Miksi pankkitunnukset ?

YksityinenIhminen

Miksi niin moni nettisivusto vaatii tunnustautumisen nimenomaan pankkitunnuksillani ? Miksi pankkini on antanut eri firmoille luvan käyttää tunnuksiani ? En ymmärrä yhtään, mitä tekemistä pankin minulle antamilla tunnusluvuilla on kenenkään muun kanssa ? Eikö ne muut voisi käyttää/keksiä jotain omia tunnistautumismenetelmiään, jos kerra on pakko jotenkin varmistua siitä, että olen oikea ihminen oikealla asialla.

7

277

Vastaukset 7

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sjfklsdjfkljfklsdkl

On varmaan taloudellisesti järkevämpää olla tuollainen yksi tunnistusmenetelmä kuin jokaisella firmalla omansa. Käyhän livessä esim. ajokorttikin henkkareista mikä löytyy useimmilta ihmisiltä, itsellä ei esim. olekaan mitään muuta kuvallista henkilöllisyystodistusta, kela-korttikin on ilman kuvaa.

• irjiht

Mikä tuossa nyt otta päähän? Sekö että jokainen paikallisosuuspankin kassaneiti tietää missä olet asioinut?

• varmintapa

Koska se on varmin tapa tunnistaa:) Suomi24 palsta tulisi paljon paremmaksi jos sama otettaisiin tänne..

• PeeJiiPee

Henkkarin mukana tuli maksullinen sirutunniste ja kansalaisvarmenne. Eivät toimi, niillä ei tee mitään.

• hiukan_konfigurointia

Minä loggaan tuolla kortilla linux-koneelleni ja syötän vain 4-numeroisen pin-koodin. Tämän jälkeen ei tarvitse syöttää salasanoja mihinkään.

• turvalukitus_pitää

No sehän siinä ottaa päähän, ettei ole vielä kertaakaan toiminut em. tunnistautuminen. Miten saan välitettyä tuon tunnistautumispyynnön pankilleni, kun turva-aita estää sivujen väliset syötöt(ei poikkeuksia). Pankkia siis käytän eri koneella ja nettiä eri koneella. Ei oikein onnistu tunnistautuminen, kun en voi pyyntöä fyysisesti siirtää koneelta toiselle..

• hfhhffghfgh

Mobiilivarmenne on toinen millä pääsee aika moneen paikkaan. Se tosin vaatii siihen sopivan SIM-kortin.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ei käy sääliksi sitä miestä

Sitä saa mitä tilaa.
      Ikävä
      179
      1702
    2. Muistakaa pojat tämä.

Mies joka haluaa naisen, löytää keinon. Ei epäröi eikä hämmennä. Tekee kaiken eteenne.
      Ikävä
      109
      903
    3. En ehkä onnistu siinä

Kovasti minä yritän näyttää kauniilta, vain sinua varten, mutta en taida onnistua siinä.
      Ikävä
      58
      745
    4. Mitä mieltä olet?

Miehestä jolla ei ole yhtään kaveria, ei facebookissa eikä livenä ja hän harrasta ja tekee kaiken yksin. Onko vähän outo
      Ikävä
      97
      666
    5. Muhun rakastuu kaikki naiset, mut mä en rakastu niihin

Mun vaatimustaso on 10+ Mut mua tavottelee 7+ naiset
      Ikävä
      207
      644
    6. Mies,oletko koskaan...

Käyttänyt maksullista naista?
      Ikävä
      133
      618
    7. Oletko päättänyt

Että luovutat minun suhteeni
      Ikävä
      48
      566
    8. Pahoin pelkään nainen

että pidät minua epäempaattisena, itsekeskeisenä, narsistisena ja kylmänä ihmisenä. Oletko koskaan ajatellut, että minus
      Ikävä
      50
      548
    9. Kirjoita kolme sanaa

mistä kaivattusi voisi sinut tunnistaa.
      Suhteet
      37
      546
    10. Viesti jonka haluaisit lähettää...

hänelle. Onko jokin pieni tunniste jonka vain te tiedätte. Onko naiselta miehelle tai toisinpäin, joku joku päivämäärä
      Ikävä
      16
      522
    Aihe