"Heräsin täällä turvallisessa lintukodossamme suomalaiseen päivään ja koska en ole uutis-intoilija, en ole kovin tietoinen, mitä tapahtuu muualla maailmassa."
Kertokaa uusimmat käänteet ja juonenpaljastukset tässä Pariisin jutussa, mitä uutta?
Jatketaan juttua
42
156
Vastaukset
"Tässä lepään rakas en muuta voi
viime vuode sentään on yhteinen.
Olen onnessain etteivät letkut noi, voi
viedä sisäänsä sanojani sulle.
Viime sanoja joilla ma enää voin
luoda rakkautta tulevaisuutta sinulle.
Ota nainen uus ja painele menoon
joka huviin, hoitoon risteilyyn.
Ehkä silloin sä istahtaa taaskin voit
kuolin-vuoteen viimeiseen syleilyyn."
H.- kaunisonkuolla
Tunsitko sä näitä uhreja kun muistovärssyn jo kirjoitit.
- SeOnKovaJäbäPolvesta
Tottakai Hunksi tuntee kaikki. Onhan äijä päässyt istumaan samassa kapakkapöydässä itse Rauli Badding-liima Somerjoen kanssa, joka otti ja kuoli kauan sitten.
Minä olen nähnyt Rauli Baddingin cd-levyn kannen sentään. Enää en muista lukiko siinä Pariisi vai Paratiisi vai oliko se levy nimeltä Metalliverstas Viila ja Höylä.
Hunksi on maailmanlaajuinen äijä. Kova jäbä polvesta jossa teko-nivel.
- mimmimum-mi
Olin eilispäivän pikkumiehen seurassa....ai että meillä oli kiva päivä...käytiin roskaruokaa syömässä....siellä oli niin hauska tilannekomiikkaa sisältävä tapaus...naurattaa vieläkin....Muovailuvahat ostettiin ja leikittiin...
Tuntui mukavalta elo lintukodossamme.....kaukana kavala maailma.- eppu2
Voi mimmimum-mi, kuinkahan se on tuon lintukodon kanssa.
Taitaa olla linnut vähän muuttuneet. On noita muuttolintujakin tullut sen verran.
Orpo se tuolla vaan rauhoittelee kansaa. Orpo SSS ovat jo kaksi kokousta pitäneet tänään. Rajavalvontaa lisätty ym., sanoneet, että kaikkia ei kerrota, mitä on tehty.
Klo 17 tilannekatsaus pressalle ja muille silmäätekeville. - mimmimum-mi
eppu2 kirjoitti:
Taitaa olla linnut vähän muuttuneet. On noita muuttolintujakin tullut sen verran.
Orpo se tuolla vaan rauhoittelee kansaa. Orpo SSS ovat jo kaksi kokousta pitäneet tänään. Rajavalvontaa lisätty ym., sanoneet, että kaikkia ei kerrota, mitä on tehty.
Klo 17 tilannekatsaus pressalle ja muille silmäätekeville.Niinpä...nuo muuttolinnut tekee elon turvattomaksi...Aloittaja sanoi että ei ole uutis-intoilija.... itse taas vähän liiankin innokas ....pitäisi olla joskus aina ilman.. että joka tuutin täydeltä kuulee....Kuuntelin tuo klo 13 tiedotustilanteen...
Siksi sellainen erilainen päivä...niinkuin minulla eilinen....on tervetullut mielenkevennys....ilon tuoja...Voi jos lintukotomme vielä säilyisi jollakin turvallisella tasolla kuitenkin.... eppu2 kirjoitti:
Klo 17 tilannekatsaus pressalle ja muille silmäätekeville.Mistähän muuten tuo lintukoto nimitys on lähtöisin. Linnuthan tappelevat kuin riivatut pesistään, ajavat toisiaan niistä pois vallaten pesän itselleen. Syövät toisten lintujen munat jne.
- eppu2
mimmimum-mi kirjoitti:
Niinpä...nuo muuttolinnut tekee elon turvattomaksi...Aloittaja sanoi että ei ole uutis-intoilija.... itse taas vähän liiankin innokas ....pitäisi olla joskus aina ilman.. että joka tuutin täydeltä kuulee....Kuuntelin tuo klo 13 tiedotustilanteen...
Siksi sellainen erilainen päivä...niinkuin minulla eilinen....on tervetullut mielenkevennys....ilon tuoja...Voi jos lintukotomme vielä säilyisi jollakin turvallisella tasolla kuitenkin....Ensi viikon vaihteessa aattelin pitää uutisten kyttäämisen pienemmällä.
Lähden sukulaisia moikkaamaan. Mennään miniän kanssa vanhemman lapsen (siis pojanpoikani) uutta kotia katsomaan. Pitäisi tavata tämä göölfrendikin eka kertaa. - ent.siivoojaparka
eppu2 kirjoitti:
Ensi viikon vaihteessa aattelin pitää uutisten kyttäämisen pienemmällä.
Lähden sukulaisia moikkaamaan. Mennään miniän kanssa vanhemman lapsen (siis pojanpoikani) uutta kotia katsomaan. Pitäisi tavata tämä göölfrendikin eka kertaa.Siinä sinulla on ainakin paikallisuutista tarpeeksi. Ja silminnäkijänä paikalla.
ent.siivoojaparka kirjoitti:
Siinä sinulla on ainakin paikallisuutista tarpeeksi. Ja silminnäkijänä paikalla.
Kyllä olisi minunkin pitänyt sinne hirvisopalle lähteä, monen viikon ajalta kaikki kylän ja ehkä koko pitäjän juorut saanut tietooni ja asiat päivitettyä.
Vaan ohi meni, kuten aina ennenkin, ei tosin kiinnostakaan.- kesivä
mimmimum-mi kirjoitti:
Niinpä...nuo muuttolinnut tekee elon turvattomaksi...Aloittaja sanoi että ei ole uutis-intoilija.... itse taas vähän liiankin innokas ....pitäisi olla joskus aina ilman.. että joka tuutin täydeltä kuulee....Kuuntelin tuo klo 13 tiedotustilanteen...
Siksi sellainen erilainen päivä...niinkuin minulla eilinen....on tervetullut mielenkevennys....ilon tuoja...Voi jos lintukotomme vielä säilyisi jollakin turvallisella tasolla kuitenkin....Minullakin oli lapsenlapsi yökylässä ja tänään olimme seikkailemassa. Minusta on tärkeää elää ja nauttia elämästä entisenlailla vaikka maailma ympärillä järkkyy. Ainakaan vielä ei kauhu ole hiipinyt ihan iholle, vaikka uutiset syöksyy silmille.
Olen sillälailla herkkä ihminen, että jos annan ajatuksilleni luvan viedä niin nehän vie. - eppu2
Ancelina kirjoitti:
Kyllä olisi minunkin pitänyt sinne hirvisopalle lähteä, monen viikon ajalta kaikki kylän ja ehkä koko pitäjän juorut saanut tietooni ja asiat päivitettyä.
Vaan ohi meni, kuten aina ennenkin, ei tosin kiinnostakaan.Tuo mihin kotitilani kuuluu, niin siellä hirviseura pitää joka toinen vuosi pidot.
Siellä on pitkä seisova pöytä täynnä, jos jonkinlaista herkkua, pöydän päässä iso paisti ja lihanleikkaaja siitä viistää haluamasi palan.
Päälle kahvit ja kakkuja monenmoisia.
Sitten on tanssiorkesteri, sekä boolia ja sahtia,
Montaa kertaa emme ole olleet, viimeksi olimme.
On se vaan hyvä, kun joskus elämässään pääsee valmiiseen pöytään.
Tuolla mökkipaikallakin on hirvikeittokutsu joka vuosi, Siellä emme ole käyneet. - ent.siivoojaparka
eppu2 kirjoitti:
Tuo mihin kotitilani kuuluu, niin siellä hirviseura pitää joka toinen vuosi pidot.
Siellä on pitkä seisova pöytä täynnä, jos jonkinlaista herkkua, pöydän päässä iso paisti ja lihanleikkaaja siitä viistää haluamasi palan.
Tuolla mökkipaikallakin on hirvikeittokutsu joka vuosi, Siellä emme ole käyneet.En usko koskaan syöneeni hirvenlihaa, en ainakaan niin, että olisin tiennyt sen olevan hirveä. Eikö se ole vähän samanlaista kuin hevosen liha? Ainakin elukan ulkonäöstä päätellen.
eppu2 kirjoitti:
Tuo mihin kotitilani kuuluu, niin siellä hirviseura pitää joka toinen vuosi pidot.
Tuolla mökkipaikallakin on hirvikeittokutsu joka vuosi, Siellä emme ole käyneet.Olipa hyvä etten lähtenyt sateeseen kiitämään, se hirvisoppa onkin vasta viikon kuluttua. Vähänkö olis nolottanut palata lähtöruutuun, vaikka eihän siellä ketään olisi ollutkaan. Muita kuin minä.
Täällä pidettiin ennen bileet hirvipeijaisten nimellä, illalla olivat ja päätteeksi tanssia. En tiedä miksi tilaisuus on muutettu iltapäivään, eikä tanssita, tai miksei jos joku haluaa niin saahan sitä omineen. Orkkaa ei kuitenkaan ole.
Olisvatko poijaat innostuneet painimaan ja sen takia vähän aikaa muutettu.- eppu2
En usko koskaan syöneeni hirvenlihaa, en ainakaan niin, että olisin tiennyt sen olevan hirveä. Eikö se ole vähän samanlaista kuin hevosen liha? Ainakin elukan ulkonäöstä päätellen.
Sain kaupasta juuri hirven jauhelihaa ostettua, harvinaista myynnissä.
Muistuttaa naudan lihaa. On kuivempaa, lorautin oliiviöljyä vähän sekaan, kun tein lihapullia. Hyviä tuli. - eppu2
Ancelina kirjoitti:
Olipa hyvä etten lähtenyt sateeseen kiitämään, se hirvisoppa onkin vasta viikon kuluttua. Vähänkö olis nolottanut palata lähtöruutuun, vaikka eihän siellä ketään olisi ollutkaan. Muita kuin minä.
Täällä pidettiin ennen bileet hirvipeijaisten nimellä, illalla olivat ja päätteeksi tanssia. En tiedä miksi tilaisuus on muutettu iltapäivään, eikä tanssita, tai miksei jos joku haluaa niin saahan sitä omineen. Orkkaa ei kuitenkaan ole.
Olisvatko poijaat innostuneet painimaan ja sen takia vähän aikaa muutettu.Joskus vaan mieltää jonkun asian väärin, hyvä kun huomasit.
Tuolla ne alkaa klo 19.00. Vielä ei näköjään ole sinne lama voimalla iskenyt, kun niin komiat bileet pitivät. Saas nähdä. kuinka tulevaisuudessa.
Sanoin tuolle keski-ikäiselle jälkeläisparille, että menkää te seuraavalla kerralla, pääsette kerrankin kunnon päivällisille. - eläke-ukko
En usko koskaan syöneeni hirvenlihaa, en ainakaan niin, että olisin tiennyt sen olevan hirveä. Eikö se ole vähän samanlaista kuin hevosen liha? Ainakin elukan ulkonäöstä päätellen.
Hirviä tuskin on hoidettu millään lääkkeillä. Voi täten olettaa olevan ihan oikeata luomua.
- hytinäx1
voi hitsi, sinut kyllä pitäisi viedä velipojan luokse syömään uunissa haudutettua hirvenlihaa. Ei voi parempaa ruokaa löytyä. Hän ei siinä hommassa koskaan epäonnistu.
Täällä oli mjuutama viikko sitten paikallislehdessä artikkeli kun hirviporukka oli kaatanut neljä hirveä . Kolmeen niistä ei tarvinnut edes maksaa kaatamislupaa koska ne hirvet olivat paiseita täynnä eikä niiden lihaa voinut laittaa ihmisten syötäväksi. En muista miten ne kolmen hirven lihat oli hävitetty. - eppu2
eläke-ukko kirjoitti:
Hirviä tuskin on hoidettu millään lääkkeillä. Voi täten olettaa olevan ihan oikeata luomua.
Kyllä se ihan luomua on sen suhteen.
Ostaisin useimminkin hirveä, jos vaan olisi myynnissä.
En tiedä, onko jossain suuremmilla paikkakunnilla. - Porolenkki.olisikohyvää
eläke-ukko kirjoitti:
Olen kuullut että hirvenliha maistuu hirvikärpäsille ja hirvikärpäset venäläisille pakolaisille, mene ja tiedä mikä on lopulinen kulinaarinen elämys kun se osuu makuhermostoon. Olen kyllä syntynyt ja asunut maalaisoloissa mutta koskaan en ole maistanut yhdenkään vapaan riistaeläimen sisältöä.
- eppu2
Porolenkki.olisikohyvää kirjoitti:
Olen kuullut että hirvenliha maistuu hirvikärpäsille ja hirvikärpäset venäläisille pakolaisille, mene ja tiedä mikä on lopulinen kulinaarinen elämys kun se osuu makuhermostoon. Olen kyllä syntynyt ja asunut maalaisoloissa mutta koskaan en ole maistanut yhdenkään vapaan riistaeläimen sisältöä.
No voi, jos se hirvikärpäsille maistuisi, sittenhän sitä vaan tarttis kerätä niitä ja pistellä poskeensa. Liekö niissä proteiinia.
Ei kai venäläiset pakolaisia ole. Mistä semmoista olet kuullut? Ketä ne pakenee? Putiniako?
Ei mitään uutta, kaikki tapahtui vain surullisesti, isommassa, ei niin poliittisessa vaan pehmeämmässä paketissa tällä kertaa. Eli kohteena me tavalliset kansalaiset.
- tukka-jo-pystyssä
kohta paukkuu suomessaki, ruotsissahan on jo paukkunu, ranskassa on jo sotatila,
---
joooo,,, tätä se tiesi muutamien typerien tervetuliais lässytys,
tevetuloa vaan tänne ( tappajat),
täällä on kiltti ihmisiin luottava kansa, sitä on helppo huijata,- rajaa.auki
Tulivat ihan ilman pyytämättä, lisää tulee kutsumatta.
kohta paukkuu suomessaki, kirjoittaa tukka-jo-pystyssä
Eikö kukaan enää luota Suomen armeijaan? Onhan nyt jo kutsuttu reserviläisiä harjoituksiin ja jaettu kaikille "paikat", jos sotatilanne syntyy.
Tietenkin jonkun yksittäisen itsemurha "kaverin" asevyön räjäytys voi onnistua jossakin, mutta mikä se täällä Suomessa olisi? Kuka on täällä vihollinen heille?
Minulla ei nouse edes tukka pystyyn, vaikka muutama selkkaus tapahtuisikin noissa vastaanottokeskuksissa, sillä ei tarvitse kuin pari-kolme(suomalaista) känniläistä samaan asuntoon, niin on jo nirri pois joltain.- eppu2
Kristiina23 kirjoitti:
kohta paukkuu suomessaki, kirjoittaa tukka-jo-pystyssä
Eikö kukaan enää luota Suomen armeijaan? Onhan nyt jo kutsuttu reserviläisiä harjoituksiin ja jaettu kaikille "paikat", jos sotatilanne syntyy.
Tietenkin jonkun yksittäisen itsemurha "kaverin" asevyön räjäytys voi onnistua jossakin, mutta mikä se täällä Suomessa olisi? Kuka on täällä vihollinen heille?
Minulla ei nouse edes tukka pystyyn, vaikka muutama selkkaus tapahtuisikin noissa vastaanottokeskuksissa, sillä ei tarvitse kuin pari-kolme(suomalaista) känniläistä samaan asuntoon, niin on jo nirri pois joltain.Ei kai täällä suoraa vihollista ole, mutta ei ne siitä välitä. He haluavat kylvää pelkoa ja näin repiä eurooppaa. Herkkua heille, kun vielä syyllistetään sitten kaikki pakolaiset. Lisää sekasortoa. Sekasorrossa se pääsi isis sikiämään Irakissakin.
Heille vihollinen on demokratia.
Shengen-sopimus on enää pelkkä paperi. Ranska sulki jo rajansa kuulemma. eppu2 kirjoitti:
Ei kai täällä suoraa vihollista ole, mutta ei ne siitä välitä. He haluavat kylvää pelkoa ja näin repiä eurooppaa. Herkkua heille, kun vielä syyllistetään sitten kaikki pakolaiset. Lisää sekasortoa. Sekasorrossa se pääsi isis sikiämään Irakissakin.
Shengen-sopimus on enää pelkkä paperi. Ranska sulki jo rajansa kuulemma.Koko shengen oli sinisilmäisten hölmöjen haihattelua ,lapsellista uskomista ihmisten hyvyyteen, osassa ihmisiä on pahuus myötäsyntysenä ja niit ei saa päästää vapaasti vaeltamaan.
Viisaat sanoo et Pariisin isku oli voimannäyttö tappion keskellä.
Isishän menetti tärkeän huoltotien ja kaupunkin ja pää lahtari pääs henkestään.
Piti näyttää muskeleita.eppu2 kirjoitti:
Ei kai täällä suoraa vihollista ole, mutta ei ne siitä välitä. He haluavat kylvää pelkoa ja näin repiä eurooppaa. Herkkua heille, kun vielä syyllistetään sitten kaikki pakolaiset. Lisää sekasortoa. Sekasorrossa se pääsi isis sikiämään Irakissakin.
Shengen-sopimus on enää pelkkä paperi. Ranska sulki jo rajansa kuulemma.Heille vihollinen on demokratia.
Niin, mutta mitä se näille terroristeille merkitsee, kun monet uskontokunnat taistelevat toisiaan vastaan? Käsitin, että shiiat ja sunnit? Vai mitä niitä nyt olikaan?
Miksi he hyökkäsivät juuri Pariisiin? Käsitin, että Syyrian tilanteesta oli kysymys, mutta eikös siellä nyt Venäläiset ja USA:n joukot taistele?
Itse haluan mahdollisimman vähän kuulla asiasta, siis näistä sodista, mutta ainahan uutiset tuovat taas sellaisen näkökannan, että mistä nyt oikeastaan onkaan kysymys?
Pelkoa en itselleni halua kehitellä, vaikka täälläkin on noita turvapaikanhakijoita, joita toiset pelkäävät. Minä en, ainakaan toistaiseksi, koska tuskin he mitään minulle tekevät ja kotiini en voi ketään ottaa asumaan.- eppu2
Kristiina23 kirjoitti:
Niin, mutta mitä se näille terroristeille merkitsee, kun monet uskontokunnat taistelevat toisiaan vastaan? Käsitin, että shiiat ja sunnit? Vai mitä niitä nyt olikaan?
Miksi he hyökkäsivät juuri Pariisiin? Käsitin, että Syyrian tilanteesta oli kysymys, mutta eikös siellä nyt Venäläiset ja USA:n joukot taistele?
Itse haluan mahdollisimman vähän kuulla asiasta, siis näistä sodista, mutta ainahan uutiset tuovat taas sellaisen näkökannan, että mistä nyt oikeastaan onkaan kysymys?
Pelkoa en itselleni halua kehitellä, vaikka täälläkin on noita turvapaikanhakijoita, joita toiset pelkäävät. Minä en, ainakaan toistaiseksi, koska tuskin he mitään minulle tekevät ja kotiini en voi ketään ottaa asumaan.Ranska on osallistunut Syyrian sodan lopetusyrityksiin.
Ranska hyökkäsi ilmasta Isisiä vastaan Irakissa.
Syyskuussa pressa päätti, että Ranskan hävittäjät taistelevat USA:n rinnalla Syyriassa.
Siksi mekään emme enää ole turvassa, koska Isis liitolaisensa haluavat näyttää, että kukaan ei euroopassa ole enää turvassa.
Se ei meitä auta, että pistämme päämme pensaaseen.
- lorleeni
Hurjat olivat Pariisissa, ja se tietää , että pommitus ja tappaminen kiihtyy Syyriassa/Irakissa. Sitä saavat mitä tilaavat.
- hytinäx1
Se vain ihmetyttää kun Venäjä meni Syyriaan pommittamaan terroristeja niin pommit putoavatkin opposition niskaan. Kuka se pommin sinne venäläisten lentokoneeseen laittoi? Pitäisköhän suuren naapurin nyt vihdoin ja viimein alkaa jahtaamaan jidahisteja sekä IS terroristeja siellä Syyriassa.
- Ei.ajatella.toiveita
Juupa juu. Mutta mitä ne mitättömät pommitukset ovat kaikkiaan? Summamutikassa raukkamaisesti miehittämättömillä lennokeilla tehtäviä "ammu mihin osut tai sinne päin" tuhoomuksia, jossa joka kerta menee viattomia siviilejäkinkin kun ja jos sattuvat kulmille, useinmiten sattuvat.
Ilman maajoukkoja ja järjestelmällistä etenemistä ISIS porskuttaa hamaan tappiin. Jos jossain räjähtää 10 soturia taivaalle, on tilalle värvätty JO 100 uutta. Voisin jo maallikkonakin (kuten moni muu voisi) kertoa strategian kuinka ISIS tuhotaan. Mutta ne keiden se pitäisi tehdä, heillä astuu myös poliittiset intressit jarruttamaan taistelua ja niin kauan kun Assad jatkaa ja Venäjä ja USA eivät pysty paiskaamaan sovinnon tassua, ei ole toivoakaan, että terrorismi lakkaisi olemasta. Päinvastoin sehän laajenee ja laajenee koko ajan. - eppu2
hytinäx1 kirjoitti:
Se vain ihmetyttää kun Venäjä meni Syyriaan pommittamaan terroristeja niin pommit putoavatkin opposition niskaan. Kuka se pommin sinne venäläisten lentokoneeseen laittoi? Pitäisköhän suuren naapurin nyt vihdoin ja viimein alkaa jahtaamaan jidahisteja sekä IS terroristeja siellä Syyriassa.
Venäjä tukee sitä assadia vai mikä se nyt onkaan, siksi näin.
Vaan viimeaikaisten tapahtumien valossa, kenties käy ja toivottavasti käy niinkuin ennen.
Kansat yhdistyvät yli mantereen rajojen ja tuho saadaan loppumaan.
- 1eero
Arabian kevät
Alkoi tunisiasta pitkin rannikkoa eteni Syyriaan kansa halusi diktaattori Assadin pois vallasta, samassa patti tilanteessa ollaan, jälkiviisaasti ajateltuna ei tilanne olisi ainakaan huonompi jos Assad olisi häippässyt, tuskin olisi tämän kaltaista pakolais ongelmaa. Venåjä Iranin kanssa vänkää toisin kuin länsimaat, tämä jatkuu jollei länsimaat pääse yhteistoimintaan Venäjän kanssa ja yhteistoimin Isis pyyhkäistäis alle aikayksikön huusvittuun, kun ei siviilit kärsii ja maa on rauniokasa.- hytinäx1
Ja Tunisian Arabian kevät sai rauhanpalkinnon tänä vuonna.
- 1eero
Empäs ole kiinnittänyt huomiota tosta rauhanpalknnosta.
Tunisiassa onnistui "arabian kevät" digtaattori häippäs ja olot vakiintui jotain pientä lukuunottamatta Egyptissä vielä vähän rauhatonta samoin Libyassa.
- miettikääpä-sitä-
Maailma menee aina vaan hullumaksi,
miksi sivistys, inhimillisyys ei vaikuta yhtää mitää enään ihmisten toiminnassa,
-
tuliki mieleen,,,, onko tämä kansainvaellus tahallan aiheutettu eu alueelle,
ettei totuus eu:n vaikeuksist a ihmiset kerkiä ajattelemaan,
kuinka paljon rahaa katoaa sillä aikaa kun ihmiset sekoilee laumoittain,
kaikki humio keskitettään pommien paukeeseen, tappamiseen ja yleiseen kaaokseen,
mikä onkaa oikea syy kaaokseen katstroffiin,,,- oikeesti.kävi
Niin Isis aiheuitti tahallaan
- lunkreen
Mie ennustan , että vuoden päästä homma siis Isis on poissa päiväjärjjestyksestä-kaput.
- katotaan-kumpi
Mie ennustan, että tästä tulee vielä maailmansota, jossa Suomi on "alakynnessä"?
- att2
Näin kertovat jotka eivät tiedä mistään mitään, peräkammarinpojat.
Muistuuko mieleen kuinka monta tuhatta (omia)tappoi Kekkosen sauna ystävä???
Missä on Uuno Suomi tänään??? - tätä-mieltä-
SUOMI ei sotaa kaipaa,
suomen puolustus on maailman terävintä tarkkasilmäistä,
täällä ei pääse tapahtumaan mitään yllättäin,
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Silmienvääntelijä-persut pääsivät Japanissa sarjakuvaan
Torille! https://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000011943173.html1875085Nato kaatamassa Petterin haaveileman Tunnin junan?
Nato edellyttää pohjoisessa Jäämereltä Rovaniemelle saakka kapearaitesta suoraa rautatieväylää, joka maksaa paperirahaa,254472Donald Trump pääsi samalle listalle Sanna Marinin kanssa
Eli vasemmistolaisen Time-median top 100 jännäihmisten listalle. https://time.com/collections/time100-next-2021/593769993137Älkää vaan sairastuko syöpään Suomessa
Tilaston mukaan Suomi, Slovakia ja Latvia lääkitsee aivan pohjamudissa syöpää. Sairastunutta hoidetaan edelleen vanhana2593039Kyllä, maata ei halua puolustaa nimenomaan punavihreän puolen edustajat
"Esimerkiksi maanpuolustushenki on keskimääräistä alempana naisten, arvoliberaalien, heikossa taloustilanteessa olevien1452941- 522541
- 271939
- 561873
- 771824
- 221787