Milloin raskaustesti kannattaa tehdä?

Hämillääni

Heips, olen 19 vuotias ja epäilen että olisin raskaana. Olen kuullut sellaista, että olisi joku tietty aika, jolloin raskaustesti kannattaisi tehdä. Oliko se niin, että 2 päivää kuukautisten poisjäännistä? Minulla on epäsäännölliset kuukautiset ollut aina. Ovulaatiota on hankala siis laskea. Kuitenkin laskin että jos kiertoni olisi 24 päivää, koska parina kertana se on ollut niin. Joskus on saattanut menkat alkaa ihan 15 päivän jälkeenkin, joskus on jäänyt väliin ja tullut sitten vain parin päivän ajan. Yleensä verta tulee se 5 päivää.
Harrastin suojaamatonta seksiä kaksi viikkoa sitten. Laskin 24 päivän kierron mukaan että ovulaatio oli juuri siihen aikaan kun olimme sängyssä. 3 päivää yhdynnän jälkeen alkoi tulla pari tippaa verta, sitten seuraavana päivänä tuli aika paljonkin, ja sitä seuraavana taas pari tippaa. Kuvittelin että se oli kiinnittymisvuotoa.
Tein raskaustestin eilen (lauantaina), koska minun kuukautisten olisi pitänyt alkaa (24 päivän kiertoni mukaan) perjantaina. Testi epäonnistui.
En oikein tiedä, milloin kannattaisi tehdä uusi testi. Olikohan se parin päivän vuoto ihan "normaalit kuukautiset"? Onko testi luotettava noin kahden viikon päästä yhdynnästä, vaikka sitä ei tekisikään kuukautisten alkamisen aikoihin? Koska en oikein tiedä pitäisikö laskea se niukka vuoto kuukautisiksi.

2

170

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hmmmmp

Oli ne kuukautiset. Joskus kuukautiset voi olla pari viikkookin myöhässä hormooneista johtuen. Minulla näkyi raskaus nimenomaan sillä että kuukautisia ei tullut,mitään pieniä verivuotoja välissä ei ollut.

• Jdjdjdj

Mulla taas oli pieniä vuotoja muutaman viikonkin. Lääkäri sanoi sen johtuvan siitä, että raskausaikana limakalvot ohenee tai jotain muuta vastaavaa. Mutta ap:n tapauksessa kuulostaa siltä, että on tosiaan voinut olla kiinnittymisvuotoa. Mulla näytti testi plussaa vasta sitten kun kuukautiset oli monta päivää myöhässä. Verikokeet näyttää tarkan horminitason, ja se vaihtelee kovasti eri odottajilla. Mun hormonitasot oli normaalin raskauden alarajoilla. Ehkä siksi kesti..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oulaisen vaalitulos: Vahva alku, mutta lisää toimia tarvitaan

Hallituksen toimet rikollisuutta vastaan alkavat tuottaa tulosta. Puolueväriin katsomatta demokratian valtaa ja perustus
      Oulainen
      16
      7150
    2. Pääsiäisen terveiset kaivatullesi

kaivatullesi tähän alas 💕💕
      Ikävä
      197
      2510
    3. Yh:n pihalla aina eri auto

Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan
      Suomussalmi
      102
      1947
    4. En vittujakaan enää välitä sinusta nainen

Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.
      Ikävä
      76
      1517
    5. Exän käytös hämmentää (taas)

Osaisivatko palstan herrat kenties helpottaa tulkitsemista? Toki naispuolisetkit saavat antaa tulkinta-apua, mutta nyt k
      Sinkut
      191
      1069
    6. Milloin se sitten

On? Se oikea hetki kun kerrot sille naiselle mitä tunnet häntä kohtaan?
      Ikävä
      41
      980
    7. Olet minua

vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va
      Ikävä
      46
      949
    8. Miksi sä olet jatkanut tätä näin pitkään?

Kerro tai vaikene iäksi
      Ikävä
      77
      853
    9. Sä tiedät rakas

Mitä toivon. Olisit vain rohkea ❤️
      Ikävä
      45
      729
    10. Susanna Laine paljastaa - Tästä farmilaiset yllättyvät joka kaudella: "Ettei olekaan niin paljon..."

Farmi Suomi vie Pieksämäelle maaseudulle ja suosikkirealityn juontajan puikoissa on Susanna Laine. Uudella kaudella muka
      Tv-sarjat
      7
      708
    Aihe