Syvä hengitys ei onnistu

Emäsylimäärä

Minulla oli alkuvionna Mycoplasma. Elokuussa oli taas infektio nielurisoissa. Doximyciniä olen saanut alkuvuonna ja elokuussa. Nielemisvaikeutta oli ja ruokatorvi ja vatsa menivät huonoksi Mycoplasman ja ehkä myös antibiootin vuoksi.

Elokuussa alkoi hengitysvaikeutta, rytmihäiriöitä ja heikotusta. Sitten antibiootion jälkeen alkusyksy oli parempaa. Lokakuun lopulla alkoi taas olla hengitysvaikeutta ja se on lisääntynyt nyt marraskuussa.

Olen käyttänyt protonipumpun salpaajia mahdolliseen ruokatorvitulehdukseen ensin satunnaisesti keväällä ja vähän enemmän elokuussa ja syksyllä pari-kolme viikkoa. Ounastelin, että Esomepratsoli pahentaa tilannetta, ja lääkäri sanoikin, että minun ei pidä käyttää sitä. Sitten kehotettiin ottamaan Somacia, otin muutaman kerran ja arvelin, että sekin pahentaa.

Onkohan hengitysvaikeuskin noista happolääkkeistä? En saa aina vedetyksi keuhkoja täyteen ja joskus on haukottelua, joka sekään ei aina onnistu. Otatin yksityisesti verikaasumittauksen. Olen hieman emäksinen, on metabolinen alkaloosi, mutta ei hyperventilaatiolle tyypillinen respiratorinen alkaloosi. Lääkäri sanoi, että alkaloosi voi johtua joitakin päiviä sitten otetusta Somacista. Kuinka pahasti olekin ollut alkaloosissa silloin, kun otin Esomepratsolia pitempään!

Hengitysvaikeuteen alkaa liittyä nyt myös sydämen tiheälyöntisyyttä ja verenpaineen heittelyä. Lääkäri kehotti ottamaan Ventolinea pahimpaan aikaan ja Pulmicortia hoitavaksi lääkkeeksi. Kuinkahan kauan happolääkkeet tekevät käytön jälkeen veren liikaa emäksisyyttä. Päiviä, viikkoja vai miten?

Jos teen pientä puuhastelua ihan pnnallisella hengityksellä , niin ei tilanne juuri haittaa, mutta enemmän happea tarvitseva toiminta vaatii välillä hengen haukkomista. Happitilanteeni lienee kuitenkin ihan OK, yleensä 98 %.

Ei ole selvillä mikä tilanteeni vei tähän. Pallea ei pysty paljon liikkumaan. Ylävatsa on ehkä turvoksissa.

0

135

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

      Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

      Luetuimmat keskustelut

      1. Taasko se show alkaa

        Koo osottaa taas mieltään
        Ikävä
        26
        1841
      2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

        Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
        Ikävä
        22
        1759
      3. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

        Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
        Kotimaiset julkkisjuorut
        115
        1705
      4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

        Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
        Perussuomalaiset
        69
        1551
      5. Minun oma kaivattuni

        Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
        Ikävä
        72
        1528
      6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

        Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
        Suomi24 Blogi ★
        23
        1426
      7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

        Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
        Perussuomalaiset
        58
        1415
      8. Sakarjan kirjan 6. luku

        Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
        Profetiat
        19
        1222
      9. Tervehdys!

        Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
        Turku
        65
        1150
      10. Elia tulee vielä

        Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
        Helluntailaisuus
        36
        1145
      Aihe