Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Kui paljo pitää kertoo vanhemmille?

jäbä---

Oon iha totaalisen kyllästyny siihen ku mutsi hiillostaa koko ajan kaikest et kenen kans liikun mis oon mitä teen ym. Ja sit ku oon tutustunu muutamaan jäbään jotka on jotai 20-23 nii ne kuulemma on huonoo seuraa mulle ku ne o liia vanhoja. Mitä se sille kuuluu kenen kans vietän aikaa? Sit se uhkaa lähettää seuloihi ja ilmottaa lastensuojeluu ja kaikkee turhaa. Tekis oikeest mieli muuttaa himast vaik pois, noil frendeil o monel oma kämppäki. Onks teil kellää samaa ja mitä ootte tehny sille? Miks en saa pitää mitää asioit mun omana tietona...

12

121

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • juupajuuuniintaasjoo

      Kuinka vanha olet ? :)

    • jäbä---

      haha sori joo unohtu kirjottaa, oon 15

      • juupajuuniintaasjoo

        haha onhan se toki epäilyttävää että nuori viettää aikaa itseään rutkasti vanhempien ihmisten kanssa. Itse olen 16vuotias ja asun puoliksi yhdessä poikaystäväni kanssa joka on 24 vuotias. Vanhemmista äiti hyväksyy asian mutta isäni ei asiaa hyväksy eikä tue mua siinä asiassa yhtään. Ymmärrän kyllä miksi on huoli , nimittäin suurin osa ton ikäsistä on vaan nuorissa tytöissä sen piusan perässä mutta poikkeuksia toki löytyy ( kuten oma miäheni) mutta niin. Kannattaa asua vielä sielä kotona kun kuitenkin on susta vielä vastuussa. Itse asun yksin , vanhempani asuvat molemmat toisilla paikkakunnilla, isän tuki olisi tärkeää kun oma äitini muutti 400km päähän. Lastensuojelu kannattaa välttää omakohtasesta kokemuksesta voin sanoa :d okei kauheen pitkä teksti mutta hyvä jos jaksaa lukea :DD


      • jäbä---

        Jaksan kyl :D Miks kaikki luulee et tos on kyse jostai seksistä siis mä oon jätkä ja ne frendit on kans ja ei ne todellakaa halua mult mitää persettä... Mutsiki kuvittelee et ne o jotai sairait kaikki. Ei ne o oikeest yhtää sen ihmeellisempii ku mä tai mun frendit jotka on samanikäsii -2 vuotta ku mä. Ja miks mä olisin vaik 10 vuoden päästä jotenki tosi erilainen ku nyt? Sama jäbä edelleen. Mun mielest toi on ikärasismii. Ku selitin tost joskus niille nii yks oli sillee et voin iha hyvi mennä sen luo asuu vaik viikoks tai jotai ja oikeest tekis kyl nii mieli päästä vähäks aikaa tost vankilast ja kuulustelu laitoksest pois mut sit siin on se et ne lähettää varmaa poliisin palokunnan ja pelastuarmeijan perään jos en oo himas 22. Oikeest mä välil vaan vihaan niin paljo tota niiden tukarointii.


    • jäbä---

      Nii onks tääl ketää joil on kans frendei jotka o aika paljo vanhempii ja mite teiä vanhemmat reagoi siihen?

    • tiksi-haksi-collaboTHC

      juu tiiän mitä tarkotat oon koht 17 ja mun frendeist moni on jo 30 haha. oon ite tällane vähä old skoolimpi räppimies eli aika isot housut ja roikkuu paljo ja paidat isoi ja new ear fitted aina pääs ym nii ei oikeen mun ikäsissä oo samanhenkist seuraa. paras frendi on mua vuoden vanhempi ja joskus tos kasilla ku olin ja se ysillä nii tutustuttiin tohon possee, niit on sellane 10 jätkää jotain 25-30 vuotiait ja edustaa kans just sellast vähä menneiden vuosien hiphop tyylii asenteel. en mä himas niist ensin mitää puhunu just siks et en haluu kuulla mitää lässytystä mut sitte ku täs vantaal oli se mutujengi joskus viime vuon jotka hakkas jengii ja pölli luurei ja kaikkee nii ku mutsi rupes siit varotteleen ja halus et tuun tosi aikasin himaa jne nii sit heitin sille kerran että hei jos mä oon tuol ulkon kymmenen kolmekybäsen äijän kans ni luuletsä et joku mutu tulee mua kiusaa. se oli kyl iha hauska keskustelu ku se vähä järkytty siit mut sit se tajus et oikeest jos mun kaikki frendit olis 15 niiku olin ite sillon nii olis paljo vaarallisempaa liikkuu tuol. kuka teinimutu tulee haastaa riitaa sellaselle porukalle mis on kymmenen tatuoituu kolmekymppist jätkää joka painaa varmaa 90 kiloo kappale? mun kännykkä o ainaki turvassa :)

      mut joo mutsi kyl oikeesti tajus ton pointin se ei ees valita nykyää ja joskus ku joku frendi o heittäny mut autol himaa esim nii jos se on ollu pihal nii se on tullu siihe jotai juttelee (okei ns tarkistaan tilanteen et mikä tyyppi se on) mut sit se on jälkeen päin sanonu et jos ei noi sulle mitään pahaa tee nii iteppähän seuras valitset.

      mä sanoisin et tottakai valitset su frendit ite ja kerro niist reilust su mutsille ni sit se ei oo nii hysteerine ku se tietää mitä jätkii ne o.

      sit siin o viel seki et sillo ku o noide vanhempie jätkien seuras ni jutut on kyl iha erilaisii, ei tarvii varoo jokaist sanaa et jengi alkais vittuilee ja voi muutenki sillee olla avoimemmi ja ei tarvii stressaa kaikkee. ne sanoo ja tekee iteki iha mitä vaa eikä kukaa auo siit päätä vaa kaikki saa olla vaa chillist niinku ite haluu. se siin o kyl parast. plus ku mennää juomaa ni ei tarvii miettii et onks kämpät haha

      • jäbä---

        Joo just tota mielt mäki oon, paremmin saa olla rauhassa ku ei oo kaikki räkikset aukomas päätä ja rennompi muutenki. Mut mun mutsi on kyl sellanen kotka et ei siihen mikää järkevä puhe toimi. Oon huomen menos juomaan ja jään varmaa frendin luo yöks. Sunnuntain katon mitä siit seuraa kun tuun himaan ja jos mul räjähtää pää ihan totaalisesti tohon mussutukseen nii sit pakkaan repun ja häivyn ainaki pariks viikoks. Saa sit kotka miettii yksin pesässään että miten kohtelee mua!!! Mä tiedän etten oo täysikänen viel mut en mä oo mikää kakarakaan enää!


      • dafvdjfo9jqfq

        "Oon huomen menos juomaan"

        15-vuotiaan ei pitäisi juoda alkoholia. Ihan hyvä että äitisi pitää vahtia ja on kiinnostunut vapaa-ajan tekemisistäsi.


    • Moikka!
      Ootko ajatellut sun tapaustas äitisi kannalta? :) Voi tuntua, että äitisi haluaa vain määräillä ja hallita elämääsi, mutta luulenpa että tosiasiassa äitisi vain haluaa tietää missä menet ja haluaa pitää huolta sun turvallisuudestasi. Olet kuitenkin vielä alaikäinen ja hän on huoltajanasi vastuussa sinusta ja tekemisistäsi. Älä ajattele vanhempia rajoitteena sillä ilman heidän asettamiaan sääntöjä on vaikea antaa myöskään vapauksia. Älä vertaa tilannettasi kavereittesi elämään sillä he ovat kuitenkin aika paljon sinua vanhempia ja heidän elämäntilanteensa ovat erilaiset. Omalle kämpälle on oma aikansa! :) Voit kertoa kavereistasi äidillesi ja vaikka kutsua niitä kylään niin vanhempasikin pääsevät tutustumaan heihin ja näkevät heidän olevan ihan turvallista seuraa sulle. Sun vanhemmat varmasti rakastaa sua, joten olethan luottamuksen arvoinen myös heille! :)

      Terkuin Sini Kalajoen rovastikunnan nettisaappaasta

      • Kukkahattutädit_on_pers

        Entä mitä sitten jos täysi-ikäisen 18v:n elämää vanhemmat rajoittavat tuolla tavoin? Rikosko se on? Sakkoa? Vankeutta?


      • Huolestuneita

        Eihän hyväntahtoiset vanhemmat koskaan hylkää lapsiaan edes lasten 18 v täytettyä. Lapsi ei todellakkaan aikuistu siihen 18 v syntymäpäiväänsä vaikka vanhempien juridinen vastuuu lapsistaan päättyy.


    • Lapsispuge

      joo meikäl o kans melkee kaikki frendit vanhempii ku mitä ite oon, oon ite 15 frendit o 15-30. mut ei kyl mutsi ja faija siit mitää sano ei niit muutenkaa pahemmi kiinnosta mu menemiset... mut todellaki oot su frendie kans, ei se kuulu vittuukaa su mutsille kene kans jäbä hengaa! jos tulee jotai riitaa nii sanot sille vaa suoraa et ne o su hyvii frendei. ei se sille kuulu!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      85
      2258
    2. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      50
      1944
    3. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      23
      1838
    4. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      79
      1685
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      10
      1598
    6. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      77
      1502
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      24
      1403
    8. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1362
    9. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      72
      1331
    10. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1304
    Aihe