Hei. Olin eilen korvalääkärillä tutkimuksissa kuulo-ongelmien, tinnituksen ym. vuoksi. Hän teki erilaisia äänirautakokeita.
Yhdessä kokeessa hän asetti ääniraudan ranteeni päälle ja kysyi missä ääni kuuluu. Ääni ei kuulunut ollenkaan/missään, mutta ranteessa kyllä tuntui pientä värinän tunnetta. Osaako joku kertoa mitä tuollaisella tutkimuksella mahdettiin tutkia?
Lääkärikäynnillä jännitin (kuten nykyään aina lääkärissä), enkä siinä yhteydessä osannut kysyä asiasta. Enkä varmaan pääse enää kysymään... Olen menossa vielä kuulotutkimuksiin, joiden jälkeen on soittoaika eri lääkärille.
Äänirautatutkimuksista
2
999
Vastaukset
- phonak
ehkä kokeili sun kuulo luiden "ääni taajuus johtavuutta" joka kyllä kuuluu kun pää laelle asetetaan!! tai korvan viereen.... ! jos sisä korva vika??? kuten mulla! :(
Testaili kyllä sillä ääniraudalle ensin jossain etuvasemmalla pääni edessä (mutta ei kiinni päässä mielestäni), jolloin ääni paikantui oikeaan korvaani. Sitten testaili vielä sillä raudalla oikean korvan korva-aukon luota ja "takaa" kuuloluista, jolloin ääni oli voimakkaampi siellä kuuloluiden puolelle. Sen jälkeen sitten vielä laittoi sen ääniraudan resonoimaan oikean käden ranteelle (tai käsivarren alaosaan, en ihan tarkkaa sijaintia muista).
Mulla on lapsena jo todettu kuulonalenema tuossa oikeassa korvassa ja hämärästi muistan että silloin olisi puhuttu mahdollisesta ongelmasta kuuloluissa. Jotain samantapaista epäili lääkäri nytkin. Hakeuduin kuulotutkimuksiin, koska kuuloni on mielestäni heikentynyt ja nyt olisi tarvetta jonkinlaiselle avulle/hoidolle.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S606294- 1003252
Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.252566- 212198
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun3551788- 271696
- 251480
Suomessa oikeistohallitus vallassa: nälkäiset lapset hakevat jo Punaiselta ristiltä ruoka-apua
Sosiaaliturvaleikkaukset ovat lisänneet asiointia ruoka-avussa. Kyllä tämän maan tilanne on surkea, kun lapset näkevät n2261413- 491392
- 321368