Miksi pankkitunnukset ?

YksityinenIhminen

Miksi niin moni nettisivusto vaatii tunnustautumisen nimenomaan pankkitunnuksillani ? Miksi pankkini on antanut eri firmoille luvan käyttää tunnuksiani ? En ymmärrä yhtään, mitä tekemistä pankin minulle antamilla tunnusluvuilla on kenenkään muun kanssa ? Eikö ne muut voisi käyttää/keksiä jotain omia tunnistautumismenetelmiään, jos kerra on pakko jotenkin varmistua siitä, että olen oikea ihminen oikealla asialla.

7

278

Vastaukset 7

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sjfklsdjfkljfklsdkl

On varmaan taloudellisesti järkevämpää olla tuollainen yksi tunnistusmenetelmä kuin jokaisella firmalla omansa. Käyhän livessä esim. ajokorttikin henkkareista mikä löytyy useimmilta ihmisiltä, itsellä ei esim. olekaan mitään muuta kuvallista henkilöllisyystodistusta, kela-korttikin on ilman kuvaa.

• irjiht

Mikä tuossa nyt otta päähän? Sekö että jokainen paikallisosuuspankin kassaneiti tietää missä olet asioinut?

• varmintapa

Koska se on varmin tapa tunnistaa:) Suomi24 palsta tulisi paljon paremmaksi jos sama otettaisiin tänne..

• PeeJiiPee

Henkkarin mukana tuli maksullinen sirutunniste ja kansalaisvarmenne. Eivät toimi, niillä ei tee mitään.

• hiukan_konfigurointia

Minä loggaan tuolla kortilla linux-koneelleni ja syötän vain 4-numeroisen pin-koodin. Tämän jälkeen ei tarvitse syöttää salasanoja mihinkään.

• turvalukitus_pitää

No sehän siinä ottaa päähän, ettei ole vielä kertaakaan toiminut em. tunnistautuminen. Miten saan välitettyä tuon tunnistautumispyynnön pankilleni, kun turva-aita estää sivujen väliset syötöt(ei poikkeuksia). Pankkia siis käytän eri koneella ja nettiä eri koneella. Ei oikein onnistu tunnistautuminen, kun en voi pyyntöä fyysisesti siirtää koneelta toiselle..

• hfhhffghfgh

Mobiilivarmenne on toinen millä pääsee aika moneen paikkaan. Se tosin vaatii siihen sopivan SIM-kortin.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä haluaisit sanoa hänelle?

Jos joskus kohtaatte?
      Ikävä
      131
      1384
    2. Mikä kaivatussasi

on parasta?
      Ikävä
      88
      1252
    3. haluaisin paljastaa

Kuka tämä :/ on
      Ikävä
      81
      736
    4. Taiteiden yö

Kuhmon taiteiden yössä tapahtui. Tsat satss saaatts... Ja Sammon takoja... Tsat satss saaatts...
      Kuhmo
      11
      670
    5. Hyvää yötä kaipaamalleni

Vanhwmmalle naiselle, olet rakas❤️❤️
      Ikävä
      27
      667
    6. Olen jo oppinut tuntemaan

sinun kirjoitustyylisi
      Ikävä
      47
      543
    7. Et vaan tajua

Että rakastan sua
      Ikävä
      19
      535
    8. Mikä kaivatussasi

on pahinta?
      Tunteet
      44
      515
    9. Nainen, onko se nalle hehkuttelija poistunut keskuudestamme?

Ei ole näkynyt, joten onkohan. R.I.P :/
      Ikävä
      115
      509
    10. Mikä herkku

Kaivattusi On? 😁
      Ikävä
      41
      492
    Aihe