Oletko henkisesti kananlihalla?

sielunpeilisisälläsi

Onko sisäinen kuuppasi himmentynyt?
Tämä pimeä vuodenaika laittaa ihmisen koville.
Valoa ei näy kuin vessan kattolampussa ja elämä tuntuu olevan pelkkää olemista.
Sisällä ollessa iskee paniikki, ulkona taas mieli muuttuu levottomaksi.
Kun mikään ei tunnu miltään.
Ajankuluksi voisi vaikka muistella sellaisia lauluja, jotka liittyvät jollakin lailla silmään:

-Sinun kanssasi lähti silmä
-Sinun silmiesi tähden, nostan kytkintä ja lähden
-Mamma, tuo mies mua tuijottaa
-Jos lasisilmäni laaseri ois
-Sokea rakkaus
-Sulle silmäni annan kaikki muut tilpehöörit
-Kun silmäni mä auki saan
-Hän silmitönnä päällein kävi
-Mä silmät luon ylös taivaisiin
-Katson autiota hiekkarantaa

34

177

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • No voi silimäänni. Tässä sulle silimälaulu.

• Menepäs siili leikkaamaan lonkkasi lihat.
      Täällä on jo musa-aloitus.
      Se paljon parempi.
      Sinä et siihen kykene.

H.

• PÖ-LI-JÄ. Tämä ei ollut mussiikkialotus ja voipi olla ettei lopetuskaa. Minen tykkää riimeillä enkä riimeistä. Joten pysyn tässä ja piste. Laitas ihte vaan lonkkahousut.

• mimmimum-mi

Missä täällä on musa-aloitus.....minun SILMÄNI eivät näe...höh

• kylmätotuus

"Hunksz" ystäväiseni älä nyt viitsi olla ilkeä, kun se ei kuulu laisinkaan tapoihisi!

Aloittajalle tiedoksi, ettei tässä seurakunnassa ole mitään syytä synkistelyyn, ei edes marraskuun pimeydessä.
        Meillähän on ikioma valontuojamme, joka kietoo lämpimään syleilyynsä kaikki kirjoittajat.
        Hänen positiivisuutensa kantaa meidät kevään valoon.

Siis meillä ei ole mitään aihetta murehtia mistään. Jättäkäämme kaikki huolemme ko. herran haltuun!

• eppu2

Ei ole paniikkia eikä levottomuutta.
      Tässä on oikein mukava istua laiskanlinnassa, kone sylissä ja Sote-jauhajat äänessä. Kissakin makaa jossakin.
      Silmissä vähän tuo ikänäkö haittaa, varmaan monella muullakin, mutta kakkulat nenällä, sekin asia hoituu.
      Kohta kaivan kutimen esiin. Tein tuossa välillä kuvaristikkoakin.

• 1eero
        siilimuori2 kirjoitti:

Niivvai mullapa on toisessa silmässä isompi sokia piste kuin ihimisillä järkijään. Ei korjau lasilla mutta kyllä sillä silimällä näkkeepi iha kohtuullisesti.

https://www.youtube.com/watch?v=GEG0kS425yc

Sopea piste, en ole kuulu. Mulla oli joitakin vuosia sitte oire jolloin hävisi toisesta silmästä näkö osittain mutta palautui myöhemmin.

• eppu2
        siilimuori2 kirjoitti:

Niivvai mullapa on toisessa silmässä isompi sokia piste kuin ihimisillä järkijään. Ei korjau lasilla mutta kyllä sillä silimällä näkkeepi iha kohtuullisesti.

https://www.youtube.com/watch?v=GEG0kS425yc

Onko se tauti vai onko se vika? Se sokia piste.

• 1eero kirjoitti:

Sopea piste, en ole kuulu. Mulla oli joitakin vuosia sitte oire jolloin hävisi toisesta silmästä näkö osittain mutta palautui myöhemmin.

Ihmisen silimässä on luontojaankin sokea piste, mulla se nyt on vaan isompi, sano silmälääkäri. Silmään tuli pari vuotta sitten yllättäin sellainen harmaa maaliläikkä näkökenttään, tutkittiin ja löyty laskimoveritulppa jossa myöhemmin sanottiin olevan valtimotulppaa mukana. Korjaantunut aika kivasti ja silmänpohjassa ei näy jälkiä. Silmälääkäri sanoi et jos ei tietäis niin ei osasi enää arvella et mitään vikaa ois ollu. Mutta näkö ei ole täysin palautunu isommasta sokeasta pisteestä johtuen. Siis verenkiertohäiriö ja lopunikäset verenohennukset.

• eppu2 kirjoitti:

Onko se tauti vai onko se vika? Se sokia piste.

Se et mulla on se isompi on taudin merkki.

• eppu2
        siilimuori2 kirjoitti:

Se et mulla on se isompi on taudin merkki.

Joo, eli se on jäänyt sairaudesta suuremmaksi, kuin normaali on.

• eppu2 kirjoitti:

Joo, eli se on jäänyt sairaudesta suuremmaksi, kuin normaali on.

Nii. Ja kun se on verekiertohäiriöstä ni on iso riski et tulee muuallekki ni siks sakia veri vaatii ohennusta.

• 1eero
        siilimuori2 kirjoitti:

Ihmisen silimässä on luontojaankin sokea piste, mulla se nyt on vaan isompi, sano silmälääkäri. Silmään tuli pari vuotta sitten yllättäin sellainen harmaa maaliläikkä näkökenttään, tutkittiin ja löyty laskimoveritulppa jossa myöhemmin sanottiin olevan valtimotulppaa mukana. Korjaantunut aika kivasti ja silmänpohjassa ei näy jälkiä. Silmälääkäri sanoi et jos ei tietäis niin ei osasi enää arvella et mitään vikaa ois ollu. Mutta näkö ei ole täysin palautunu isommasta sokeasta pisteestä johtuen. Siis verenkiertohäiriö ja lopunikäset verenohennukset.

Verenkiertohäiriö sitä arvelin mullekin määrättiin lievän aivoinfrakin jäkeen pillereitä, hetkellinen sokeutuminen johtui tästä verenkiertohäiriöstä sen jälkeen ei mitään ongelmia.

• 1eero kirjoitti:

Verenkiertohäiriö sitä arvelin mullekin määrättiin lievän aivoinfrakin jäkeen pillereitä, hetkellinen sokeutuminen johtui tästä verenkiertohäiriöstä sen jälkeen ei mitään ongelmia.

No hienoa kun päåsit niin vähällä. Mulla tahtoo vielä tuo pumppu välillä innostua lyömään foxia, se vielä lisää tulppien muodostusta ja liikkeellelähtöriskiä, liotusta sekin vaatii. Mt peni vaiva siihen nähden jotta huonomminkin olisi voinut käydä.

• siilimuori2 kirjoitti:

No hienoa kun päåsit niin vähällä. Mulla tahtoo vielä tuo pumppu välillä innostua lyömään foxia, se vielä lisää tulppien muodostusta ja liikkeellelähtöriskiä, liotusta sekin vaatii. Mt peni vaiva siihen nähden jotta huonomminkin olisi voinut käydä.

Mut kuuppa ei viel ole himmentynyt :)

• 1eero
        siilimuori2 kirjoitti:

Mut kuuppa ei viel ole himmentynyt :)

Kuuppa ? Verenkiertohäiriö taitaa olla aika yleinen, muistan kun sattui olo oli kuin humalaisella kävelystä ei meinannu tulla mitään.

• 1eero kirjoitti:

Kuuppa ? Verenkiertohäiriö taitaa olla aika yleinen, muistan kun sattui olo oli kuin humalaisella kävelystä ei meinannu tulla mitään.

Aloittaja kysyi et onkos sisäinen kuuppasi himmentynyt. Eikös kuupalla tarkoiteta päätä :)?

Yleisiä ovat verenkiertohäiriötä, ohimenevätkin, joita sanotaan TIA-kohtauksiksi.
        Minäkään en ollut kuullut koskaan et silmässä voi olla veritulppa ennen kuin itelle tuli. Oltiin mattokaupassa ja yhtäkkiä vasempaan silmään tuli semmonen tunne niin kuin valolampulla siikattaisiin suoraan silmään. Mitään muuta oiretta ei ollu. Tehtiin ekka vielä virhediagnoosi, mut onneksi älysin mennä työterveyshuoltoon josta päivystyslähetteellä yliopistosaraalaan, jossa sitten vaiva selvisi. Jos ei ois tuota rytmihäiriötaipumusta ja jos ei tuo tulppa ois ollu valtimon ja laskimon risteyskohdassa ei verenohennusta ois tarttettu mut nyt siihen kuuluu koko repertuaari rasvojen ja sokereiden sekä verenpaineiden hallinnasta lähtien. Jaksaa olla kolmivorotyössä eikä puhettakkaa eläkeistä tai saikkuleista ainakaa toistaiseksi.

• siilimuori2 kirjoitti:

Aloittaja kysyi et onkos sisäinen kuuppasi himmentynyt. Eikös kuupalla tarkoiteta päätä :)?

Yleisiä ovat verenkiertohäiriötä, ohimenevätkin, joita sanotaan TIA-kohtauksiksi.
        Minäkään en ollut kuullut koskaan et silmässä voi olla veritulppa ennen kuin itelle tuli. Oltiin mattokaupassa ja yhtäkkiä vasempaan silmään tuli semmonen tunne niin kuin valolampulla siikattaisiin suoraan silmään. Mitään muuta oiretta ei ollu. Tehtiin ekka vielä virhediagnoosi, mut onneksi älysin mennä työterveyshuoltoon josta päivystyslähetteellä yliopistosaraalaan, jossa sitten vaiva selvisi. Jos ei ois tuota rytmihäiriötaipumusta ja jos ei tuo tulppa ois ollu valtimon ja laskimon risteyskohdassa ei verenohennusta ois tarttettu mut nyt siihen kuuluu koko repertuaari rasvojen ja sokereiden sekä verenpaineiden hallinnasta lähtien. Jaksaa olla kolmivorotyössä eikä puhettakkaa eläkeistä tai saikkuleista ainakaa toistaiseksi.

siis diagnoosi oli CRVO (central retinal vein occlusion)

• eppu2
        siilimuori2 kirjoitti:

Nii. Ja kun se on verekiertohäiriöstä ni on iso riski et tulee muuallekki ni siks sakia veri vaatii ohennusta.

Eli syötkä Marevania?

• eppu2 kirjoitti:

Eli syötkä Marevania?

Joo. Ja täten olen naimisissa laboratorion kanssa :(.

• kesivä

Kyllä on kuuppa hiljentynyt. Silmissä kaihertaa kaihi. En jaksa tänään viikoittaiseen jumppaan. Ostan kotimatkalla löysin suklaata ja käperryn sohvalle.

• Kuupastakiukaaseen

Saunani kuuppa on himmentynyt. Siellä se mökillä yksin loikoilee lauteella kiulun vieressä ja odottaa tulijaa. Jouluna se saa töitä.
      Mutta puhuttaessa tuosta kuoresta joka pitää pystyssä hiuksiani (tai makuulla milloin mitenkin) sen sisältö on mitä on mutta sisäinen led valo palaa kirkkaana.
      Minua ei nuo vuodenajat kaiverra mistään suunnalta. Kaikki kelpaa paitsi maanjäristykset ja tulvat, suomen maaperällä.

• kesivä

Minulla on saunassa koussikka ja lampussa on kuuppa. Pää on hiljentynyt ja himmentynyt. Väsyttää ihan hirveesti, kyllä joku lamppu pitäis saada päässä syyttymään. Se on vissiin kuolemaksi, kun suklaakaan ei auta.

• Kuupastakiukaaseen

Silloin kun ei selkä sauna ja nokkosvihta auta, on tauti tuhdinpaa laatua. Auttaako siihen sitten lepokaan, en osaa sanoa, mutta suklaalla se tauti turpoaa.

• kesivä kirjoitti:

Minulla on saunassa koussikka ja lampussa on kuuppa. Pää on hiljentynyt ja himmentynyt. Väsyttää ihan hirveesti, kyllä joku lamppu pitäis saada päässä syyttymään. Se on vissiin kuolemaksi, kun suklaakaan ei auta.

Äläpä hätäile ,kekeile pikkasen hintavampaa tryffeli suklaata,jo helpottaa.

• kesivä
        Kuupastakiukaaseen kirjoitti:

Silloin kun ei selkä sauna ja nokkosvihta auta, on tauti tuhdinpaa laatua. Auttaako siihen sitten lepokaan, en osaa sanoa, mutta suklaalla se tauti turpoaa.

Pitkiä pitäis vihulaisten oleman jos niillä selkään itseäni ropsuttelisin. Hui olkoon, puistattaa ajatus, vaan jos saunassa hautoisi kuumassa vedessa vihdaksi, ehkäpä.

• kesivä
        koti-kiusattu kirjoitti:

Äläpä hätäile ,kekeile pikkasen hintavampaa tryffeli suklaata,jo helpottaa.

Jaa sellaisia mitkä ovat kaakaossa pyöriteltyjä ja sulaa kielelle. Ei huono houkutus.
        Luin just jostain, että tehty tutkimus kroonista väsymysoireyhtymää sairastavat saaneet helpotusta suklaasta. Sen pitäis olla kyllä 90 % ja teho lakkaa sitten kun suklaakin.

• Jos olisi kuuppani himmennyt, silloin pikkasen olisin hiprakassa, tulkitsen aloituksesi näin, mutta nyt olen vain muuten hassulla päällä. Henkisesti ei palele yhtään, ei edes vilusta. Luotan vanhaan liikennevalistukseen tässäkin asiassa, ennakoi tuleva tilanne. Valoja sisälle ja valoja ulos, lämpöä sinne ja sykettä sieluun, konstit on monet. Tuo silmälaulukohelluksesi silti koukuttelee. Jos olisit musiikkialoitus niin,
      Sävel Rakkauden pikkulintuna lentää, se sinulle nyt soisi.
      -Moskovan silmät, on suosikkini, "silmäs mua kutsui niin, etsin yhtä ikkunaa"
      -mustat silmät, ruskea tukka,
      -silmät tummat kuin lyö,
      -minä laulan sun silmäsi tähtihin,
      -silmän varjoon himmeään, kultaiset silmärenkaat
      -en silmääkään vaihtaisi pois

• 1eero

Sun silmäsi kun näin
        Vaikka olin selvinpäin
        Mä vangiksi jäin
        Oon orjasi sun
        Sun puolesta teen mitä vain
        Jos luonasi olla saan
        Kohta mä lähden kuppilaan luota sun
        vain piipahdan olen kohta luonasi sun.

• Värikäsjaloistavaseon

En jaksa käsittää valitusvirttä pimeästä. Jos tätä vuodenaikaa ei olisi, niin kevät ja kesä eivät tuntuisi valoine ja lämpöineen niin ihanalta ja mukavalta kuin ne tuntuvat.

Ihmisen sisin on varmaankin todella himmennyt, jos ei osaa suhtauta vuodenaikoihin vielä sittenkään, kun niitä on takana jo pitkälti yli 50 vuotta. Vuodenajat ja säät ovat sitä mitä ne ovat, niihin ei pysty vaikuttamaan. Mutta jokainen voi vaikuttaa omaan ajattelutapaansa ja asenteeseensa ja kun se on oikea, osaa sopeutua ja hyväksyä.

Elämässä on käsittääkseni tärkeämpiä ja vaikeampiakin juttuja pohdittavaksi ja punnittavaksi kuin pimeys ja sen kuviteltu vaikutus kaikkeen mahdolliseen ja mahdottomaan.

• vhimsh

En ole
      - ostin yhtenä pnä rasian kanankoipia, ajattelin tehdä niistä salaattia - en sit voinutkaan kun yökötti ja säälitti - keitin ne ja perkasin luut pois - vein lintulaudalle pihaan harakoille ja variksille - ne olivat sangen tyytyväisiä. Lihavia ja pullukoiita.
      Jos naapuri olis nähnyt - olis varmaan huomauttanut siitäkin asiasta.
      Toivoisin että kuuppa himmenisi siten että ( en ny erinomaista valopäisyytt tosin ennenkään missään osoittanut) ku yhdenohjelman Nobelin saanut taloustieteilijä kertoi ihmisten vaistotoiminnoista- kuinka ne ohjaavat vaikkapa ostokäyttäytymistä
      - tai aistien välittämää tietoa - samanmoinen 35milj. vuoden takaa vaistoperimä "vaistoeläin" on niin ihmisiss kui apinoissakin - kui olen ittekin tuumannut joskus.
      Ihmisten maailmassa kuitenkin pätevät vähän eri lait kuin eläinten maailmassa vaikka paljon on myös yhtläisyyksiä kui kasvimaailmassakin - ei sit liene otuksenakaan kedon heiniä kummempi. Vanhan apinan näköisenä pimeässäkin on oma lohtunsa - ei kaipaa mihinkään parrasvaloihin - eikä kaipaa yhtään mitään mailman myllertäessä
      raivollaan. joskus toivois että suru ja kipu hellittäis - mutta merkityksetöntä sekin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Haluan sinut, kuuletko minua.

Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad
      Ikävä
      86
      1391
    2. Hän on tosi

hyvännäköinen. Ei edes ryppyi oo. :D
      Ikävä
      52
      997
    3. Alastomat miehet seksikeinussa lasten nähden PRIDEssä!

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/adf62289-a0b6-4b4c-9672-9e19c01beb51 Eikö nyt muka mene jo aivan liian pitkälle että
      Maailman menoa
      370
      828
    4. Kuka sitä naista maalittaa

Täällä oikeasti?
      Ikävä
      151
      800
    5. Rakastan häntä

Jumala, rakastan häntä. Haluan olla hänen omansa. Hänen vierellä. Halata häntä.
      Ikävä
      55
      709
    6. Anteeksipyynnöstä

Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän
      Ikävä
      124
      707
    7. Ei kukaan ole katsonut

Kuten sinä. Niin välittävä ja hellä katse.
      Ikävä
      51
      658
    8. Naiselle Kuuleppa Tämä

Tämä ei ole mikään vitsi. Minulla on ikävä sinua nainen! Naiselle mieheltä
      Ikävä
      38
      635
    9. Oletko päässyt minusta

Eteenpäin?
      Ikävä
      76
      622
    10. Onko mun toinen

Puoliskoni täällä, huhuuu 😍❤️ Ihanista ihanin 😚😚
      Ikävä
      56