Miten tuo toimiin, eli kun minulle on vaikka myönnetty lainaa 2000e ja käytän sen välittömästi osakkeisiin niin miten tuota lainaa sitten lyhennetään? Korkoa maksetaan vain käyetylle summalle ja korko lienee 4,85% onkohan mitään muita ns yllätysmaksuja tiedossa? oletteko käyttäneet tätä kyseistä lainoitusta?
Nordnet ja lainoitusarvo
3
1389
Vastaukset
- kewadq
Ei ole mikään pakko lyhentää, niin kauan kun salkun vakuusarvo on suurempi kuin lainasumma. Mutta jokainen tilille tuleva euro toki aina pienentää sitä lainasummaa, ja poislähtevä suurentaa.
Ylilainoituksesta (laina > vakuusarvo) mäjähtää seuraamuksia urakalla, tärkeimpänä salkun osakkeiden rahaksimuutto Nordnetin toimesta, kysymättä sinulta mitään. Eli kunhan huolehdit että ylilainoitustilannetta ei pääse missään tapauksessa edes hetkellisesti tapahtumaan, niin muuten ei huolta.
Em. asiassa ota huomioon, että Nordnet voi myös muuttaa arvopaperien vakuusarvoja muutaman viikon varoitusajalla.
Pluspuolena se, että jos täytät superluoton hopea- tai kultatason ehdot (ja olet ottanut superluoton käyttöön?) lainakorko on huomattavasti pienempi.- PörssiRuuttanako
Minä olen ilmeisesti tasolla 4, olen tehnyt viime aikoina niin vähän kauppaa, viimeksi kun myin hieman tappiolla niin meni 13e välityspalkkio. Eli kun minulle myönnetään tuo 2000e luotto niin voin sitä tarvittaessa käyttää osakkeiden osteluun, mutta kai takaisinmaksussa jokin takaraja kuitenkin on? Voinko maksaa luoton ilman seuraamuksia kerralla pois jos näyttää että onnistun kaupoissa tienaamaan nopeasti tuon luoton? Jotenkin vaikuttaa melko houkuttelevalta tuo luotto nyt :)
- fsaah
PörssiRuuttanako kirjoitti:
Minä olen ilmeisesti tasolla 4, olen tehnyt viime aikoina niin vähän kauppaa, viimeksi kun myin hieman tappiolla niin meni 13e välityspalkkio. Eli kun minulle myönnetään tuo 2000e luotto niin voin sitä tarvittaessa käyttää osakkeiden osteluun, mutta kai takaisinmaksussa jokin takaraja kuitenkin on? Voinko maksaa luoton ilman seuraamuksia kerralla pois jos näyttää että onnistun kaupoissa tienaamaan nopeasti tuon luoton? Jotenkin vaikuttaa melko houkuttelevalta tuo luotto nyt :)
Takaisinmaksussa ei ole mitään takarajaa, sinulla voi olla koko ajan tilin saldo miinuksella, jos haluat.
Käytetty lainan määrä on siis tilin miinusmerkkinen saldo(*). Aina kun tilille tulee rahaa (myynneistä tai talletuksina), se pienentää lainasummaa, ja kun tililtä lähtee rahaa (ostoihin tai vastatilille), lainan määrä kasvaa. Ja kyllä, voit koska vaan siirtää tilille niin paljon rahaa, että saldo nousee plussalle jolloin lainan määrä on nolla.
(*) tilin saldon kohdalla pitää kuitenkin aina muistaa ns. mikkihiirirahan vaikutus, eli näkyvän saldon ja todellisen saldon ero. Kun ostat jotain osaketta, näyttää siltä niin kuin rahat lähtisi heti, mutta todellisuudessa ne lähtevät vasta kahden päivän kuluttua (tai kolmen, jenkkiosakkeilla). Ja vastaavasti, kun myyt jotain, näyttää siltä niin kuin rahat tulisi heti, mutta oikeasti rahat tulee vasta 2 päivän päästä. Jos ostat ja myyt salkun sisällä yhdellä valuutalla, tuossa ei ole mitään ongelmaa, kun kaikki todellinen rahaliikenne seilaa sen saman 2 päivää perässä. Mutta jos nostat rahaa tai vaihdat valuuttaa, tarkista saldotilanne edellisten parin päivän kauppojen osalta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla1166040Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta334137- 823362
Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä182996Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2552083Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?882014Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui441846- 1431805
Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau81696Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881569