Hierojan työn fyysiset vaatimukset

onkopahavika

Olen pidempään haaveillut hierojaopinnoista, mutta mietityttää, miten omat kädet kestäisivät työtä. Minulla on siis jonkin verran yliliikkuvat nivelet. Normaalielämässä siitä ei ole haittaa, mutta miten hierojan työssä?

Tarkoitus ei olisi tehdä työtä kokopäiväisesti, vaan toisen työn eli liikuntaryhmien ohjauksen rinnalla.

2

835

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • harjoittelemaanvain

      Tämä voi olla hyvinkin yksilöllistä, mutta yliliikkuvien nivelten ei kumminkaan periaatteessa pitäisi haitata, kun hieronta on tekniikka- eikä voimalaji. Vasta jos urheiluhierojan ammatti kiinostaa niin voi joutua kovempaan työhön fyysisesti.

      Kehottaisin ihan kokeilemaan miltä se hieronnan harjoitteleminen tuntuisi. Voisit katsoa youtubesta muutamia hieronta-videoita ja kokeilla vähintään viikon tai parin ajan eri tekniikoita johonkin kaveriisi ollessasi hyvässä asennossa. Kun niiden tekeminen tuntuu vaivattomalle, niin yritä hieroa jotakuta 30-60min putkeen. Tunnustele miltä se tuntuu ja jos ei pahalle nivelissä niin uskon että ala voisi sopiakkin sinulle toiseksi ammatiksi.

      Muista käyttää ensisijaisesti omaa painoasi apuna, jos huomaat itse yrittävän kunnolla itse painaa niin asentosi voi olla vielä hakusessa. Luota siihen että jos vain nojaat vähäänkään omaa painoasi hierottavaan niin voimaa tulee kyllä otteeseesi. Muista myös kommunikoida koekaniinien kanssa, ja muista että sinun pitää olla itsellesi hyvässä asennossa kun hierot.

    • Hierojan työ ei ole pelkästään voimalaji. Se on enemmän tekniikkalaji. Sormet ja ranteet väsyy herkimmin. Alkuun voi mennä kaikki ihan ok mutta pari - kolmen vuoden jälkeen a se ongelmia näkyä. Ranteita kolottaa ja sormien nivelet kipuilee. Kipugeelillä voi helpottaa oireita mutta se ei poista kivun syytä. Hierojalla täytyy olla sopiva korkeus hierontapöydällä jottei oma selkä ala oireilemaan. Hieroja voi hieroa istualtaan (esim satulatuoli on siihen hyvä). Hieronnan aikana on hyvä vaihtaa tekniikkaa vähän väliä, silloin välttyy ranteiden ja sormien rasittumiselta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      114
      8504
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2585
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      124
      2303
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1966
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1704
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1519
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1462
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1409
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1282
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      13
      1203
    Aihe