Vastauksia ja mielipiteitä

Vauvat

Heippaaaa oon 15 vuotias tyttö ja viimistä vuotta peruskoulussa. Onko normaalia että on kauhee vauvakuume tän ikäsenä? Ollaa puhuttu poikaystävän kanssa tästäkin asiasta avoimesti ja sillee. Ilmeisesti hänkin on vähän samaisessa kuumeessa ja puhutaan asiasta aika paljon. Tiedän ettei olisi viisasta hankkia lasta vielä pitkään aikaan mutta kertokaa mielipiteitä mitä mieltä itse olette onko tämä normaalia ja oisko hulluu vai hulluu hankkii se muksu:3

7

53

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ToinenVauvakuumeinen

      Moikka. Itekin oon potenut vauvakuumetta monta vuotta ja poden edelleen. Minulla on vakituinen poikaystävä, mutta koulu vielä kesken. Et ehkä pidä siitä mitä aion sanoa, mutta sinun/teidän ei kannata hankkia vauvaa sen perusteella, että podette vauvakuumetta. Minäkin haluaisin hirveästi oman lapsen, mutta tiedän etten voisi antaa hänelle parasta kasvuympäristö ja tukea mitä hän ansaitsisi, koska minulla ei ole ammattia eikä varallisuutta, jota tarvittaisiin paljon lapsen kasvatukseen. Kuulostaa ikävältä, mutta olet vielä niin nuori. Sanon vielä sen, että vauvan jälkeen kouluun palaaminen on oikeasti todella hankalaa. Tunnen muutaman ihmisen, jotka eivät palanneet kouluun ollenkaan. Uskon että saisit varmasti vanhemmiltasi ja suvultasi paljon tukea myös rahallista, mutta hetken mielijohteesta ei kannata lähteä puuhiin. Mieti ensiksi miten aiot lapsesi kasvattaa, kun sinulla ei ole edes sitä ammattia. Haluatko tulla juuri ja juuri toimeen lapsesi kanssa vai haluatko myöhemmin antaa hänelle sen mitä hän haluaa, esim harrastuksen (ei mitään halpaa lystiä)? Tarkoitukseni ei ollut kritisoida sinua ja sun vauvakuumetta. Kerroin vain minun mielipiteeni :) Muista kuitenkin, että lapsi vaatii paljon, se vaatii 24h huomiosi. Huomautan myös että olet vielä nuori ja siinä iässä, että kokeilet rajojasi ehkä rellestät ja biletät. Olen varma että haluat kokea sen ;) mutta oma on päätöksesi. Toivottavasti vastauksesta (romaanistani :D) oli jotain apua sinulle. Ja ainiin itsellä ikää melkein 20 vuotta ja vauvakuume ollut pikku likasta asti!

      • ToinenVauvakuumeinen

        Ainiin se piti vielä sanoa, että ihan normaalia tuon ikäisenä tuntea vauvakuumetta. Kunhan vain maltat odottaa muutaman vuoden, niin minäkin olen tehnyt :)


    • Vauvat

      Kiitos vastauksesta:) oli siitä apua. Tiedän ettei se ole halpaa mikää ja ettei se olisi helppoo (esikoinen ja 6 pikkusisarrusta) ja vielä haluan sanoa itsestäni sen etten ole mitään bilehile tyyppiä. Kiitos:)

      • ToinenVauvakuumeinen

        Ymmärrän ja hyvä jos mun vastauksesta oli hyötyä :) ja joo emmäkää oo bilettäjä-ihmistä, kyllä sitä kokeiltu mut ei oo mun juttu :D


    • TyperätLeikit

      Nää on tyttöjen nukkeleikkien jatkumoa. Vauva on kiva nukke. Kun sen voi aina lykätä toiselle kun ei itse jaksa. Ei ole vastuuta mistään eikä ymmärrystä mitä lapsesta huolehtiminen, ympärivuorokautinen vastuu ja elättäminen tarkoittaa ja se kestää 18-vuotta jolloin oma nuoruus ja kehitys jää pois. Taitaa siinä 15-vuotiaalla leikki muuttua karmeaksi kun on monta viikkoa valvonut huutavan vauvan kanssa. Kaverit jää, koulut jää, lapsen isä ottaa hatkat kun ei jaksa kuunnella ja kotileikkien sijaan tykkää mopoilla ja bailata kaverien kans. Siinä on leikki muuttunut todeksi ja pienen lapsen äidin syrjäytyminen alkaa. Näistä tytöistä saa sitten lukea mediassa. Kun pitääkin päästä ulos parille kun muutkin menee ja lapsi on jätetty yksin harhailemaan yöpuvussa paljainjaloin. Kasva aikuiseksi ensin ja hommaa se ammatti millä aiot hankkia lapselle leivän.

    • Vauvat

      Ok.... mut mä en kyl ajattele asioita noin...

    • Mamatobaby

      Kyllä mullakin taisi olla vauvakuume tuossa iässä. Se tuli ja meni, tuli ja meni, kunnes viimein sain ensimmäisen lapseni 32 vuotiaana ensi yrityksellä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1252
    2. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      19
      1245
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1166
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1164
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1143
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1141
    7. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1134
    8. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1127
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1119
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1110
    Aihe