Puolan tiet ja poliisi

Jorkalkar

Missä kunnossa ovat Puolan tiet nykyisin? Vieläkö Puolan poliisi kyttää ja sakotta turisteja, kuten teki vielä muutama vuosi sitten? Matkan tekoa hidasti huonot tiet ja poliisien kanssa kinastelu olemattomasta liikennerikkeestä ja sakkojen määrästä! Ajattelin ensi kesänä lähteä autolla lomamatkalle Puolaan, joka on kiva ja edullinen lomamaa.

3

749

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kulkukoira

Parempia kuin Suomessa, kauttaaltaan, esim. uusia moottoritieosuuksia syntyy koko ajan mutta tämä pätee myös muihin pääteihin. Mitään kyttäystä emme ole viimeisten 12 vuoden aikana havainneet ja me ajamme Puolassa paljon, ellei se sitten tarkoita nopeusrajoitusten valvontaa kaupunkien läpikulkuosuuksilla. Rajoitusmerkit on myös Puolassa tarkoitettu noudatettaviksi.

• Finskipolski

Minäpä kerron paikallisena jos joku tähän vielä eksyy. Tiet ovat suurimmilla teillä hyvässä kunnossa. Mikäli matkustat muualla kuin moottoriteillä varaudu pomppuihin. Mitä poliisiin tulee niin kyllä kyttäävät. Siitä heidän oikeastaan elantonsa tulee. Puolassa poliisien palkat ovat todella huonot(400€/Kk -verot). Tämän takia poliisit ovat lahjottavissa melkeinpä missä vain tilanteessa. Tämän takia en koskaan sano olevani suomalainen koska sakot saattaa tulla "vahingossa" jopa 10kertaa suurimmiksi. Suosituksen sanana sanon myös ettei poliisille kannatta hirveästi panna vastaan. Varsinkaan jos olet yksin liikenteessä. Jos sattuu poliisit joilla on ollut huono päivä he eivät kuuntele pitkään vastaväitteitä vaan voivat pistää tylysti turpaan. Suomessa minulla oli kunnioitusta virkavaltaa kohtaan, puolassa he ovat rikollisia.

• puolan.matkaaja

Puolan liikennekulttuuriin kuuluu tolkuton kaahaaminen, keskusta alueella missä on 40 rajoitus kaikki ajaa 70-80km/h.. poliisit kyttää lähinnä keskustan "turvallisuutta" kävellen ja 2-rattaisilla sähköpyörillä ajaen. Minä korkkasin oluen puistossa krakovassa, heti tuli jostain 2 poliisia, he sanoivat että ei ongelmaa kun maksat meille, sanoin minulla ei ole rahaa, soittivat johonkin ja sain jatkaa matkaa, kyttäsivät lähistöllä monta tuntia etten korkkaa olutta, menin terassille juomaan ja kun poliisit näki että olen terassilla juomassa niin ne siirtyi muualle.. En tiedä mitä olisi seurannut jos olisin vielä korkannut, paikalliset ihmiset sanoi, että puolassa on paha poliisi, en tiedä mitä he sillä kirjaimellisesti tarkoittivat.. Etsin googlesta hakusanalla puolan poliisi ja tämä lyhyt keskusteluketju oli ainut mitä suomeksi löytyi

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Laitetaas nyt kirjaimet tänne

kuka kaipaa ja ketä ?
      Ikävä
      191
      11569
    2. Pieni häivähdys sinusta

Olet niin totinen
      Ikävä
      58
      5479
    3. Taas ryssittiin oikein kunnolla

r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html
      NATO
      46
      2767
    4. Missä olet ollut tänään kaivattuni?

Ikävä sai yliotteen ❤️ En nähnyt sua tänään söpö mies
      Ikävä
      40
      2405
    5. Vanha Suola janottaa Iivarilla

Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia
      Kemijärvi
      13
      1871
    6. Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin

Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,
      Nurmes
      44
      1845
    7. Otavassa tapahtuu!

Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut
      Mikkeli
      29
      1704
    8. Ikävä sinua

Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k
      Ikävä
      12
      1576
    9. Tulemmeko hyvin

Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s
      Ikävä
      6
      1486
    10. Tiedän kuka sinä noista olet

Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta
      Ikävä
      42
      1478
    Aihe