Saako siitä jotain etua jos osakeyhtiö omistaa asunnon ja itse omistaa osakeyhtiön lähes kokonaan?
Oma asunto firman nimiin
6
7805
Vastaukset
- Kuka.tietää
Tulee vaan mieleen tästä uutisesta:
"Nina Mikkonen avautuu perheen ongelmista Apu-lehden haastattelussa. Mikkosten talo ei ole mennyt kaupaksi ja se on ajanut Timo T.A. Mikkosen firman konkurssin partaalle.
Mikkosten kolmikerroksinen kotitalo Myrskylässä on ollut myynnissä jo pitkään, mutta kauppoja ei ole syntynyt.
Nina Mikkonen kuvailee tilanteen olevan perheen kannalta erittäin haastava, sillä talo on firman nimissä.
– Talomme on firman nimissä. Mikäli se ei käy kaupaksi lähitulevaisuudessa, edessä on talon pakkomyynti. Velkaa on otettu yritykselle niin paljon kuin mahdollista, ja firman varat hupenevat koko ajan, Nina Mikkonen sanoo Apu-lehden haastattelussa.
Perheen elämä mullistui kun Timo T.A. Mikkonen sai kallonpohjanvaltimon tukoksen, josta seurasi useita aivoverenvuotoja.
Ninasta tuli miehensä omaishoitaja.
Mikkonen kertoo lehdelle, että koska he asuvat talossa, se katsotaan heille henkilökohtaisesti verotettavaksi asuntoeduksi. Perheellä ei ole varaa jäädä kotiinsa.
Talon hintaa on laskettu 270 000 euroon, eikä pankki anna enää alentaa hintaa. Toiveissa on uusi koti pääkaupunkiseudulta, jossa perheen kahdella lapsella olisi enemmän tekemistä.
– Perheen ja yrityksen pyykit ovat sotkussa keskenään niin kauan kuin asumme täällä, hän sanoo."
http://www.iltasanomat.fi/viihde/art-1447298625279.html- Kuka.tietää
Nina Mikkonen kertoo ettei heillä ole varaa asua yhtiön omistamassa talossa koska se katsottaisiin henkilökohtaisesti verotettavaksi asuntoeduksi. Onko sitten edullisempaa asua vuokralla? Aika ihmeellinen viritys ja sekin mennyt metsään.
Milloin asunto kannattaa laittaa yrityksen nimiin, nyt ei kannattanut.
- Vanahamaalta
Jos myy asuntonsa asuttuaan siinä itse 2 vuotta, on myyntivoitto verovapaa. Tätä etua ei saa, jos oy omistaa asunnon. Jos ei saa myytyä voitolla, asialla ei ole merkitystä. Eikä lie silloinkaan, kun asuu itse asuntoaan kuolemaan saakka?
Asunnon verotusarvo löytyy verohallinnon sivuilta, jos tietää neliömäärän. Siitä summasta maksaa työntekijä verot, joten eiköhän se vuokra aina tule kalliimmaksi.- Kuka.tietää
Pakkohan siitä on jotain etua saada, eihän Mikkoset olisi muuten laittaneet asuntoaan firman nimiin. Eivätkä he ole ainoita, monesti olen kuullut kun on kerrottu että tällä ja tuolla on autot ja asunnot firman jonka itse omistaa. Jotain etua siitä saa, eikö kukaan tiedä mitä?
- Kettulan-väki
Kuka.tietää kirjoitti:
Pakkohan siitä on jotain etua saada, eihän Mikkoset olisi muuten laittaneet asuntoaan firman nimiin. Eivätkä he ole ainoita, monesti olen kuullut kun on kerrottu että tällä ja tuolla on autot ja asunnot firman jonka itse omistaa. Jotain etua siitä saa, eikö kukaan tiedä mitä?
Vero etuahan siitä toki saa ja kun kaikki on firman niin silloin omaisuus firman toimii myöskin takuuna firman veloille. ja kuten mikosten tapauksessa. firma on menossa nurin ja samalla myöskin perheen asunto alta. eli mikosten keinottelu tulee veron maksajijen taskuille,mistäs se perhe muuten asunnon saisi kuin yhteiskunan maksamana.
jk, oikeesti hämmästyttää kuinka isä mikkonen on kettu mies. muka isänmaallinen ja rehti. tässä se nyt sitten nähdään millaisia sankareita ja muiten arvostelijoita meillä oikein on. mites se sanalasku menikään--ylpeys käy lakeamuksen edellä! - Näin.se.vain.on
Mikkosten talo on rakennuttu silloin kun vielä uskottiin että asuntojen hinnat nousevat täältä ikuisuuteen. Jos näin olisi käynyt ja kun olisivat asunnon myyneet olisi osakeyhtiö joutunut maksamaan myyntivoitosta veron. Jos asunto olisi ollut omissa nimissä ei myyntivoiton veroa olisi joutunut maksamaan.
Nyt tilanne on se että Mikkonen on työkyvytön, firmalla ei tuloja, vain paljon velkaa ja yhtiöllä omaisuutena talo. Osakeyhtiö menee konkurssiin, siinä menee maat ja mannut. Asunnon ostamisesta firman nimiin ei siis ole ollut mitään hyötyä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k273623- 412459
Otavassa tapahtuu!
Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut362304Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s72067Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta431572- 381539
- 141342
- 1271302
Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan
Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.2661285Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t451275