Säästä naapuria, ilmoita puukaupan tulosi

Uteliaisuus.ahdistaa

En meinannut uskoa korviani kun naapuri kertoi pohtineensa vaimonsa kanssa miten paljon saisin rahaa tien varteen ajetuista puista. Olivat poloiset arvioineet nelinkertaiseksi puuerän todellisen arvon. Ilmoitin sentin tarkkudella ja lupasin vielä lähettää kopion mittaustodistuksesta. Olivat kovin helpottuneita

Ihmisillä taitaa olla täysin utopistiset käsitykset nykyisistä puutavaran hinnoista. Toinen naapureita sekoittava seikka on pino- ja kiintokuutioiden ero. Tien varteen ajettu harvennushakkuulta kerätty pino näyttää äkkiseltään suurelta mutta kiintokuutioina onkin vain puolet kasan ulkomitoista.

12

73

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • luuloeitiedonväärti

      Sehän se on kun hintoja ei tiedetä vaan verrataan omiin keksittyihin tai niiden kuulopuheisiin , jotka ei tiedä puun hintakehityksestä mitään.

      Kateus on kasvava "voimavara" ja saa aikaan ihmeellisiä luulotietoja.

      • Uteliaisuus.ahdistaa

        Pariskunta oli arvioinut tukin hinnaksi 70 eur/kkm3. Kantohinnat olivat mt 43, kt 42 pikkutukki 18, kuitupuut 11 - 13. On siinä melkoinen ero kateellisen ja todellisuuden välillä.


    • alkoi.ahdistaa

      "Tien varteen ajettu harvennushakkuulta kerätty pino näyttää äkkiseltään suurelta mutta kiintokuutioina onkin vain puolet kasan ulkomitoista."

      Olisiko nyt kuitenkaan ihan noin ...

      • luuloeioletiedonväärti

        Pieniläpimittaisen harvennuspuun (varsinkin koivun) kiintotilavuus on
        hyvin lähellä tai jopa allekin 50% pinotilavuudesta.


    • HELPOTTAAKOTIETO

      ONNEKSI SENTÄÄN TIEDÄMME ETTÄ DUUNARI TIENAA 3300 EUROA KK SE TARKOITTAA PALKANNUSSIJAN TIENAAVAN MELKI 80 000 E VUODESSA
      EI IHME ETTÄ ASUNTOJEN HINNAT OVAT 300 000-400 OOO E VÄLILLÄ

      • ihmeellinenmaailma

        Mikä laskuoppi tuon 80. € antaa?


    • laskento

      jOS DUUNARI TIENAA 3300 KK SE TEKEE VUODESSA 39.600. MISTÄ REPÄSIT LUVUN 80.000 TUHATTA OLITKO POISSA KOULUN LASKENTATUNNEILTA?

      • ONNAISENLOGIIKKA

        AI NIIN UNOHDIN ETTÄ TEILLÄ VAIMO ON HELLAN JA NYRKIN VÄLISSÄ
        JA TIETENKIN DUUNARI ON AINA MIES JA NIITÄ VOI OLLA VAIN YKSI PER PERHE
        SINUN LOGIIKKA


      • SEJOPPEPIPIO

        NOOR, TOI ON JOPPE EIR SILTRÄ VOIR VAATRIAHAN YHREHEN LASKUHUN ONRISTUMIST 1 1 =1


      • tarkkuuskylväjä

        Tuos 80K€ on mukana myös pimiä, harmaa ja firaabeli työt, siis todelliset tulot.


      • perijän-mies

        HARVOIN TAITAA NIIN OLLA. SILLOINKUN JOKU ASUNTOREMONTOIJA JOKA TEKEE FIRABELIA. PÄÄSEE KUSETTAMAAN ASUNNON OMISTAJIA, VOIVAT TULOT OLLA VALTAVAT. EI TUOLLAISIA MIEHIÄ MONTAA OLE HELSINGISSÄKÄÄN.
        Meiltä pyydettiin 29 m2 perintöasunnon (yksiö Sörnäisissä Helsingissä) pintaremontista 10000 € josku n. 2 v sitten. Eipä teetetty tuota remonttia.
        Itse olin jo ehtinyt poistaa asunnosta parketin ja viedä roskat kaatopaikalle. Tässä ei mennyt ihan sitä yhtä päivääkään. Pintaremonttiin olisi kuulunut laminaattilattia, tapetointi ja keittiökaappien pieni ehostus. Maalausta ja vetimien vaihto ym. pientä. Kylpyhuone ei tarvinnut mitään remonttia.


    • Pappia_Vituttaa

      Minä olen yhden pienen vaatimattoman seurakunnan kirkkoherra. Ajattelin avautua täällä, kun on näköjään noita muitakin liikenteessä... Eli siis. Minua ahistaa se, kun tökkäsin rippikoulussa yhtä Tauno nimistä poikaa nokkaan. Tuli vätkyttämään ja sitten litasin.

      Nykyään ahistaa tuo akkapuolinen rovastiina. Ehi ennää metälle, kalalle tai edes naukulle. Hyvä kun Lottoa pelaamaan. Ja se painava asia, joka minua ahistaa on se, .... kun naapurissa ei varmasti tehdä laupeudentöitä vaan .. minä sanon, että siellä HUORATAAN ....ei se ole herranhuone, mutta ahistaa silti. Huuto kuuloo ja voihkinta. Puukaupparahoillako siellä ulvotaan ja puhalletaan? Mitä siellä tapahtuu? Voinko hakea korvauksia? Mahdolliset korvaukset menevät pikkupoikatyöhömme.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      134
      5345
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3327
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1867
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1830
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1685
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      72
      1542
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1435
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1326
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1317
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      20
      1288
    Aihe