Tyhjäkäynnillä kuuluu sellainen satunnainen kalkatus kuin naputtaisi kevyesti vasaralla jakoketju-kotelon pintaan.
Siis metallimainen kalahtelu epäsäännöllisesti ja vain tyhjäkäynnillä. Kierroksia vähänkin nostamalla ääni katoaa. Ja selvästi kolina paikantuu hihnapyörästön tienoille. Käsin kopeloimalla hihna on kireällä ja pyörät paikallaan.
Onko "kriittinen", jos en korjaa vaan annan olla. Ja mikähän voisi olla aiheuttaja.
Ne imusarjaläpät on jo moottorista poistettu.
duratec 1,8 bensakone "kolkuttaa"
4
441
Vastaukset
- foortti
Itselläni kuuluu myös kolkatus tyhjäkäynnillä mutta se lakkaa kun painan kytkimen alas eli kytkimen painelaakeri tai todennäköisesti kolkatus kuuluu kytkinasetelmasta.
Mulla jos sinulla kolkattaa jakopään puolella niin se voi olla ehkä ketjun kiristäjä kulunut, jos on tuo epäilemäni vika niin ei ehkä aivan kriittinen ja välittömästi korjausta vaativa vika, tarkkaile.. kuuntele jollain metallitangolla moottorin ja vaihdelaatikon kyljistä että voiko sillä paikantaa tarkemmin mikä kolkattaa, toinen pää metallitangosta tietysti korvannipukan päälle. Tuolla tavalla kuulee esim. venttiilien nakutuksen hyvin. Tuolla tavalla voit kuulla tarkalleen jos ketju kolkattaa ja missä kohden. - lorsa
vesipumppu?
- enche
En jaksa uskoa että vesipumppu pitää kolkatusta ja eikös pumppu ala vuotamaan jos väljä?
- poo1
moniurahihnan kiristin.Käytä hihna pois ja varmista ettei tule jakopäästä
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1049284
- 474509
Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘1021956Taas ryssittiin oikein kunnolla
r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html421801- 241590
Vanha Suola janottaa Iivarilla
Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia131331Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin
Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,371260Rakastuminenhan on psykoosi
Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk54907Olisinko mä voinut käsittää sut väärin
Nyt mä kelaan päässäni kaikkea meidän välillä tapahtunutta. Jos mä sit kuitenkin tulkitsin sut väärin? Se, miten sä käyt31892Känniläiset veneessä?
Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v30873