Vähän katkera olo

Valmistunut

Mukava havaita nelikymppisenä, ettei elämä missään vaiheessa edes ollut itseä varten. Tajuta, ettei kukaan voi rakastaa minua, se tuntuu raskaalta ja lopulliselta. Oikeastaan koko elämä tuntuu tässä valossa julmalta pilalta.

15

630

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • DoneThat

      Hanki uudet ympyrät ja lopeta ulina.

      • Saippuapää

        Done That: Sano toi Ap:lle livenä jos kantti kestää tai pidä turpa kiinni. Jos on kokemusta niin voisit sitten jeesata sen sijaan että auot vaan päätäsi täällä anonyymisti. Hauskaa pävänjatkoa :)


      • Saippuapää

        Ps. pahoittelut kirjoitusvirheestä näin etukäteen, kone laga


    • TänäänNäin

      Minulla on ollut jo pitkään sama olo. Olen 43. En osaa lohduttaa. Anna vaikka virtuaalisesti osa pettymyksestä minulle jos osaat. Uskon kestäväni senkin.

      En kuitenkaan halua luovuttaa. Kidun ja elän vielä pitkään, vain vittuillakseni.

    • jovanha

      Löydä sisäinen lapsesi ja hae apua. Yhdessä voitte käydä traumoja läpi ja kasvaa henkisesti. 4-kymppisellä on elämä vielä edessä.

    • hopihopi_muutokselle

      siis mitä???
      ketä varten sä olet aikuisikäsi elänyt?
      ja mikä estää nelikymppisenä tekemästä suunnan muutosta?
      myyt omaisuutes pois ja muutat vaikka Timbuktuun jos siihen tuntuu olevan tarvetta.
      Ei sun elämääsi kukaan muu elä tai muuta kuin sinä itse.
      Avaimet on sun omissa käsissäsi, siitä vaan toimimaan.

      Itseäni on aina harmittanut se miten muut kävelivät ylitseni niin kotona kuin töissä.
      Yks päivä vaan päätin, että nyt se on loppu. Otin avioeron ja lopputilin. Omakotitalo myytiin, muutin 20m2 halpaan vuokrakämppään ja elin talosta saaduilla rahoilla 2 vuotta tekemättä mitään. Sen jälkeen olen tehnyt hanttihommia vuokrayhtiölle just sen verran kuin on tarvetta. Niitä omakotitalorahoja on vielä jäljellä, jos siltä tuntuu että ei huvita töissä käydä. Eikä ole mitään estettä hakea myöskään työttömyyskorvausta tai vaikka sossusta rahaa. Ja lopuks voin sanoo, että en todellakaan ryyppää, ei ole mielenterveysongelmia enkä käytä huumeita. Ei kiinnosta tippaakaan juosta oravanpyörässä ja elää paskaa parisuhdetta vaan sen vuoks, että kaikki muutkin tekee niin.

      • hannuristojiimies

        Tuostahan joutuu ikkunoitavaksi.


    • paskaaaaa

      En uskolla se on vaan niin pieni että se ahdistuu kun silmät näyttää tissien kohdalla. Kokemusta on t lyhyt mies

    • oikeaelämä

      Kun oppii tulemaan toimeen itsensä kanssa katkeruus kaikkoaa. Itse olen oppinut elämään itseni kanssa ja oppinut olemaan ystävä toisille. En etsi enää kuuta taivaalta, enkä kuvittele hymyn tarkoittavan muuta kuin hymyä. Kun voi hymyillä takaisin puhtain mielin saa siitä sisäisesti hyvän olon.

    • Saakelinväsynyt

      voi helvetti me taidetaan olla samalla pysäkillä.
      Onko tää joku luuppi? Voimat on loppu, miten täältä pääsee pois?

      Jotain boostaavaa, kiitos.

    • eteenpäinvain

      Hei Kaikki kyllästyneet, nostakaa vain päänne pystyyn. Totta, joskus on hyvinkin vaikeaa nähdä valoa tunnelin päässä mutta tiedätte että valoa siellä kuitenkin on.

      Kukaan toinen ei paranna oloanne, kukaan toinen ei nosta teitä syvyydestä ja apatiasta. Jos oikein hyvä onni käy, muista saattaa huom! saattaa, olla apua, mutta suurin ponnistus on kuitenkin tehtävä itse. Odottaa,että elämään tulee joku taikuri joka poistaa pahanolon, on ajan tuhlausta.
      Infoa on saatavana joko netistä, kirjoista, tutkimusartikkeileista jne. Hakekaa sitä, mitä enemmän tietää ja pystyy tulemaan oman sulkeutuneen kuplansa ulkopuolelle, se jo yksistään auttaa.

      Ulkopuolisen on tietysti helppo sanoa että katso asioitasi reaalistisesti, muuta mitä voit, hyväksy mitä et voi muuttaa. Mikäli muuttamattomat asiat liittyvät omaisiin, läheisiin; sattuu kun niihin ei voi vaikuttaa enää itse.

      Kuitenkin oman katsontakannan positiiviseksi muuttaminen on jo iso harppaus.

      TUO ON VAATIVINTA MITÄ KOSKAAN ON TEHNYT!

      Mutta... se autta valtavasti jatkamaan eteenpäin. Se heijastuu muihinkin ja saa alkuun ketjureaktion jossa mutkien kautta monet selviävät voittajina.

      Been there, done that!

    • Valmistunut

      Puoli vuotta aloituksesta ja asiat ovat entistä huonommin. Ympärilläni on elämänilon varastavia sosiopaatteja ja muita mielenterveysongelmaisia. Luottotiedot ovat menneet. Jäljellä on vain remontoitava asunto ja velat. Lopun alun merkit harrastuselämässä. Katkeroidun syvemmin ja sukellan toivoa täynnä olevan meren pohjaan. Sydämeni uppoaa sinne kuin kylmä kivi. Se onkin parhaimmillaan sukelluspainona.

      P.S. Minun ei pitäisi enää olla täällä kanssanne. Päätin kuitenkin kärsiä loppuun asti.

    • hyvinmenee1

      Ei kannata puhua muiden puolesta. Ei voi tietää kuka rakastaisi ja miksi, jos ei yritä.

      Toki se vaatii vastuunottoa omasta elämästä. On niin paljon helpompi jäädä vollottamaan.

      Pieni asia kerrallaan haaveita kohti. Ei liikoja vaatimuksia itselle silloin kun ei jaksa. Silti aina jotain voi tehdä. Hoitaa vaikka kuntoaan, kun luottotiedot on menneet.

      Elämässä on kriisejä. Katsotaan taakse ja eteen. Mietitään mitä oli, oliko järkee, mitä seuraavaksi. Ihan luonnollista ja usein tapahtuvaa.

      • EnOleAp

        Vtuttaa tollaset kommentit. Vieläkin on ihmisiä jotka menetti luottikset 90-luvun lamassa. Suomessa kun ei palkkatyöllä rikastu, pienipalkkaisena ei edes nuukasti eläen pärjää.

        Ja mitä tuohon rakkauteen tulee, kaikki vaan ei ole sillä tavalla suosittuja että löytyisi parisuhde muun kuin juopon/välivaltaisen/rikollisen/ulkomaalaisen kanssa.


      • gdfgdbvxååå

        Totta.
        Mulla kyllä on onneksi (en tarkoita alentuvasti muita kohtaan) luottotiedot kunnossa, mutta muuten pitää täysin paikkansa.
        Itse kitkutan pikkupalkalla raskaassa työssä vuodesta toiseen, koulutukseen ei mahdollisuuksia tän enempään, mitä nyt tähän mennessä on saanut. Ja suhteen jos haluaa, niin lähinnä olisi pakko ottaa just tuollainen edellämainittu tapaus riesaksi. Juoppo tm päihdeongelmainen perässävedettävä hanttapuli tai mamu. Töissä yksi thai-akka tyrkyttää riesaksi asti jotain serkkuansa ja milloin mitäkin sukulaistansa vaimoksi, mutta en huoli. Miksi ottaisin sellaisen ämmän riesakseni, joka ei osaa mitään kieltä eikä viitsi/pysty edes oppimaan? Siis mitään muuta kuin sitä omaa holotustaan.
        Sellaista sitten pitäisi elättää jne. Niin ei kiitos. En tekisi sitä, vaikka tienaisin 4000€ nettona/kk.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      46
      3167
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      12
      2033
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      18
      1492
    4. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      21
      1375
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      11
      1351
    6. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      17
      1261
    7. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1171
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      7
      1105
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      6
      1054
    10. 22
      1047
    Aihe