä. Liittymä Saunalahti. Kaikki onnistui kyllä meidän tapauksessa hienosti, hyvitys operaattorin puolelta suoritetaan. Lakihan muuttui tässä n-aikaa sitten että operaattorilla on vastaavanlainen vastuu laskuttajistaan kuin luottokorttifirmoillakin on.

      Hämmästelen suunnattomasti silti sitä että kun otan mobiililaajakaistan pelkästään nettikäyttöön ja ostan vielä samalla reitittimen wlan ominaisuudella ettei myyntihetkellä liittymästä tehdä pelkästään internet eli kaikki muut toiminnot automaattisesti pois. Asiakkaan ei mun mielestäni tarvitse olla mikään it-guru tai edes ees kiinnostunut kuin käytöstä.

    • Kohta_entinen_asiakas

      Tämä ketju näköjään loppui 2015 puolella.

      Huomasin juuri, Maaliskuu 2016 laskussa, että pojan kännykkälaskuun tippui 160e veloitus NTH AG;ltä. Laskussa oli ajanvietopalvelut 17111 numerosta. Oli takonut parina yönä 2,42e hintaisia veloituksia.

      Soneran mukaan poika hyväksynyt puhelimeen jonkun haittaohjelman, joko ladannut appsin tai hyväksynyt jonkun mainoksen.

      Soneran ensimmäinen kommentti oli että pitää maksaa... antavat maksuaikaa:)

      Miten on mahdollista Sonera antaa tuollaisten toimijoiden toimia heidän ympäristössä. Jos kyseisen toimittajan kanssa todettu epäselvyyttä jo aiemmin.

      Ja miten paljon tuollaisia menee läpi, jos veloitus olisi ollut 10e, maksaisin varmaan mukisematta, mutta 160e ei mene ihan nielemättä.

      • harvemminmenestyy

        Minä voitin oman kiistani Elisa/Saunalahden palveluntarjoajan tapauksessa, mutta jouduin viemään ihan kuluttajavirastoon, eikä ollut laisinkaan helppo juttu perustella. Se taisi olla alkuvuodesta 2012 kun satuin ilmoittamaan netissä puhelinnumeroni jonkin kilpailun yhteydessä ja sen perusteella alkoi sitten tipahdella maksullisia tekstiviestejä, mutta kesti kesään 2013 ennenkuin ratkesi. Kovin suurista summista siinä ollut kyse, enemmänkin periaatteesta.


      • harvemminmenestyy
        harvemminmenestyy kirjoitti:

        Minä voitin oman kiistani Elisa/Saunalahden palveluntarjoajan tapauksessa, mutta jouduin viemään ihan kuluttajavirastoon, eikä ollut laisinkaan helppo juttu perustella. Se taisi olla alkuvuodesta 2012 kun satuin ilmoittamaan netissä puhelinnumeroni jonkin kilpailun yhteydessä ja sen perusteella alkoi sitten tipahdella maksullisia tekstiviestejä, mutta kesti kesään 2013 ennenkuin ratkesi. Kovin suurista summista siinä ollut kyse, enemmänkin periaatteesta.

        Tarkennuksena edelliseen, siis kuluttajariitalautakunta ei sitä tapausta ratkaissut, vaan sovintohalukkuutta alkoi löytyä teleoperaattorin puolelta sitten kun asia oli siellä alustavasti katsottu ja ilmeisesti totesivat, että takkiin tulee. Niitä vastaavanlaisia tapauksia on todennäköisesti ollut paljon joissa maksettu mukisematta. Oli siitä täällä palstallakin, se vaan voi olla vähän vaikea tavallisen kuluttajan valvoa etujaan ja tuskin operaattorit lähtee jälkikäteen niitä hyvittämään ilman vaatimuksia tai lainvoimaista tuomiota. Pointtina minulla siinä, että edes siellä kuluttajariitalautakunnassa olisi jotain käsitystä näistä, nimittäin kun sitä sai alkuun vääntää liki rautalangasta.


    • Jjjjkm

      Dna laskuttaa myös tilaamattomista viesteistä tehty rikosilmoitus operaattoris ja palvelun. Tarjoajaa kohti

    • KetuttSanoVatanen

      Vanha ketju, mutta mutta! VAROKAA rosvoja ja tarkkailkaa laskujanne ja saldojanne jälleen.

      Kaverilla on DNA-prepaid-liittymä. Sen liittymän saldo hupenee sopimuksen mukaan vain 0,89 eeroa vuorokaudessa vaikka miten sompailisi. Hän on eilen ladannut siihen kaksikymppiä puhe- ja nettisaldoa. Tänään on silti tullut Dna:lta viesti, että saldoa on jäljellä alle 3 euroa.
      Dnalta oli asiaa ihmeteltäessä vastattu että Dimoco Europe GmbH oli eilen, eli 18.10.2016, veloittanut saldoa 15 euroa. Kuinka ollakkaan... taas 15 euroa.
      Heille, Dna:lle, on semmoinen lasku Dimicolta tuota liittymää koskien tullut ja he veloittivat sen???? Näin minulle kerrottiin tapahtumien kulku. Eihän Dna ole kaiketi tehnyt mitään väärin. Näin vaan kävi taas yhdelle.
      Ei hän ole ollut missään tekemisissä... eikä ole koskaan kuullutkaan moisesta "firmasta". Saldoa rosvotaan ihan noin vaan. Kannattaa pitää saldo alle viidentoista euron. Täytyykö hänen nyt latailla vaan kympillä kun on pari euroa jäljellä, ettei vaan ole viittätoista euroa vietävissä.

      Liittyyköhän tähän nyt semmoinenkin outo juttu, että hänen numerostaan oli tänään aamulla tullut kännykkääni kaksi soittoyritystä. Hän oli töissä, eikä ole minulle soittanut???? Kyseinen puhelin ei ole kenenkään ulottuvilla. Autossa se on lukkojen takana ja hänellä on työpuhelin päivisin käytössä.
      Tuli skitso olo! Aivan kuin en uskaltaisi enää vastata hänen numerostaan tuleviin puheluihin.

      • Multa_myös_15e_meni

        Tästä on kirjoitettu DNA:n tukisivuilla. Aika moni muu on saanut ylimääräisiä laskuja. https://tuki.dna.fi/org/dna-fi/d/mobiilimaksu-1/

        Merkittävin asia minkä asiakaspalvelu pystyy tekeen on esto mobiilimaksuille! Muu on ylimääräistä jorinaa... ei ole heidän asia ottaa vastaan reklamaatioita... eivät ota vastuuta.

        Pitää DNA:n asiakkaana katsoa joku VPN yhteyden tarjoaja & mobiilidata sen kautta. Sillä saisi hyvin todennäköisesti noi blokattua! (Niin kauan kuin on DNA:n asiakkaana.)


      • Dimeco

        Myös minulle tuli DNA:lta aiheeton 15,00 € Dimeco lasku, kyllä DNA:n pitää pystyä tarkastamaan onko asiakas hyväksynyt maksun, muutenhan aivan kaikki voidaan laittaa liittymälaskulle


    • Hei gtcdsa,

      Otamme yhteyttä DIMOCOSTA ja luimme juuri blogisi foorumissa. Tahtoisimme auttaa sinua lähettämällä huolenaiheesi eteenpäin vastuussaolevalle palveluntuottajalle. Siksi pyydämme sinua menemään seuraavalle sivulle: http://www.mobile-info.cc/customercare/home.html

      Kiitti!
      DIMOCON palvelutiimisi

      DIMOCO: DIMOCO tarjoaa maksuteknologiaa (samankaltaista kuin luottokortit, suoraveloitus jne.) prosessoimaan maksuja operaattorin suoralaskutuksen kautta. Se ei tarjoa digitaalista sisältöä tai tuotteita. Digitaalisen palveluntuottajat kautta Euroopan käyttävät palvelujamme pelkästään laskutustarkoituksiin, ollen samalla yksinomaan vastuussa omasta tuotemarkkinoinnistaan ja verkkomyynnistään!

      MPSC: MPSC – Mobile Payments Service Center (mobiilimaksupalvelukeskus) on erikoistunut kuluttajien mobiilimaksupalveluihin liittyvien kysymysten ammattimaiseen selvittämiseen. Etu: digitaalisten palvelujen tarjoajat voivat täten välittää asiakkaidensa kysymykset MPSC:lle, jolloin kuluttajat saavat entistä nopeammin palautetta.

      --

      Hi gtcdsa,

      We’re from DIMOCO and just read your blog in the forum. We would like to help you by forwarding your concerns to the responsible service provider. Therefore we kindly ask you to go to the MPSC – the Mobile Payments Service Center Website: http://www.mobile-info.cc/customercare/home.html

      Cheers
      Your DIMOCO-Service-Team

      DIMOCO – PAYMENT INSTITUTE FOR COMPANIES: DIMOCO is a payment institute for carrier billing enabling almost 1 billion European subscribers to purchase goods and services from merchants and aggregators with their mobile devices which are charged via the operators’ billing system.

      MPSC – SERVICE CENTER FOR CONSUMERS: MPSC - Mobile Payments Service Center has specialized in the professional handling of user enquiries regarding mobile payment services. The advantage: Digital service providers are thus able to combine their user requests at MPSC and provide users with an even faster feedback. A great plus: User can handle their mobile payment transactions online.

      • afdadffdadadfafd

        HUIJAUSTA! HUIJAUSTA! HUIJAUSTA! HUIJAUSTA!

        JOS KÄYTÄTTE MOKUULAA NETIN SELAAMISEEN JA ETTE OLE OPERAATTORIN KAUTTA LAITTANUT MOBIILIMAKSU ESTOA PÄÄLLE, NIIN LASKUA TULEE KUN MENETTE KYSEISELLE SIVUSTOLLE!!!

        AIVAN, MENEMÄLLÄ KYSEISELLE SIVUSTOLLE TULEE MAKSU!!! AUTOMAATTISESTI! EI TARVITSE ITSE TEHDÄ MITÄÄN, LASKU TULEE JA SE PITÄÄ MAKSAA. MUUTEN TULEE ULOSOTTO NOPEASTI TUTUKSI!!!!


        Tässä hämäräheikeille hyvä sauma tienata. Väsää sivusto, tee soppari mobiilimaksuja välittävän yhtiön kanssa, ota pahaa aavistamattoman mokkulasurffaajan laitteen puh. numero ylös ja profit!


    • hanskitttt

      Toivottavasti elisalla maksuliikenne seis dimocolle. Kaksi viestiä tuli heti suljettuani näytölle hypänneet ponnahdus ikkunat. "Kiitos ostoksestasi 20eur plaa plaa palvelunumero 0103093581. Ei mitään järkeä. Mobiilimaksujen estot löin sitten päälle kerran ei nekään voi valmiiksi olla.

    • SeittemänVeljestä

      Sain myöskin tekstiviestin dimecolta. Jotain on tilattu 20 EUR edestä missä oli myös tuo kuuluisa numero 0103093581. Numerosta vastasi oikea ihminen ja asiaa ruvettiin selvittelemään, kun en omatoimisesti ole tilannut mitään mistään. Näin jälkikäteen

      1. Mikä on Mobiilimaksu: Mobiilimaksulla voit ostaa tuotteita ja palveluita yritysten nettisivuilta tai sovelluksista. Näitä ovat esimerkiksi matkaliput, pelit, lehtien verkkoversiot tai televisiosarjojen katseluoikeudet. Mobiilimaksun teet puhelimella, tabletilla tai tietokoneella niin, että klikkaat Mobiilimaksun maksupainiketta yrityksen nettisivulla tai sovelluksessa. Et tarvitse erillisiä tunnuslukuja. Laskut veloitetaan operaattoripalvelun tuottajalla esim. Elisa jne. Mobiilimaksu tekee älypuhelimella ja tabletilla maksamisesta vaivatonta. Pankkitunnusten tai luottokortin sijaan maksaja tunnistetaan suoraan mobiililaitteen SIM-kortin perusteella, eikä palvelun käyttö edellytä erillistä rekisteröitymistä tai kirjautumista. Mobiilimaksun käyttö perustuu asiakkaan ja operaattorin väliseen liittymäsopimukseen eli sitä ei tarvitse erikseen aktivoida. Kauppiaille Mobiilimaksu tarjoaa uuden, vaivattoman maksuvaihtoehdon verkko-ostoksille.
      ----> Älä klikkaile mainoksia tai liiku muutenkin epämääräisillä sivuilla. Huijarit kykenee varmasti tekemään mainoksen jolla maksat olemattomasta tuotteesta kun pelkästään avaat mainoksen vahingossa tai tarkoituksella. Noiden mainosten kautta huijarit kykenee haistelemaan sinun älypuhelimesi, tablettisi, mokkulasi SIM:n ja ällärilaskuja lähtee liikkeelle.

      Dimecon rooli on tuottaa maksupalvelu Mobiilimaksuille. Eli ihan oikeaa laillista liiketoimintaa. Eli kun ostat jonkun app:n jostain sovelluspalvelusta, maksu kulkee jonkin Mobiilimaksupalvelun kautta kuten esim. Dimeco.

      Laita ihmeessä estot mobiilimaksuille jos haluat selvitä yllätyksiltä, mutta samalla estät kaiken muun mobiilimaksamisen mitä olet saattanut käyttää esim. linja-auto lippu, subway jne..

      Summasummarum: Mobiilimaksamisen helppoudesta ollaan saatu aikaan uusi tietoturvauhka jota huijarit pyrkii käyttämään.

      Tervetuloa 2010- luvulle..

    • Jihaa2

      Elisalle kiitos, selvittivät että laskuttaja dimocon välityksellä on joku vilunkifirma laitellut tuulesta temmattuja mobiilimaksuja.
      Tieto pitäisi saada vain nopeasti kaikille ihmisille, että kiireellä ne mobiilimaksujen estot päälle jos ei vielä ole niin jää nopeasti huijarit tyhjin käsin.

    • MobiilimaksuhuijausDNA

      DNA edelleen laskuttaa näitä dimocon huijausmaksua. DNAn asiakaspalvelu ei aita eikä suostu perumaan maksuja. Minulla 12.4e lokakuussa 2016 myöhään mennyt joku maksu jota en ole tilannut miltään sivulta tms

      • kuha44

        Minullekkin lokakuulta tullut 12,4 euron veloitus DNA-laskuun, nimellä DIMOCO. Soitin Dimocoon ja epäilivät virhettä tai huijausyritystä.


    • kukkis22

      DNA myös laskuttanut DIMOCOLLA. DNA asiakaspalvelu väittää, että veloitus olisi aiheellinen, vaikka mitään kuittausta maksusta tai vahvistuksesta ei ole tullut.
      En ole tiennyt tai nähnyt edes mobiilimaksamista missään. DNA tienaa tällä huijauksella??

    • Sirppy

      Sain 20.12.2016 DNA:lta puhelinlaskun, jossa oli mukana Dimoco maksuja yht. 32 eur. Tämä nosti mukavasti puhelinlaskun hintaa! Laskun liitesivulla ei ollut tarkempaa selitystä maksusta, pelkkä Maksunsaaja, pvm, eur. Soitin DNA:lle, sieltä he näkivät että maksut ovat tulleet Mobimadness-palvelusta netistä, kun käy esim. videopalvelusivuilla lähtee sieltä tieto mobiilimaksusta operaattorille. DNA sanoi jäädyttäneensä tämän aggregaatti palveluntarjoajan. Vastaavia turhia laskutustapauksia on runsaasti! Tarkistimme DNA puhelujen estoluokat, B3 ja C3 on vähimmäisvaatimus puheluestoissa, tarkistakaa omanne. DNA joulukuun lasku maksetaan. DNA hyvittää Dimoco-maksut tammikuun laskulla, saa nähdä. Nimittäin tällaisia samoja maksueriä löytyi syyskuun ja lokakuun laskulta!

    • Anonyymi

      Elisa veloittanut jotain 60e mobiilimaksua? Puhelinlaskussa siis aika kaamea summa? Koskaan en käytä mitään mobiilimaksuja.

      • Anonyymi

        ,,, ja taas soittamaan Saunalahteen. Tietenkin taas uusi henkilö, jolle sepustin ongelmani.
        Nyt kävikin niin, että Elisasta antoi laskutukseen numeroni.
        Sieltä Hannele soittikin ja ratkaisi huoleni. Ilmeni, että oli joku kertaluonteinen maksu.
        Olin kai ottanut jonkun esitteen Huawei aktiivisrannekkeesta ohjeen. Ja painellut ehkä (ei puhelu) numeroni. Enhän ollut edes ostanut ranneketta.
        Yhdistin sen 10.1.23. olin sinä päivänä soittanut VeikonKoneeseen. Kyselin, ettei vaan mene maksuun.
        Huokasin helpotuksesta, kun ystävällinen Hannele kertoi, ettei tule enää maksua.
        Kiittelin kovasti ja kerroin aikoinaan ensimmäisen puhelimen hankkineen Radiolinjasta, joka on nykyisin juuri Elisa. Jossain vaiheessa muistelinkin, milloin liityin Saunalahti/ Elisaan.


    • Anonyymi

      NTH AG niminen firma varastaa puhelinlaskussa rahojani. Otin yhteyttä kuluttajavirastoon. Ottakaa kaikki muutkin huijatuksi tulleet.

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miehille kysymys

      Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse
      Tunteet
      141
      4467
    2. Miksi kaivattusi on

      erityinen? ❤️‍🔥
      Ikävä
      93
      2139
    3. Olen tosi outo....

      Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap
      Ikävä
      15
      2071
    4. Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta

      https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi
      Kotka
      76
      1894
    5. Ylen uutiset Haapaveden yt:stä.

      Olipas kamalaa luettavaa kaupungin irtisanomisista. Työttömiä lisää 10 tai enempikin( Mieluskylän opettajat). Muuttavat
      Haapavesi
      142
      1542
    6. Haluaisin jo

      Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos
      Ikävä
      54
      1522
    7. VENÄJÄ muuttanut tänään ydinasetroktiinia

      Venäjän presidentti Vladimir Putin hyväksyi tiistaina päivitetyn ydinasedoktriinin, kertoo uutistoimisto Reuters. Sen mu
      Maailman menoa
      104
      1395
    8. Nainen olet valoni pimeässä

      valaiset tietäni tietämättäsi ❤️
      Ikävä
      75
      1316
    9. Oletko sä luovuttanut

      Mun suhteeni
      Ikävä
      101
      1297
    10. Hommaatko kinkkua jouluksi?

      Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k
      Sinkut
      120
      1109
    Aihe