Eli tänne missä asun ollaan rakennuttamassa valokuitupiuhaa, mutta en tiedä miten se "toimii" eli ottaako se miten sen yhteyden koska täällä missä asun ei kuulu mikään liittymä, testattu on, ei 4g ei 3g, ei elisa ei dna ei sonera ja syynä siihen on se että melkeinpä kaikkien yhteystolppien välissä on iso tehdas joka estää kuuluvuuden.
mutta jos tilaisimme sen valokuidun niin mistä se ottaa sen yhteyden? en ole tähän asiaan tutustunut ja nyt kun tänne ollaan rakennuttamassa valokuitupiuhaa niin ajattelin kysyä internetin viisaalta maailmalta.
Miten valokuitu toimii
10
4178
Vastaukset
- Mie_täält_kymest
Koko internettihän perustuu valokuituun maailmanlaajuisesti. Kuituun pätee se vanha hokema, että se ei ole hyvä, se on paras. Ite asustelen täällä Kymenlaakson maaseudulla. Tänne puuhattiin se kyläkuitu hiljattain. Otin sen, ja olen ollut tyytyväinen, liittymän nopeus, toimintavarmuus on ollut ihan eri luokkaa, kun entisellä mokkulalla. Aikanaan adsl- linja pelasi vähän, miten tahtoi. Mokkulallahan yhteys on langaton vain lähimpään tukiasemaan asti, siitä sekin jatkaa valokuidulla runkoverkkoon.
Kuitujakamohan on jossain, mistä ne kuidut lähtee ns. kylille. Meilläkin on siihen matkaa vissiin reilu kymmenkunta kilometriä, eipä asiakkaan siitä tarvitse murehtia, se on verkon rakentajan, ja palveluiden tuottajan asia huolehtia niistä, itse ei tarvitse, kuin käyttää. - Anonyymi
Minä rakastan tinsbaa ja anttukin painaa kovasti ei ole kevyt poika hän
- Anonyymi
mitä vittua kuka oot
- Anonyymi
Yhteys menee sitä kuitua pitkin, eli 3G/4G toimimattomuuksilla ei ole mitään väliä valokuituyhteyden kanssa. Liittymän mukana saanee sopivan modeemin, joka hoitaa homman niin ettei juuri muuta tarvitse huolehtia kuin modeemin kytkeminen "seinään".
- Anonyymi
en oo vielä löytäny tinsbaaaaaaaa aaa tinsba on löytynyt ie ookkaan kun kahvin ostos korissa löytyi helikopters tulee tulee tulee
- Anonyymi
mä rakastna sua
- Anonyymi
Valokuitu ei ole langaton, ei siis 3g, 4g tai 5g. Valokuitu on paras mahdollinen yhteys nettiin. Toimii aina, ei pätki ja vauhti pysyy samana. On varmaan myös aika kallis.
- Anonyymi
olen jesus tinsba anttu onnin poika VI ja olen halunnut olla viikinki eli rautavuori miten pääsen hp msr930 käyttöliittymään
- Anonyymi
Sun pitää kiinnittää ikkunaan niitä kuituja, että niihin osuu valo. Sit vaan niistä kuiduista vedät johdon modeemiin. Toimii!
- Anonyymi
Tää on se uus 5G-valokuitu?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 881651
- 771273
Kolme miestä joukkoraiskasi nuoren naisen metsässä Helsingissä.
https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011193871.html?utm_medium=promobox&utm_campaign=hs_tf&utm_source=is.fi&utm_content=pr1791234Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!55952Aika usein mietin sitä
Että miksi juuri minä olen se jonka kanssa haluaisit vakavampaa? Mikä minusta voi tehdä sellaisen että koet niin syviä t46911- 47898
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman38888Eräästä kalastuksenvalvojasta leviää video !
Ennemmin tai myöhemmin tänne palstalle tulee videonpätkä, jossa kerrotaan paikallisesta "kalastuksen valvojasta". Ei si9833- 46822
IS Viikonloppu 26.-27.4.2025
Koviksen ovat laatineet Eki Vuokila ja piirrospuolista vastaa Lavonius, jolloin 2,5 vaikeusasteen ristikko on saatu aika35789