Koska "trollit jaksaa" ketju tuli niin pitkäksi, että trollitkin jo valittivat siitä, avataan aihetta palveleva, uusi ketju. Tähän alle siitä ketjusta lainattua määritelmää.
Tällainen on ns. nettitrolli!!
15.9.2015 1:08
http://www.iltasanomat.fi/digi/art-1288741316234.html
Internet-keskusteluhäiriköt eli nettitrollit ovat useimmille nettikäyttäjälle tuttu ilmiö.
Tiedemiehet etsivät yhteyksiä niin sanottuun persoonallisuuden neljään pimeään osaan (dark tetrad of personality): narsismiin, psykopatiaan, sadismiin sekä machiavellismiin eli päämääriin pyrkimiseen moraaliperiaatteista välittämättä.
Tutkijoiden löytämät yhteydet trollaamisen ja pimeiden persoonallisuuspiirteiden välillä olivat poikkeuksellisen vahvoja
Yhteydet sadismin ja trollauksen välillä ovat niin voimakkaita, että nettitrollien voidaan sanoa olevan arkipäivän sadistien prototyyppejä.
– Sekä trollit että sadistit tuntevat sadistista riemua toisten ahdistuksesta. Sadistit haluavat vain huvitella... ja internet on heidän leikkikenttänsä.
nettitrollit ovat tasapainottomia ihmisiä ja koska paha olosi tuo heille nautintoa, heistä on paras olla välittämättä.
Kuullostaako tutulta? Onko tällä palstalla kuvatunlaisia ihmisiä?
Jaksaako trolli
67
174
Vastaukset
- hirtztroll
Myönnän kyllä hieman nauttivani, kun voin provosoida ihmisiä, milloin netissä, milloin elävässä elämässä. Kaikille löytyy kipukohta, johon tökkäämällä saa aikaiseksi humoristisia tilanteita, kuten nytkin kirjoittamalla hirtsu-palstalle ja sen seurauksena paikkakunnan leppienkin lukumäärän tunteva pers-hirtsu vetää herneen nenään.
Aina on joku, joka kokee kohtaavansa vääryyttä, kun joku kehtaa olla eri mieltä, olla tietämätön, tai välinpitämätön tämän aidon, puhtaan hirvensalmelaisen kanssa.
Olen nyt tullut leimautuneeksi trolliksi, mutten välitä, enkä teinäkään juuri välittäisi, koska me trollit olemme loppupeleissä paljon harmittomampia, kuin te originaalit, mielennepahoittajat.
Ensviikolla alkanee pakkaset ja pääsen pian esittämään orkkikselle kestämättömän kysymyksen; joko ne jäät kestää. - Trollhammaren
Samanlaisenahan tämä `keskustelu´ jatkuu... Siis kaikkien osapuolien on siihen tyydyttävä. Osallistuminen on vapaaehtoista. Ei ole pakko avata näitä Suomi24:n Hirvensalmi-sivuja. Tosikot ja veitikat saavat kuitenkin sananvapauden Suomessa osallistua. Netistä löytyy kyllä paljon mielenkiintoisempia asioita kuin nämä sivut!
- skytroll
"Netistä löytyy kyllä paljon mielenkiintoisempia asioita kuin nämä sivut!"
Toki toki.
Jollei kotona maalin kuivamistapahtumaa, niin linkistä virikettä elämään.
http://www.flightradars.eu/en_radarbox24.html- Lentopeloton
Pitihän tuo linkki katsoa ja kuunnella. Tuntui hiukan omituiselta ja epätodelliselta. Toivottavasti sieltä ei kuule konekaappari- ja terroristitrollien juttuja!
- Epäluuloinen
Ettei vaan tuon ylläolevan linkin kautta tule viruksia tai haittaohjelmia koneelle?
- atomitrolli
Sitä minäkin pelkään.
Koskaan en ole koneelleni viruksia saanut paitsi silloin kun katsoin erään miehen takaapäinsuoritusta nuorelle naiselle joltain punaiselta tuubilta.
Tuli niin meidän rekku mieleen. Rekku on pystykorva ja kova jörnimään.
Mutta se on sellaista tämä nykymeno, että oikein hirvittää.
Itse olen aina vastustanut sitä atomivoimaa.
Samaan aikaan kun Loviisassa sitä alettiin tuottamaan, niin alettiin myös myömään niitä mikroautouuneja. Minä sellaista en ole hankkinut, koska se ne sädetykset tuo sieltä atomivoimalasta meidän seinään ja kohta säteilee koko kylä.
Mutta norppasähköstä mie tykkään ja sitä ostan.
Miten ja missä ne sitä norppasähköä tekee ja se minua vielä enemmän ihmetyttää, että kun sitä ostan, niin miten se juuri se sähkö meille osaa töpseliin tulla. Eikö ne mene tavallisten vesi ja atomisähköjen kanssa sekaisin siinä johtomatkalla.
Jos olisin nuorempi, menisin sähköinsinöörttikouluun ja valaisisin näilläkin asioilla itseni. On ne niin mielenkiintoisia.
Vai ottaako ne tällaisia eläkeläisiä vielä sinne sähkökouluun.
Hyvä on tämä rollikeskustelu, kun tämä niin rönsyilee ja tulee kaikki asiat selviksi.
Kiitos vaan sinne kunnantalolle että oletten tällaisen meille laittaneet.
- Trollhammaren
Hyvä kun lopetitte Trollit jaksaa -ketjuun kirjoittelun ehdotuksestani. Katsellaan mihin suuntaan tämä uusi ketju menee. Toivottavasti tulee uusia ajatuksia eikä muutaman väittelijän taistelua johon muut eivät halua osallistua.
- häpeäItteäs
Hirvensalmelaiselaiset tuskin tuntee ilmaisua "vajakit". Parhaimillaan se kuvaa niiden ihmisten kirjoittelua Hirvensalmen palstalle, jotka eivät tiedä mitään Hirvensalmesta, mutta joilla ei ole muutakaan elämää. Puhutaan siis "peräkammarin pojista" tai nörteistä. Ainoa mahdollisuus on siis päteä netissä häiriköimällä, vaikka paikkakuntapalstoilla. Tuskin tytöt kiinnostuu näillä maineteoilla, jatkossakaan.
- puppelipoikia
Joskus naurettiin paukaijalle joka osasi "Polli tahtoo keksin". Nyt nää nettitrollit koettaa konkreettisimminko opiskella seksin? Siinä sitä on, esiintymistä, verbaalisesti lahjakkaana. Jos sitten joutuu tosi testiin, niin... ai kauheeta!
- hirvensalmelainen
Ehkä haukutte nyt väärää puuta. Nämä "puppelipojat" on hinttejä tyynni. Kalastelua mikäkin...
- häpeäItteäs
Trolli tai trollaus tarkoittaa ainakin seuraavia asioita: Tahallinen ärsyttäminen tai häiriköinti Internet-keskusteluissa
- turhaatrollausta
Osaavat kumminkin ip-osoitteensa suojata. Ei pääse ylläpito bannaamaan.
- hauskaa1
Hauskoja juttuja teillä täällä.
Missäspäin Suomea tällainen Hirvisalmi oikein on ?
Jotenkin muistan pienen tienviitan jossain Juvan kohdilla.
Pitääklin oikein googlata.- Kukko4
Kukko tietää,,, Hirvensalmi on Mikkelinkupeessa ,, pieni sisäsiittoinen kylä, vähän yli puoletkuntalaisista kahjuja (päästä)
- turhaatrollausta
Trollimme yrittää sitten elvytellä ketjuaan "EI PAKOLAISKESKUSTA TÄNNE". Tällaisia, samanlaisia virityksiä hän laittelee monien paikkakuntien palstoille. Dille, mikä dille! Ei tolkun ihminen, joten jättäkää juttunsa noteeraamatta. Kyllä se kyllästyy, vaikkaei sillä muutakaan elämää ole.
- sivutrolli
Vaan on teillä mahoton trollikammo.
Eikö eräät kestä eriävää mielipidettä ? - turhaatrollausta
Jos trolli osaisi kirjoittaa siten, että siitä hahmottuisi mielipide, siitä voisi olla jotain mieltä. Kun nyt ilmaisukyky jääpääsääntöisesti banaliteetin asteelle, jää yritys esittää "mielipiteitä" marginaaliin.
- varatrolli
Minätrollin mielipide on, että palstaa lueskelee liikuttavan herkkänahkaisia trollikammoisia kukkahattutätejä ja setiä, jotka ennen kirjoitteli mielensä pahoittaneina, otsa kurtussa paikallislehteen koirankakoista ja mopo-pojista.
Sitten odotettiin vastauksia ja itku silmässä petyttiin, kun "trollit" eivät lähteneetkään sanailuun.
Täällä huutoon aina vastataan ja -ylläri-ylläri, niin kuuluukin, koska tämä on KESKUSTELUPALSTA.
ps. ei tuo sinunkaan ilmaisukykysi ihan selkeimmästä päästä ole.
Mahdoitko itsekään ymmärtää ?
- turhaatrollausta
Olemme sitten saaneet jo einaroisenkin takaisin trollin pakolaiskeskusketjuun, vastakkaisista lupailuistaan huolimatta. Samassa ketjussa huomaa jälleen, ettei alkeellisempiäkään tietoja Hirvensalmesta ole.
- lippalakkiko
No, jokainen hirvensalmelainen voi jälleen todeta trolliemme älyllisen asteen. On luotu ketju "200 työpaikkaa", jne, kuin hirvensalmelaiset olisivat pikkuryssien kosiskeltavissa. Älä unta näe!
Samassa "einaroinen" nimimerkki yrittää saastuttaa palstaamme laajemminkin, vähäisen älykkyysosamäärän indikaatiolla.
Nämä nyt on näitä pahnanpohjimmaisia, homo-ongelmaisia. Antakaa niiden olla. Ne ei koskaan pääse mihinkään. No, netissä voi kirjoitella, niinkuin isomies. On melkein itsekin... Voi kuvitella, että oon käynynnä jossain...- einaroinen
Tämän 200 työpaikkaa -jutun kanssa minulla ei ole mitään tekemistä. Alkeelliset tiedot Hirvensalmesta on ja se riittää moneen lähtöön. Sisäsiittoista kepulaista porukkaa, joka kuvittelee köllöttelevänsä maailman navassa.
Mistähän tuo ÄO on tähän tempaistu? Ihan vähäisen indikaatiolla? Ymmärrätkö itse, mitä se on suomeksi?
Voin kertoa sellaisen yksityiskohdan, että olin testeissä muutama vuosi sitten. Sain tuloksen, että kuulun joukkoon, johon kuuluu alle 2 prosenttia suomalaisista.
Googleta "mensa". Siitä se lähtee. - einaroinen
einaroinen kirjoitti:
Tämän 200 työpaikkaa -jutun kanssa minulla ei ole mitään tekemistä. Alkeelliset tiedot Hirvensalmesta on ja se riittää moneen lähtöön. Sisäsiittoista kepulaista porukkaa, joka kuvittelee köllöttelevänsä maailman navassa.
Mistähän tuo ÄO on tähän tempaistu? Ihan vähäisen indikaatiolla? Ymmärrätkö itse, mitä se on suomeksi?
Voin kertoa sellaisen yksityiskohdan, että olin testeissä muutama vuosi sitten. Sain tuloksen, että kuulun joukkoon, johon kuuluu alle 2 prosenttia suomalaisista.
Googleta "mensa". Siitä se lähtee.kuuluu toivottomien vajakkiapinoiden ryhmään ja hakee sen vuoksi vertaistukea maahantunkeutuja-apinoista yrittäen saada niitä tänne mahdollisimman paljon elätettäväksi. Wannabe-mensalainen, vaikkei sillä paukut riitä edes jokapäiväisestä elämästä suoriutumiseen : DDD
- turhaatrollausta
Jälleen olemme saaneet trolliltamme linkin. Antakaa olla. Hän on, no, mitä on ...
- Trollhammaren
Annetaan olla linkkiensä kanssa ihan rauhassa. Ei kommentoida niitä eikä anneta aihetta jatkaa keskustelua. Hän on tosiaan mitä on. Tämä on hirvensalmelaisten keskustelupalsta. Mikä vimma toisilla on tulla sotkemaan väliin. Kirjoittakoot vaikka
välillä jonkun muun kunnan sivuille. Kyllä Suomessa kuntia riittää.
- kuvitelmako
Trollilla on kyllä ajatusta -tai onko, joku kertonut, kerran, oivallus, ainutkertainen? Ehkä ei sittenkään. Kuvitelma, tullakseen, vaan ei tullunna...
- turhaatrollausta
Aika heikkoa on trolliemme jaksaminen. On linkki asialleen ja sitten yksi "vastaus" omaan linkkiin. No, jos olisi joku oma ajatelma, se olisikin yllätys.
Mihin on jäänyt parvekepäivystys? - osaakohävetä
Ei näköjään trolli oikein jaksa. Kolmeen, omaan ketjuunsa lisännyt samaa jankkaamista, jolla ei ole mitään tekemistä Hirvensalmen kanssa.
- surkeatrolli
Trollin urotekoja on mm. otsikolla "tämä vielä tutkimatta":
Kotimaa 19.5.2003 17:17 Runsas vuosi sitten kadonnut hirvensalmelainen Timo Juhani Salminen
Hän on perustanut ketjun 12.11.2015... - turhaatrollausta
Jaksaa trolli näköjään keskustella itsensä kanssa pakolaiskeskusketjussaan.
- trollauksenmollausta
Koitappa sit olla ees itte hiljaa.
- paikallistuntemusta
Mun ei tarvitse olla hiljaa. Olen kumminkin, ison osan vuodesta, itse Hirvensalmella ja kämpästä maksanut verot sinne jo vuodesta 2008. Kun päästään vuoden vaihteen yli, kuljen taas kylänraittia joka viikko. Minä, toisin kuin trollit, tiedän paljon Hirvensalmesta, vaikka syntyperäinen en olekkaan.
- Otanosaa
Sääliks käy.
- Kukko4
Kyllä tuolla!, Hirvensalmella on tilastojen valossa näyttää olevan henkisellä hyvinvoinnilla suuria ongelmia , Katukuvastakin voi päätellä paljon asioita,,,,,,Kesä ja mökkiläiset tuovat heille valoa elämään ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,?
- ymmärryshoi
Missä tilastossa? Oletko koskaan kyennyt perehtymään tilastoihin?
- mukavakylä
Hirvensalmen "tilastot" on sikäli vekkuleita, että kyseessä on Savon "Kauniainen". Trolli vaan ei kykene selvittämään itselleen miksi. Pikku vihje, ne tilastot :)
- turhaatrollausta
Tuntuu jaksavan kirjoitella nimimerkkikokoelmansa kanssa itsekseen pakolaiskeskusketjussa, jonka itse on luonut. Kuinka kätevää! Kun trolli keskustelee itsensä kanssa voi olla varma menestyksestä, kerrankin.
- trollovernight
Kerta tässä alkaa menestystä pukkaamaan niin let's troll.
- TeppoLerva
Oujee, lets rock änd troll ! Ja nimenomaan äällä.
Lervateppäkujaa ei ole, eikä kivikirkkoa.
On vaan kirkko kivestä ja kuja leppien keskellä.
Mutta SEOn ja pysyy ! - eiSejaksa
Hyi helvetti! Nyt tämä moniongelmainen trollimme on perustanut ketjun "Trollauksen syvin olemus". Silläkään ketjulla ei ole mitään tekemistä hirvensalmelaisten kanssa. Sen voi katsoa toimivan hänen avoterapianaan.
- outoVaikutin
Varsin ponneton on trollimme. Siirtää pakolaiskeskusketjuunsa muiden trollauspalstojensa tuotantoa. Tuon älykkäämpää se ei siis ole muuallakaan. Hirvensalmeen ei pakolaisasiat liity oikein mitenkään, eikä trollimme ole edes muutamien pakolaistemme alkuperää. Hän ei tiedä mitään Hirvensalmesta.
- Hirvenvitkutin
Jos joku tietää jotain hirvensalmesta se ei ainakaan tänne kirjoita.
- turhaatrollausta
Hirvensalmelainen olisi osannut kirjoittaa paikkakunnan nimen tuohonkin oikein.
- Turhaataiei
turhaatrollausta kirjoitti:
Hirvensalmelainen olisi osannut kirjoittaa paikkakunnan nimen tuohonkin oikein.
Hirvensalmelainen ei kirjoittaisi ollenkaan.
- turhaatrollausta
Pääosin noin voi ollakin, koska trollit on pitkään saastuttaneet palstaa. Osin paikkakuntalaisena -siis silloin, kun olen Suomessa, olen trollia asemavaltuutetumpi pitämään hirvensalmelaisten puolta. Toki SEO'lla on parempi puhua suoraan kellokkaiden kanssa. Ne ei todellakaan harkitse kirjoittelevansa tänne.
- rupusakkiako
Jossain trolliketjussa joku puhui kesämökistä 150 metriä Liekuneen rannasta. Jos se on kesämökki, kyse ei ole ihan merkityksellisestä mökkiasukkaasta. Toki kartanoissa on mökkisaunat erikseen.
- turhaatrollausta
Trollin uusin ketju: "Onko Hirvensalmi hyvä paikka asustaa?"
Ollaan sinnikkäästi saman saastuttajan kohteena. Ilmankos hirvensalmelaiset ei enää palstalleen kirjoittele. Se on sääli. Osa paikkakuntalaisten jutuista oli hauskoja ja oikeasti liittyi Hirvensalmeen.
Trolli ei tiedä mitään Hirvensalmesta ja juttujen motiivikin on vain vinoilu ja loukkaaminen, so. palstan saastuttaminen. - trollinmotiivi
Provosoida toisia ihmisiä tahallisesti sanomalla ilkeitä, tyhmiä tai muuten epäkohtelioita asioita. Trollin tavoite on saada mahdollisimman moni hermostumaan ja vastaamaan. Trolleilla ei usein sanavarastoa juurikaan ole. Heihin voi törmätä lähes missä tahansa internetissä.
- surkimuksia
Surkimustrollimme viimeisin viritys "Järven tarina". Antakaa paskan olla...
- ojhdfvoj
Joo, annetaan vaan paskan olla. Tunnistin heti onnettomaksi yritykseksi avata uusi ketju. Ei lähdetä noihin mukaan.
- turhaatrollausta
Trolli saastutti välittömästi uusintakin, väestöpoliittista ketjua, joten vielä näköjään jaksaa.
- positiivariko
Näin joulunakin saamme "nauttia" trollimme älyttömistä "hengen tuotteista". Joku saattaisi nähdä tämän siten, että hirvensalmenkin palsta auttaa elämäntuskasta kärsivän heikkolahjaisen hädänalaista tilaa.
- vähäälytrolli
Kiitoksia. Tämä on henkireikä ja kontakti muihin ihmisiin. Trolli jaksaa ja voi hyvin.
- outoVaikutin
Trolli saa tässä nyt vaan tarpeetonta huomiota. Mennäänpä nyt kohti uutta vuotta ja jätetään trollin kommentointi sikseen.
- einaroinen
Muista lääkitys. Vain otettu lääke auttaa.
- llej
einaroinen kirjoitti:
Hirvendalmi s24 on parasta lääkettä yksinäise
- surkimuksia
einaroinen kirjoitti:
Sulle on jo vastattu.
Kuinkahan monen kunnan palstalle tämä epätoivoinen muuttaja on suoltanut tekstinsä?
- turhaatrollausta
Trolli se vaan jaksaa. Kuka tahansa voi googlettaa "einaroinen". Siten saa vähän perspektiiviä trollistamme. Ei kuitenkaan unohdeta huumoria. Komisario Palmu leffat on kestosuosikkeja.
- insBonnier
Kerratataan, jo google-haku "einaroinen" tuo paljon trolliälykkömme hengentuotteita näytille. Toinen haku kulkee suomi24-haun kautta -siis einaroinen. Sillä "älyllä" ja lukuisilla rinnakkaisnimimerkeillä tuotetaan tätä saastaa Aller-palstalle.
- poliisiapeliin
Trollimme jälleen oksentaa palstalle. Hakekaa tietoja hänen henkisistä kyvyistään googlettamalla "einaroinen".
Helmikuussa alkaa moderointi. Siihen saakka ei paljon kannata kommentoida trollin ketjuja. - turhaatrollausta
einaroinen ja hänen itsensä opponentiksi luomansa alter ego, oikeaeinaroinen, ovat niccejä, joita voitte helposti hakea haulla suomi24-paltoilta, tai jopa googlella. Henkinen taso, yritykset ja viritykset selviää suht helposti.
Uusin juttu heijastelee einaroisen henkilökohtaiseksi kokemaansa homo-ongelmaa, so. että hän on homo, jolle se on ongelma. Uusin ketjuavaus on tehty sitä sivuavasti "siskot" hengessä.- IdariHintti
Homous ei ongelma kun ei se oo pois heterolta kunhan kunnioittaa toisten suuntautumista.
Monella ongelmana äly vajaus kun pitää kovasti etsiä ja osoitella heikompia.
- turhaatrollausta
Trolli on sitten yöllä taas siinä viidentietämiin oksentanut palstalle pari hengentuotettaan, kiljuavusteisesti.
- turhaaTrollausta
Trolli ei tee epäselväksi, että lähes kaikki viimeiseksi avatut ketjut ovat "einaroisen" tuotteita.
Joudumme odottamaan moderaattorikoulusta valmistujia ilmeisesti koko kevään. Pilottiryhmä valmistuu, ilmoituksen mukaan helmikuussa. Tällä välin kannattaa tehdä ilmoituksia Allerille palstan vasemmasta alareunasta löytyvällä palautelomakkeella. Moderaattorikouluille tehdään esityksiä ja valituksia nyt paljon, koska eri palstat kilpailevat siitä, minkä moderaattorikoulu ottaa tutkinnan kohteeksi.
Kaikista epäasiallisista ja sääntöjenvastaisista viesteistä kannattaa ilmiannon lisäksi tehdä palautelomakkeella se palaute. - trollinsalmi
Ei kaikki suinkaan Einaroisen piikkiin mene, on meitä muitakin.
En vaan oikeen jaksa ymmärtää, kuinka tämä trollikammo joitain kirvelee.
Ennemminkin pitäisin meitä rikkautena ja yleisinä hauskuuttajina.
Vaikka toisaalta. Aika ikävä ketju tämäkin on..... =(- turhaaTrollausta
Trollikammo todellakin kirvelee, koska lähes kaikki hirvensalmelaiset, jotka satunnaisesti jotain palstalleen kirjoitteli, ovat lähteneet palstaltaan. Suomi24 on Hirvensalmen osalta samassa tilanteessa, kuin esimerkiksi Mäntyharju ja Mikkeli. Enää ei kirjoittele, kun avohoitopotilaat toisilleen. Minä koitan sitä vähän siitä statuksesta poikkeavana hämmentää. Trollauksen ongelma piilee siinä, että sillä ei ole mitään tekemistä oikeiden trollien kanssa. Ne tekee trollauksen huomaamattomasti. Meidän mielenterveysvammaiset "trollit" vaan oksentaa tekstiään palstalle -ala-arvoista sellaista.
- samaaSaastaa
Tuossa alla ainakinyhden trollin kuvaus itsestään:
Alla vähän mallia siitä, mihin esimerkiksi Suomi24 Savonlinna ketju on ajautunut. Tämän tasoisia ovat trollimme:
Minun MIELISAIRAUS vie minua
Savonlinnan.MIELISAIRAS
17.1.2016 16:40
En ymmärrä, miksi minä aina silloin, kun minun MIELISAIRAUS iskee koko voimallaan, alan solvata palstoilla Pia Raskia.
Pia on minun unelmieni nainen. Minulla on 4 eri väristä KEINOVAGINAA. Olen kaikkiin kirjoittanut punaisella tussilla "Rakas Pia".
Rakastelen niiden kanssa 2-3 kertaa joka päivä.
Olet Pia uskomattoman IHANA!!!
Ystävällisin terveisin
Savonlinnan HULLU mies
Pia Raskin väsymätön vainoaja
paskat housussa - surkeatrolli
Otsikkoja trollimme idiotismin kylvöstä kunniakkaan kylämme palstalle. Hän esiintyy mökkiläisenä, mutta tuskin tuollaisella sossun asiakkaalla on edes koirankoppia paikkakunnalla. Niitä otsikoita:
Hävettää
Hei siskot
molojavvvvv
ja uusin
Menisikö Hirvensalmen kautta
Kovin on heikkoa jaksaminen, heikkolahjaisella...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kysynkin sinulta nyt...
Tahdotko sinä minusta miehestä enää mitään..koskaan? Vastaa kyllä/ei/en tiedä ja siihen puhelinnumeroni kaksi viimeistä627749Voi luoja miten haluaisin
jutella kanssasi nyt. Harmittaa, että pidin estossa, mutta silloin olisin ollut riekaleina pienistäkin syytöksistä tai474426Nainen, vaikka kaikki on
ohi eikä koskaan alkanutkaan, niin tekisi silti mieli jakaa tämä trippi kanssasi, kertoa mitä kappaleita kuuntelin jne.264125- 1061956
- 1201810
Haluan sinua mies, aivan stanasti.
Ehkä enemmän kuin ketään koskaan ikinä, joten kysymys kuuluukin miten hlvetissä SÄ kestät tän näkemättömyyden. Toivottav721137NATO kaapelirikon takana, NORD STREAM putkirikon tapaan, yritys häiritä merenkulkua Itämerellä ?
Yhä enemmän on viitteitä siitä että Suomi , Viro ja NATO on viimeisemmän kaapelirikon takana. Estlink 2 kaapeli on nyt2941133IS Viikonloppu 28.12.-29.12.2024
Ei ole tainnut tästä vielä olla omaa keskustelua? Nyt on. Vihjeitä ja ratkaisuja vaan peliin.941116On hyvä nainen
Että olet pian käynyt läpi kaikki tunteet ja vaiheet mitä ihastuminen/rakastuminen saattaa käsittää. Tunnemyrsky on maht80962Ymmärtääkö miehet
Miten hormonit vaikuttaa naiseen kuukautisten aikana ja ennen sitä? On se mielenkiintoista, kun miehet on kestäneet soti115853