Qashqai vs. Honda HRV

Juiceppi

Vakaassa harkinnassa ollut vain yksi vaihtoehto uudeksi autoksi, eli Nissan Qashqai 1.2 DIG-T 115 Acenta tai business varustetasolla. Vanha auto kun on ykköskorinen "Qassu", ja hyväksi havaittu.

Nyt kuitenkin tullut markkinoille myös Hondalta kilpailija HRV.
Onko jollain jo HRV:stä kokemuksia?

Itse olen käynyt ulkoisesti vertailemassa autoja . Qashqai on jo kyllä koeajettukin ja ihan hyväksi todettu.
Honda näyttää pienemmältä ja kapeammalta, mutta esim valmistajan tiedoissa tavaratila olisi suurempi ja ilmeisesti sisätilatkin, joka pistää kyllä hieman epäilemään että olisiko näin?
Qashqai mielestäni tyylikkäämmän ja menevämmän näköinen. Mutta kuinkahan mahtaa olla laadun/ luotettavuuden kanssa, kumpi korjaa siinä potin. Vai ovatko molemmat ihan peruskestäviä autoja ilman suurempia murheita.
Molemmissa ilmeisesti takuu 3v/ 100000km.

4

421

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • qashkuski

HR-V:n on ennustettu syrjäyttävän Qashqain ykköspaikan crosower-luokassa koska Honda pitää itseään luokan tuojana edellisellä mallilla, joka menestyikin hyvin mutta lopetti silti maahantuonnin. Tällä uudella mallilla Honda uskoo menestyvänsä myynnissä paremmin kuin Qashqai, jonka omistajista se aikoo saada ostajia.

Uusimmassa 2014 mallin Qashqaissa on ollut runsaasti "lastentauteja", etenkin automaatissa, mikä kertoo laadunvalvonnan heikentymisestä. Heikentyminen johtuu Qashqain menestyksestä, kauppa käy ennakko maineen avittamana ja arvon säilymisenä. Jos Qashqain laatua ei saada nostetuksi, sen ykköspaikka saattaa mennä.

Mutta yltääkö Honda HR-V ykköspaikalle sillä kilpailijoita on muistakin merkeistä, varsinkaan kun HR-V:tä ei saa lainkaan nelivetoisena. Mielestäni tyhmä päätös sillä monet ostajat haluavat nimenomaan kompakti kokoisen nelivetoisen. Koe istuin HR-V mutta ajamaan se ei ole vielä houkutellut mutta kunhan auton vaihto tulee ajankohtaiseksi, Hondakin on otettava vertailuun.

• unelmapeli

Toyotalta löytyy nelivetosena automaatilla joku malli!

• Taateetoo

Valisisin Renault Kadjarin, joka on 60 %:sti sama auto kuin Qashqai, mutta uudempi malli. Samat alustat ja moottorit. Kadjarin takuu muistaakseni 4 vuotta ja noin samalla rahalla saa 130 heppaisen version. Jälleenmyyntiarvonkin luulisin Kadjarilla säilyvän hyvin, koska katumaasturit ovat haluttuja käytettynäkin ja mm. Dacia Dusterin arvo säilynyt hyvin käytettynäkin. Mielestäni Kadjar on myös paremman näköinen, eikä ainakaan toistaiseksi samanlaista tule vastaan ihan joka nurkalla, mikä on mielestäni hyvä asia. Kannattaa myös muistaa, että Nissanin ja Renaultin yhteistyön lisäksi Renault omistaa suuren osan Nissanista ja Nissan pienemmän osan Renaultista. Eli intressit ovat pitkälle yhteisiä molemmilla merkeillä. Ja Renault on jo vuosia julkisesti hehkuttanut nostavansa autojensa laatua, mikä jo näkyy myös tilastoissa. Itsellä on jonkin verran uudemmasta Renault -tekniikasta kokemusta, sillä minulla on ollut käytössä pari vuotta käytettynä hankittu Renault Megane sport Tourer 1.4 TCe eli 130 heppainen turbo, joka ei ole toistaiseksi vaatinut muuta kuin ajoa. Tämän vuoksi ainakin itse tulen pitämään Kadjaria mahdollisena vaihtoehtona tulevaisuudessa.

• Petkules

Koeajettu kaikki kolme, eli HRV, Qashqai ja Kadjar. Lopullinen valinta päätyi Qashqaihin. Kaikki olivat tasavertaisesti omassa vertailussa mukana, mutta Qashqai miellytti tällä kertaa eniten. Kadjar oli toiseksi mieluisin ja HRV hyvänä kolmosena perässä.
      Kaikki kolme olivat mukavantuntuisia autoja, mutta Qashqai oli kokonaispakettina tasapainoisin ja parhaiten varusteltu hintaansa nähden.

Hondan varustelutaso hintaan nähden oli heikoin. Lisäksi 1.5 litran bensamoottori tuntui jotenkin puhdittomalta kahteen pikkuturboon verrattuna. Lisäksi Honda mielestäni äänekkäin ja kiihdytysäänet kuuluivat selvimmin sisälle. Toki Hondan luotettavuus sitten taas houkutteli. Mutta eivät HRV:tkään ole enää ilmeisesti Japanissa valmistettuja.

Kadjar oli miellyttävä uutuus. Hiljainen auto ja tehokkaan oloinen moottori tuo 130hv pieni bensaturbo. Ulkonäkö myös ihan hyvä, mutta keulamaski ei jotenkin ollut oikein omaan makuuni. Miksi ei sitten Kadjar tullut meille. Qashqaihin sai samaan hintaan huomattavastikkin paremman varustelutason ja lisäksi suurimpana "peikkona" kummitteli Renaultin nopea arvonaleneminen.
      Itsellä on ollut useita relluja, esim juuri tuo Megane Sport Tourer 3 vuotta ilman minkäänlaisia ongelmia. Joten merkki ei pelota.

Miksi sitten Qashqai. Ulkonäöllisesti omaan silmään miellyttävin sekä ulkoa että sisältä. Hyvä varustelutaso hintaansa nähden. Omaan tarpeeseen riittävän pirteä moottori. Lisäksi toiveissa että Qashqai säilyttäisi arvonsa suunnilleen kuten tähänkin asti.

Marginaalit näissä on niin pieniä, että kuka päätyy sitten mihinkin ja mille antaa painoarvoa. Meillä näin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Immu otti pataan

Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      145
      2505
    2. Näetkö feminismin uhkana

Vai mahdollisuutena kun deittailet naisia? Mitä miehet mieltä feminismistä?
      Ikävä
      203
      1190
    3. Tykkäätkö halaamisesta?

Minä en. Tänään tuttava, jolle olen maininnut että en pidä halaamisesta, yritti halata minua ja olen vieläkin ihan raivo
      Maailman menoa
      113
      1091
    4. Hinduilu on suurta eksytystä

tekosyvällinen tarina uppoaa moneen. Harhautusta todellisen Jumalan yhteydestä. Kuka haluaisi nähdä sielunvaelluksessa
      Hindulaisuus
      389
      940
    5. Malmin tapaus on järkyttävä

Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi
      Maahanmuutto
      298
      911
    6. Miksi kaivata miestä

jolla ei edes muna toimi?
      Ikävä
      98
      888
    7. Mitkä asiat teidän elämässänne on

Tällä hetkellä parasta?
      Ikävä
      66