Onnellisuutta haen

pieniajatus

Olen epätäydellinen, pyrin täydellisyyteen. En voi mitenkään tulla täydelliseksi, joten itken ja pääni takoo asioita, mitä ei pitäisi. En voi olla onnellinen. En voi nauttia elämästä. Aina joku osaa paremmin, aina jollakin on asiat paremmin. Aina pitää kestää ja olla sosiaalinen. Aina joutuu elämään pelossa. Aina muut saavat sen kohdan paremmin, mitä itse en saa. Saanko siis mitään aikaan? Ei arvosteta elämän pieniä ihmeitä, vaan pyritään olemaan mallinukke, joka osaa kaiken. Silti he nauttivat elämästä, vai nauttivatko he ollenkaan? Onko se vain esitystä? Näyttävätkö kaikki vain sen hyvän puolen itsestään ja huono on näyttämättä? Ei minulla ole hyviä geenejä tekemään kaikkea niin hyvin kuin muut. Taistelen kaiken eteen. En ole täydellinen.

6

50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • päivänajatuskommentti

      Olen hyväksynyt jo etten ole täydellinen. En parhaimmistoa, en osaavin, en nopein enkä nätein. Mutta kyllähän se sisäistä onnellisuutta syö kun tuntee että aina on kaikessa tekemässään se heikoin lenkki, se joka on vaarassa pudota pois tai tulla tallatuksi. Surkuhupaisa tunne kun on hyvä vain haaveilussa eikä siinäkään silloin kun kannattaisi olla. Milloin on liian epätäydellinen kannattaakseen enää edes elää? Silloin kun onnellisuus kestää ajoittain minuutin, vain hautautuakseen realismin alle päiväkausiksi, mutta silti ei osaa lopettaa sen etsimistä. Se on kaikista raskainta.

      • pieniajatus

        Tuntevatkohan kaikki samoin? En enää edes erota oikeaa väärästä.


      • vastaantakaisin
        pieniajatus kirjoitti:

        Tuntevatkohan kaikki samoin? En enää edes erota oikeaa väärästä.

        Mitä tarkoitat ettet erota oikeaa väärästä? En ymmärtänyt yhteyttä vastaukseeni. Oma ajatukseni on tuohon liittyen vain että jos ei noudata omaa moraaliaan, on vaikeaa olla tyytyväinen itseensä ja sitä kautta onnellinen. Itse kuitenkin kirjoitin enemmänkin konkreettisesta suorittamisesta kuten aloituksessa luki. Mielestäni muiden asettamien mittareiden (yhteiskunnan tehokkuus jne) saavuttaminen vaikeaa, oman moraalin helpompaa/helppoa.


      • pieniajatus
        vastaantakaisin kirjoitti:

        Mitä tarkoitat ettet erota oikeaa väärästä? En ymmärtänyt yhteyttä vastaukseeni. Oma ajatukseni on tuohon liittyen vain että jos ei noudata omaa moraaliaan, on vaikeaa olla tyytyväinen itseensä ja sitä kautta onnellinen. Itse kuitenkin kirjoitin enemmänkin konkreettisesta suorittamisesta kuten aloituksessa luki. Mielestäni muiden asettamien mittareiden (yhteiskunnan tehokkuus jne) saavuttaminen vaikeaa, oman moraalin helpompaa/helppoa.

        Tarkoitin tuolla siis, että en erota oikeaa onnellisuutta väärästä onnellisuudesta. En voi erottaa, kuka on oikeasti onnellinen elämässään. Pintapuolisin kaikista onnellisimman näköinen ihminen voi todellisuudessa olla onnettomin. En tiedä tuntevatko ihmiset asioita samoin tai tuntevatko he samoja ajatuksia kuin minulla on. Muotoilin vastaukseni hiukan epäselvästi.


    • ainakinoot

      Vinksahtanut ...terapiaan?!

      • pieniajatus

        Joo, vinksahtanut ruuvi olen. Kuka tulis naulaamaan minut suoraksi?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      246
      3993
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      28
      2338
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2131
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      93
      2056
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      96
      1719
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1411
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      9
      1320
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1307
    9. Kenen etua Stubb ajaa Euroopassa ilmoittaessaan olevansa enemmän Ruotsalainen

      Tasavallan presidentti Alexander Stubb kertoi ensimmäisellä valtiovierailullaan Ruotsissa, että hän ei ole koskaan tunte
      Maailman menoa
      309
      1262
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    Aihe