Otimme vuokralle Firefly autovuokraamosta Alicanten kentältä VW caddyn. Auto oli vuokrattu rentalcars.comin kautta matkanjärjestäjän toimesta. Jo hakiessamme autoa vaikeudet alkoivat. Etukäteen maksetut täysarvovakuutukset sekä kakkoskuljettaja eivät päteneet vuokraustiskillä, vaan ne piti ottaa siellä erikseen. Tosin rentalscars lupasi palauttaa pätemättömän vakuutuksen maksut.
Palauttaessamme auto oli täysin kunnossa ja ei huomutettavaa. Kun saavuimme suomeen, visa-kortilta oli veloitettu kadonnut hattuhylly, veloitus 450€. Tuota hemmetin hattuhyllyä koko autossa ei ollut vuokraushetkellä ja luonnollisesti ei myöskään siis palautettaessa. Nettiä tutkiessani jälkeenpäin löysin useita samanlaisia tapauksia samalta vuokraamolta. Eli homma on systemaattista kusettamista.
Enpä tiedä, olisiko edes valokuvaus tässä asiassa auttanut. Sen vieheen kyllä teimme, kun niitä ei otettu.
Asian käsittely on vielä kesken, mutta tuskinpa rahoja takaisin saamme. Ainoa mitä tässä voi oikeastaan tehdä, että varoittaa ko. firmasta autonvuokrausta harkitsevia.
Firefly autovuokraamo Alicante !!!VÄLTTÄKÄÄ!!!
11
5085
Vastaukset
- Potjam2
FIrefly velottaa ensin luottokortilla vuokran ja sen jälkeen 1600EUR. Rahat on suljettuna 30pv! Sittenkään automaattista palautusta ei olisi tullut, ellen olisi uutiskirjettä lähettänyt.
Ihmettelin vakuutusmaksun suuruutta, johon virkailija muuttui tylyksi. Kertoi, että auto maksaa 25000EUR . Auton hinnaksi olin nähnyt uutena 8000EUR, jonka korjasin välittömästi. Närkästyksen määrä kasvoi lisää, ja kysyin mikä virkailijaa hiertää? Olin kuulemma sanonut jotakin minua huvittavaa. Sen jälkeen halusinkin kaikki asiat hyvin tarkkaan kirjattua ylös ja kuvasin auton lähtiessä. Palautettaessa virkailijan kanssa todettiin, että moottoriremontti on ajankohtainen, josta eivät onneksi minua laskeutuneet. Auton varasin Ryanairin kautta, joka sekään ei pitänyt paikkaansa. Toinen kuljettaja, jättö toiselle lentoasemalle ja täyskasko eivät kuuluneetkaan hintaan. Ryanairin hintatakuukaanei pitänyt, sillä vetosivat siihen, että tarjous tuli sellaiselta firmalta, jolla ei ole omia autoja. Minun olisi pitänyt päästä palveluntarjoajan sivuilta vuokraajan sivuille. Sinne olisi päässyt varmaan, jos olisi maksanut auton vuokrauksen taas uuteen paikkaan.
Eli esim Hertz varaa luottokortin rahat ehkä viikoksi ja tarjouksen sisältö on huomattavasti lähempänä toteutunutta. Italiassa vaan saat aina Fiatin, vaikka varaisi minkä auton vaan...- Anonyymi
Halpa autonvuokraus - https://economybookings.tp.st/PBudWWBo
Auton varaaminen ja hintojen vertailu on niin helppoa että en enää käytä muita palveluita.
- AutoVarasJaPoliisi
Matkanjärjestäjä ???????
- mätä_firma
Aivan mätä firma, suosittelen välttelemään!
Meillä kanssa vaikeuksia, en jaksa alkaa kertomaan koko tarinaa mutta suosittelen vuokraamaan auton muualta. - Rolf2
Sama kokemus. Välttäkää, enkä jaksa nyt näpytellä koko juttua
- TimppaK
Samainen kenttä, sama vuokraamo. (1.-10-3.)
Katselin netistä vuokraamoja, jotka löytyvät kentältä suoraan, eikä lähistöltä..
Norskin lento laskeutui vasta puolenyön tienoilla, niin ei oikein huvita lähteä enää pikkubussilla
suhailemaan lähiympäristöön... (Olisi kannattanut) (Viimevuonna ok, rent a car oli nimensämukaisesti ok)
Netistä valitsin välityspalvelun: CarFlexi.
Halvin vuokrahinta "clio-luokalle" löytyi täältä, ja vuokrafirma Firefly.
9 päivää, ja maksettavaa "tiskille" jäi 55,03€, CarFlexille maksoin etukäteen jotain 4€ muistaakseni. Ja hinta sisältäisi kaiken, oli lupaus.
Lupaavan kuuloinen tarjous..
Kentälle saavuttuamme, olin innoissani, kun ruumalaukkuni tuli liki ensimmäisenä hihnalta.
Ilo loppui aika äkkiä, kun tuntui, ettei vaimon laukkua tule ollenkaan... Oli lopulta viimeinen.
Tästä sitten vuokraamon tiskille.
Kamala jono siellä odotti, enkä edes heti tajunnut, että pitää ottaa vuoronumero sen
kioskin kulman automaatista.
Kaikki muut vuokraamot kentällä ammottivat samaan aikaan liki tyhjyyttään, mutta silti
henkilökunta oli paikalla. (kello tässä vaiheessa n.00.30)
Fireflyssä oli 3 työntekijää ja jonossa noin 20 henkilöä.
Ihmettelin, että mikä helkkari siinä maksaa, luovuttaa yksi auto... 15-30 minuuttia kuluttivat aikaa/
asiakas.
Noh, syy oli osin se, ettei netissä etukäteen olleet hinnat pitäneet paikkaansa, sekä se,
että yrittivät väkisin myydä lisävakuutuksia.
Omalla kohdallani varaamani clion tilalle tuli 500km ajettu ceed, josta ei ollut mitään valittamista,
päinvastoin.
Mutta äärimmäisen harmissani olin siitä, että ko. puljun hintoihin lisättiin yli kolmenkympin palvelumaksu koko sopan päälle ALV.
Näitä siis ei kerrottu etukäteen hinnoissa.
Lopulta autovuokramme maksoi 118€, joka on siltikin ihan ok, uusi auto alla...
Tiskillä varattiin luottokortilta noin 1200€ kaikkinensa vuokrattaessa.
Tiskiltä kerrottiin suurinpiirtein, missä auto on, ja jos siinä on jotain häikkää, tule takaisin siitä kertomaan..tai ota kuvia.
TTu, kello on jo noin 2.30 yöllä ja autoa piti lähteä hakemaan melko kaukaa tiskistä, niin
luotin siihen ettei autossa varmasti ole mitään vikaa, kun uusi on.
(Eikä kyllä ollutkaan) Otin silti kuvia läjän lähtiessä.
Loma sujui hyvin.
Autoa palauttaessa oli isoja ongelmia.
Kaikki ko. puljun parkkipaikat oli palautusalueella täynnä ja kiertelin parkkihallissa ympyrää.
Aikani kierrettyäni, kävin palautuspisteessä kysymässä, jotta mitä tehdään..
Vastasivat vain, että auto pitää laittaa parkkiin. (merkitylle paikalle)
Aikani pyörittyäni totesin homman mahdottomaksi, (autoja tuli koko ajan lisää ja vain harva lähti)
Parkkeerasin auton palautuskopin eteen ja palautin avaimet tiskille.
Kerroin, että siinä on autonne, en löytänyt parkkipaikkaa ja meidän on nyt mentävä jos mielimme ehtiä lennolle.
Nikoitellen virkailija otti avaimen vastaan, mutta tietysti miinuspuolena me ei nähty mitään
autolle tehtäviä tarkastuksia.
(huijauksista on saanut paljon lukea tähän vuokraamoon liittyen)
Suomeen päästyämme oli kortilta jo veloitettu tuo "ylihintainen" vuokrasumma.
Silti loput varaukset kortilta häipyivät vasta eilen (3.4.). Kaikissa muissa käyttämissäni vuokraamoissa luottokorttivaraukset on peruutettu noin viikossa.
Osin samaan aikaan reissulla ollut tuttavamme koki isompia ongelmia ko.vuokraamon kanssa.
Näiden samojen "tuplahinta" ongelmien lisäksi, hänen kortiltaan veloitettiin jälkikäteen
reilu 300€ ilman selityksiä. Eikä kyselyihin ole vastattu.
Pankin kanssa selvitykset kesken.
Summasummarum:
Luin ko. vuokraamosta kauhutarinoita vasta kotomaahan palattuamme.
Tuttavamme ongelmat olivat osin jo tiedossa reissumme aikana.
Näistä johtuen oli itselläni hieman kylmä hiki pepussa, mitä tulee käymään.. Nyt kun korttivarauskin on peruttu, oloni on jo helpompi.
hinta (varauksin)
auton laatu (uusi)
vuokraamo sijaitsee terminaalissa
- Riittämätön henkilökunta käsittelemään jonkin koneen saapumishetkeä.
- vakuutusten pakkomyynti (jopa uhkaileva käytös)
- Hinnoittelun läpinäkymättömyys
- Riittämätön henkilökunta ja parkkipaikat palautettaville autoille (jonkin koneen lähtöhetkellä)
Kokonaisuutena, kaikkine jännitysmomentteineen hieman valju kuva jäi tästä..
Hyvin todennäköisesti en tule vuokraamaan autoa enää toiste Firefly:ltä.
Alkuperäinen ajatukseni vuokrauksen nopeudesta, kun se tehdään terminaalissa, osoittautui
täysin vääräksi.
Jos olisimme vuokranneet auton jostain shuttlebussia käyttävistä yrityksistä kentän ulkopuolelta,
olisimme varmasti olleet vähintään tuntia aiemmin perillä.
(mahdollisesti sama homma terminaalin sisällä toimivissa yrityksissä, joissa ei jonoa ollut) - Anonyymi
Hei,
sellainenkin tapaus tuli eteen, että en saanut autoa ollenkaan enkä hyvitystä. Paikka Paris-Orly.
Se meni niin, että lento myöhästyi ja saavuimme Firefly-toimistolle vartti liian myöhään eli noin 20.15. Kaikki muut toimistot oli auki, mutta tämäpä olikin sulkenut ainoana jo silloin. Tästä ei tietenkään ollut mitään tietoa.
No seuraavana aamuna sitten autoa noudettaessa sitä ei kuulemma enää ollutkaan enää. Kuulostaisi järkevältä, että se auto siellä odottaa, kun kerran on maksettu ja kaikki. Puhelimessa Englannista Rentalcarsilta ei sitten saanut käsitystä, saako tästä rahat takaisin vai ei. Linkin valituksentekoon kylläkin sain.
No rahoja ei vastauksen mukaan palauteta, kun varaus oli peruutettu jälkikäteen???!!!.
kaikella tavalla kuluttajaa voi siis käsitellä, mutta taidan vaihtaa firmaa. - Anonyymi
Otimme vuokralle auton Firefly:sta Rentalcarsin välityksellä. Pidimme sitä kolme viikkoa ja palautimme sen ja katsoin, että heti tuli luottokorttitilille pantti takaisin. Ajattelin, että kävipä sutjakasti homma. Viikon päästä huomasin, että luottokortilta oli hävinnyt 470 euroa ja veloittaja Firefly. Kävi ilmi, että olivat jälkikäteen veloittaneet vakuutusmaksun ja olin laittanut nimikirjaimet kyseisiin kohtiin. No eipä tietysti ole niitä papereita enää tallessa.
Että sellainen vuokraamo! Rahoja ei tule takaisin, Rentalcars tosin lupasi palauttaa 105 euroa vakuutusmaksua, mutta silti.
Palautimme auton 20.10.2022 ja paikka Alicante.- Anonyymi
Firefly on nykyisin Hertzin budget vuokraamo. Otin Alicantessa auton kolmeksi viikoksi 31.1.2023 ja olen erittäin tyytyväinen kokemaani, uusi auto ja hyvä hinta. Aion kyllä käyttää ja suositella jatkossakin - kaiken lisäksi Finnair pisteet vuokrauksesta!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Firefly on nykyisin Hertzin budget vuokraamo. Otin Alicantessa auton kolmeksi viikoksi 31.1.2023 ja olen erittäin tyytyväinen kokemaani, uusi auto ja hyvä hinta. Aion kyllä käyttää ja suositella jatkossakin - kaiken lisäksi Finnair pisteet vuokrauksesta!
Vuokrasin vuoden vaihteessa Alicante Fireflyltä auton Rentalcars.com kautta. Luottokortille palautuksen jälkeen ylikilometri lasku. Olin kuulemma ajellut yli 2000km. Aika hyvin vähän yli yhdellä tankillisella. Todellinen luku about 1000km. Täysi kusetus.
- Anonyymi
Joo o, tuli lainattuu samalta kentältä ja rahaa vietiin ilman syytä vaikka luvattiin että saan rahani takaisin että jos on ongelmia nii pitää kääntyy pankkiin. Rikosilmoitus vaa ja pankki onneksi palautti rahat mutta turhaa säätöä huonon palvelun takia. VÄLTTÄKÄÄ!!!
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan824206Ruumis kanavassa
Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan303191- 1672566
- 141925
Onko tässä paljon lääkettä..
Keski-ikäselle 43v Ketipinor 100mg Brintellix 10mg Venlafaxin 75mg Xanor 1mg Propral 40mg Xatral CR 10mg Esomepratsol 42281482Ei mitään menetettävää
Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo1631366Oi! Jorma Uotinen ja Helena Lindgren paljastivat yllätysuutisen: "Rakkaudella"
Professori, tanssija, koreografi, Tanssii Tähtien Kanssa -tuomari Jorma Uotinen ja Suomen meikkitaiteen pioneeri, laulaj131150- 741009
Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää38960Riittäisi juoruakkoille puhumista tässä kylässä
On mennyt mahottomaksi touhut. Taksi renki kuskaa akkaansa töihin lienekkö mitään lupaa yrittäjältä tähän touhuun. Kylän13862