Kuormaliinoista

DbA

Tiedättekö että onko sillä vaikutusta kuormaliinan kestävyyteen, että tekee sprii -tussilla painomerkinnät liinaan? Kun suora auringonvalohan haurastuttaa liinaa, mutta miten sitten lie tuollaiset "liuottimet"? Eikös se polypropeenia ole kuormaliinan kudos?

Kun aika-ajoin puhdistaa liinat, räikkäosaa unohtamatta, niin käyttöikä pitenee kuulemma... Olen kyllä koittanut pahimmat kurat aina pyyhkiä liinoista, eikä niitä ole juuri katkeillutkaan.

Tämä tuli vain mieleen kun kyydissä on ollut viimeaikoina arvokasta tavaraa, esimerkiksi kodinkoneita (liesiä, pesukoneita, jne jne), ja jos liina katkeaa matkan aikana niin se on silti kuljettajan vika. Mulla on merkitty liinoihin tussilla painorajat pariin kohtaan, niin täytyy toivoa ettei jonain päivänä lennä jarrutuksessa jääkaappi niskaan kun on liina mennyt poikki!

12

2254

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tullu

viäl koskaa mielee ruvet kodin konei paljo sitomaaa. ku kunnol lyö kaapit täytee siin ei paljo liinoi kaivata

• DbA

Niin, mulla on kerralla kyydissä keskimäärin kaksi konetta kun toimitan niitä liikkeestä asiakkaan kotiin. Harvoin tulee kuorma täyteen niistä.

• ajelija
        DbA kirjoitti:

Niin, mulla on kerralla kyydissä keskimäärin kaksi konetta kun toimitan niitä liikkeestä asiakkaan kotiin. Harvoin tulee kuorma täyteen niistä.

No sitten on turha puhua liinojen haurastumisesta.

• biltema

kahden kodinkoneen kuskaukseen voi hakea bilteemasta sopivat liinat. Mulla on muuttokurmissa aina pelkona etten räikkää koneita solmuun vaikka käytänkin Anttilan tarjouksesta ostettuja halpisremmejä.

Poikkimenoja kannatta pelätä vasta, kun on paperirullia tai muuta vastaavaa kyydissä.

Nimimerkillä kaksi remmiä riittää postin mielestä täyspitkään

• varaosalikke

kahden kodinkoneen kuskaukseen voi hakea bilteemasta sopivat liinat. Mulla on muuttokurmissa aina pelkona etten räikkää koneita solmuun vaikka käytänkin Anttilan tarjouksesta ostettuja halpisremmejä.

Poikkimenoja kannatta pelätä vasta, kun on paperirullia tai muuta vastaavaa kyydissä.

• remmit.
        ajelija kirjoitti:

No sitten on turha puhua liinojen haurastumisesta.

• DbA
        remmit. kirjoitti:

Vastaukset tulikin nopeasti. Kiitoksia niistä.

Aikanaan liinoja katkeili äänentoistolaitteiden sidonnassa, isot kaapit tuli niputettua niillä kiinni, mutta kyseessä olikin muutaman euron "tonniset"..

Eipä muuta kuin turvallisin mielin taas tien päälle.

• kuka?
        remmit. kirjoitti:

"Nimimerkillä kaksi remmiä riittää postin mielestä täyspitkään"
        Kukas sulle on näin sanonut? Tiedät kai, että kuskina vastaat itse kuorman sidonnasta, ja tien päällä on turha vedota että se ja se sanoi että riittää.

• paperikuski
        kuka? kirjoitti:

"Nimimerkillä kaksi remmiä riittää postin mielestä täyspitkään"
        Kukas sulle on näin sanonut? Tiedät kai, että kuskina vastaat itse kuorman sidonnasta, ja tien päällä on turha vedota että se ja se sanoi että riittää.

ol väittänytkään et poliisil aletaan sanoo et ku se sano. katos ku se riittää ettei saa sakkoi sitomatta jättämisestä, jos nyt sattuu ratsiaan. Ajan paperia piip tehtaalta joka päivä enkä ole vuoden aikana nähnyt yhdenkään laittavan rulliin muuta kuin ne perinteiset pitkät liinat. (naamioks) pallettien kans sit näkeekin jo kaiken laista tyyliä, mut ei niitäkä kauheest jaks katos ku, kiirekiirekiire

• Trukkimies
        paperikuski kirjoitti:

ol väittänytkään et poliisil aletaan sanoo et ku se sano. katos ku se riittää ettei saa sakkoi sitomatta jättämisestä, jos nyt sattuu ratsiaan. Ajan paperia piip tehtaalta joka päivä enkä ole vuoden aikana nähnyt yhdenkään laittavan rulliin muuta kuin ne perinteiset pitkät liinat. (naamioks) pallettien kans sit näkeekin jo kaiken laista tyyliä, mut ei niitäkä kauheest jaks katos ku, kiirekiirekiire

Nimimerkillä kaksi remmiä riittää postin mielestä täyspitkään...

hmm... enpä ole vielä tähän mennessä nähnyt kuin muutaman kuskin sitovan kuormansa 2 tai useammalla liinalla, yleensä joko yksi, tai ei yhtään...

• mauni
        Trukkimies kirjoitti:

Nimimerkillä kaksi remmiä riittää postin mielestä täyspitkään...

hmm... enpä ole vielä tähän mennessä nähnyt kuin muutaman kuskin sitovan kuormansa 2 tai useammalla liinalla, yleensä joko yksi, tai ei yhtään...

laki vaatii että kuorman painon verran eteen, puolet sivuille ja taakse. minkähän verran etuseinä ja sivuovet/seinä kestää.. ei taida ihan parikymmentä tonnia kestää.

• kestäää
        mauni kirjoitti:

laki vaatii että kuorman painon verran eteen, puolet sivuille ja taakse. minkähän verran etuseinä ja sivuovet/seinä kestää.. ei taida ihan parikymmentä tonnia kestää.

Kun kerran olet lakitekstiin tutustunut niin olisit nyt tutustunut kunnolla. Ohessa pieni lainaus.

"47 § Kuorman varmistaminen

1. Kuorma ei saa kuormakorissa siirtyä siten, että se voi haitata ajoneuvon liikenneturvallista
        käyttöä. Kuorma ei saa oleellisesti liikkua kuormakoriin nähden, kun kuormaan
        vaikuttaa eteenpäin voima, joka vastaa kiihtyvyyttä 10 m/s2, tai sivulle tai taaksepäin
        voima, joka vastaa kiihtyvyyttä 5 m/s2.

2. Kuorman varmistamiseksi tulee käyttää kuorman tuentaa, sitomista, lukitsemista tai
        peittämistä. Kuorman varmistuksen lujuutta määritettäessä saa kitkan tarjoaman pidätyskyvyn
        ottaa huomioon."

Eli tavaran ja kärryn lattian välinen kitka saadaan ottaa huomioon. Lavatavaran kyseessä ollessa riittä mainiosti, että lavat ovat kuormatilan etu- ja sivuseiniä vasten. Turhaa sinne enää liinoja on väliin yrittää vedellä.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko varattu minulle?

Mieheltä kysyn.
      Ikävä
      303
      11669
    2. Mitä ensi viikolla tapahtuu?

Mitä toivot, että ensi viikolla tapahtuu?
      Ikävä
      144
      7146
    3. Mitä Ajattelit Kun Näit Kaivattusi

Ensimmäistä Kertaa?
      Ikävä
      104
      5962
    4. Vanhempi mies

Jos yritän ajatella sinut pois sydämestäni, ikävä ja surullinen kaipuu tulee kaksin verroin kovempana. Olit mun unessa
      Ikävä
      42
      5309
    5. Noloa että kaipasin sinua

Toivottavasti et tunnistanut itseäsi. Ikävissään sitä on aika typerä.
      Ikävä
      53
      4399
    6. Minne sä aina välillä joudut

Kun pitää hakemalla hakea sut sieltä ja sitten oot hetken aikaa esillä kunnes taas menet piiloon, en ymmärrä 🤔❤️ Oot ta
      Ikävä
      30
      4289
    7. On niin vaikea olla lähelläsi

En saa ottaa kädestäsi kiinni, en saa halata. En saa silittää hiuksiasi. Enkä saa sinua koskaan omakseni. ☔ Miehelle na
      Ikävä
      32
      3621
    8. On niin paha olla

Tarviin jotain jolla turruttaa... Kuka voi auttaa.
      Ikävä
      62
      3618
    9. Pehmeää laskua

Sinulle. Muutaman kilsan päästä. Mieheltä, joka salaa välittää.
      Ikävä
      83
      3238
    10. Nyt peukut pystyyn

Nyt kaikki peukut pystyyn, siirtopersu on aikeissa muuttaa Kannuksesta pois. Facebookissa haukkui tänään Kannuksen peru
      Kannus
      22
      3145
    Aihe