Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Paras kissanhiekka?

kissimissi040

Mikä teidän muiden mielestä on ollut paras kokeilemanne kissanhiekka ja miksi?

Itse olen kitupiikkinä kokeillut kaikki mahdolliset markettien hiekat enkä ole ollut mihinkään tyytyväinen. Paakkuuntuvat ovat ainakin teoriassa mieluisimpia hygieenisyytensä ja helppoutensa takia, mutta mikään marketeista saatava ei ole ollut mistään kotoisin. Hiekat saa kokonaisuudessaan vaihtaa uusiin muutaman päivän sisällä, vaikka paakkuuntuvaa hiekaa ei muka pitäisi joutua vaihtamaan, ainoastaan poistamaan paakut. Mutta kun sen muutaman päivän päästä hiekka jo haisee pissalle, sillä paakut ovat niin pehmoisia, että ne murenevat siivotessa väkisinkin, jolloin vessaan jää aina likaistakin hiekkaa... En ala...

No, nyt menin ostamaan Ever Cleania, joskaan en ole vielä päässyt sitä kokeilemaan, sillä hiekkikset on siivottu ja hiekat vaihdettu eilen ja kun edelleenkin olen kitupiikki, niin odottelen nyt hetken, että tuo vanha hiekka tulee käytetyksi vessalaatikoissa. Mitä mieltä te muut siis olette olleet Ever Cleanista? Hinta kirpaisi ihan älyttömästi, mutta Faunattaren myyjä kehui sen niin maasta taivaisiin, että sorruin, vaikka piti ostaa vain ruokaa kissoille. Onko Ever Clean hintansa väärti? Ja jos ei ole, niin mikä on?

19

16460

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Oplixxx

      Olen tilannut Zoo Plussasta paakkuuntuva Biokats - kissanhiekkaa. Se ei haise, kerään paakut pois pari kertaa päivässä. Se on erittäin riittoisaa ,vaikka pussin hinta (parikymppiä) tuntuukin alkuunsa kovalta. Tilaan aina viidelläkympillä kerrallaan ( riittää noin puoleksi vuodeksi),koska tuolloin saan paketin ilmaiseksi kotiovelle. Enään en kokeile mitään muuta,niin tyytyväinen olen ollut.Sataprosenttinen imukyky, sataprosenttinen hajunpoisto ,sataprosenttisesti pölyämätön.

      • Fiiut

        Biokat´s on itseasiassa huomattavasti halvempaa kuin parikymppiä/pussi. Yksi halvimmista zooplussan edes semihyvistä hiekoista, ja minulla on siitä ihan toisenlainen kuva muutenkin. Kokeilin kerran (en muista mikä niistä tarkalleen ottaen) eikä se todellakaan ollut riittoisa. Päinvastoin. Sama ongelma oli meillä Biokat´sissa kuin aloittajallakin jossain toisessa hiekassa eli paakut mureni totaalisesti siivotessa, joten paakkuuntuvuudessa oli toivomisen varaa paljonkin. Hajujakin siksi tuli, kun ei kokonaista pissapaakkua onnistu mitenkään saamaan laarista ulos. Samanlaisia ongelmia on ollut myös muilla kun lukee Zooplussan asiakkaiden kommentteja.

        Zooplussassa parasta on juuri se, että sieltä voi lukea muiden kokeilleiden kommentteja, joten on helppo etsiä sellainen hiekka, joka on sopinut hyvin saman tyyppisille kissaihmisille. Itselläni on kaksi kissaa ja Zooplussan valikoimasta meille paras on ollut Extreme Classicin hiekat. Mielestäni paakkuuntuvat paremmin kuin Biokat´s, joten ei ala haisemaan samalla tavalla. Molemmat tosin kulkeutuvat tassuissa melko paljon, mutta niinhän nuo hienojakoiset aina.

        Extreme Classiciakin parempi on ollut nimenomaan Ever Cleanin hiekat. Ne ihan oikeasti paakkuuntuvat napakasti, joten hajut pysyy poissa kauan. Ja vaikka se yksi laatikko on sen parinkympin tietämillä, niin ei se ihan oikeasti tule sen kalliimmaksi kuin markettienkaan hiekat. Saman aikaa kestää se yksi laatikko kuin useampi marketin kissanhiekkapussi. Harmi vain, ettei Ever Cleania saa Zooplussalta, muuten sieltä tuleekin tilattua kaikkea ja siksi on päädytty tuohon Extreme Classiciin.


    • ostanmuualta

      Minä olen ainakin ollut hajustamattomaan Ever Cleaniin tyytyväinen. Ja kissalle on aina käyttöön kelvannut. Riittoisaakin on ollut

      Onhan se hinta aika kova yleisesti, paikoittan kumminkin vaihtelee. Mustissa ja mirrissä esim ainakin ylihinnoiteltu.

    • allulainen

      Käytän tuota Biokattia . Se paakkuuntuu ihan hyvin, kun ei mene heti tarpeiden jälkeen nostamaan pois jätöksiä. Annan olla pissojen varttitunnin ennen kuin siivoan...

    • puutaluonnosta

      Puupelletti,voi poltaa saunanpesässä käytön jälkeen.Tupla hyöty.

      • khdvoish

        Puupelletti alkaa meillä haista ihan hetkessä. Meillä tosin onkin kolme kissaa, mutta ehkä yhden kanssa voisi toimia. Itse en kyllä suosittele, mutta joillakin varmaan toimii.


      • puuntuoksua
        khdvoish kirjoitti:

        Puupelletti alkaa meillä haista ihan hetkessä. Meillä tosin onkin kolme kissaa, mutta ehkä yhden kanssa voisi toimia. Itse en kyllä suosittele, mutta joillakin varmaan toimii.

        Juu toimii yhellä,ja jos mota astiaa niin useemmallakin.Senverta edukasta,että voi reilusti kauhoa pisuset ja kakkaset pois,ei tarvii säästellä .


    • pavut

      Leca sora on näppärä ratkaisu, jos dollareita miettii. Paras ominaisuus näissä pavuissa on se että ne kelluvat kun kippo on ylikäytetty.

    • PAAKKU

      Meidän kahdelle kissalle on osoittautunut sopivaksi ja riittoisaksi REAL CAT Paakkuuntuva Kissanhiekka Micro Compact 5 l / 3,30€, jota muu myös Tokmannin verrkokauppa. Paakkuuntuu hyvin, kun malttaa odottaa. Eliminoi hajut hyvin. Meillä hiekkakustannukset puoliintuivat Migro Compakstin käytön jälkeen. Hiekka ei myöskään leviä tassuissa joka paikkaan.

    • GGM

      Paras hiekka ikinä on Golden Grey Master. Hakkaa mennen tullen jopa Ever Cleanin ja Extreme Classicin, vaikka niistäkin molemmista pidän.

      GGM tekee todella tiukat ja pienet paakut, joten on todella riittoisaa eikä varmasti murene siivotessa. Imukyky on jotain ihan uskomatonta, kuten valmistajakin lupaa. Ei myöskään todellakaan ikinä haise pahalle, vaikka minullakin on peräti neljä kissaa. Päinvastoin, tuo GGM tuoksuu sopivasti vauvantalkille ja niin tuoksuu kissojen tassutkin. :) Aivan ihanaa, että kissojen tassut tuoksuu vauvantalkille eikä sille itselleen kun sänkyyn tulevat ihan naamaan kiinni. Esim. Ever Clean kulkeutuu jonkin verran varsinkin mun nakukissan tassuissa lattialle, mutta tässä on vielä Ever Cleaniakin pienemmät rakeet eivätkä ne kulkeudu juuri koskaan lattialle. Ja ovat mukavan tuntuisia tassujen alla.

      Ja kun hintaa vertaa ihan mihin hyvänsä markettihiekkaan, niin pesee ne jopa hinnassa milloin vain, sillä tämä todella on juuri niin riittoisaa kun valmistajakin lupaa. Jos jotain negatiivista pitää keksiä, niin tässä on sama kuin esim. Ever Cleanissa: hiekkaa kannattaa pitää vessalaatikossa runsaasti, kuten ohjeessakin sanotaan. Silloin hiekka tekee pienen pyöryläisen paakun ihan hiekan pintaan. Mutta jos hiekkaa on laatikossa liian vähän, niin hiekka ei ehdi imemään kaikkea pissaa ja paakku muodostuu lituskaisena laatikon pohjaa vasten.

      En todellakaan suostu enää vaihtamaan hiekkamerkkiä, tämä on yksinkertaisesti paras.

      http://www.petenkoiratarvike.com/kissat/tuote/kissanhiekka-golden-grey-master-14-kg/11125001/

      http://www.zooplus.fi/shop/kissat/kissanhiekat/golden_grey/golden_grey_kissanhiekka/528401?rrec=true

      • voisuositella

        Allekirjoitan täysin!

        Meillä on sama käytössä enkä ole edes harkinnut vaihtamista. Valmistajan mukaan 14 kg Golden Greytä vastaa yli 40 kg perinteistä kissanhiekkaa eikä sitä ole hankalaa uskoa. Imukyky on tosiaan erinomainen, sillä pisupaakut on todella pieniä verrattuna markettihiekkojen muodostamiin jättipaakkuihin eikä ne tosiaan murene. Ja tuoksu on ihana, tarttuu tosiaan kissoihin. :D

        Olen itsekin huomannut sen, että jos hiekkaa on hiekkiksessä liian vähän, niin se paakkuuntuu hiekkiksen pohjaa vasten. Tuo tekee niin sementtisen paakun, ettei sitä sinne hiekkiksen pohjaan kyllä halua, joten kannattaa ehdottomasti lisäillä sen verran kuin poistaa. Lisäksi pölisee jonkin verran ja meillä kyllä kulkeutuu vähän tassuissa, mutta mikään hiekka ei voi olla täydellinen. Tämä on tosin niin lähellä täydellistä, että tällä mennään. Suosittelen!


    • hiekkojahiekkoja

      Ever Cleania oli itselläni ensimmäiseksi kokeilussa kun kissan hankin. Oli mielestäni ihan hyvää, paakkuntui kivasti. Mutta alkoi haisemaan aika nopeasti, vaikka päivittäin paakut ja kikkareet keräsinkin pois.

      Sitten otin kokeiluun paljon kehutun Cat's Best Öko Plus, puupohjainen hiekka. Rakeet ovat isompia kuin Ever Cleanissa, paakkuuntuu hyvin (mutta ei yhtä tiukkaan) helppo putsata ja todella riittoisa. Ei ala haista yhtä nopeasti, eikä päästä hajuja juurikaan läpi joka oli itselleni iso yllätys. Joten tätä on käytetty tähän saakka. Tilaan Zooplussalta aina 40l säkin, hintaa sille tulee 32,99e, eli huomattavasti halvempaa kuin eläinkaupasta ostaessa. Zooplus 10l säkki 9,99e, mustissa ja mirrissä 12,90e.
      Voi olla että otan jossain vaiheessa kokeiluun mäntypohjaisen hiekan, kun se ollut nyt monien kissanomistajan suosiossa.

    • Anonyymi

      Hyvää hiekkaa se on. Paras kuitenkin on Compact care

      • Anonyymi

        Hajustamaton compact care käytössä ja hyväksi havaittu myös täällä. Välillä olen täydennykseksi ostanut myös lidlistä pahvilaatikossa myytävää mikrohiekkaa, sekin ihan ok.


    • Anonyymi

      Ainakaan halpishiekkaa ei kannata ostaa. Menee mössöksi ja haisee.
      Itse käytän mikrohiekkaa esim vauvantalkin haju, 14kg n. 20€. Kestää pitempään ja tulee pitkässä juoksussa halvemmaksi kuin ostaa kerta viikkoon halpishiekaa

    • Anonyymi

      Käytettiin Compact carea kauan, ja se todellakin on hyvää hiekkaa. Kuitenkin kerran hätätilanteessa nappasin marketista mukaan PrimaCat Ultra Compact unscented paketin, sellanen violetti laatikko, ja ihastuin kyllä heti hintaan ja laatuun. Jäi meille käyttöön!

      Joskus lueskelin veratailuja netissä, ja törmäsin ihan hyvää sivuun, kannattaa katsoa jos on mielessä: https://lemmikintarvike.fi/paras-kissanhiekka/

    • Anonyymi

      Näistä kissa aiheista oon pitänyt tosi hyödyllisenä tämmöistä blogi sivua: www.miumau.fi

    • Anonyymi

      Cattia-kissanhiekka, paakkuuntuva. Marketeista löytyy ja on tosi riittoisa.

      • Anonyymi

        Ihan paskaa hiekkaa


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      69
      2184
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2023
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      77
      1632
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1460
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      77
      1438
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1347
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1324
    8. 51
      1222
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      62
      1180
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1169
    Aihe