Miten tuo toimiin, eli kun minulle on vaikka myönnetty lainaa 2000e ja käytän sen välittömästi osakkeisiin niin miten tuota lainaa sitten lyhennetään? Korkoa maksetaan vain käyetylle summalle ja korko lienee 4,85% onkohan mitään muita ns yllätysmaksuja tiedossa? oletteko käyttäneet tätä kyseistä lainoitusta?
Nordnet ja lainoitusarvo
4
1731
Vastaukset
- kewadq
Ei ole mikään pakko lyhentää, niin kauan kun salkun vakuusarvo on suurempi kuin lainasumma. Mutta jokainen tilille tuleva euro toki aina pienentää sitä lainasummaa, ja poislähtevä suurentaa.
Ylilainoituksesta (laina > vakuusarvo) mäjähtää seuraamuksia urakalla, tärkeimpänä salkun osakkeiden rahaksimuutto Nordnetin toimesta, kysymättä sinulta mitään. Eli kunhan huolehdit että ylilainoitustilannetta ei pääse missään tapauksessa edes hetkellisesti tapahtumaan, niin muuten ei huolta.
Em. asiassa ota huomioon, että Nordnet voi myös muuttaa arvopaperien vakuusarvoja muutaman viikon varoitusajalla.
Pluspuolena se, että jos täytät superluoton hopea- tai kultatason ehdot (ja olet ottanut superluoton käyttöön?) lainakorko on huomattavasti pienempi.- PörssiRuuttanako
Minä olen ilmeisesti tasolla 4, olen tehnyt viime aikoina niin vähän kauppaa, viimeksi kun myin hieman tappiolla niin meni 13e välityspalkkio. Eli kun minulle myönnetään tuo 2000e luotto niin voin sitä tarvittaessa käyttää osakkeiden osteluun, mutta kai takaisinmaksussa jokin takaraja kuitenkin on? Voinko maksaa luoton ilman seuraamuksia kerralla pois jos näyttää että onnistun kaupoissa tienaamaan nopeasti tuon luoton? Jotenkin vaikuttaa melko houkuttelevalta tuo luotto nyt :)
- fsaah
PörssiRuuttanako kirjoitti:
Minä olen ilmeisesti tasolla 4, olen tehnyt viime aikoina niin vähän kauppaa, viimeksi kun myin hieman tappiolla niin meni 13e välityspalkkio. Eli kun minulle myönnetään tuo 2000e luotto niin voin sitä tarvittaessa käyttää osakkeiden osteluun, mutta kai takaisinmaksussa jokin takaraja kuitenkin on? Voinko maksaa luoton ilman seuraamuksia kerralla pois jos näyttää että onnistun kaupoissa tienaamaan nopeasti tuon luoton? Jotenkin vaikuttaa melko houkuttelevalta tuo luotto nyt :)
Takaisinmaksussa ei ole mitään takarajaa, sinulla voi olla koko ajan tilin saldo miinuksella, jos haluat.
Käytetty lainan määrä on siis tilin miinusmerkkinen saldo(*). Aina kun tilille tulee rahaa (myynneistä tai talletuksina), se pienentää lainasummaa, ja kun tililtä lähtee rahaa (ostoihin tai vastatilille), lainan määrä kasvaa. Ja kyllä, voit koska vaan siirtää tilille niin paljon rahaa, että saldo nousee plussalle jolloin lainan määrä on nolla.
(*) tilin saldon kohdalla pitää kuitenkin aina muistaa ns. mikkihiirirahan vaikutus, eli näkyvän saldon ja todellisen saldon ero. Kun ostat jotain osaketta, näyttää siltä niin kuin rahat lähtisi heti, mutta todellisuudessa ne lähtevät vasta kahden päivän kuluttua (tai kolmen, jenkkiosakkeilla). Ja vastaavasti, kun myyt jotain, näyttää siltä niin kuin rahat tulisi heti, mutta oikeasti rahat tulee vasta 2 päivän päästä. Jos ostat ja myyt salkun sisällä yhdellä valuutalla, tuossa ei ole mitään ongelmaa, kun kaikki todellinen rahaliikenne seilaa sen saman 2 päivää perässä. Mutta jos nostat rahaa tai vaihdat valuuttaa, tarkista saldotilanne edellisten parin päivän kauppojen osalta.
- Anonyymi
he ottavat koko omaissutesi
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies, miksi et vaikuta halukkaalta?
Ihmeellistä käytöstä mieheltä. Toki et ole mikään teinipoika enää.1232558- 1351964
Terveystalon lääkärit ylilaskuttaneet
Tämän pörriäiset osaavat, laskuttamisen. Terveystalo myöntää asian. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011134269.html "K1151291Ikävä on häntä
Josta on tullut niin tärkeä ja rakas. Olisinko onnellinen hänen kanssaan. Ne rakastavat silmät jotka mua katsoo aina jos631286En kai koskaan saa sinua
Koska et usko että riitäisit minulle. Olet aina pitänyt itseäsi liian risana ja heikkona. Katkot korkeutesi, ja poraat k771141HESARI: Kahden Pasin pankki OmaSp
Toinen entinen työntekijä sanoi, että Turtio oli organisaatiossa “Jumalasta seuraava, ylöspäin” https://www.hs.fi/visio271133Minkä kultakimpaleen
Menetän jos en saa häntä. Joku muu saisi nauttia siitä hellyydestä, huumorista ja intohimosta. Ehkä hän ymmärtää nyt mik351122Tykkäsit nainen
Aina eniten lähetyssaarnaajassa, muistan miten nautit!😎😚 meidän pitää päästä vielä kokemaan se.451089- 961053
Kerroppas nyt
M mies, että kenestä sinä oikein tykkäät, niin saadaan tämä asia muillekin selväksi 😉841048