Selittämättömiä kohtauksia

ElectricMind

Olen noin 10 vuotta sairastanut epilepsiaa. Kohtaukseni ovat olleet pääosin grand mal-tyyppisiä kouristuskohtauksia. Nyt on lamotrigiini-lääkitys ollut jo useamman vuoden ja kohtaukset ovat pääosin pysyneet kurissa. Ja useimmat kohtaukset joita olen saanut, ovat johtuneet ryyppäämisestä tai lääkkeiden unohtamisesta.

Mutta sitten olen saanut joskus aivan yllättäviä kohtauksia, joille ei ole oikein mitään selitystä. Olen saanut kohtauksia vaikka olen syönyt lääkkeeni, nukkunut hyvin, syönyt hyvin ja ollut täysin ilman alkoholia tai muita päihteitä. Ihmettelen vaan että mistäköhän ne johtuvat? Voiko asia olla niin että lääkitys ei vaan aina ole pomminvarma? Ja voiko asialle tehdä mitään? Lääkitystä on nostettu useaan kertaan, mutta se ei ole poistanut kohtauksia täysin.

Elän jatkuvassa pelossa asian vuoksi. Pelkään koko ajan että romahdan ja saan kohtauksen. Pelkään että lyön pääni ja halkaisen kalloni. Tai kaadun junanraiteille tai autotielle...Epävarmuus on sietämätöntä. Viime aikoina on ollut vaikea tehdä töitä ja viettää sosiaalista elämää, kun pelko kohtauksista on aina olemassa. Olen myös huomannut että keskittymiskykyni on alkanut heikentyä. Ihmettelen että miksi näin käy nyt, monta vuotta lääkitys toimi aivan hyvin ja pystyin viettämään normaalia elämää. Nyt pelkään menettäväni toimintakykyni täysin.

4

111

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Etootosissas1

      No aina ei syytä vaan löydy. Itselläni oli lamictal pitkään toimiva lääke, mutta sitten alkoikin tulla kohtauksia. Voi olla syynä se,et sain kovan iskun päähän.
      Annosta nostettiin, mutta ei se auttanut. Kokeiltiin sitten toista rinnalle(deprakine),mutta ei sopinut joten laitettiin keppra. Sitäkin annosta jouduttiin nostamaan ja nyt tulee kohtaus vaim jos sitä jotenkin provosoi.

      Mutta kyllä,kohtaus voi tulla TSÄDÄM! Jos niikseen tulee. Kannattais kuitenki neurolla puhua asiasta. Kuitenkin pitäis pysyä kurissa jos ei oo provosoivia tekijöitä. Eli otapa puheeksi uuden aivofilmim otto ja lisälääkitys.

      • stressikartoitus

        Yksi provosoivista tekijöistä on stressi, joka useimmissa epilepsiatyypeissä altistaa kohtauksille. Mainitsemistasi lääkkeistä Deprakine lisää kohtauksia, jos se on väärään epilepsiaan, kuten minun kohdalla kävi aikanaan.


    • neuvoton

      hei jos saan sanoa oman mielipiteen minulla on 10.v.epilepsia lääkkeet deprakine depotti 1000mg ja apudant 1800mg päivässä kohtauksia just samanlaisia joista kerroit selittämättömiä johtuu päihde ongelmastani vierotus oireet lataa epilepsiakohtauksen olen monta kertaa satuttanut itseni tosi pahasti jos pystyy kannattaa jättää päihteet kaikki 2vuoden aikana 37 kohtausta.olen sitä mieltä että monta kohtausta jäisi itsellä pois jos ei käyttäisi päihteitä.deprakine ollut minulle iso apu.

      • Ihmettelijänä

        Mikset jätä päihteitä ja esiinnyt neuvottomana ?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Venäjä aikoo yksipuolisesti muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa

      Venäjä aikoo muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa Venäjän saarten eteläpuolella. Ylen jutussa kerrotaan mm.
      Maailman menoa
      182
      1398
    2. Suomi lähettää tarkkailijoita merialueelle

      Venäjä on ilmoittanut aikovansa ylittää Suomen merialueen rajat kysymättä lupaa kertomalla että Suomen merialueen raj
      Maailman menoa
      311
      1090
    3. RIP Lauri Paavola

      Kansalaisaktivisti ja freelance-journalisti Lauri Paavola on kuollut vain 31-vuotiaana. Hän tuli tunnetuksi hyvin kärjek
      Maailman menoa
      28
      1087
    4. Jokohan se viimein myöntäisi

      Vai onko vielä jotain epäselvyyttä sen asian suhteen?
      Ikävä
      144
      1044
    5. En pidä sinusta, en kirjoita viestejäni sinulle.

      Yritä nyt ymmärtää. En koskaan tule kiinnostumaan sinusta. Jätä minut rauhaan täällä.
      Ikävä
      97
      918
    6. Upea, kaunis ja menestynyt Martina menee onnellisesti naimisiin

      Mitäs palstan vihaajamönkeröt tähän? Kiehuttaako? Kaikki vain eivät ole kauniita ja menestyviä kuten Martina.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      227
      891
    7. Tiedätkö näen

      sinun pelisi hyvin kirkkaasti.
      Ikävä
      59
      855
    8. Ehdin aamulla

      ajattelemaan sinua. Olit ensimmäisenä mielessäni. Avasin silmäni tähän uneen, jota elämäksi kutsutaan. Kuuntelin lintuje
      Ikävä
      126
      851
    9. Asuntojen reaalihinnat alimmillaan 20 vuoteen

      Sääliksi käy niitä jotka pari vuotta sitten maksoivat itsensä kipeäksi. Kohta pankki ottaa asunnon haltuunsa ja huutok
      Maailman menoa
      84
      838
    10. Terveystalo paljasti yksityisen sairaanhoidon empatia puutteet

      Yksityisellä puolella raha ratkaisee, jos ei ole rahaa potilas ei saa empatiaa eikä siten apuakaan: Poliisi teki rikosi
      Maailman menoa
      93
      814
    Aihe