heheh s-raha on 30% palkasta ah ah

semmostavain

hehehe sairastuin ja jouduin sairaalaan 6kk ajaksi ja s-raha on 30% palkastani, eli nyt jää 600 ekua käteen kuukaudes.
avainsana on matkakulut, työmatkani on 50km suuntaansa eli 100km päivä koska omalla kylällä ei ole mitään töitä niin teen töitä mistä vain saa. nyt kuitenkin olen tienannut n6000e kelan mukaan matkoista vaikka en ole saanut penniäkään keltään vaan maksanut n400kk itse bensoihin. tietysti se on palkastani pois.
nyt näyttää siltä että kela katsoo sen näin ja kärsitään.verottajalta voi saada vuodenpäästä satasen,pari mutta ei kyllä 6000 euroa!
ÄLKÄÄ HYVÄT IHMISET MENKÖ KAUAS TÖIHIN, TEITÄ RANGAISTAAN JOS SAIRASTUTTE!

4

96

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • apujatarvit

Tälläi täällä suomen kansalaisia kohdellaan. Otan osaa ja kiitos varoituksesta. Pistetään muistiin. Kysy neuvoa lakimieheltä.oikeusaputoimistosta tai joissain kunnissa on ilmaista lakimiesapua kerran viikossa ?

• Hyvähuomio

Oikeusapua kannattaa hakea ja sitä saa toimeentulotukiasioihin aina ja tuen saaja on siihen aina oikeutettu.

• lusmunnimensaanut

Mäkin sain männä vuosina sairauspäivärahaa 21e per päivä. Syy: En kerinnyt olla työttömyyden jälkeen, olikohan se 6kk töissä. Olisin lähtenyt sairaana töihin , koska eihän tuo raha riitä mihinkään. En kuitenkaan kyennyt sinne töihin heti menemään ja lääkärikin kielsi sen. Sairasloma taisi silloin olla pari kuukautta. Vielä siihen päälle pikku-pomo haukkui minut luuseriksi ja laiskaksi. Ei ollut hänen pussistaan maksettu se sairaus, eikä muutenkaan, koska hänkin oli vain työntekijä siinä työpaikassa, ei palkanmaksaja.
      Eli ei aina se sairaus ole laiskottelua. Minulla ei muutenkaan ole tarkoitus työssä lusmuilla ja olla pois työstä. Työhön mennään töitä tekemään. Sairaudelle ei aina voi mitään.

• epätasa

Suurin osa tuntemistani ihmisistä tekee kaikkensa mennäkseen töihin. Millään ei olla pois töistä. Ei uskalleta kun joka työpaikassa on vaara että joutuu potkituksi pois seuraavissa yt nevotteluissa. Pyritään myös saamaan lapsen sairastuessa joku sukulainen häntä hoitamaan, sillä ei uskalleta olla pois töis. Lapsen vuoksi on sitten paha omatunto joka kalvaa. Sydänlihastulehdukset on yllättäen lisääntynyt huomattavasti, lääkärit olleet ihmeissään syistä, mutta kuten kirjoitin ihmiset tekee sairaina yleisesti töitä vaarantaen oman terveytensä, joten syy siinä noihin sydänlihastulehduksiin. Edäs hoitaja kuoli sydän petti kokonaana ja hän oli kolme vuotiaan pojan äiti ja vasta 33 vuotias.
      Syvälle sattuu noi hallituksen toimet, kun leikataan sairailta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kadonnut poika hukkunut lietteeseen mitä kalajoella nyt on?

Jätelautta ajautunut merelle ja lapsi uponnut jätelautan alle?
      Kalajoki
      84
      3432
    2. Joku hukkui Hyrynsalmella?

Oliko mökkiläinen taas?
      Hyrynsalmi
      25
      2023
    3. Mitä sinä mietit

Mies?
      Ikävä
      194
      1931
    4. PoIiisi jahtasi mopopojan hengiltä

Toivottavasti on   s  i  n  i  v  u  o  k  k  o    nyt ylpeä itsestään, kun ajatti teinin päin lyhtypylvästä. https://w
      Maailman menoa
      342
      1319
    5. Kalajoen hukkuneet pojat olivat tummaihoisia

Jälleen kerran, hukkuneet tai heikon uimataidon vuoksi vaaraan joutuneet olivat muita kuin suomalaisia. Turha viisastell
      Maailman menoa
      85
      1299
    6. Emme voi elää velaksi, sanoi Riikka

Valtionvelan odotetaan nousevan 86,3 prosenttiin bruttokansantuotteesta vielä kuluvan vuoden aikana. https://www.iltale
      Perussuomalaiset
      89
      1137
    7. Varoitus kyläläisille Suomussalmella

Paikkakunnalla on ilmennyt huolestuttavaa toimintaa jossa kaksi aikuista miestä ( Dimitri ja Teemu ) on syyllistynyt nuo
      Suomussalmi
      12
      935
    8. Sinä eräs, pyydän......

AUTA mua ole kiltti. Ei mun takia vaan.... Miten saan sut kiinni?
      Ikävä
      82
      933
    9. Et halua kohdata niitä tunteita ja asioita, joita minä herätän sisälläsi

Vastustelet. Yrität esittää, että kaikki on hyvin. Leikit perhettä.
      Tunteet
      23
      855
    10. Miksi epäilit kaivattusi kiinnostuneen

Juuri sinusta? Mihin piirteisiin hän aikanaan saattoi sinussa ihastua? Olivatko ne yhtään samoja asioita joihin itse iha
      Ikävä
      61
      790
    Aihe