Milloin raskaustesti kannattaa tehdä?

Hämillääni

Heips, olen 19 vuotias ja epäilen että olisin raskaana. Olen kuullut sellaista, että olisi joku tietty aika, jolloin raskaustesti kannattaisi tehdä. Oliko se niin, että 2 päivää kuukautisten poisjäännistä? Minulla on epäsäännölliset kuukautiset ollut aina. Ovulaatiota on hankala siis laskea. Kuitenkin laskin että jos kiertoni olisi 24 päivää, koska parina kertana se on ollut niin. Joskus on saattanut menkat alkaa ihan 15 päivän jälkeenkin, joskus on jäänyt väliin ja tullut sitten vain parin päivän ajan. Yleensä verta tulee se 5 päivää.
Harrastin suojaamatonta seksiä kaksi viikkoa sitten. Laskin 24 päivän kierron mukaan että ovulaatio oli juuri siihen aikaan kun olimme sängyssä. 3 päivää yhdynnän jälkeen alkoi tulla pari tippaa verta, sitten seuraavana päivänä tuli aika paljonkin, ja sitä seuraavana taas pari tippaa. Kuvittelin että se oli kiinnittymisvuotoa.
Tein raskaustestin eilen (lauantaina), koska minun kuukautisten olisi pitänyt alkaa (24 päivän kiertoni mukaan) perjantaina. Testi epäonnistui.
En oikein tiedä, milloin kannattaisi tehdä uusi testi. Olikohan se parin päivän vuoto ihan "normaalit kuukautiset"? Onko testi luotettava noin kahden viikon päästä yhdynnästä, vaikka sitä ei tekisikään kuukautisten alkamisen aikoihin? Koska en oikein tiedä pitäisikö laskea se niukka vuoto kuukautisiksi.

2

229

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hmmmmp

Oli ne kuukautiset. Joskus kuukautiset voi olla pari viikkookin myöhässä hormooneista johtuen. Minulla näkyi raskaus nimenomaan sillä että kuukautisia ei tullut,mitään pieniä verivuotoja välissä ei ollut.

• Jdjdjdj

Mulla taas oli pieniä vuotoja muutaman viikonkin. Lääkäri sanoi sen johtuvan siitä, että raskausaikana limakalvot ohenee tai jotain muuta vastaavaa. Mutta ap:n tapauksessa kuulostaa siltä, että on tosiaan voinut olla kiinnittymisvuotoa. Mulla näytti testi plussaa vasta sitten kun kuukautiset oli monta päivää myöhässä. Verikokeet näyttää tarkan horminitason, ja se vaihtelee kovasti eri odottajilla. Mun hormonitasot oli normaalin raskauden alarajoilla. Ehkä siksi kesti..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen kokki autossa kammottavan kuoleman sähköauto-Teslan syttyessä tuleen.

https://www.is.fi/autot/art-2000011652873.html Näin vaarallisia sähköautopalot voivat olla.
      Maailman menoa
      84
      5107
    2. Persuja ei aluevaltuustoissa näy

Ei tunnu persuja paljon paikalliset asiat kiinnostavan, vaan ainoastaan ulkomaalaiset, joku Israel ja Trumpin fanitus.
      Maailman menoa
      24
      3446
    3. Päivän Riikka: Uudenkaupungin autotehdas hiljeni

Näin ne 100 000 uutta pysyvää ei-tempputyötä yksityiselle sektorille tämän hallituksen ansiosta syntyy. Työntekijöille j
      Maailman menoa
      34
      2785
    4. Kerro kaivattusi nimi tai nimikirjaimet

🌠 Tähdenlento! Kirjoittamalla kaivattusi nimen tai nimikirjaimet tähän, saattaa toiveesi toteutua.
      Ikävä
      58
      1800
    5. Miksi pitäisit enemmän

Minusta kuin siitä toisesta?
      Ikävä
      47
      1586
    6. Mitä meidän välillä

Tulee tapahtumaan vai tuleeko mitään?
      Ikävä
      94
      1362
    7. Alkuvuodesta poistuu työttömyyskorvaus kaikilta joilla on säästössä rahaa

Tippuu korvaukselta iso määrä työttömiä.
      Maailman menoa
      243
      1347
    8. Tämmönen höpsö

Höpönassu mä olen. En mikään erikoinen…hölötän välillä ihan levottomia. Tykkäisit varmasti jos olisin siellä sun vieress
      Suhteet
      44
      1346
    9. Hiljaisuus

Tarkoittaa välinpitämättömyyttä, henkistä väkivaltaa ja kiusaamista. Olet valinnut hiljaisuuden.
      Ikävä
      73
      1058
    10. IS Viikonloppu 29.-30.11.2025

Antti Skytältä 3-tasoinen ristikko. Pääkuvassa on harhauttava elementti, mikä saattaa hidastaa myös muiden kuin minun ra
      Sanaristikot
      54
      955
    Aihe