95000 velkahelvetti

Milloinjunatulee

Joku täällä joskus sanoi ettei tavis ihminen voi saada noin paljon velkaa mistään. Näin nyt vaan on käynyt, oli kortteja,luottoja pankeista,pikavippejä , ym. ja kaikki sievänä pinona ulosotossa nyt. Ja minä kohta pendolinon alla.

36

1788

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hae apua kuntasi velkaneuvonnasta. Osaavat auttaa varmasti. Summa on iso. Ehkä jonkinsortin velkajärjestely paikallaan. Tuollaista summa UO:ssa maksellaan elämän loppuun asti. Mutta hei, et ole ainoa...

• hölmötmaksaakaiken

Juu, kyllä valtion pikkiin kannattaa laitella.

• valoapimeyteen

Raha on rahaa, ikävä asia, mutta älä luovuta. Elämässä tapahtuu ihmeellisiäkin asioita.. Koeta jaksaa ja hae apua velkojen selvitykseen. Nim.merk. Itse menneisyydestä selvinnyt.

• 1selvännyt

Virheistä opimme uutta ja elämä on koettelemuksia täynnä, älä luovuta, vielä ne sinunkin asiat järjestyvät.

• Ei_tajuu

Miten on mahdollista?

• Juutaiei

Kun velat menee oikeuden kautta niihin tulee korot kulut joten helpostihan tuo summa kerääntyy.Alkuperäiselle kirj.sanoisin että aurinko paistaa sinullekin vielä,älä anna periksi moiselle ajattelulle ettet selviäisi.Ota heti yht.velkaneuvojaan.

• 34636346

Helposti onnistuu tuo, itselläni on tai oli noin 70-75000e, vippejä, kulutusluottoa jne. Tuo tuli kasaan 2-3 vuodessa. Nyt olen ollut ulosotossa vajaa kaksi vuotta ja ajattelin olla kuivilla 4 vuoden kuluttua sikäli mikäli työt vaan pysyy.

Mutta aloittajalle, jos ei ole hyvä palkkaista työtä niini eikun soskun elätiksi!

• NaamatsalonNappiaivo

"Mutta aloittajalle, jos ei ole hyvä palkkaista työtä niini eikun soskun elätiksi!"

Miksi me asiamme hyvin hoitaneet haluaisimme tuollaista elättää? ;)))))

• milloinjunatulee

Niinpä, tiedän että monenkin saunan takana on tilaa. terveisin, Ketjun aloittaja

• monopaskana

eihän vajaan 100 000e velka vaadi kuin n. 150 000e asunnon oston. Jos pankille riittää 30% omarahoitusosuus ja muuten maksukyky on ok!, niin satanen on selvä. Pankit varmaa on aika huonoja arvioimaan asiakkaan psykologisia ominaisuuksia ja harva asiakas osaa simuloida edes yksinkertaista lainakaavaa.
      Itse olen kyllä miettinyt monasti sitä miksi sitä positiivista velkarekisteriä ei saataisi suomeen.

• Tahvettila

"Itse olen kyllä miettinyt monasti sitä miksi sitä positiivista velkarekisteriä ei saataisi suomeen."

Yksityisyyden suojasta kyse. Mikä oikeus lainantarjoaja A:lla on tietää mitä mitä lainaa minulla on B:ltä?

• Laina_ei_ole_lahja
        Tahvettila kirjoitti:

"Itse olen kyllä miettinyt monasti sitä miksi sitä positiivista velkarekisteriä ei saataisi suomeen."

Yksityisyyden suojasta kyse. Mikä oikeus lainantarjoaja A:lla on tietää mitä mitä lainaa minulla on B:ltä?

Kyllä syy käy hyvin selville tuosta avaajan kirjoituksesta. Siellä jäävät nyt sekä A, B että moni muukin ilman rahojaan.

• fkkrgkkgk
        Tahvettila kirjoitti:

"Yksityisyyden suojasta kyse. Mikä oikeus lainantarjoaja A:lla on tietää mitä mitä lainaa minulla on B:ltä?"

Kaikissa muissakin Euroopan maissa on positiivinen luottorekisteri. Positiivinen luottorekisteri on loppujen lopuksi myös velallisen etu.

• Ei_tajuu

Luulisi jo viranomaisiakin kiinnostavan tuollainen velanotto.

• junanalle

En sitten tiedä paljonko tuossa lienee ulosotto ym muita kuluja.tuon summan sain uo:sta. viranomaisilla on kuule vähän isommat ummat mistä ne kiinnostuu.

• mfmbgmbmkgnmkh

Jos on masennusta ja päässä vikaa - niin kuin sinulla - on helpompi päästä velkajärjestelyyn ja saada suurin osa veloista anteeksi. Monet kaltaisesi pääsevät jopa nollaohjelmaan.

• junaaodotellessa

Mulla on vikaa paljon myös muualla kuin päässä. Ottakoot eläkkeestä vaan minkä nytkin. Hyvin ainakin tässä laihtuu. Ja elämä pääsee ihan uuteen arvoonsa kun on patja lattialla, läppäri, netti ja niillä pärjää .Tämä on sellanen downshiftasus että oksat pois. Ja yhtään pennosta ei tule sossusta. Nytkin hankin kasan vaatetta Fidasta kun hinnat oli -50%.

• mfmbgmbmkgnmkh

Hei sinä eläkeläinen siellä alhaalla lattialla! Tiesitkö, että pakolliset ulosottomenot katsotaan toimeentulotukilaskelmassa hyväksyttäväksi menoksi, ja jos tulot alittavat normin, saat erotuksen rahana? Jos eivät alita, niin sinulla on paremmin asiat kuin monella muulla.

• junaaodotellessa
        mfmbgmbmkgnmkh kirjoitti:

Hei sinä eläkeläinen siellä alhaalla lattialla! Tiesitkö, että pakolliset ulosottomenot katsotaan toimeentulotukilaskelmassa hyväksyttäväksi menoksi, ja jos tulot alittavat normin, saat erotuksen rahana? Jos eivät alita, niin sinulla on paremmin asiat kuin monella muulla.

Ihan sama katsotaanko en hae tukia.Varmaan saisinkin mutta antaa olla, kulutusjuhlaa vietetty joten antaa nyt silmukan kiristyä.

• velkkis

Aika vanhanaikainen ajattalutapa sinulla, jos itse aiot maksaa joka ainoan sentin takaisin. Nykyisin omiin velkoihin suhtaudutaan paljon pragmaattisemmin. Velka maksetaan takaisin, jos voitetaan rahapelissä, ja jos ei voiteta, haetaan velkajärjestelyä. Esim. kuluttajansuojalain mukaan luotonantaja on vastuussa, jos lainaa maksukyvyttömälle ihmiselle rahaa. Sossusta saa rahaa ulosottomaksuihin. Lainsäädäntöä on muutettu inhimillisempään suuntaan, ja "velkikseen" pääsee vuosi vuodelta yhä helpommin. Velkaneuvojat täyttävät paperit puolestasi.

• erkkimerk
        junaaodotellessa kirjoitti:

Ihan sama katsotaanko en hae tukia.Varmaan saisinkin mutta antaa olla, kulutusjuhlaa vietetty joten antaa nyt silmukan kiristyä.

Ihan oikea asenne. Ei minullakaan ole tuloja 1043€ kk mutta ei oo kyllä velkaakaan. Koskaan en ole kyllä kulutusjuhlaakaan viettäny, en käyny ulkomailla ja eläny muutenkin vaatimattomasti, sitä kuule harjaantuu venyttään penniä, en ole hakenu edes asumistukea vaikka ehkä saisinkin. Haluan elää omillani, en yhreiskunnan varassa. Olen vanhanaikainen eläkeläisjuntti.

• jennniinna1111

Hei. Ihan oikeasti kiinnostaa, mihin tuollaisen summan saa menemään. Onko sinulla paljon tavaraa ja vaatteita ym? Voisitko ne myydä pois ja saada ainakin osan takaisin? Vai mihin on mennyt? Ei kai tuollaista summaa juodakaan voi, vai voiko?

• koukussapeliin

Yleensä pelataan

• junaaodotellessa

Ulkomaanmatkoihin meni paljon, kaikkeen ihan joutavaan roinaan ja vaatteisiin meni myös mutta niillähän ei rahaa saa juurikaan. Ihan vaan leveeseen elämään. Se menee yllättävän nopeesti eli n. 2009-1013 väisenä aikana.No sekin on koettu ja toivon ettei kukaan joudu siihen, se kun vie ihmisen tosi nopeasti.Nyt sitten elämä onkin hiljaista mutta olkoon, olen sen ansainnut.

• Veneessä

Samassa veneessä ollan.

Itse sain huikean summan kasaan noin kymmenessä vuodessa , huihai velkaa oli 70-80 000euron väliltä.
      Ulkomaanmatkoja ei siinä ollut, vaan ero, yksinhuoltajuus, sekä ostomania, joka myöhemmin paljastui sairaudeksi.

Samaa rataa jos olisin jatkanut, en tiedä kauanko olisi mennyt että olisin itseni tappanut.
      Tällä hetkellä syön lääkkeitä, ja yritän elää mahdollisimman rauhallista elämää, koska stressi laukaisee minussa epätoivottuja piirteitä lääkittynäkin.
      Mieleen hiipii holtittomia ajatuksia ostamisesta, sekä mieliala kohoaa omituiseksi. Toinen ääripää on sitten kauhea masennus, ja nämä kaksi kun vielä keskenään vaihtuvat nopeaan tahtiin on elämä kamalaa vuoristorataa. Lääkkeet tasoittavat, mutta stressin sietokyky on lähes olematon.

Raha-asiat, niiden kanssa on jossain vaiheessa tehtävä päätös, miten niiden kanssa alkaa elämään. Toistaiseksi olen myynyt maniassa ostamiani hullutuksia pois, ja selvinnyt kuukausi kerrallaan..Loppu se tähänkin tulee, ja sitten on mietittävä miten jatkaa.

Jotenkin olen saanut ainakin hetkeksi tehtyä rauhan minun ja raha -asioiden kanssa, tämä rauha voi toki päättyä milloin tahansa :(. Ehkä siihen kun ensimmäinen lappu tulee ulosotosta.

Minulla oli hyvä työpaikka, mutta en tiedä voinko siellä enää jatkaa, koska työssä on kaikki ne piirteet jotka ruokkivat stressiä, ja pitää jatkuvasti tehdä nopeita päätöksiä.

Olisin onnellinen jos saisin velkani kaikille maksettua, mutta epäilen sitä.

Pikavippejä ei ole, mutta kaikenlaisia korttejahan menneinä vuosina jaettiin hyvin löysästi, ja kortteihin vielä isot luottorajat.

kuten sanoin, samassa veneessä ollaan, viimeisen kymmenen vuoden aikana on ollut helppo velkaantua :(.

• junaaodotellessa

Todellakin helppo. Minä myös sain valtavan hyvänolon tunteen kun ostin jotain ja kohta sen jälkeen morkkis ja kierre oli valmis. En tule koskaan selviämään veloistani mutta kunhan nyt jaksaisin elää elämäni loppuun ja maksaa sen minkä kerkeän ulosottoon. En pyydä keltään apua,en todellakaan koska oma on vikani sen tiedän. Viinaan ei mennyt yhtään vaan juurikin lomamatkoihin ja kaikkeen siinä siivellä.

• VelkaniVanhenivat

Todellakin helppo. Minä myös sain valtavan hyvänolon tunteen kun ostin jotain ja kohta sen jälkeen morkkis ja kierre oli valmis. En tule koskaan selviämään veloistani mutta kunhan nyt jaksaisin elää elämäni loppuun ja maksaa sen minkä kerkeän ulosottoon. En pyydä keltään apua,en todellakaan koska oma on vikani sen tiedän. Viinaan ei mennyt yhtään vaan juurikin lomamatkoihin ja kaikkeen siinä siivellä.

Ulosotto kestää vain 15 v. Ei loppuelämää.

• junaaodotellessa

Minun elämä on lyhyt, ei kestä enää 15 vuotta.

• toivoahuomiseen

No älä nyt leikistä suutu! Oot töpeksinyt ja hummaillut, nyt on vuorossa tiukat ajat! Haloo, tyyppi! Ei se elämä siihen lopu. Jaksoit tuhlata, jaksat nyt olla nuukana ja opi, opi ihminen, niin tässä muutkin on tehneet!
        Kyllä sinä selviät! Elämässä on niin paljon sellaista, mitä ei merkkiliikkeistä saa!
        Alat vaan etsimään ja löytämään uudenlaista elämäntapaa.
        Onnistuu se, kun muiltakin on onnistunut! Valoa vaan pimeyteen ja kaikkea hyvää sulle!

• kokemus1

Kyllä sinä selviät..... Vähitellen...kokemusta on.

• kerty

Voineeko MoneyMakers:it auttaa!?
      Maksujörjestelyt ovat inhimisillisä, vaatteet,elatus ja kattopän pääle! Ja voi lotota jollakin pienellä summalla viikottain! 50 sentillä saa joka päivälle Kenoa rivin.
      Kulttuuria voi harrastaa, liikunta on "pakollista!, Voi ottaa taidemaalauskursseja Kansalaisopistolta.
      "Wi ihmisen elämö ole siinä, että on pajon rahaa!" Raamattu
      Kirkossakäynti säännöllisesti pitää arvoja kunnossa, ja saa usein kirkkokahvitkin ilmatteeksi. Kirkon diakonia tarjoaa aamupaloja" ilman hintaa!" Ja edullisia aterioita! Leipäjonoista saa helpotuksia! Yksi suklaapatukka päivässä ei tee sokeritautia. Täysmehua 300 ml eli puolitoista lasillista päivässä auttaa pysymään terveenä.
      Kirkon diakonia ja Toimeentulotuki auttaa selviämään talousasiossa!
      Kannattaa pysyä aktiiivisena!

• easycomeeasygo

Jotenkinhan tuo pitää järjestää. Mut älä nyt tuommoisella koko elämääsi pilaa. Minua (vaikka olenkin osannut aina hoitaa raha-asiani) ei yhtään sureta, vaikka joku koronkiskoja välillä menettääkin rahansa lainaajan maksuvaikeuksien takia. Paskaako antaa lainaa ilman vakuuksia? Siinäpähän tuntee nahoissaan, mitä se ilman vakuutta tarkoittaa. Jos olisit johtaja tai liikemies, niin muutaman kymmenen miljoonan hukkaaminen ja samalla parin sadan ihmisen työpaikan tuhoaminen luettaisiin sinulle vain meriitiksi. Saisit kutsun linnan juhliin! Ja prinikkaa rintaan niin, ettei pikkutakin neuloukset kestäisi. Mietippä sitä!

• Irestmycase

Mietippä ulosottomiestä Ammattina. Sellainen ihminen joka on menettänyt kaiken, mistä syystä tahansa, aivan kaiken ja hänellä EI ole enää mitään mistä antaa tai maksaa niin silloin vielä on eräs joka muistaa sinua kurjaa;) lycka till

• UlosottoUlosotto

Siis kihlakunnan ulosottomies juuri on se, joka ajaa ihmisiä vaikeuksiin. Miksi luulette, että tämäkin tyyppi huutaa apua tällä palstalla? -Koska ulosottoviranomaisista ei ole hyötyä, et ole asiakas vaan uhri, ei tule apua, ei neuvoja. Ulosottoviranomainen sinetöi vaikeudet, pahentaa niitä, kurjistaa ihmisen, saa itsemurhan partaalle.
        Tällaiselta sanalla sanoen roskapalstaltakin saa enemmän ja parempia neuvoja. Täällä tuli heti esiin velkaneuvonta. Ulosottoviranomainen on luultavasti lähettänyt vain kilokaupalla paperisaastaa joka luukusta henkilölle itsellleen ja kaikille hänen tutuilleen mummoa myöden, mutta ei tarjo, herran tähden, mitään apua miehelle, pelkkää häpeää, itsetuhoa, vaikeuksia. Ulosottoviranomainen on nykyajan pyöveli, mutta häpeämättömämpi, kehtaa olla ilman huppua.
        Voimia ketjun aloittajalle, olet jo saanut täältä enemmän tukea ja hyödyllisiä neuvoja, kuin koskaan olisit saanut ulosottovirastolta. Et ole yksin!

• poistuvaluonnonvara

Niin! Kyllä vajaan satasen lainan voi saada, jos ostaa vaikka 170 000 e arvoisen asunnon ja on 70 000e omaa rahaa. Mutta jos kaikki laina on ns. roskaa, nii se kyllä ihmetyttää ettei hana mene kiinni jo kauan aiemmin.
      Roskalainana vajaa satanen on todella paljon ja ihmetyttää miten pankit antaa yleensä edes kympin kortteja.
      Näihin ongelmiin ratkaisu. Olen monesti kirjoittanut siitä, että kaikkien isojen rahottajien pitäs tietää omien asiakkaittensa taustat ja se että joku pankin R asiakas saattaa joutua tekemisiin pankin H rahoituksen kanssa, nii pitäs tulla ne yhtenäiset aiemmat luotot myös suoraan sen uuden pankin tietoon ja se miten se ihminen hoitaa asiansa yleisesti. Ihmetyttää ettei aika ole opettanut järjestelmää.

Mut onneksi on velkajärjestely ja takuusäätiö joka pelastaa.... ja samat jepet on uudelleen taas pelissä kun 5v on lusittu ja päälle laitetaan joku seuranta-aika....
      Ai nii.... liki 8% suomalaisista on saanut jo merkinnän... efekti on kait luokkaa 20%, eli asiat hoitava ihminen on häviävä luonnonvara.

• Gingero

Melkein kuka tahansa työelämässä oleva saa 100t € asuntolainaa, eihän Suomessa uusia asuntoja myytäisi muuten ollenkaan. Saunallinen 35m2 yksiökin maksaa 130-150t€ ja suurimmissa kaupungeissa enemmän.

"oli kortteja,luottoja pankeista,pikavippejä"

Jos käyttää kulutushyödykkeisiin ja hauskanpitoon velkarahaa, niin sitten ei voi syyttää kuin itseään. Ymmärrän että velkaa voi joutua ottamaan suuriin hankintoihin, kuten asuntoon tai ehkä pienen osan auton hinnasta jos vaihto on järkevää tehdä hetkellä jolloin talletuksia ei ole tarpeeksi, mutta kaikki muu on oman haudan kaivamista.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomi julkaisi varautumisoppaan

Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j
      Maailman menoa
      229
      2075
    2. Kuhmo tekisi perässä

Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä
      Kuhmo
      10
      1788
    3. Miehille kysymys

Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse
      Tunteet
      60
      1346
    4. Onko telepatia totta

Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki
      Ikävä
      80
      1185
    5. Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku

Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.
      Forssa
      17
      1028
    6. Nainen, olen niin pettynyt

Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään
      Ikävä
      89
      974
    7. TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."

Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi
      Tanssii tähtien kanssa
      15
      960
    8. Miksi kaivattusi on

erityinen? ❤️‍🔥
      Ikävä
      46
      945
    9. Ootko nainen jo rauhoittunut

Vai vieläkö nousee savua päästä?
      Ikävä
      70
      822
    10. Haluaisin jo

Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos
      Ikävä
      42
      814
    Aihe