Onko muilla käytössä zypadhera

zypadhera

Minulla on ko. lääke. Olen sen takia masentunut, en saa mitään aikaan ja jatkuva huono olo päällä. Harhat se on vienyt, mutta unikauhukohtauksia se ei ole lopettanut.
Onko muilla kokemuksia ko. lääkkeestä.

89

8089

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Zypzypzyp

      Ei ole kokemuksia tuosta lääkkeestä. Sen nimi on kuitenkin koomis-kammottava. Nimestä voi heti päätellä, että siinä on Zyprexaa, ja koska se on injektiomuodossa, niin se lisää potilaan adherenssia eli "myöntyvyyttä hoitoon".

      • Anonyymi

        Kuinka usein injektio on otettava?


    • hoitovastainenmies

      SIINÄ TAAS YKSI NATSIPSYKIATRIN UHRI.

      lopeta äkkiä! aiheutat itsellesi aivolobotomian ja pysyviä vaurioita.

    • huonojakokemuksia

      Kuinka pitkään olet tätä käyttänyt? Montako kuukautta? Tätä yritetään ilmeisesti kovasti ajaa läpi eli pakottaa potilaita käyttämään.

      • zypadhera

        Olen käyttänyt zypadheraa 1,5 vuotta.
        Harhat ovat hävinneet, mutta olo on aika huono. Olen masentunut lääkkeen aloittamisen jälkeen ja nukun aivan liikaa, muutenkin päässä on outo olo.
        Pelkään, että mitähän lääke aiheuttaa pitemmän päälle.
        Harhat kyllä on hävinneet ja unikauhukohtaukset harventuneet ja pienentyneet.

        Aika harvalla lääke näyttää olevan käytössä, netistäkään ei löydy mitään keskusteluja lääkkeestä.


      • Anonyymi
        zypadhera kirjoitti:

        Olen käyttänyt zypadheraa 1,5 vuotta.
        Harhat ovat hävinneet, mutta olo on aika huono. Olen masentunut lääkkeen aloittamisen jälkeen ja nukun aivan liikaa, muutenkin päässä on outo olo.
        Pelkään, että mitähän lääke aiheuttaa pitemmän päälle.
        Harhat kyllä on hävinneet ja unikauhukohtaukset harventuneet ja pienentyneet.

        Aika harvalla lääke näyttää olevan käytössä, netistäkään ei löydy mitään keskusteluja lääkkeestä.

        Varmaan senkin takia niin harvalla on käytössä, kuten minulla vasta alkoi, koska se on niin kallista 300mg maksaa yli 200e ja sitä tarvitsen 2 viikon välein. Minä sain sen kaksisuuntaiseen hoitamiseen. Aion tätä kokeilla ja jos on liian vaikea lääke, pyydän jotain muuta vaihtoehtoa. Tänään sain lääkken ja 3 tuntia on oltava valvonnassa. Todella paljon väsyttämään kyllä pistää, mutta uskon sen menevän ohi tai ainakin ettei pidemmän käytön jälkeen väsytä niin paljoa. Ei mihinkään lääkkeeseen totu heti ja kaikki lääkkeet eivät ala heti vaikuttamaan ja helpottamaan oloa mutta tämä kyllä tuntuu tekevän tätä ja parantaaa kärsivällisyyttä ja rauhoittaa oloa koska olin vasta hypomaniassa mikä vaikuttaa väsymykseen kun VIHDOIN tuntuu siltä että olo alkaa helpottua ja hypomania vaihe väistymään. Aivot kun on kuukauden päivät käyneet vilkkaasti ja sit saa siihen ehkä sit oikean lääkkeen, ni siitä se väsymys alkaa kun aivot alkavat ajattelemaan normaalisti eikä hypomania ole häiritsemässä koska se hm vaihe on kuluttavaa mutta sitä ei siinä tilassa itse tajua kuinka paljon se mania vaihe rasittaa aivoja, siksi minä aloitin tämän olanzapin lääkkeen ensin sit tämän ZYPADHERA 300MG 2 viikon välein ja se vaikutus on kyllä hyvä ja oikeantuntuinen mutta tää väsymys tulee jatkumaa vielä jonkuu aikaa koska olen ollu niin vilkkaalla päällä hypomaniassa ja nyt se on ohi, tai ainakin siltä tuntuu.


      • Anonyymi
        zypadhera kirjoitti:

        Olen käyttänyt zypadheraa 1,5 vuotta.
        Harhat ovat hävinneet, mutta olo on aika huono. Olen masentunut lääkkeen aloittamisen jälkeen ja nukun aivan liikaa, muutenkin päässä on outo olo.
        Pelkään, että mitähän lääke aiheuttaa pitemmän päälle.
        Harhat kyllä on hävinneet ja unikauhukohtaukset harventuneet ja pienentyneet.

        Aika harvalla lääke näyttää olevan käytössä, netistäkään ei löydy mitään keskusteluja lääkkeestä.

        Kuinka usein injektio pitää ottaa?


    • Ei_hyvä

      Sitä samaa ainetta, eli Zyprexaa (olantsapiinia) on kyllä määrätty jo pitkän aikaa, ja siitä löytyy varmasti kokemuksia netistäkin. Tuo Zypadhera on taas näitä uusia injektiomuotoisia neurolepteja. Katsos, valtavasti rahaa tuottaneilta "toisen polven" neurolepteilta on mennyt patentit umpeen, joten lääketehtaat tyrkyttävät nyt injektiomuotoisia valmisteita samoista lääkkeistä. Psykiatrit eivät välttämättä ole edes kovin tietoisia tästä asiasta, eikä kyse ole vain siitä, että saadaan kyniä tai matkoja konferensseihin. Lääkelehdet, lääkärien omat lehdet ja konferenssit ovat täynnä juuri näitä injektioita hehkuttavia juttuja.

      • zypadhera

        Minulle kokeiltiin olantsapiinia tablettihoitona, mutta se ei onnistunut, koska sain aivan kauheita unikauhukohtauksia. Tällä zypadheralla ne ovat harventuneet ja pienentyneet. Sen takia minun on kait pakko käyttää zypadheraa.


      • aijaijaa

        Sehän on hyvä että lääke sopii sinulle. Olen huomannut saman, että tästä aineesta ei löydy keskusteluja, mikä ilmeisesti tarkoittaa että sitä ei ole kovin laajassa käytössä. Kuinka usein käyt ottamassa injektion?


      • zypadhera

        kolmen viikon välein. En tiedä sopiiko lääke niin hyvin, koska olen masentunut (päässä outo olo). Unikauhukohtauksiin lääke on auttanut, muttei ole poistanut niitä kokonaan.
        Nyt sain vielä seronilin masennukseen, saa nähdä auttaako se.

        Pelottaa, mitä lääke aiheuttaa pitemmän päälle, kun en ole saanut mitään vertaistukea.


      • utelias_uuno

        Millaisia ovat unikauhukohtaukset? Näetkö siis painajaisia?


      • zypadhera

        Kun olen nukahtamassa, tunnen että kuolen, tipun tyhjyyteen. Tunnen todellakin kuolevani, kuoleman. Järkyttävä tunne. Päässä tuntee tyhjyyden, kun kaikki lakkaa olemasta.
        Ennen zypadheraa, huusin täysiä ja saatoin lähteä juoksemaan sängystä.
        Zypadhera on auttanut sillätavalla, että tunnen kyllä kuolevani, mutta se on pienempi hetki, kuin mitä ennen tunsin, "pieni kuolema".
        Jos jollakin saan nämä kauhukohtaukset kokonaan pois, olen todella onnellinen.
        Voi olla, että joudun elämään näiden kanssa lopun elämääni. Onneksi ne ovat lievittyneet.
        Onkohan kenelläkään muulla tämmöisiä unikauhukohtauksia.


      • Utelias_uuno

        Juuri nukahtamisen hetkellä tuleva putoamisen tunne on varsin tavallinen silloin tällöin tuleva pelottava tunne ja se on sukua nukahtamisen aikaan tuleville lihasnykäyksille. Molemmat johtunevat hermoston äkillisestä "rentoutumisesta" unen rajamailla. Putoamisen tunne ja nykäykset voivat tuntua herkästä ihmisestä pelottavalta ja aiheuttaa panikoitumista. Näistä löytyy paljon tietoa netissä.

        Alkoivatko oireet vasta olanzapiini lääkityksen myötä? se tuntuisi aika oudolta. Olet varmasti aika nuori, sillä kuvaamasi tunne on varsin tavallinen nuorilla ihmisillä, mutta ei täysin harvinainen vähän vanhemmalla.


      • zypadhera

        En ole nuori, olen yli 50 v ja sairastunut v.2000. Hoitoon pääsin v. 2004 ja silloin sai lääkkeeksi peratiisin, jolloin aloin saamaan unikauhukohtauksia. Luulen, että lääkkeellä saattoi olla vaikutus siihen, en ole ihan varma. Kun lopetin lääkkeen, niin unikauhukohtaukset jatkuivat kuitenkin. Niitä tulee harvakseltaan, paitsi osastojaksolla sain niitä joka yö, lääkkeenä oli olanzapiini tablettina.
        Sitten kun lääkkeeksi vaihdetiin zypadhera, unikauhukohtaukset loppuvat osastolla ja muutenkin olen saanut nyt niitä harvemmin ja ne ovat lievempiä, vain hetken tunne, kun ne aikasemmin kestivät pitkään, jolloin huusin ja lähdin juoksemaan sängystä. Unikauhukohtaukset ovat jotakin niin järkyttävää, ettei sitä voi edes kuvata, kun kokee, että kuolee, tuntee sen kuoleman. Päässä mustenee, eli tunnen, että kaikki lakkaa olemasta, lakkaan ajattelemasta, elämästä, ihan kuin kuolisin, tunne on niin todellinen. Ei sitä pysty kuvaamaan, kuinka kauhea se on, pelkkää mustaa tyhjyyttä. Minulla on jopa tunne,että niin se oikea kuolema tuntuu, kun se tulee, musta tyhjyys (toivottavasti olen väärässä).
        Toivon nyt, että zypadhera ja seronil auttaisivat minua niin, että unikauhukohatukset tulisivat livempinä ja pääsisin tästä masennuksesta. Olen syönyt seronilia vasta vähän aikaa, noin viikon.


      • zypadhera

        "Niitä tulee harvakseltaan, paitsi osastojaksolla sain niitä joka yö, lääkkeenä oli olanzapiini tablettina. "
        Nyt tuli mieleen, että sitä olanzapiinia olisi pitänyt antaa minulle aamulla, se olisi voinut auttaa niihin unikauhukohtauksiin.


      • zypadhera

        Voihan se olla niinkin, ettei nämä unikauhukohtausten alkaminen liity ollenkaan peratiiniin, vaan tähän minun sairauteen, skitsofreniaan.
        Olen päätellyt niin, että skitsofrenian syy johtuu siitä, ettei äitini sylittänyt minua vauvana, koska luuli, että minusta tulee sylivauva ja sen seurauksena hän ei pysty tekemään töitä. (Nukuin yksin tuvassa ja muut makuuhuoneessa). Olen varmaan mm. itkenyt yksikseni, kun hän ollut navetassa. Tämä on voinut aiheuttaa minulle niitä unikauhukohtauksia, ainakin skitsofrenia on luultavasti tullut siitä.


      • psykoottinen-
        zypadhera kirjoitti:

        En ole nuori, olen yli 50 v ja sairastunut v.2000. Hoitoon pääsin v. 2004 ja silloin sai lääkkeeksi peratiisin, jolloin aloin saamaan unikauhukohtauksia. Luulen, että lääkkeellä saattoi olla vaikutus siihen, en ole ihan varma. Kun lopetin lääkkeen, niin unikauhukohtaukset jatkuivat kuitenkin. Niitä tulee harvakseltaan, paitsi osastojaksolla sain niitä joka yö, lääkkeenä oli olanzapiini tablettina.
        Sitten kun lääkkeeksi vaihdetiin zypadhera, unikauhukohtaukset loppuvat osastolla ja muutenkin olen saanut nyt niitä harvemmin ja ne ovat lievempiä, vain hetken tunne, kun ne aikasemmin kestivät pitkään, jolloin huusin ja lähdin juoksemaan sängystä. Unikauhukohtaukset ovat jotakin niin järkyttävää, ettei sitä voi edes kuvata, kun kokee, että kuolee, tuntee sen kuoleman. Päässä mustenee, eli tunnen, että kaikki lakkaa olemasta, lakkaan ajattelemasta, elämästä, ihan kuin kuolisin, tunne on niin todellinen. Ei sitä pysty kuvaamaan, kuinka kauhea se on, pelkkää mustaa tyhjyyttä. Minulla on jopa tunne,että niin se oikea kuolema tuntuu, kun se tulee, musta tyhjyys (toivottavasti olen väärässä).
        Toivon nyt, että zypadhera ja seronil auttaisivat minua niin, että unikauhukohatukset tulisivat livempinä ja pääsisin tästä masennuksesta. Olen syönyt seronilia vasta vähän aikaa, noin viikon.

        Mää olen kuollut jo kerran tai itseasiassa jo useamman kerran mutta pidän sitä yhtä enemmän kuolemana koska vain silloin irtauduin ruumiistani. Kerron siitä. Olin 18-vuotias, olin nukkumassa mutta vielä valveilla. Tunsin yhdenäkin kuinka ruumiini tuntuu yhä vain raskaammalta ja raskaammalta kuin se painaisi lyijyä. Huomasin, että en pysty liikuttamaan itseäni. Se oli ihan kamala tunne. Tunsin, kuinka verisuoneni kohisivat päässä, Tsuh, tsuh, niinkuin juna menisi kovaa. Ruumis ei totellut ollenkaan mutta tajusin mitä tapahtuu. Sitten irtaannuin ruumiistani. Henkeni lähti ylöspäin ja näin itseni makaamassa sängyllä, siis ruumiini. Nousin vielä ylemmäksi ja näin asunnon katon. Olin siis matkalla ylös Jumalan tykö. Hädissäni rukoilin, että älä Jumala ota mua vielä pois. Siinä samassa aloin laskeutua takaisin ruumiiseeni. Kun tulin takaisin ruumiiseeni, en vielä pystynyt liikuttamaan itseäni, kun vähän ajan päästä. Olo oli kankea! Siitä sitten takaisin elämään! SE OLI KAUHEA KOKEMUS! (en ollut silloin vielä löytänyt Jeesusta mutta olin uskonnollinen).

        Sitten aikuisena, tunsin ensin Jumalan voimakkaan läheisyyden (olin silloin jo uskossa) ja yhden äkin sydämeni sanoi Jumps ja pysähtyi siihen! Ei lyönnyt enään. Oli vain hiljaista. Hän kosketti sitä ja se alkoi lyödä uudestaan! Hän tiesi sen etukäteen. En pelännyt yhtään, Jumalan täydellinen rakkaus tuntui niin hyvältä ja minua ei yhtään olisi haitannut siirtyä Hänen tykönsä, niin ihanalta se tuntui! Mutta aikani ei ollut lähteä Jeesuksen kirjoissa, siispä olen täällä! En pelkää kuolemaa tämän tähden! Tiedän miten minulle käy siinä, pääsen Herran luo kirkkauteen. Se on parempi paikka, kuin täällä elämässä!

        Kukaan ei kuole ennenkuin Jeesuksen kirjoissa tulee aika lähteä täältä maaplaneetalta. Hän sen päättää. Hän on ylösnousemus ja elämä! Mun aika ei ole ollut vielä lähteä! Oman kokemukseni perusteella uskon, että kuolema on erillainen kokemus niille, jotka ovat uskossa kuin niille, jotka eivät ole! Kuolema sinetöi lopullisesti sen valinnan minkä ihminen on tehnyt elämässään suhteessa Jumalaansa! Paitsi jos Hän antaa lisäaikaa tulla takaisin. Olen miettinyt tätä miksi sain jatkoaikaa ja tämä on tietysti vain arvaus. Jumala pitää huolen ainakin siitä, että jokaisella on etsikkoaika löytää Jumala ennen kuin Hän ottaa tykönsä. Sitä mulla ei ollut vielä omasta mielestäni ollut silloin 18v mennessä. En ollut ollut synnintunnossa missään vaiheessa. No, miksi sitten sain jatkoaikaa vielä uskossakin? Uskon, että jokaisella on omat tehtävät miksi olemme täällä Jumalalta. Ne tehtävät on joko kesken tai vielä täyttämättä tai molempia. Mun aika ei siis ole lähteä ennenkuin ne on tehty.

        Mutta täytyy sanoa kaiken kokemani jälkeen ennemmin lähtisin Herran tykö kuin olisin täällä mutta Hän on näin päättänyt - siis elän! Mä elän Jeesukselle, olen sitten täällä tai siellä!


      • psykoottinen-
        zypadhera kirjoitti:

        Voihan se olla niinkin, ettei nämä unikauhukohtausten alkaminen liity ollenkaan peratiiniin, vaan tähän minun sairauteen, skitsofreniaan.
        Olen päätellyt niin, että skitsofrenian syy johtuu siitä, ettei äitini sylittänyt minua vauvana, koska luuli, että minusta tulee sylivauva ja sen seurauksena hän ei pysty tekemään töitä. (Nukuin yksin tuvassa ja muut makuuhuoneessa). Olen varmaan mm. itkenyt yksikseni, kun hän ollut navetassa. Tämä on voinut aiheuttaa minulle niitä unikauhukohtauksia, ainakin skitsofrenia on luultavasti tullut siitä.

        Kyllä syyttäisin lääkitystä unikauhukohtauksista, sillä niillähän on selvä ajallinen yhteys niiden puhkeamiseen. Antipsykootit tekevät juuri tuollaista tuhoa aivoissa, että ei enään siellä mitään liiku muutenkin! Se voi vain tulla voimakkaammin esille juuri nukahtamisen yhteydessä. Epäilen että kokemuksesti liittyvät siihen, että aivosi ovat tuhoutumassa ja nyt olisi viimeiset hetket lopettaa ennen kuin kokemuksestasi tulee pysyvä! Lääkkeet ne sitä sulle aiheuttaa, miksi et kokeile ilman olemista? Huomauttaisin vielä sen, että lääkkeen syönnin vaikutukset kehossa näkyvät vielä vuosia lopettamisen jälkeenkin! Tätä eivät vain lääkärit tiedä tai myönnä.

        Masennuskin voi olla itse lääkkeestä johtuvaa sillä lääkkeet tekevät juuri aloitekyvyttömyyttä, passiivisuutta, ylinukkumista eli Zombiksi! Ei siinä masennuslääkkeet auta, kun ongelma on itse antipsykoottinen lääke! Seronil ei auta muutenkaan sillä SSRI lääkkeet on jo todettu humpuukiksi muutenkin. Lue: tappavat lääkkeet ja järjestäytynyt rikollisuus Gotschelta.

        Skitsofrenian puhkeamisella voi olla hyvinkin yhteyttä läheisyyden puutteeseen! Minunkaan äiti ei kykene empatiaan.


      • Puttemans_sanoo_mitä
        aijaijaa kirjoitti:

        Sehän on hyvä että lääke sopii sinulle. Olen huomannut saman, että tästä aineesta ei löydy keskusteluja, mikä ilmeisesti tarkoittaa että sitä ei ole kovin laajassa käytössä. Kuinka usein käyt ottamassa injektion?

        Varmaan ei sen takia löydy, kun vetää mielen niin nollille ettei saa keskustelua aiheesta aikaan...


      • selektiivisyys
        psykoottinen- kirjoitti:

        Mää olen kuollut jo kerran tai itseasiassa jo useamman kerran mutta pidän sitä yhtä enemmän kuolemana koska vain silloin irtauduin ruumiistani. Kerron siitä. Olin 18-vuotias, olin nukkumassa mutta vielä valveilla. Tunsin yhdenäkin kuinka ruumiini tuntuu yhä vain raskaammalta ja raskaammalta kuin se painaisi lyijyä. Huomasin, että en pysty liikuttamaan itseäni. Se oli ihan kamala tunne. Tunsin, kuinka verisuoneni kohisivat päässä, Tsuh, tsuh, niinkuin juna menisi kovaa. Ruumis ei totellut ollenkaan mutta tajusin mitä tapahtuu. Sitten irtaannuin ruumiistani. Henkeni lähti ylöspäin ja näin itseni makaamassa sängyllä, siis ruumiini. Nousin vielä ylemmäksi ja näin asunnon katon. Olin siis matkalla ylös Jumalan tykö. Hädissäni rukoilin, että älä Jumala ota mua vielä pois. Siinä samassa aloin laskeutua takaisin ruumiiseeni. Kun tulin takaisin ruumiiseeni, en vielä pystynyt liikuttamaan itseäni, kun vähän ajan päästä. Olo oli kankea! Siitä sitten takaisin elämään! SE OLI KAUHEA KOKEMUS! (en ollut silloin vielä löytänyt Jeesusta mutta olin uskonnollinen).

        Sitten aikuisena, tunsin ensin Jumalan voimakkaan läheisyyden (olin silloin jo uskossa) ja yhden äkin sydämeni sanoi Jumps ja pysähtyi siihen! Ei lyönnyt enään. Oli vain hiljaista. Hän kosketti sitä ja se alkoi lyödä uudestaan! Hän tiesi sen etukäteen. En pelännyt yhtään, Jumalan täydellinen rakkaus tuntui niin hyvältä ja minua ei yhtään olisi haitannut siirtyä Hänen tykönsä, niin ihanalta se tuntui! Mutta aikani ei ollut lähteä Jeesuksen kirjoissa, siispä olen täällä! En pelkää kuolemaa tämän tähden! Tiedän miten minulle käy siinä, pääsen Herran luo kirkkauteen. Se on parempi paikka, kuin täällä elämässä!

        Kukaan ei kuole ennenkuin Jeesuksen kirjoissa tulee aika lähteä täältä maaplaneetalta. Hän sen päättää. Hän on ylösnousemus ja elämä! Mun aika ei ole ollut vielä lähteä! Oman kokemukseni perusteella uskon, että kuolema on erillainen kokemus niille, jotka ovat uskossa kuin niille, jotka eivät ole! Kuolema sinetöi lopullisesti sen valinnan minkä ihminen on tehnyt elämässään suhteessa Jumalaansa! Paitsi jos Hän antaa lisäaikaa tulla takaisin. Olen miettinyt tätä miksi sain jatkoaikaa ja tämä on tietysti vain arvaus. Jumala pitää huolen ainakin siitä, että jokaisella on etsikkoaika löytää Jumala ennen kuin Hän ottaa tykönsä. Sitä mulla ei ollut vielä omasta mielestäni ollut silloin 18v mennessä. En ollut ollut synnintunnossa missään vaiheessa. No, miksi sitten sain jatkoaikaa vielä uskossakin? Uskon, että jokaisella on omat tehtävät miksi olemme täällä Jumalalta. Ne tehtävät on joko kesken tai vielä täyttämättä tai molempia. Mun aika ei siis ole lähteä ennenkuin ne on tehty.

        Mutta täytyy sanoa kaiken kokemani jälkeen ennemmin lähtisin Herran tykö kuin olisin täällä mutta Hän on näin päättänyt - siis elän! Mä elän Jeesukselle, olen sitten täällä tai siellä!

        Tuohon on aivan luonnollinen selitys: teräketjuöljy. Viskositeetin varjolla tapauskohtaiset mediaanit yhdistyvät ja ne jaetaan joka kierroksella hiukan niinkuin mehu-Maijoista. Ole rauhallisin mielin, eivät ne tee sen enempää vahinkoa kuin ensimmäiselläkään kierroksella.


      • Anonyymi

        Meniskö lekurit noin helppoihin retkuihin'?itse uskon vielä lekurien moraaliin ja älykkyyteen


      • Anonyymi
        zypadhera kirjoitti:

        Kun olen nukahtamassa, tunnen että kuolen, tipun tyhjyyteen. Tunnen todellakin kuolevani, kuoleman. Järkyttävä tunne. Päässä tuntee tyhjyyden, kun kaikki lakkaa olemasta.
        Ennen zypadheraa, huusin täysiä ja saatoin lähteä juoksemaan sängystä.
        Zypadhera on auttanut sillätavalla, että tunnen kyllä kuolevani, mutta se on pienempi hetki, kuin mitä ennen tunsin, "pieni kuolema".
        Jos jollakin saan nämä kauhukohtaukset kokonaan pois, olen todella onnellinen.
        Voi olla, että joudun elämään näiden kanssa lopun elämääni. Onneksi ne ovat lievittyneet.
        Onkohan kenelläkään muulla tämmöisiä unikauhukohtauksia.

        Oletko kokeillut unien tulkintaa unet muistuttavat meitä tietoisessa elämässä sivuuttamista asioista. Tosiasia on, että elämä päättyy jollain tavalla meillä kaikilla minulla on unia oman tulkintani mukaan kuolemasta petoksesta ja valehtelevista ihmisistä tulevat käärmeteemana uniini. Jostain syystä ne on intialaisia ehkä , kun suunnittelin matkaa sinne takavuosina ja ystävättäreni hurahti reikikurssiinja zakrateorioihin


    • Wainn

      Idiootit suostuvat tuollaisiin aineisiin vapaaehtoisesti. Vain sadistit pakottavat tuollaisia aineita toisiin.

    • Msko

      Masennus iskee, kun todellisuus koittaa! Ahistaa ja on paha olla..maailma on kova, kirkas ja "jämäkkä" T: piikkiä takamukseen

    • eipäollukokonimeehahhah

      yksi saatanan huora irina huop... kuusankoskella toimiva natsilekuri pitäisi syöttää sioille porstuassa vitun ämmä.
      juuri senlaiset eläintäkin tyhmemmät elukat on niitä paskamyrkkyjään
      toitottamassa ja vangitsemassa

    • masis

      On kokemusta. Kokoajan väsyttää ja masentaa. Sängystä ei meinaa päästä ylös aamulla. Mulla se menee kk välein 405 mg eli suurin annos. Olo paranee vähän ennen seuraavaa injektiota. Ja tämä injektio on nyt viimeinen minkä otin!

    • hthtt

      Ei ole omakohtaista kokemusta, mutta voisin kuvitella, etä masennus on pahempi kuin harhat. Ottavathan ihmiset huvikseen psykedeelisiä huumeitakin. Heitä siis ne paskamyrkyt vittuun.

    • Ggfderty

      Oon käyttäny, vaa 3kk. Vaikutus jatkuu 6kk loputuksen jlk ja oireiden normalisoinnissa voi mennä 3 v ja ei koskaa palaa täysin ennalleen. Suomessa vaa on nyt menossa tää lääkintä et ihmiset ei kapinois.

    • Tyttö31

      Minulle pistettiin vartti sitten Zypadhera-injektio ja olen tällä hetkellä kolmen tunnin seurannassa. Olotila on vähän sellainen, kuin oisin saanut mietoa huumetta. Kerran Zypadheran jälkeen tuli tuska, mut silti minut päästettiin kotiin. Minäkin olen huomannu, että netissä ei oo paljon Zypadhera-keskusteluja. Minulla toimii paremmin piikitys kuin tabletit. Sori ajatus hyppii, kun sairastan jakomielitautia!

      • zypadhera

        Olen ketjun aloittaja, kiva lukea, että on muitakin Zypadheran käyttäjiä. Minä olen aika masentunut, enkä saa mitään aikaseksi, istun vaan päivästä päivään tietokoneella.
        Onko sinulla masennusta?


    • Tyttö31

      Onko kellään muulla Zypadheran lisäksi tarvittavana lääkkeenä Ketipinor? Otan Ketipinoria, ku minua ahdistaa tavata ohjaajia. Onko kukaan muu ohjaajapalvelun asiakas? Ahdistaa, kun elämäni kuuluu pirun ohjaajille=(

    • Tyttö31

      Ahdistun liian helposti ja olen erittäin herkkä. Minulla ei oo kokemusta unikauhukohtauksista.

    • Tyttö31

      Minullakin on joskus jatkuva huono olo ja Zypadhera ei ota pois kaikkii oireita. Kirjoittakaa tänne jotain, että en yksin höpise täällä:)

      • AlasinSeuraavana

        Ajattelit ensimmäisenä, kun olosi on huono, että olantsapiinin ja ketiapiinin sekoitus tekee siitä lopun? Mikset seuraavaksi kokeilisi lyödä itseäsi alasimella päähän?


    • Tyttö31

      Masennus tulee aika ajoin. En tahtos olla ohjaajapalvelun asiakas, mut on oltava!

      • hjyrjur

        Suomi on vapaa maa. Mihinkään tuollaiseen ei voi pakottaa.


    • Tyttö31

      Mulle annettiin ehtoja ja jos noudatan niitä ehtoja, niin saan olla vapaudessa. Ehtoja oli monta ja yksi niistä oli Zypadhera.

    • Tyttö31

      Zypadhera on parempi kuin Seroquel Mulla oli ennen Seroquel Prolong

      • hjthte

        Vaadi ihmisoikeuksiasi. Ota yhteys oikeusasiamieheen tai Euroopan ihmisoikeustuomioistuimeen. Ei ne tuollalailla voi kiristää.


      • jyrjry

        Ota selvää valituskanavista. Hyvä oikeusavustaja olisi varmaan paikallaan, jos et itse jaksa asioita tutkia.


    • Tyttö31

      Nämä on viisi ehtoa, että ei tarvi olla osastolla ja saa asua yksin. En kirjoita tärkeysjärjestyksessä. 1.Zypadhera-lääkkeen ottaminen. 2.Ohjaajien tapaaminen. 3.Mielenterveystoimisto. 4.Ehkäisy. 5.Edunvalvoja.

      • kkukuky

        Ei ne voi vapaassa maasa määräillä lakia rikkomatonta ihmistä. Ihmisoikeudet kuuluu kaikille.


      • 45666777

        Ehkäisy?:0


    • Tyttö31

      Olen kolmen lapsen äiti ja kaikki kolme on otettu huostaan;(

    • Tyttö31

      Zypadheraa käytän 405 mg neljän viikon välein ja minkä verran muilla on annos?

      • zypadhera

        Minulla menee 300 mg kolmen viikon välein.


      • trery

        Omasta tahdostako?


      • Ehkä_pirtelö_mielummin

        Kannattaisikohan käyttää nuokin rahat vaikka täyshedelmäpirtelöihin. Eivät ainakaan ole hermostomyrkyllisiä ne pirtelöt.


    • Jhgfdcv

      Paska lääke tuhoaa aivot, käytön aikana kuin koomassa. Kukaan järjellä varustettu ihminen ei pakota toista elävää ihmistä käyttämään moisia huumeita. Skitsofreniaki on vain lääkärin mielipide potilaasta, aivokemia perustuu uskomukseen evoluutiopsykologiasta. Sekin on vain teoria ei totuus. Ei voi pakottaa uskomaan siihen jos haluaa uskoa Jumalaan. Mutta saatana on todellakin olemassa ja siksi syöttää ihmiselle näitä myrkkyjä.

    • Tyttö31

      Zypadhera ei tuhoo aivoja! Magneettikuvauksessa oli normiaivot!

      • Pukki101

        Joulupukki on olemassa! Veljenpoika sano nähneensä!


    • Tyttö31

      Zypadheran käyttäjät muistuttavat joulupukkeja. Olemme tukevia.

      • zypadhera

        Pitää paikkansa, olen lihonut zypadheran käytön aikana. Minulla on todettu diapetes ja kolestroliarvojen nousua. Nämä ovat lääkkeen sivuvaikutuksia.


      • koookkjj

        Olantsapiinimyrkky tekee juuri tuota, voi aiheuttaa diabeteksen.
        Tekee ihmisestä väsyneen lihavan zombin kaiken päälle


    • Tyttö31

      Minulle ehdotettiin eilen, että mielenterveystoimisto ja ohjaajapalvelu loppuisivat:) Zypadhera kuitenkin jatkuu normisti!

    • Tyttö31

      Oletko ketjun aloittaja selvinnyt ihan hyvin:) Aloitit tämän ketjun viime vuoden puolella:)

    • poik23

      Minulle pistettiin 300mg ja tänään olen menossa hakemaan piennettyä annosta eli tuota 210mg. Olo on taas nyt juuri ennen piikkiä parempi kuin piikin jälkeen, jolloin on zombi olo. Mikään ei oikein tunnu miltään.

      • kukt

        Onko tuo kaikki vapaaehtoista?


    • Tyttö31

      Terveisiä "piikityspaikasta"! Täällä taas seurannassa. Voiko joku laittaa niiden injektiolääkkeiden nimet, jotka EI vaadi seurantaa? T:31-vuotias tyttö/nainen

    • Tyttö31

      Onko joku pyörtynyt Zypadherasta, kun se vaatii sen seurannan?

      • Pyydä lääkärltä lääkkeenvvaihtoa Peratsin-tabletteihin ( ei depot).. Olon pitäisi kohentua kummasti. Sitten kun on seuraava lääkäri aika.


      • zypadhera

        Minulle vähennettiin zypadhera -lääkitystä, nyt menee 210 mg neljän viikon välein.
        Ehdotin lääkärille peratsiinia, mutta hän oli zypadhera-lääkkeen vähentämisen kannalla. Olo on kyllä kauhea tällä zypanhera-lääkkeellä.


      • zypadhera

        Ei lääkäri ollut peratsiinia vastaan, mutta sanoi, että kokeillaan ensin zypadheran vähentämistä.
        Silloin kun sairastuin, yli kymmen vuotta sitten, minulla oli lääkkeenä peratsiini, ja se oli ihan hyvä, verrattuna tähä zypadheraan.


    • fghfgjhfgj

      Varmasti ihan sairaan älykästä ottaa injektioita takapuoleen, jotka tekevät entistä huonomman olon, kun pienellä googlettelulla löytäisi luonnollisemmankin keinon.

      • yksiPotilas

        Voisitko kertoa mikä olisi luonnollisempi keino.


    • Elina31

      Mulla valui eilen pois Zypadheraa, niin onko se normaalia?

      • zypadhera

        On mullakin valunut, riippuu kuulemma siitä kuinka nopeasti sen pistää.


    • Elina31

      Sivulle pistäminen on parempi ku mitä keskelle=)

      • zypadhera

        Onko sinulla väsymystä, väsyttääkö lääke.
        Minä nukun 12 tuntia ja edelleen olen väsynyt.


    • Elina32

      On henkisesti väsyttävä lääke, mut toisaalta koen tarpeelliseksi, että käytän Zypadheraa kolmen viikon välein.

    • Tiia161

      Vaatikaa että lääkelista tarkistetaan säännöllisesti. Ne antavatmyrkkyä että potilaat olisivat hiljaisia

    • Ahdistunut25

      Minulla on ollut nyt noin kuukauden 210mg kahden viikon välein, mutta harhoja on ollut entistä enemmmän ja ne ovat vaikeampia. Ensi viikolla lisätään annosta 300mg kahden viikon välein. Aikaisemmin oli tablettilääkitys olantsapiinilla. Se toimi suht ok. Onko muita kenellä injektion teho ei ole ollut riittävä?

      • hthe

        Otatko injektion vapaaehtoisesti?


      • Ahdistunut25

        Kyllä. Siirryttiiin injektioon, koska tablettimuotoinen teki sivuvaikutuksia mm. nälkää vaikka maha täynnä ja muistiongelmia. Injektiossa pitäisi tulla vähemmän näitä haittoja, koska lääkeaineen pitoisuus elimistössä tasaisempi.


    • Lohdutuksena

      Lohdutuksena kirjoitan omasta kokemuksesta Abilify maintena-lääkkeeseen liittyen. Olen lääkkeen vuoksi lamaantunut ja kyvytön mihinkään. Ikävin oire on kuitenkin jatkuva kiihotustila sukuelinten seudulla, sukuelimet sykkivät tavallaan itsekseen. Tila on pelkästään fyysinen ja hyvin kiduttava. Lisäksi on impulssikontrollihäiriötä eli itsehillinnän pettämistä. Sekä mielenkiinnonkohteiden vaihtumista, joka itselläni liittyy nettikauppojen selailuun, mutta harmi vain takuueläkkeellä ei pahemmin voi ostella. Jaloissa levossa ollessa myös on pakkoliikkeitä. Että ihan kivan lääkkeen lääkäri valitsi minulle piikitettäväksi, ja hän on täysin tietoinen näistä haitoista.

      • trwttw

        Hirveitä myrkkyjä nuo tuollaiset kemikaalit.


    • Aapeli12

      Minulla menee tämä lääke 2viikon välein täys annos..olen alkamassa lopettamaan kun kuulin että sähköhoito tehoaa parhaiten psyykkeeseen,mielialaan,masennukseen..mielelläni kirjottelen asiasta lisää kun meinasin havahtua ilman lääkkeillä todellisuuteen.voiko sitä tapahtua lääkkeillä sähköllä siinäpä kysymys.. [email protected] kysymyksiä vaantuleen..

      • Bresidentti

        Mitallin paikka!!!


    • Anonyymi

      Sama olo zypadherasta. Masentaa ja ahdistaa. Voisi vain nukkua. Ei oo työelämään tällä lääkityksellä.

    • Anonyymi

      Muuttakaa vaikka telttaan lappiin asumaan. Ihan hullua suostua ottamaan mitään myrkkyjä elimistöön.

    • Anonyymi

      Zyprexaan verrattuna Zypadhera:lla on paljon pidempi puoliintumisaika ja se tuhoaa myös tehokkaammin aivotoimintoja.

      Zyprexa 20mg/päivä tablettilääkityksellä kävin vielä töissä. Zypadhera 300mg/2 viikkoa olen aamuisin väsynyt ja ajatus katkeilee.

      Toivon mukaan saan tuon Zypadhera-injektion vaihdetuksi Abilify maintena injektioon joka todennäköisesti aiheuttaa vähemmän sivuvaikutuksia tai niin ainakin koin kun käytin sitä aiemmin.

    • Anonyymi

      Olantsapiini aiheutti minulla noita kuolemiskokemuksia nukkumaan mennessä..

    • Anonyymi

      Ei kannata ottaa mitään lääkkeitä eikä injektioita. Aivot ja sisäelimet vain tuhoutuu.

    • Anonyymi

      Letkeeks vetää kyl:D

    • Anonyymi

      Itsellä ollut zypadhera annoksella 300mg vuodesta -21 silloin sairastuin (akuutti voimakas psykoosi tai jotain muuta vastaavaa). Alussa pumppasivat täyteen rauhoittavia, jotta saisi miehen edes hetkeksi maan tasalle. Puoltoista kuukautta-2 pakkohoidossa, jolla saatiin pahimmat oireet tasaantumaan. Kerroin hoitajille ja lääkäreille etten hajamielisyyttäni tule lääkkeitä muistamaan syödä. Ehdottivat piikkiä. Piikki alussa kahden viikon välein hanuriin. Lievää oireilua edelleen, joka hoidettiin rauhottavilla. Pikkuhiljaa oireilut jäi vähemmälle ja lopulta pois. Piikin aikaväliä pidennettiin ensin kolmeen viikkoon, sitten neljään. Nyt mennyt reilu vuosi neljän viikon välein piikkiä. Piikkipäivän lähentyessä aivot alkaa rullaamaan kovemmilla kierroksilla. En tiedä onko nämä korkeat kierrokset lähempänä normaalin ihmisen aivotoimintaa vai lähempänä psykoosia. En halua sitä uudelleen kokea, joten piikkiä otetaan. Itsellä ei aiheuta unikauhuja tai muitakaan mielen ongelmia. Masennusta en ole huomannut puoleentoista vuoteen (yleensä manian jälkeen masennus, joka itsellä kesti n. puoli vuotta.). Tyytyväinen tuotteeseen, mutta silti miettii monesti, voisiko elämä olla rikkaampaa, kun ei olisi aivokemioita tasaavia kemikaaleja järjestelmässä. Paino nousi lääkkeen aloittamisen jälkeen puolessa vuodessa n. 30kg. Sen jälkeen paino pysynyt aika vakiona siinä sadan kilon molemmin puolin. (Liikaa). Aion lääkettä jatkaa, ellei keksitä jotain parempaa tilalle. Takasin varjomaailmaan en halua palata.

    • Anonyymi

      Zypadheran vaikuttava aine on olantsapiini. Olanzapin lääke oli minulla käytössä (tabletteina) ainakin 6 kk. Se oli ihan kamala lääke. Se väsytti todella paljon ja nukuin valehtelematta lähes joka yö13 tuntia (heräsin n. klo 13:00). Jos laiton herätyksen vaikka 9 tunnin yöunien jälkeen niin en ollut toimintakykyinen koko päivänä. Olanzapin myös lihotti aivan järjettömästi (jopa diabeteksen puhkeaminen on haittavaikutuslistassa!). Olanzapiininllä on myös antikolinergisia haittavaikutuksia ja minulle tuli myös näön sumentumista ajoittain. Yleisesti puhuen, lääkkeet joilla on antikolinergisia vaikutuksia, lisäävät mm. dementian ja alzheimerin riskiä pitkällä aikavälillä. Lopulta Olanzapin nosti maksa-arovt (ALAT) sinne 104 tienoille (kts. LiveTox tietokanta, tämä on Olanzapiinin kanssa verrattaen yleistä).

      Tämän jälkeen halusin vaihtaa sen johonkin toiseen lääkkeeseen. Sain tilalle Peratsiniin joka ei väsytä yhtäpaljon tai lihota. Olen viime aikoina ajatellut jos voisi kokeilla Latudaa koska se Peratsin kuitenkin hieman väsyttää, enkä ole jaksanut aloittaa liikuntaa. Tästä huolimatta (eli en ole tehnyt mitään muutoksia elämääni), minun painoni ei ole noussut Peratsinin aikana yhtään. Olen saattanut jopa laihtua pari kiloa. Olanzapiinin aikana lihoin jatkuvasti ja jouduin ostamaan sen takia uusia vaatteitakin! En voi suositella Olanzapiinia. Kokeile mieluummin esim. Latudaa.

      • Anonyymi

        Latudaa suosittelen siis siksi että se ei väsytä paljoa (jos sen ottaa illalla) ja sen ei pitäisi lihottaa. Latuda ei myöskään pidennä sydämen QT aikaa merkittävästi (toisin kuin esim Peratsin saattaa pidentää sitä ja siksi sitä ei tule muuten käyttää Escitalopram lääkkeen kanssa). Lisäksi, ne injektiot eivät ole mitenkään parempia kuin tabletit. Ainoa niiden käyttötarkoitus on se että jos potilas ei muista ottaa niitä lääkkeitä. Muutoin injektiot ovat huonompia. Jos minulla olisi ollut Olanzapin injektio (eli juuri tämä Zypadhera) , en olisi voinut vaihtaa Peratsiiniin yhtä nopeasti sen jälkeen kun kohonnout ALAT huomattiin. Jos sinun nykyinen lääkitys ei sovi sinulle, täytyy sinun annosta laskea/nostaa (nostaminen yleensä tuo myös enemmän haittoja) tai sitten vaihtaa kokonaan eri lääkeaineeseen.


    • Anonyymi

      Niin oikean lääkkeen löytyminen on kullanarvoinen asia itsellä suht mietoneurolepti väsyttää, mut muita sivuvaikutuksia en ole havainnut ketamiinin voimalla ihmiset tekee jopa töitäkinhenkisesti vaativia tehtäviä

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1620
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1341
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1285
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      9
      1279
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1267
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      4
      1253
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1234
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1210
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1170
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1146
    Aihe