Leivän hinta

Leipänen

"On se kamalaa, kuinka viljelijät rikastuvat koko ajan ja aiheuttavat köyhän ihmisen nälkiintymisen". Katselin kaupassa leipien hintoja. Hintahaitari oli noin kolmesta eurosta kymmeneen euroon kilo.
Viljelijä saa tänä vuonna vehnäkilosta vajaat 17 senttiä. Ruis ja kaura samaa luokkaa.
Viljan tuottajahinta on alentunut vuosi vuodelta. Leivän hinta kaupoissa on noussut vuosi vuodelta. Energian hinta on laskenut viime vuosina.
Mitä mieltä olette, vetääkö joku välistä?

14

107

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • MIKSINÄIN.MTK

      LEIPÄ 400G VILJANOSUUS VARMAANKIN SIINÄ 250 G ELI TUOLLAASET 4 SENTTIÄ PER LEIPÄ LEIPÄ MAKSAA 2,2 EUROA
      FATSERI TOKAS VAIKKA VILJASTA MAKSAIS 2 KERTASE HINNA SE EI VAIKUTTAS LEIVÄ HINTAA
      MIKSI VILJELIJÄ TYYTYY " VILJA TILIIN " MUUT YRITYKSET LASKUTTAA TUOTTEENSA
      VILJELIJÄ EI

      • Silloin--

        Kun viljelijät joka puolel tät palloo pääsee itse hintalapun tuotteilleen laittamaan hyvin moni on jo nälkään kuollut :(


    • kateusonkovaa

      Viljelijä ei voi laittaa itse Hintalappua kun Keskusosuusliikkeet sanelevat hinnat ja kaikki maksut tulee niiden kautta.Toisaalta taas jos Viljelijät saisivat itse hinnoitella,niin se menisi jotenkin tähän tapaan.Minä myyn halvemmalla kun naapuri ja seuraava myy taas halvemmalla jne....Kunnes joku lupaa maksaa siitä,että saa toimittaa viljansa ettei vaan naapuri ehdi toimittaa ensiksi ja saa siitä vielä rahaakin.

      • Toimii--

        noin ostajan markkinoilla mut jos kiepahtaa pulan puolelle niin käykin niin että pihtaamalla myyntiä yritetään nostaa hintaa.

        Näläl kun paha tapa pakottaa ostamaan jos ite ei leipää maasta irti saa :)


      • EN.O.KATEELLINEN.EN

        VALITETTAVA 1980 LUVUN ILMIÖ ON PINTTYNEENÄ MUTTA SE ON NYKYÄÄN MUUTTANUT NIIN ETTÄ "MYYDÄÄMPÄ TUOTE HALVEMMALLA KUIN NAAPURI NIIN VARMASTI SILLOIN SAAN HÄNEN PELTONSA" SEURAAVA NAAPURI MYY VÄHÄN HALVEMMALLA JA NIIN POIS PÄIN
        KUN VUOKRAMAISSA ON TAPANA
        NO MORJES MATTI MATTI MORJES OTA TÄSTÄ VÄHÄ KONJAKKIA JUO KOKO PULLO VAA ROHKEESTI JA ON MULLA SITÄ LISÄÄ JOS OTAT KUINKAS KAI NIITÄ MAITA VIÄLÄ 10 VUODELLA SITÄ SOPIMUSTA JATKETAA
        MARKKINOILTA TAAS
        EIKÖ SE SAATANAN VALTIO VOI OTTAA NIITÄ MAITOKIINTIÖITÄ NIILTÄ LOPETTAVILTA TILOILTA POIS JA JAKAA JATKAVILLE KU EIHÄN NE OLLU MAKSANU NIISTÄ KU 2E L (IHMEKITINÄÄ OLIS OSTANEET NE KIINTIÖT POIS HELVETI SOSIALISTIT)
        PELLOSSA TAAS VOI KAMALA EI KAI SE AHNE SIKATILALLINE TARJOO NOISTA MAISTA 800E HA VUOKRAA TULIS NY KATOVUOSI ETTEI SAIS MITÄÄ SATOO

        SEN VERRA OON JUTELLU ISÄNTIEN KANSSA ETTEI SE PULAAIKANAKAAN NOUSIS TÄYTYYHÄN SITÄ ANTAA (MIAU MIAU)

        MTK PUHEENJOHTAJA SANO MULLE PUHELIMESSA
        "ME VOITAS VAIKKA HETI HUOMENNA NOSTAA MAIDON HINTAA MUTTA SE OLISI PALUUTA NIIHIN PIENIIN TILOIHIN JA SIIHEN EI LÄHDETÄ" NÄIN SIIS MTK JUHA MARTTILA
        TULISKOHA SE SAK LAURI LYLY LUOTSAA MTK TA


      • EiNoitaJaksaLuke

        Olipahan alusta loppuun huudettu sepustus, josta ei löytynyt yhtään punaista lankaa, eikä muunkaan väristä. Kannattaisi vähän satsata järkeviin lauseisiin, jos haluaa jotain ymmärrettävää sanoa.


      • MITÄNIITÄLUET
        EiNoitaJaksaLuke kirjoitti:

        Olipahan alusta loppuun huudettu sepustus, josta ei löytynyt yhtään punaista lankaa, eikä muunkaan väristä. Kannattaisi vähän satsata järkeviin lauseisiin, jos haluaa jotain ymmärrettävää sanoa.

        YMMÄRRETTÄVÄÄ SULTA PUNKKILALAISELTA EI SILTI EIHÄ VILJELIJÖITÄ MAIDONHINTAKIINNOSTA
        1 ON KUKA HIEKOITTAA MAITOAUTOTIEN...8 ON MAIDON HINTA
        MITÄ NIITÄ LUET KU ET KUITENKA YMMÄRRÄ
        ETTE TE JOPPEISTA EROO


    • niinpäniin_

      onko aloittajan laskelmissa maataloustuet laskettu mukaan?

      • Tottakai--

        Koska hänellä vielä netti on :)

        Mutta tuskimpa saa ihan kaikkea noistakaan senteistä itse pitää vaan niistkin menee viel kuluih niitten tukien lisäks :)


      • Hiawathametsä
        Tottakai-- kirjoitti:

        Koska hänellä vielä netti on :)

        Mutta tuskimpa saa ihan kaikkea noistakaan senteistä itse pitää vaan niistkin menee viel kuluih niitten tukien lisäks :)

        Voihan tuon kulu- hintarakenteen nuinkin ajatella. Ite oon ajatellu niin, että tuosta vehnästä, esim., menee tuo 17enttiä kokonan kuluihin ja vielä vähintään puolet tuesta.


      • huolestunut111

        onse hyvä kun saa työttymyyys rahaa en kadehdi viljelijää tai karjankasvajataa kohta meillä ole maatalouta jos he eivät saa avustusta .et sinäkään tekisi palkkatyössä mitään jos sinulle jäisi jotain käteen.


    • romero1

      Laina tarjous yksilöille vakavia
      Hei herra ja rouva laina tarvitset kotiin, oman yrityksen, ostaa auto, luoda oman yrityksen, tuttuja veloista tai luoda ravintolan tai hotellin, tai selviytyä taloudellisista vaikeuksista vihdoin umpikujasta provosoi pankit, mukaan hylkääminen hakemuksesi tiedostojen hyvityksiä? Voimme lainata sinulle summan tarvitset alkaen € 1000 (tuhat euroa) on summa, jonka haluat 3% korolla ja olosuhteet, jotka tekevät elämästä helpompaa. Olet kielletty pankki ja sinulla ei ole hyötyä pankkien tai sinun on parasta olla projekti ja tarvitsevat rahoitusta. Lähetä meille lisätietoja:
      Nämä yksityiskohdat täällä tehdä yhteydessä häneen:
      Facebook:Romero Jose Edouado
      Numero: 0685248569
      Sähköposti: [email protected]

    • perseestäkaikki

      Hei raktori ei kulje pyhällä hengellä jos suomen viljelijöille makseta ei meillä ole viljeliöitö koskee koko maataloutta.

      • tukiatuottamattomille

        10% tuottaa 90%


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      58
      2392
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      75
      1999
    3. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      229
      1915
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      56
      1757
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      4
      1671
    6. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      4
      1639
    7. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1534
    8. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      5
      1367
    9. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      7
      1331
    10. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      1
      1228
    Aihe