Onkohan kenelläkään kokemusta Piko Ruuvisirkkelistä ja nimenomaan polttomoottoriversiosta. Metsään ,kun ei saa sähköä mukaan enka omista traktoria.
Piko Ruuvisirkkeli
3
778
Vastaukset
- pali333
ON hidasta tehdä puita ruuvi halkojalla ei niitä ainakaa myydä kannata,mutta omaan käyttöön ihan hyvä peli.
- kierränkaukaa
Mikäpä tuossa, jos haluaa metsässä tehdä välttämättä polttopuita, niin tekeehän tuolla niitä pieniä määriä. Sopii lähinnä kuivien halkojen katkaisuun ja halkaisuun, siihen hyvä peli.
https://www.youtube.com/watch?v=nRR8ahfC_DU&feature=youtu.be
Vaan eikö kannattaisi kuitenkin kuljettaa ne puut käyttökohteeseen ja pilkkoa kuivumaan ne suoraan liiteriin tai verkkohäkkiin tehokkaammalla koneella?
Sirkkeli/ruuvitsydeemi on aika hidas ja ruuvi on vielä hieman tehotonkin hankalampien pöllien suhteen. Itse luovuin (tehokkaammastakin) ruuvihalkaisijasta, kun kyllästyin tiettyjen tyvipöllien "saranoihin", kun irroitin pölliä ruuvista kirveellä ja moottorisahalla.
Mietipä sitä, kun halkaistava puu jää siihen ruuviin jumiin! - Pilkkeeksi
Vastaan itselleni ja muille mahdollisille kiinnostuneille. Tuli ostettua PIKO RS700 ruuvisirkkeli talvella ja nyt oon tehnyt koneella pilkkeitä muutamana päivänä. Eli ei maailman nopein kone pilkkeiden tekemiseen, mutta voittaa nopeudessa moottorisaha/kirves-yhdistelmän. Omakotitaloasujalle vallan mainio peli pilkkeiden tekemiseen, ainakin minun mielestä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mitä aiot tehdä uudenvuoden aattona
Mitä olet suunnitellut tekeväsi uudenvuoden aattona ja aiotko ensi vuonna tehdä jotain muutoksia tai uudenvuoden lupauks1523396Marin sitä, Marin tätä, yhyy yhyy, persut jaksaa vollottaa
On nuo persut kyllä surkeaa porukkaa. Edelleen itkevät jonkun Marinin perään, vaikka itse ovat tuhonneet Suomen kansan t512382Muistattekos kuinka persujen Salainen Akentti kävi Putinin leirillä
Hakemassa jamesbondimaista vakoiluoppia paikan päällä Venäjällä? Siitä ei edes Suomea suojeleva viranomainen saanut puhu121190- 1111163
Väestönsiirtoa itään?
Ano "the Russo" Turtiainen sai poliittisen turvapaikan Venäjältä. Pian lähtee varmaan Nazima Nuzima ja Kiljusen väki per48927Vuoden luetuimmat: Mikä on Pelle Miljoonan taiteilijaeläkkeen suuruus?
Pelle Miljoonan eläkkeen suuruus kiinnosti lukijoita tänä vuonna. Artikkeli on Suomi24 Viihteen luetuimpia juttuja v. 2019870- 46854
Ikävä sinua..
Kauan on aikaa kulunut ja asioita tapahtunut. Mutta sinä M-ies olet edelleen vain mielessäni. En tiedä loinko sinusta va8845- 35679
Riikka Purra sanoo, että sietokykyni vittumaisiin ihmisiin alkaa olla lopussa.
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/be8f784d-fa24-44d6-b59a-b9b83b629b28 Riikka Purra sanoo medialle suorat sanat vitt194656