Olen pidempään haaveillut hierojaopinnoista, mutta mietityttää, miten omat kädet kestäisivät työtä. Minulla on siis jonkin verran yliliikkuvat nivelet. Normaalielämässä siitä ei ole haittaa, mutta miten hierojan työssä?
Tarkoitus ei olisi tehdä työtä kokopäiväisesti, vaan toisen työn eli liikuntaryhmien ohjauksen rinnalla.
Hierojan työn fyysiset vaatimukset
2
1366
Vastaukset 2
- harjoittelemaanvain
Tämä voi olla hyvinkin yksilöllistä, mutta yliliikkuvien nivelten ei kumminkaan periaatteessa pitäisi haitata, kun hieronta on tekniikka- eikä voimalaji. Vasta jos urheiluhierojan ammatti kiinostaa niin voi joutua kovempaan työhön fyysisesti.
Kehottaisin ihan kokeilemaan miltä se hieronnan harjoitteleminen tuntuisi. Voisit katsoa youtubesta muutamia hieronta-videoita ja kokeilla vähintään viikon tai parin ajan eri tekniikoita johonkin kaveriisi ollessasi hyvässä asennossa. Kun niiden tekeminen tuntuu vaivattomalle, niin yritä hieroa jotakuta 30-60min putkeen. Tunnustele miltä se tuntuu ja jos ei pahalle nivelissä niin uskon että ala voisi sopiakkin sinulle toiseksi ammatiksi.
Muista käyttää ensisijaisesti omaa painoasi apuna, jos huomaat itse yrittävän kunnolla itse painaa niin asentosi voi olla vielä hakusessa. Luota siihen että jos vain nojaat vähäänkään omaa painoasi hierottavaan niin voimaa tulee kyllä otteeseesi. Muista myös kommunikoida koekaniinien kanssa, ja muista että sinun pitää olla itsellesi hyvässä asennossa kun hierot. Hierojan työ ei ole pelkästään voimalaji. Se on enemmän tekniikkalaji. Sormet ja ranteet väsyy herkimmin. Alkuun voi mennä kaikki ihan ok mutta pari - kolmen vuoden jälkeen a se ongelmia näkyä. Ranteita kolottaa ja sormien nivelet kipuilee. Kipugeelillä voi helpottaa oireita mutta se ei poista kivun syytä. Hierojalla täytyy olla sopiva korkeus hierontapöydällä jottei oma selkä ala oireilemaan. Hieroja voi hieroa istualtaan (esim satulatuoli on siihen hyvä). Hieronnan aikana on hyvä vaihtaa tekniikkaa vähän väliä, silloin välttyy ranteiden ja sormien rasittumiselta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hallituksen järjestämä spektaakkeli tuo vessanpyttykeissi
Että olisi kymmenien kansanedustajien kodeissa käyty ihan tuosta vaan, eikä kukaan kansanedustaja kerro niin käyneen, va4431741Sysmän "ilon päivä"
Ja taas palaa hirveä määrä verorahoja, ihan turhaan soopaan. Eikö nämä jotka kuntapolitiikassa valittavat ja tuhoaa vaan961172Timo Vornanen.
On siinäkin yksi täystampio. Eipä ihme, että persukannattajat sen eduskuntaan äänestikin.95967Uskon, että saataisiin kaikki selvitettyä
Mutta yhteys on jäissä, minä olen jäässä, enkä osaa tai uskalla enää lähestyä. Se vaan on niin. Naiselta Jos ei ole hyvä63889Joka ilta mietin
sua❤️Mitä teet, missä meet? Kaipaatko yhtään? Yön tullen toivotan mielessäni sulle hyvää yötä ja aamuisin huomenet. Joka43803Riitastako pelastaja
Riitta jätti hakemuksen. Hyvä niin. On ainakin yksi mistä ottaa. Pertsa ei taida aikuistua koskaan ja Pekka hoiteli silt49798Tässä ovat Elämäni biisi -vieraat lauantai 3.10. - Yksi vieras on todellinen suomalaisten suosikki
Jos menisit Elämäni biisiin, mikä olisi elämäsi biisi ja miksi? Elämäni biisi tulee suorana lähetyksenä Tampereelta. K11783- 123763
- 40749
- 60740
- 61717
En voi kertoa meistä kenellekään
Minulla on ikävä sinua mies.. Oon yrittänyt taas unohtaa, mutta silti tulet mieleeni lähes päivittäin. Eihän meitä voi o38660- 50626
- 47589
- 34575
Kadutko mies sitä miten reagoit?
..siihen sotkuun, jonka jälkeen mikään ei ole ollut kuin ennen. 🥺49567Luottamus
Luotan vain siihen mitä tapahtuu IRL. Anonyymipalstan vihjailut eivät merkitse minulle mitään.95562- 92556
- 52546
Millaisen talvitakin haluaisit?
Talveen vielä aikaa, mutta talvitakit tulleet kauppoihin. Millainen olisi unelmiesi talvitakki? Itse tykkäisin jostain85518