Helsinki vai Turku?
Turku vai Helsinki?
49
205
Vastaukset
- senmäotan
Tokholmi.
- hyvävalinta
Ystad
- sinneaina
Jöötepori
- sielläekonomi
sinneaina kirjoitti:
Jöötepori
Upsala
Tällä mennään.
https://www.youtube.com/watch?v=SnWc0_ddn04- ent.siivoojaparka
No kumnmasta nuo videon pojat olivat, Turusta vai Helsingistä?
- sillankupeesta
ent.siivoojaparka kirjoitti:
Ne on Dambereelta.
canadasta
- ent.siivoojaparka
koti-kiusattu kirjoitti:
canadasta
Höh!
Eihän se edes ole Suomessa sen niminen kaupunki. ent.siivoojaparka kirjoitti:
Höh!
Eihän se edes ole Suomessa sen niminen kaupunki.Entäs pröttikarvia?
- ent.siivoojaparka
koti-kiusattu kirjoitti:
Entäs pröttikarvia?
Pysy aloituksen aiheessa...
Pysy aloituksen aiheessa...
Kun kanara ei kelvannut niin sanoin toisen Suomen paikkakunnan koska turku ja Helsinki ovat vääriä vaihtoehtoja.
- ent.siivoojaparka
koti-kiusattu kirjoitti:
Kun kanara ei kelvannut niin sanoin toisen Suomen paikkakunnan koska turku ja Helsinki ovat vääriä vaihtoehtoja.
Pääseekö sinne laivalla?
- liianlyhytalotus
Tämä ei voi olla oikean ent.siivoojaparan aloitus sillä hän on kirjoittanut laudatuurian.
- ent.siivoojaparka
Jag har inte alltid samma tur.
- javassokuu
Jag har inte alltid samma tur.
Takso mykky.
- ei.niin.yksioikoista
Aika rajoittunut kysymys. Mun mielestäni Joensuu on oikein jees, Iisalmi ihan hanurista, Rauma korppu, Tampere melkein jees, Helsinki jees, Lahti menettelee, Hämeenlinna on nätti. Maaseutupaikat inhimillisiä. Näissä on tullut asuttua.
- ent.siivoojaparka
Siis noista kahdesta vaihtoehdostani Helsinki.
- eppu2
Jos ei enempi valinnanvaraa ole niin Turku tai Suomenlinna.
- ent.siivoojaparka
Siis kumpikin kahdesta vaihtoehdosta.
- eppu2
Siis kumpikin kahdesta vaihtoehdosta.
Nooh, en minä nyt niin siitä kantakaupungista. On vuosia, kun olen Helsingissä käynyt.
Työaikana kävin opintopäivillä Finlandia-talossa.
Helppo, Helsinki tietenkin, mukava paikka, opiskelu-ja työkaupunki ja siellä asuu monta rakasta.
- ent.siivoojaparka
Minä en tunne Helsinkiä yhtään.
Montakohan kertaa eläessäni olen siellä käynyt, voi varmaan laskea yhden käden sormilla. Silloinkin olen vain kulkenut kuin perävaununa mukana sinne minne minua on raahattu. ent.siivoojaparka kirjoitti:
Minä en tunne Helsinkiä yhtään.
Montakohan kertaa eläessäni olen siellä käynyt, voi varmaan laskea yhden käden sormilla. Silloinkin olen vain kulkenut kuin perävaununa mukana sinne minne minua on raahattu.Helsingin keskusta on aika pienellä alueella, ei sinne ihan vähällä eksy. Aina on joku maamerkki jota kohti pyrkiä ja ilmansuunnat apuna.
Eri juttu jos kaupunkia tuntematon heitetään ilman karttaa johonkin Kallion kulmille, hetken ehkä saisi pähkäillä mihin suuntaan lähtisi.
- Aslak.poronkusema
Äkäslompolon poroaitaus
- Sladdi
Stadi
Helsingistä tykkään, varsinkin kesäisin. On opiskelukaupunki ja monta vuotta siellä elelinkin. Nykyään yleensä vain ohikulkupaikka Tallinnaan tai lentoasemalle, joskus teatteriin tai taidenäyttelyyn.
Turkuun menen ystäväni luo. Oikea kesäkaupunki sekin. Siellä on eräs vanhempi turistiopas(nimeä en muista), jolla on kyllä niin mainiot jutut. Seuraavan kerran taas hän kyytiinsä...
Molempi parempi.Tursinki. Miksi valita kun voit saada koko maan?
Onko tämä peräti eka ent.siivojaparan aloitus? Jos niin on, niin kippistelen täällä teekupilla.- eppu2
Aattelin kanssa, että en muista nähneeni siivojaparan aloitusta, ihan kiva vaan, että teki.
- ent.siivoojaparka
Ei ihan ensimmäinen.
Näytin vain esimerkkiä teille bloggaajille, minkälainen on lyhyt ja ytimekäs avaus.
Onhan niitä kyllä nähty melkein lyhyempiäkin. - ent.siivoojaparka
eppu2 kirjoitti:
Aattelin kanssa, että en muista nähneeni siivojaparan aloitusta, ihan kiva vaan, että teki.
En oikein välitä tehdä näitä täällä, kun on se typerä ketjunhoitamisvelvollisuus. Mistäköhän sellainenkin on saanut alkunsa? Ei kaikilla muilla palstoilla niin ole.
Nyt, kun muutenkin istun tässä väittelemässä mitä kautta mennään Helsinkiin hautajaisiin, niin siinä samalla... Inhoan sitä pitkää laivamatkaa ja yöllä vielä. Muut eivät halua Turun kautta ja sieltä junalla kuin minä, yksi haluaisi lentää, mutta toiset ei.
Yksi vaihtoehtohan olisi ollut Tornion kautta pakolaisjunalla valtion laskuun
https://themuslimissue.files.wordpress.com/2014/11/muslim-woman.jpg Ei saanut sekään ehdotukseni aplodeja.
Kyllä siitä tuli sit suora laivamatka Helsinkiin (ja syysmyrskyjen aikaan) vastoin minun tahtoani. Pitää vain hyväksyä enimmistön päätös ja luottaa siihen, että he pitävät minusta huolen.
https://www.youtube.com/watch?v=GD8DrV5S2Ck - eppu2
En oikein välitä tehdä näitä täällä, kun on se typerä ketjunhoitamisvelvollisuus. Mistäköhän sellainenkin on saanut alkunsa? Ei kaikilla muilla palstoilla niin ole.
Nyt, kun muutenkin istun tässä väittelemässä mitä kautta mennään Helsinkiin hautajaisiin, niin siinä samalla... Inhoan sitä pitkää laivamatkaa ja yöllä vielä. Muut eivät halua Turun kautta ja sieltä junalla kuin minä, yksi haluaisi lentää, mutta toiset ei.
https://themuslimissue.files.wordpress.com/2014/11/muslim-woman.jpg Ei saanut sekään ehdotukseni aplodeja.
Kyllä siitä tuli sit suora laivamatka Helsinkiin (ja syysmyrskyjen aikaan) vastoin minun tahtoani. Pitää vain hyväksyä enimmistön päätös ja luottaa siihen, että he pitävät minusta huolen.
https://www.youtube.com/watch?v=GD8DrV5S2CkEi kai se nyt ehdoton pakko ole, ketjua ´´hoitaa´´ voihan se alkaa elää omaa elämäänsä, jos siinä on potkua.
Toivotaan, että on merellä tyyntä. ent.siivoojaparka kirjoitti:
Ei ihan ensimmäinen.
Näytin vain esimerkkiä teille bloggaajille, minkälainen on lyhyt ja ytimekäs avaus.
Onhan niitä kyllä nähty melkein lyhyempiäkin.Voi kiitos, avasit silmäni. Tämmöisiä ne siis pitää olla ja vastaukset yhtä ytimekkäitä.
Just, totesin, pahus väärässä paikassa olen, ollut mokoma jo kymmenen vuotta.
No, kiusaksi voin blokata täällä teitä ytimekkäitä, ainakin juhannuksena ja jouluna.
Kivaa, jos puskasta vastaan: Helsinki , kiiruusti voin mennä toiseen puskaan ja vastata: Turku, siis tämäkö on pelin henki. Oooolalaaa.- ent.siivoojaparka
eppu2 kirjoitti:
Ei kai se nyt ehdoton pakko ole, ketjua ´´hoitaa´´ voihan se alkaa elää omaa elämäänsä, jos siinä on potkua.
Toivotaan, että on merellä tyyntä.Kerran olen ajanut sen reiti yhteen suuntaan. Silloin oli aika myrskyistä siellä aavalla merellä. Takaisin tulinkin sitten lentämällä Ahvenenmaalle ja siitä laivalla kotia. Turkuun mennessä laiva luovii niin saariston suojassa, että vaikka on tuulistakin, niin ei se niin älyttömästi keinuta, ompahan vaan niinkuin kiusatun kiikkustuolissa.
https://www.youtube.com/watch?v=GD8DrV5S2CkTEILLE bloggaajille?? Kyllähän säkin oot pelargiona-bloggaajana ollut ;)
Mä lämpenin kyllä Tornion matkasta, voisi olla peräti henkinen matka, seikkailu. Perillä ehkä arvostaisi omaa maailmansa paremmin.
Tuo ketjuhuolto on tullut siitä, että joskus joku jäi aina niin paitsioon, kukaan ei kommentoinut. Yleensä joku rekkaamaton joka heti alkoi syyttelemään että sä et vastaa muille kuin rekatuille. Ja palstasota oli syttynyt. En minäkään pahemmin enää rustaile aloituksia tuon takia, aika on välillä aina kortilla.
Mutta oli mukavaa huomata että ent.siivoojaparka kantaakin tätä raskasta ketjuhuoltovastuuta :))- eppu2
Kerran olen ajanut sen reiti yhteen suuntaan. Silloin oli aika myrskyistä siellä aavalla merellä. Takaisin tulinkin sitten lentämällä Ahvenenmaalle ja siitä laivalla kotia. Turkuun mennessä laiva luovii niin saariston suojassa, että vaikka on tuulistakin, niin ei se niin älyttömästi keinuta, ompahan vaan niinkuin kiusatun kiikkustuolissa.
Muistan yhden Tukholman reissun, kun takasintulomatkalla tuuli kävi 19/m/sek. Kyllä se vettä roiski ja astiat valui lattialle, jos ei kiinni pitänyt.
Jotkut oli merisairaita, mulle ei onneksi tuntunut sillai.
- O-Orvokki
Helsinki ja välillä vierailuja Turkuun.
Ei kumpikaan. liian syrjässä molemmat.
- ent.siivoojaparka
Sanos muuta.
Ihan mistä vaan katsoo, niin kaukana ovat sivilisaatiosta. Mistä sinne ovat osanneetkin mennä kuolemaan. ent.siivoojaparka kirjoitti:
Sanos muuta.
Ihan mistä vaan katsoo, niin kaukana ovat sivilisaatiosta. Mistä sinne ovat osanneetkin mennä kuolemaan.Niiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii
Mut kuollaan sitä vielä joskus meilläki.
- kylmätotuus
Kiitokset aloittajalle ja kaikille "aiheeseen" vastanneille!
Viikonloppu on pelastettu!- Kuumanafaktana
Kiitos itsellesi ja sinulle, että tänä ankarana aikana, sanojen niukkuuden säästösyistä huolimatta suostuit vastaamaan ketjun hännäksi. Nyt tiedämme myös, että on muitakin vaihtoehtoja kuin T u r k u JA H e l s i n k i. Tultaessa Tukholmasta. On mahdollisuus lentää, on mahdollisuus laiva-juna-laiva ja on mahdollisuus käyttää suorayhteys laivaa ilman välilaskuja jollekin luodolle. No tietenkin se vihollisen viimeinen mahdollisuus on uida, kellukkeilla tai ilman ja toki suositeltavaa. Mutta siihen täytyy varata aikaa enemmän kuin yksi laivayö.
Itse en jättäisi laivamatkaa huomioimatta koska siellä jos missä on mahdollisuus jopa tutustua vastakkaiseen sukupuoleen. Tai jos on mies ruotsista, varmaan sama sukupuolikin kelpaa. - quando
Helsingissä - on kulttuurimme keskeinen nähtävä, koettava, monimuotoisessa kompaktissa paketissa - on modernia ja vanhaa. Sieltä voi lähteä kauas maata ja merta myöten tai lentäen, tietysti palata myös.
- ent.siivoojaparka
quando kirjoitti:
Helsingissä - on kulttuurimme keskeinen nähtävä, koettava, monimuotoisessa kompaktissa paketissa - on modernia ja vanhaa. Sieltä voi lähteä kauas maata ja merta myöten tai lentäen, tietysti palata myös.
Nythän saavat pakolaiset alkaa keksimään muita reittejä Suomeen kuin Ruotsin läpi, ainakin jonkun aikaa, luin Aftonbladetista.
Ruotsi alkaa vihdoinkin käännyttämään läpikulkijat rajaltaan takaisin sinne mistä ovat tulleetkin, elleivät suostu turvapaikanhakijaksi Ruotsissa.
Niinhän niitten olisi pitänyt tehdä jo kauan sitten. - Turisteja.ei.näy
Mutta vesi vuotaa. Suuri epäily on, että laivayhtiöt katselevat läpi sormien kun pakolaisia virtaa kuin vettä laivojen välityksellä suomen rannikoille, ovathan he maksavia asiakkaita ja mieluista täytettä niiden muutamien korisevien eläkeläisten lisukkeeksi jotka halpa-alennuksilla risteilevät arkisin. Kun muutenhan arkena paatit tahtoo seilata tosi vajailla matkustajamäärillä.
- nuormieli
Turha kysymys!!!! Helsinki tietenkin, kotikaupunkini aina ollut ja aina tulee olemaan.
Minä välttäisin merimatkaa juuri nyt kun ilmat ovat huonot ja muutenkin suuria väentunnoksia. Ajelisin varmaan Tornion kautta. Kapellskär/Turku Finnlinesilla on ollut nyt vimeisten vuosien aikana suosikkireittini. Tai sitten lentäisin. Turku on minun kaupunkini; asuin siellä opiskeluaikanani ja tunnen kaupunkia huomattavasti paremmin kuinHelsinkiä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Haluan sinut, kuuletko minua.
Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad841349- 51968
Alastomat miehet seksikeinussa lasten nähden PRIDEssä!
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/adf62289-a0b6-4b4c-9672-9e19c01beb51 Eikö nyt muka mene jo aivan liian pitkälle että369798- 142759
- 55699
Anteeksipyynnöstä
Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän123692- 51648
Naiselle Kuuleppa Tämä
Tämä ei ole mikään vitsi. Minulla on ikävä sinua nainen! Naiselle mieheltä38625- 76612
- 56594