Entä jos mulla on aivovaurio?

Mistä voin sen tietää jos vaikka onkin? Olen syönyt psykoosilääkkeitä 15v. asti eli n. 8 vuotta ja kaikki psykoosilääkkeet voi aiheuttaa aivovaurioita pitkäaikaiskäytössä. Siis entä jos minusta on tullut vaikka vähän vammainen tms. xD Ei ole mikään hauska juttu siis, mutta naurattaa vain. Ketiapiini kuulemma voi tuhota unireseptorit ja tosiaan tuntuu etten nykyään saa unta ilman väsyttäviä lääkkeitä. Ja sitten olen jatkuvasti jotenkin pöhnäinen ja väsynyt niin mietin että josko ne lääkkeet olisi tehneet minusta pysyvästi sellaisen. Olin jonkun aikaa ilman psykoosilääkkeitä ja olin silloinkin tosi väsynyt ja nukuin paljon.
1496
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 14

Vanhimmat

Minua on alkanut tosi paljon nykyään ahdistaa lääkkeiden syöminen ja vituttaa esim. se että söin niin pitkään sitä ketiapiiniakin nuoresta asti ja luultavasti en olisi sitä jatkuvassa käytössä tarvinnut mutta ketään ei kiinnostanut tutkia onko mulla edes tarvetta syödä sitä. Minun elämä on menny monilta osin pilalle lääkkeiden takia. Hyvä ettei tullut diabetestä tuosta ketiapiinista. Maksa-arvot oli jonkun aikaa koholla, mutta nyt on taas normaalit.

Äänestä

Oisko joku hyvä lääkäri paikalla, ehkä kohta tulee diagnoosi.

Äänestä

Hyvin ikävää.

Äänestä

Älkää pilkatko minua :(

Äänestä
  • Oletko tosissasi, mä luulen että tarviit niitä pillereitäsi.

    Äänestä

Vaikutanko suht. normaalilta teidän mielestä? Rehellisesti pitää vastata.

Äänestä
  • Rehellisesti sanottuna, toivon että noin on, mutta monet tuollaiset aloitukset vaikuttaa mielestäni vähän höpetöltä.

    Äänestä

  • Ei täällä voi kenenkään normaaliutta arvioida. Mielenterveysongelmista kärsivä voi olla ajoittain ihan tavallinen ja välillä ihan uriltaan.

    Äänestä

  • Siis tarkoitin että vaikutanko jotenkin aivo"vammaiselta"? Kyllä tiiän että muuten on tosi höperö aloitus, mutta mulla on vaan välillä semmosia pelkoja "viallisuudesta" ja tarvin siihen vakuutteluja muilta että se asia ei ole niin. Siis olen aika neuroottinen välillä. En tiedä onko tuo oikea sana. Mutta nyt ei ole ketään läheistä jolta vois kysyä niin ajattelin kysyä täältä. Ja juu tajuan että on tosi typerä juttu, siksi ei tarviikaan vastata, koitan nyt päästä yli tästä. :'D

    Äänestä

  • Sehän tässä onkin, pellepalsta, ap pyytää arviota ja me pellet vastaamme.

    Äänestä

  • ErittäinIkävää kirjoitti:

    Siis tarkoitin että vaikutanko jotenkin aivo"vammaiselta"? Kyllä tiiän että muuten on tosi höperö aloitus, mutta mulla on vaan välillä semmosia pelkoja "viallisuudesta" ja tarvin siihen vakuutteluja muilta että se asia ei ole niin. Siis olen aika neuroottinen välillä. En tiedä onko tuo oikea sana. Mutta nyt ei ole ketään läheistä jolta vois kysyä niin ajattelin kysyä täältä. Ja juu tajuan että on tosi typerä juttu, siksi ei tarviikaan vastata, koitan nyt päästä yli tästä. :'D

    mitenkään aivovammaiselta ainakaan kirjoitustesi perusteella.
    Hyvä että olet huolissasi lääkkeistäsi, etkä suhtaudu välinpitämättömästi itseesi.
    Sano lääkäreille, mitä lääkkeistä ajattelet ja mitä pelkäät. Pyydä mielipide vaikka useammalta asiantuntijalta.
    Ihminen muuttuu elämänsä aikana ja mä en kyllä tiedä miten se vaikuttaa, kun kasvuvaiheessa lapsesta aikuisuuteen on syönyt jotain lääkettä vuosikausia.

    Sen tiedän kokemuksesta että esim e-pillereiden yhtäjaksoinen syöminen kuusitoista -vuotiaasta yli kaksikymmentä vuotta putkeen antoi itselleni väärän käsityksen itsestäni naisena ja seksuaalisuudestani ylipäätään. Niiden jäätyä muuttui minussa paljon.

    Mä ole ihmetellyt aina sitä, että miksi ihminen pitäisi olla tasapaksu pötkölä aina, kaikkialla ja joka asiassa, mitä ikinä eteen elämä tuokin. Kaikki reaktiot johonkin suuntaan diagnosoidaan heti, vaikka ne on ihan normaaleja silloin, kun elämä satuttaa tai hurjasti riemastuttaa. Niistä sitten otetaan taakka harteille ja sitä lääkitään lopun elämää. En tiedä olenko väärässä, mut joskus tuntuu tältä.

    Viallisuudesta. Itselleni on elämä tuonut monenmoista vikaa ja yhden sellaisen viankin, että siihen tarvitsee lääkkeen avuksi. Minusta puuttuu jotakin, että voisin elää normaalia elämää ja siihen on tyytyminen. Elämään sen puutteellisuutensa kanssa ja lääkkeensa kanssa.

    Äänestä

Jos koet olosi paljon paremmaksi lääkkeiden ansiosta , niin pakkohan niitä on syödä. Monet ihmiset joutuvat syömään monenlaisia lääkkeitä, osa koko ikänsä. Jos lääkkeiden ansiosta elämänlaatu paranee, niin enemmin niitä syö, kuin kärsii.

Äänestä

aivovaurio on tullut jo vauvana. Äitisi on voinut käsitellä sinua rajuin ottein ja ehkä voinut ravistella. Vauvaa ei saisi ollenkaan ravistella, koska aivot heiluvat silloin kovaa vauhtia edestakaisin. Vähän niinkuin joutuisi autokolariin. Joskus väsyneet vanhemmat voivat ravistaa vauvaansa.

Äänestä
  • Todennäköisesti aloittajalla ei ole diagnosoitu aibovauriota, vaan hän miettiivvasta, olisiko vaurion mahdollisuus olemassa, koska on syönyt lääkkeitä useamman vuodennja nuoresta iästä lähtien. Tiedän useita nuosria aikuisia, jotka oivat syöneet vuosikausia mielialalääkkeitä saamatta mitään aivovauriota. Tiedän myös vanhempia ihmisiä, jotka ivat syöneet nuoresta asti lääkkeitä, eikä ole ainakaan giagnosoitu vaurioita. Tosin kymmeniä vuosia lääkkeitä syöneet kertovat itse persoonallisuutensa muuttuneen. Toisaalta normaalistikin tulee iän ja ajan tuomia muutoksia.

    Äänestä

Kommentoi aloitusta


ErittäinIkävää kirjoitti:

Mistä voin sen tietää jos vaikka onkin? Olen syönyt psykoosilääkkeitä 15v. asti eli n. 8 vuotta ja kaikki psykoosilääkkeet voi aiheuttaa aivovaurioita pitkäaikaiskäytössä. Siis entä jos minusta on tullut vaikka vähän vammainen tms. xD Ei ole mikään hauska juttu siis, mutta naurattaa vain. Ketiapiini kuulemma voi tuhota unireseptorit ja tosiaan tuntuu etten nykyään saa unta ilman väsyttäviä lääkkeitä. Ja sitten olen jatkuvasti jotenkin pöhnäinen ja väsynyt niin mietin että josko ne lääkkeet olisi tehneet minusta pysyvästi sellaisen. Olin jonkun aikaa ilman psykoosilääkkeitä ja olin silloinkin tosi väsynyt ja nukuin paljon.

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu