Milloin raskaustesti kannattaa tehdä?

Hämillääni

Heips, olen 19 vuotias ja epäilen että olisin raskaana. Olen kuullut sellaista, että olisi joku tietty aika, jolloin raskaustesti kannattaisi tehdä. Oliko se niin, että 2 päivää kuukautisten poisjäännistä? Minulla on epäsäännölliset kuukautiset ollut aina. Ovulaatiota on hankala siis laskea. Kuitenkin laskin että jos kiertoni olisi 24 päivää, koska parina kertana se on ollut niin. Joskus on saattanut menkat alkaa ihan 15 päivän jälkeenkin, joskus on jäänyt väliin ja tullut sitten vain parin päivän ajan. Yleensä verta tulee se 5 päivää.
Harrastin suojaamatonta seksiä kaksi viikkoa sitten. Laskin 24 päivän kierron mukaan että ovulaatio oli juuri siihen aikaan kun olimme sängyssä. 3 päivää yhdynnän jälkeen alkoi tulla pari tippaa verta, sitten seuraavana päivänä tuli aika paljonkin, ja sitä seuraavana taas pari tippaa. Kuvittelin että se oli kiinnittymisvuotoa.
Tein raskaustestin eilen (lauantaina), koska minun kuukautisten olisi pitänyt alkaa (24 päivän kiertoni mukaan) perjantaina. Testi epäonnistui.
En oikein tiedä, milloin kannattaisi tehdä uusi testi. Olikohan se parin päivän vuoto ihan "normaalit kuukautiset"? Onko testi luotettava noin kahden viikon päästä yhdynnästä, vaikka sitä ei tekisikään kuukautisten alkamisen aikoihin? Koska en oikein tiedä pitäisikö laskea se niukka vuoto kuukautisiksi.

2

210

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hmmmmp

Oli ne kuukautiset. Joskus kuukautiset voi olla pari viikkookin myöhässä hormooneista johtuen. Minulla näkyi raskaus nimenomaan sillä että kuukautisia ei tullut,mitään pieniä verivuotoja välissä ei ollut.

• Jdjdjdj

Mulla taas oli pieniä vuotoja muutaman viikonkin. Lääkäri sanoi sen johtuvan siitä, että raskausaikana limakalvot ohenee tai jotain muuta vastaavaa. Mutta ap:n tapauksessa kuulostaa siltä, että on tosiaan voinut olla kiinnittymisvuotoa. Mulla näytti testi plussaa vasta sitten kun kuukautiset oli monta päivää myöhässä. Verikokeet näyttää tarkan horminitason, ja se vaihtelee kovasti eri odottajilla. Mun hormonitasot oli normaalin raskauden alarajoilla. Ehkä siksi kesti..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. PÄIVÄN PARAS: Nigerialainen haki turvapaikkaa Suomesta, lähti takas huilaamaan

kotimaahansa, koska turvapaikan saaminen kesti niin kauan. Ja tämän kertoo ihan Yle, eikä yhtään toimittaja kyseenalaist
      Maailman menoa
      149
      3690
    2. Mikä vasemmistolaisista jankkaavaa vaivaa?

Pahasti on ihon alle, siis korvien väliin sinne tyhjään tilaan, päässeet kummittelemaan. Ei ole terveen ihmisen merkki
      Maailman menoa
      96
      3602
    3. Ohjelma "Rikollisjengien Ruotsi" hyvin paljasti jakautuneen maan

eli ns. ruotsalaiset yhdellä puolella, muslimit ja muut kehitysmaalaiset toisella puolella. Siinäkin hyvin näki mitä ma
      Maailman menoa
      42
      3143
    4. Pidennetään viikko 8 päiväiseksi

Ja jätetään työpäivien määrä nykyiseen 5:een. Tuo olisi kompromissiratkaisu vellovaan keskusteluun työajan lyhentämisest
      Maailman menoa
      18
      2501
    5. Miksi eristäydyt?

Onko jokin syy kun vetäydyt omiin oloihin?
      Ikävä
      181
      2162
    6. Jos Katja Ståhl ei pääse juontamaan Elämäni biisiä, kenet haluaisit nähdä juontohommissa?

Katja Ståhl on ollut kuluvalla viikolla sairaalahoidossa. Jos Katja Ståhl ei pääse juontamaan Elämäni biisiä, kenet halu
      Tv-sarjat
      25
      1367
    7. Kuvaile kaivattuasi kolmella emojilla.

:) 😛😆😱
      Ikävä
      95
      1211
    8. Tiesitkö? Tuure ja Saana Boelius ovat sisaruksia!

Tiesitkö? Tuure Boelius ja Saana Boelius ovat tänä syksynä kumpainenkin reality-ohjelmissa tv:ssä: Tuure Petollisissa ja
      Suomalaiset julkkikset
      24
      1051
    9. Jos elämäsi ihminen

on osoittanut kiinnostuksensa, niin kannattaa vastata edes jotain vaikka mikä olisi. Toista mahdollisuutta ei välttämätt
      Ikävä
      69
      998
    10. Vähäkankailla ollut ongelmia vuokra-asunnossa

Aina ne ikävätkin asiat tulevat mediaan. Jasmin ja Marko saaneet edellisestä asunnostaan häädöt ja Jasmin todettu varatt
      Kotimaiset julkkisjuorut
      114
      967
    Aihe