Boottaava win 7 dvd-levy Mintillä ?

8973

Voiko Mintin ( 17.2 Cinnamon) jollain poltto-ohjelmalla saada aikaan boottaavan win. 7 dvd- levyn ?
Olen jonkun aikaa perehtynyt asiaan, eikä yhtään helpommalta vaikuta boottaavan USB tikunkaan teko.
Jos joku keksii jotain, niin sinänsä molemmat muodot dvd-levy tai USB tikku käyvät.

8

241

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • debian_xfce
      • nomelkeinjuu

Tuo wine oli ihan mainio siihen asti kunnes ostin uuden 4K näytön, tuolla uudella näytöllä Windows sovelluksen ikonit ja tekstit muuttui kirpun kokoisiksi ja suurennuslasia ei jaksa käyttää. Yritin jotain skaalausasetuksia siinä Winen asetuksissa, mutta eipä niistä ollut oikein apuja.

• bootti_levyke

Kyllä minun Linux Mint 17.2 Brasero poltto-ohjelma osaa tehdä boottaavia levykkeitä. Tosin Windowsia en ole edes kokeillut koska en tarvitse sitä lainkaan.
      Braserolla olen tuottanut n. 20 kpl erilaisia linuxdistro ja bsd-unixin boottavia levykkeitä. Viimeeksi tuotin sillä Haiku nimisestä käyttöjärjestelmästä boottaavan levyn joka toimi myös "livenä".
      Ei mitään ongelmia.

• kehitysloppunut

Hmm... yritin itsekkin kerran tuolla Braserolla polttaa dvd-levyä, mutta se jotannkin pilasi vain levyt käyttökelvottomaksi, tuon jälkeen olen polttopuuhat tehnyt Windowsin puolella.

En tiedä onko nämä DVD levyt jo menneet niin pois muodista ettei niihin ohjelmiin jakseta panostaa?

• 4747
    • 8973

Tosiaankin onnistui poltto tuolla braserolla helposti. Sekoilin asian kanssa ihan turhaa.
      Toivon mukaan ei ole poltossa virheitä.

• Pitäisi onnistua helposti.

1. Lataa luotettava Windows 7 image täältä: https://www.microsoft.com/fi-fi/software-download/windows7

Muualta ladatuissa on yleisesti ottaen troijalaiset valmiina ja olet tekemässä jotain väärin jos et lataa sieltä mistä pitääkin.

2. Avaa Brasero ja sieltä voi kirjoittaa imagen kirjoittaminen levyksi. Olennaista tässä on se, että ei kirjoiteta .iso imagea levylle tiedostona vaan siitä .iso imagesta tulee se levyn sisältö.

• selventävää

2. "Kirjoita levykuva" ( lukee minun Braserossani).

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävä sua j-mies!

Enkä oikeesti ymmärrä miksi. Eihän me tunneta ees kovin hyvin. Mut haluaisin sun kanssa jotain säätöä sit kai vaan 🫦
      Ikävä
      60
      5850
    2. Voi itku! Sanna Marinilla EI OLLUT mitään tekemistä jäänmurtajakauppojen kanssa

Miten tässä näin kävi? Sanna-kultti paniikissa.
      Maailman menoa
      212
      4823
    3. En välttämättä koskaan aikaisemmin tosissani uskonut mihinkään sielunkumppanuuteen ym

Ennen kuin tapasin sinut. Oudointahan tässä on että ollaan tiedetty toisemme kuitenkin vuosia ja enemmän vuosia, mutta v
      Ikävä
      19
      4553
    4. Tykkäys ei tarkoita

yhtään mitään!
      Ikävä
      53
      3812
    5. Sanna Marin kysyi hämmästyneenä: Onko Suomessa jäänmurtajia?

Nettilehden toimittaja kysyi Sanna Marinilta suoraan, että sovittiinko nuo jäänmurtajien kaupat jo 2019, jolloin Marin k
      Maailman menoa
      68
      3767
    6. Mitä on tapahtunut myllymäessä ?

On poliisit Sepänkadulla myllymäessä
      Kankaanpää
      11
      3491
    7. Voiko normaali ihminen ryhtyä vasemmistolaiseksi?

Tätä jäin pohdiskelemaan.
      Maailman menoa
      99
      3432
    8. SDP haluaa 40 000 nettomaahanmuuttajaa

SDP:n Suunnanmuutos-vaihtoehtobudjetissa, käy ilmi, että demarit itse asiassa vaativat räjähdysmäistä ”työperäisen” maah
      Maailman menoa
      76
      3272
    9. Puukotus Lidlissä

Kuka sai puukkoo Lidlin pihas tänään. Ja kuka oli tekijä?
      Kankaanpää
      33
      2981
    10. Mikä tuota vasemmistolaisista jankkaavaa vaivaa?

Pahasti on ihon alle, siis korvien väliin, päässeet kummittelemaan. Ei ole terveen ihmisen merkki jankata yhdestä asia
      Maailman menoa
      36
      2608
    Aihe