Ötökkäriesa syksyisin

Ötökkäfobia-kehittymässä

Hei, ostin rivitaloasunnon Jonne muutettiin elokuun lopussa. Siinä tuli huomattu, että uusi koti oikein kuhisee ötököistä. Sen verran tieto olen keräännyt että taloyhtiössä on nämä Ötökät riesana joka syksynä Elokuun lopussa- joulukuu( Tai kunnes lunta on maassa). Tulivat kunnon parvena sisään ja asettuivat mukavasti asumaan. Metsästävät lihaa- ihmistä. Kävelevät jatkuvasti jaloilla, osaavat hyppiä yli 20 cm kuten kirput. Purevat. Munii lakanoihin sänkyihin ja vaatteisiin. Käyttäytyy kuin lutikka. Esim juoksee/ hyppii kuivausrummun rakenteisiin piiloon tappavan lämmöstä. Normaalit myrkyt eivät tepsi enää kun vanhukset jo vuosikymmenet niitä ruiskutellut. Ovat pienen pieniä, hankalasti silmin havaittavia muutenkin ja hyppivät nopeasti piiloon. Olen saanut sekasortista info naapureilta- jotkut sanoi että asuu puissa, jotkut seinissä ja jotkut kivimuurissa ja kallion sisällä. Itse uskoin eniten poikaani joka näkee niitä selveämmin nuori kun onkin- hän sanoi että pihlajasta olisi tulleet. Talo on matalapohjainen. Olen huomannut että pyrkii maahan perustuksiin- kuitenkin tulevat luteenomaisesti esille joka yö noin 23.30, 04.30 ja 05 välillä sekä päiväsaikaan eniten noin kl 7, kl 11-12 sekä 16-17. Ei paljon enää liiku päivällä, syyskuussa en voinut missään istua tai makaa ilman että iholle tulivat. Farkut olivat täysin mahdottomia pitää. Vanhempi mies rautakaupasta neuvoi muurahais myrkky selvästi tietäen näistä ns "näkymättömistä" ötököistä. Naapurit tokaisi minulle kerran että kun kerran alkaa se kävely jaloilla niin sen on vaan kestettävä loppuun- kohta mennyt 3kk. Ei ole syyhy eikä normi myrkyt tunnu tehoavan. Liikkuu iholla ja ihon karvoissa- olen niitä vaaleita hilseentapaisia ötököitä nähnyt hyppivän karvasta toiseen kun tuijottelin. Sänky oli pahimmillaan täynnä pieniä mustia täpliä jotka teippiharjaan Jäi kiinni ( veikkaan ötököiden toukkavaiheen kuoria tai ulosteet)- sen takia tuholaistorjunta sanoi ettei lutikasta ole kysymys. Minun veikkaus on että toukkavaiheessa on noin 1-2 mm vaaleita ja valkoisia sileitä otuksia, ja kuorinnan jälkeen niistä tulee joko melkein läpinnäkyviä tai sitten ihonvärisiä tai heijastaa ympäristöään. Toukat tuntuvat iholla kuin muurahaiset kävelisi, kun taas ns aikuinen hyppii ja tuntuu kuin hius vetäisi ihoa pitkin- paitsi että niitä saattaisi olla reilusti esim 100 kerralla ja vilisee sitten joka puolella kehoa mukaanlukien kaikki alueet jota haluan pitää turvassa. Vaateet eivät suojaa niiltä mitenkään- ja vaikka miten puhdas steriloitu peitto laittaa niin ei kestä monta minuutteja ennen kuin ötökät siihen ( ja iholle) löytää. Luomus tunnistanut minulle listan, noin 10 kpl erilaisia hyönteisiä, melkein kaikki pitäisi olla ulkohyönteisiä mutta sisätiloissa ne asuu. 2 h 46 astetta makuuhuone antoi 5 h rauhan, sen jälkeen olivat taas niitä ötököitä, vaikka minusta tuntuu että niiden liikkuminen silloin oli väsynyt, ja hidasta, kuten horrostilaan menevä... Toinen naapuri sanoi että talveksi menee horrokseen. Olen huomannut että vettä sitta- mutta kukaan nyt 3 kk putkeen voi kylpyammessa istua. Onko kenelläkään kokemusta tämänkaltaisista hyönteisistä- ammattimiehet tilattu ja käytetty mutta se epävarmuus pääsekö niistä silti eroon vaivaa.

4

144

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vcbvbfhgh

      no ompas outoja ötököitä. toivottavasti tuholaistorjuja hoitaa homman ja ongelma katoaa

    • dfhghghg

      mites ois muutto

    • Miten olisi lääkärikäynti, vika on joko aloittajan hermostossa tai korvien välissä, tuollaisia ötököitä ei vain ole olemassa.

      • litiumionit

        Selvästi sähköallergiaa joka helppo hoitaa litiumpitoisella lääkityksellä!!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      139
      4051
    2. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      121
      1581
    3. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      283
      1402
    4. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      70
      1396
    5. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      18
      1254
    6. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1131
    7. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      47
      1128
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      1086
    9. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      60
      1071
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      60
      1028
    Aihe