Miksi toisilla on pahempi krapula?

Mites

Hei! Osaako joku vastata siihen kysymykseen, että miksi toisilla on pahempi krapula vaikka joisi saman verran?

Otetaan esimerkki minusta ja ystävästäni, juodaan kumpikin 12 kaljaa ja pullon (0,33l) viinaa, ja minä kärsin krapulani niin, että ensimmäinen päivä kärsin pahimmista oloista , joka sisältää sängyssä makaamista ja kuolemanpelkoa, toinen päivä kylmähikeä ja ruumiinlämmön nousua, kolmas päivä henkistä krapulaa, joka myös kuuluu ensimmäiseen ja toiseen päivään.

Henkisessä krapulassa mikään ei tunnu miltään, kaikki on harmaata, säikähtelen pieniä asioita kuten pieniä ääni, omaa varjoa sekä monia muita asioita, kun taas ystäväni selviää yhden päivän huonolla ololla eikä seuraavana päivänä ole mitään.

Kiitos!

6

70

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • PulskaPasi

      Nuorena ja fyysisesti hyväkuntosena en edes tiennyt mitä krapula on. Korkeintaan nukutti, jos oli hilluttu päivä, ilta ja vielä yökin siihen perään. Niin kuin silloin tehtiin :-) Tosin silloin taisi olla niin paljon sijaistoimintoja ja aktiviteettejä siinä samalla, että nyt on vaikeaa sanoa oliko juodut määrät kovinkaan ihmeellisiä siihen nähden mitä nykyään monet juo.


      Kun nyt keski-ikäisenä pikkuisen pulskana ja huonompi kuntoisena illan ryypiskelen, (istun, juon ja jorisen) olen lopen uupunut, sydän muljahtelee, on jotenkin hikinen ja ahdistunut olo jopa pari päivää vaikka en ole mitään aivan totaalista kaatokänniä ottanutkaan.
      On se sen verran kauhea tuo "pienikin" kankkunen, ettei kamalasti ihan heti tee mieli alkoholia. Sinulla vaikuttaa olevan vieläkin hurjemmat myrkytysoireet menossa.

      Semmoisen asian olen joskus kuullut, että kun lopettaa juomisen tuntia tai paria tuntia ennen nukkumista, (ehkä syö jotain kevyttä ja juo tarpeeksi tuoremehua tai vettä) ei kankkusesta tule kovin paha. Pitääköhän tuo huhu paikkaansa? Aivan kuin otetulla alkoholimäärällä ei olisi mitään merkitystä????
      Juomasi määrä, riippuen tietysti mm. siihen kuluneesta ajasta on varmasti riittävä kunnon kankkuseen kenellä vaan.

      http://www.laskurini.fi/terveys/alkoholilaskuri

    • Euron_juuso

      Opetelkaa syömään enne elpymistä tai siinä tissuttelun ohella niin ei ole aamulla kuin pöhönä päällä.
      Euron juusot toimii oikein hyvin illan aikana.

    • Anonyymi

      Henkinen krapula on se pahin, fyysinen krapula usein menee melko nopeasti ohi. Se miten paljon promilleja kertyy riippuu todella paljon ihmisesta. Alkoholilaskurilla voi laskea miten paljon sinulla niitä kertyy. https://alkoholilaskuri.com

    • Anonyymi

      Itse en käytä ollenkaan alkoholia niin eipä ole krapulaakaan.

    • Anonyymi

      Krapulan voimakkuus vaihtelee eri ihmisillä jo senkin takia koska jokaisella on erilainen elimistö joka reagoi kaikkeen omalla tavallaan. Toiset on herkempiä kuin toiset. Itse myös olen huomannut että ikäkin tekee tehtävänsä. Ennen myös join todella paljon ja usein, lähes jatkuvasti, viime vuosien varrella kun olen ottanut harvoin niin krapula on pahempi kuin aikaisemmin. Krapulaan vaikuttavat niin kovin monet eri tekijät. Morkkis tulee krapulassa vain silloin kun jollain lailla syystä tai toisesta se juominen kaduttaa. Ei tule morkkista kun on asian kanssa ok.

      • Anonyymi

        Ikä vaikuttaa paljon. Nyt 5-kymppisenä alkaa pelätä jo sitä tulevaa oloa siinä määrin että juo vähempi ja miedompia .Loiventamisen jalo taito. Itse olin nyt kesälomalla ja tulihan sitä tissuteltua vähän joka päivä. Eilen tiesin että olot tulee, joten aamusta heti päivän annos- pari terävää ja lonkero. Lopetin kokonaan sitten aamupäivästä ja tänä aamuna puhalsin nollat. Silti olo on aika hurja, pelotti mennä röökin ostoon ja kaikki ahdistaa. Pelottaa kävellä rappukäytävässä. Äänet kaikuu . Luulee että kaikki tuijottaa, vaikka toiset ei välttämättä huomaa susta mitään. Oiskin helppoa jos selviäis unella... mutta kun ei...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      169
      3120
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2111
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      2044
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1885
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      72
      1587
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      26
      1346
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1242
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1241
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      34
      1201
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1188
    Aihe