Milloin raskaustesti kannattaa tehdä?

Hämillääni

Heips, olen 19 vuotias ja epäilen että olisin raskaana. Olen kuullut sellaista, että olisi joku tietty aika, jolloin raskaustesti kannattaisi tehdä. Oliko se niin, että 2 päivää kuukautisten poisjäännistä? Minulla on epäsäännölliset kuukautiset ollut aina. Ovulaatiota on hankala siis laskea. Kuitenkin laskin että jos kiertoni olisi 24 päivää, koska parina kertana se on ollut niin. Joskus on saattanut menkat alkaa ihan 15 päivän jälkeenkin, joskus on jäänyt väliin ja tullut sitten vain parin päivän ajan. Yleensä verta tulee se 5 päivää.
Harrastin suojaamatonta seksiä kaksi viikkoa sitten. Laskin 24 päivän kierron mukaan että ovulaatio oli juuri siihen aikaan kun olimme sängyssä. 3 päivää yhdynnän jälkeen alkoi tulla pari tippaa verta, sitten seuraavana päivänä tuli aika paljonkin, ja sitä seuraavana taas pari tippaa. Kuvittelin että se oli kiinnittymisvuotoa.
Tein raskaustestin eilen (lauantaina), koska minun kuukautisten olisi pitänyt alkaa (24 päivän kiertoni mukaan) perjantaina. Testi epäonnistui.
En oikein tiedä, milloin kannattaisi tehdä uusi testi. Olikohan se parin päivän vuoto ihan "normaalit kuukautiset"? Onko testi luotettava noin kahden viikon päästä yhdynnästä, vaikka sitä ei tekisikään kuukautisten alkamisen aikoihin? Koska en oikein tiedä pitäisikö laskea se niukka vuoto kuukautisiksi.

2

163

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hmmmmp

Oli ne kuukautiset. Joskus kuukautiset voi olla pari viikkookin myöhässä hormooneista johtuen. Minulla näkyi raskaus nimenomaan sillä että kuukautisia ei tullut,mitään pieniä verivuotoja välissä ei ollut.

• Jdjdjdj

Mulla taas oli pieniä vuotoja muutaman viikonkin. Lääkäri sanoi sen johtuvan siitä, että raskausaikana limakalvot ohenee tai jotain muuta vastaavaa. Mutta ap:n tapauksessa kuulostaa siltä, että on tosiaan voinut olla kiinnittymisvuotoa. Mulla näytti testi plussaa vasta sitten kun kuukautiset oli monta päivää myöhässä. Verikokeet näyttää tarkan horminitason, ja se vaihtelee kovasti eri odottajilla. Mun hormonitasot oli normaalin raskauden alarajoilla. Ehkä siksi kesti..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 504
      7558
    2. Mitä sanoisit kolmella sanalla

kaivatullesi ja tunteidesi kohteelle? 🙎💝💝
      Ikävä
      230
      2640
    3. Kun katsoin häntä

Niin ajattelin että hän on niin rakas ❤️
      Ikävä
      26
      2571
    4. Miksi Pekkaa ei hyväksytä maailmalla julkisiin virkoihin?

On mennyt jo monta hommaa ohitse.
      80 plus
      160
      1907
    5. Haluisin niin

Selvittää sun kanssa asiat. Kumpa uskaltaisin. Haluatko sinä?
      Ikävä
      114
      1768
    6. 24h Kirppis

Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?
      Jämsä
      3
      1479
    7. Kansallismieliset järjestöt muistelivat Tammisunnuntaita eri puolilla maata

Ugissa muisteltu kunnolla. 🔥 https://www.kansalainen.fi/kansallismieliset-jarjestot-muistelivat-tammisunnuntaita-eri-p
      Uusikaupunki
      0
      1367
    8. Minkälainen koti

kaivatullasi on?
      Ikävä
      76
      1183
    9. Nyt mielipiteitä kehiin?

Niin ,onko arvon kuhmolaiset teidän mielestänne kaupungin hommissa turhia työpaikkoja/työntekijöitä? Mielipiteitä tu
      Kuhmo
      62
      1158
    10. IS: Paljastus - Tästä syystä Marika jätti Diilin kesken -Tilittää: "Jäi vähän karvas maku, koska..."

Diilissä lähti yllättäen yksi kisaaja. Voi harmi, leikki loppui liian varhain… Diilissä Jaajo Linnonmaa etsii vetäjää Ka
      Tv-sarjat
      4
      1155
    Aihe