-Porot syövät vain saastaa napapiirin eteläpuolella...liha varmaan on luomua....
-Kesän liikennesaasteet maistuu tiesuolan mukana syysliukkailla.
-Kaikki talven liikennesaasteet keväällä syödään teidenlaidoilta, kun tienpientareet sulavat lumesta ensimmäisinä.
-Pelloilta popsitaan kaikki kasvimyrkyt ja karjanpaskat, porot kuin poromiehetkään eivät tunne varoaikoja.
-Metsistä radioaktiivisen jäkälän mukana radioaktiivisuus, voisivat käydä jo ydinpolttoaineeksi
-Kun porot elää teillä. Tie liikenne vammauttaa ? ,,,eli suuriosa poron kehosta ruhjeilla elinkaarenaikana mikä ei voi olla näkymättä lihanlaadussa.
Mieti??
Syötkö itse sontaa ?
Onko tehty yhtään tutkimusta, kelpaako nykyaikana vapaana napapiirin eteläpuolella laidunnettujen porojenliha enää ihmisravinnoksi ? .
-------Vaikka hallitus leikkaa, porotalouden tuki taitaa vain nousta.
---Poromiehet kuulemma elää porotilallaan valtion avustuksilla kyseisellä alueella ja loisivat samanaikaisesti työttömyyspäivärahalla.
-- Ampuvat karhut ja kaikki muut luonnonvaraiset eläimet armotta, vain harva jää kiinni teoistaan ja terrorisoivat yksityisilläkin mailla maastoajoneuvoilla.
-----------Pitääkö ihmisten asua kyseisellä alueella aitausten sisällä ja porot vapaana ?
???????????????? Onko tämä vielä nykypäivää, mietin vaan.
TV,mot ohjelmaan porohoito, onko lihaa tutkittu
15
115
Vastaukset
- JuunasJänkhä
Kuule sie jannhu. Mie oon kasvatthanu poroja 40 vuottha ja ennole ikinä kuollhu poron lihhhaan enkä kuole. Meitän perällä tommhoset tulukutthajat uitethan paskamakissha!
- Pässinpurija
Kuuleppa JuunasJänkhä:
Tiesitkös että kaikki porolihan syöjät kuolee?
Aika karua!
Saa siinä sitten paskamakissa uittaa tulukuttajia.
Joo ja jos h päälthä aikoo puhua niin pitthä osata se oikkianh paikkanh laittah.
Näin sanovat oikiat poromiehet aikanaan Ivalosa. mutta nekhin ovath jo kuolleh poies. - JuunasJänkhä
Kuule sie Pässhinpurija! Enkai mie nii hullhu ole että syön pettherin lihhaa, vaikkha niitä kasvatankhi. Siinähän lähthee henki.
Mie syön Gothleria. - Hullu_Pässinpurija
Tännänh lukhi lehesä että Gothlehrihnh syöjätkinh kuoleh.
Alatalon Mikkoh sanoh niinh :-D - JuunasJänkhä
Elä sieki rupia mullhe tulukutthaa, senkhi mullhiturpa! Mikkhoki syökhön paskhaa vaikkha onki kepulainen.
Mie pellheilin kännhissä, mie syön saathana pettherin lihhhaa 5kg päivässhä! Syönh saathana karvat ja sarvetkhi jos hiukhoo tarpeekshi!! - Kuoleva_Pässinpurija
No tulihan se sieltä elikkä sieki oot vaan kuolevainen. :-D
- JuunasJänkhä
Kuulkhaa te kattheelliset. Mie raadan ja raadan pettherinhoitotyössä, sijothan pennhoseni saathanan poronpaimmhennukseen! Sie et tiiä kuin kallhista on helikophterilla tsekkhailla tunturissha petthereitä.
Mie oon yritthäjä ja työllhistän rouvan ja helikoptherilenthäjän.
Muistakha syötä poroja lanthalaiset! - JuunasJänkhä
Perkhele mie oon niin köyhä etthä joutun Ainho-jääthelötki hakkheen Iin köyhäinjakelustha! Eikö Järkhän pihallhe vois tehtä helikoptherikentthää?
- Mamulassi
No kulla se ruova ja se helekopterolentäjä kuolla kans. Ku molemmat tulla vanhaksi. Mine tietä asia, mun vaimo kuoli , ku täytti 89 vuotta. Mine ite noori mees alta kuuskymppiä.
- Nästäkundenfrånikea
Pärkkele! Mine kans sano asia. Minoon Affenamaalta ja sano suomi hiuka huono aksentti. Minun hieno frouva tukehtu karvaan, joka olla pepperooni-pizzassa.
Satanssjutton oliko karva rehnistä eli porosta vai turkkihepun rintakarva pärkele!
Livet olla vaarallinen rehnmiehelleki!!
Adjö. - Mamulassi
Kulla on vaaralista söödä karvaranepiztsaa, voi kuola kans heti. Ei kule henki ja sooli mene tukko; rapamaha repeää. Ja siihen kuolla kanssa. Ei huva asia ollenka. tuo kuolema, ma tarkoitta.
- Veijo.Eräs.vaan
Hyvää iltaa Ii-24 palstan lukijat. Olen keski-ikäinen iiläismies ja haluaisin myös oman sanaseni sanoa tähän keskusteluun.
Olen hieman närkästynyt nimim. Juunakseen! Taitaisi olla hieman hämmentävää jos hän tulisi helikopterilla Järjestötalolle ruuanjakeluun, eikö hän saisi bensarahoilla Aino-jäätelöä?
Syön itse mielelläni kasvispizzoja enkä ole havainnut niissä rintakarvoja kyllä.. heh heh. :)
- Konnakuski
Itärajalla kuulemma, kun radioaktiivisen säteilyn hälyttää, kysytään ensimmäisenä autoilijalta onko autossa poronlihaa. Hyvn säteilee.
- Maisteri_Marmelaadi
Mun mielestä porojen pitäis hallita maailmaa
ja ihmisten syödä radioaktiivista jäkälää.
Porot sanois KYLLÄ ihmisten eutanasialle.- Lehtori_Laardi
No nyt on kerrankin asiaa tällä keskustelufoorumilla!
Asiaa Maisteri.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va1192596Jos tapaisimme uudelleen?
niin luuletko että mikään muuttuisi vai toistuuko meidän historia? Ehkä vähän eri tavalla mutta samoin tuloksin J681078Mies pyysi rahaa
Jälkikäteen kun tarjosi kyydin yhteisestä harrastuksesta kotiini. Mitä vi**... Ei ihastunut mies noin toimi?2091030- 39982
Mites nyt suu pannaan
Kitkiöjoki ja Järvinen solmivat Attendon/Terveystalon kanssa sopimuksen, jonka mukaan sopimuksen irtisanomisoikeus on va38921- 47894
- 36866
Taas Lieksassa tyritty
Suomalaisten kansallismaisemaa juntit pilaamassa. Nuori tyttö kaupunginjohtajana ei ole sen viisaampi. *S-ryhmän hanke122842Nähdäänkö ensi viikolla
paikassa joka alkaa samalla kirjaimella kuin etunimesi? Ikävä on sinua. Fyysistä läsnäoloasi.35812- 3746