Octavia/Superb farmarin huono ajodynamiikka

voimansiirtotestaaja2

Vertailussa on toki Audin A6 farmari, mutta tosiasia ei muutu miksikään. Etuvetoinen ei pärjää takavetoiselle ajodynamiikassa eikä ajamisen sivistyneessä luonteessa. Skoda Superbilla on sama ongelma myös talviajon kannalta kuin Audi A6:lla. Etuvetoisen hyvin marginaalinen ja näennäinen etu takavetoon nähden on tosiaan ajo-ominaisuuksien puolesta ollut vain ja ainoastaan vetopito erittäni liukkaalla pinnalla, kuten lumella ja jäällä. Tämä näennäinen huononkelin etu on nyt menetetty suuremmissa kokoluokissa. Audi A6 Avant oli todellisissa ongelmissa talvitestissä muutama vuosi sitten. Asia selittyy maallikollekin alapuolella olevasta tekstistä:

Tässä on testi, jossa Autobild.de vertaili uutta Audi A6 Avant 2.0 TDI Ultra DSG/S-tronicia kahteen takavetoiseen kilpailijaan (BMW 520dA farkku ja Mercedes-Benz E250 CDI farmari)

http://www.autobild.de/artikel/audi-a6-bmw-5er-mercedes-e-klasse-kombi-test-5567635.html

Kiinnittäkää huomiota Messwerte eli objektiiviset mittaustuokset kohtaan:

Gewichtsverteilung eli Painonjakauma - (%):

Audi 56/44

BMW 46/54

Mercedes 50/50

Analyysi talviajoon liittyen: Etuvetoisen näennäinen etu talviajossa pito-ominaisuuksiltaan liikkeellelähdössä on ollut seurausta painonjakaumasta eli siitä, että vetävillä pyörillä on enemmän painoa kuin takavetoisella. Farmariautot ovat erittäin suosittuja markkinoillamme, mutta kuten tilanne osoittaa niin ison farmariauton painonjakauma ei ole hyvä isolle etuvetoiselle farmarille (kuten Audi A6, VW Passat, Skoda Superb). Vetopidoltaan BMW on siis painonjakaumalla mitattuna vähintään yhtä pätevä etenemään talvella kuin etuvetoinen A6. Lisäksi kun autoon lastataan tavaraa, niin etu on selkeästi takavetoisten hyväksi. Etuvedon ainoa etu jota monet etuvetoautoilijat jaksavat toistella, on nimenomaan tuo vetopito lumisella talvikelillä. Kaikissa muissa ajodynamiikan mittareissa etuveto jää jälkeen sillä etuveto ei koskaan saavuta ajo-ominaisuuksien kannalta ihanteellista 50/50 painonjakaumaa. Lisäksi etuvetoisen ketteryys sekä pito-ominaisuudet kuivalla ovat aina huonommat kuin takavetoisella. Takavetoisella ei myöskään välity renkaiden vääntömomentti ohjaukseen ja siten ohjauksestakin saadaan parempi eikä ärsyttävää vetelyä tai muita vääntömomentista johtuvia värinöitä välity kuljettajan käsiin.

Seuraava kohta johon voitte kiinnittää huomiota:

Beschleunigung - kiihtyvyys:

0-50 km/h:

Audi 3,3s // BMW 2,7s // Mercedes 2,8s

0-100 km/h:

Audi 9,3s // BMW 8,4s // Mercedes 8,4s

Ohituskiihtyvyys 80-120 km/h (kickdown):

Audi 6,5s

BMW 6,4s

Mercedes 6,1s

Analyysi: Teho/paino-suhteeltaan nämä autot ovat todella lähellä toisiaan. Mittaukset tehty kuivalla asfaltilla kuten pitääkin.Mercedes painaa eniten, mutta siinä onkin hieman ruudikkaampi moottori (204 hv versus Audin 190hv ja BMW 190 hv). Etuvetoista Audia ei auta edes ainoana vertailuryhmässä löytyvä kaksoiskytkinautomaatti. Etuvetoinen vääntävä diesel-moottorilla varustettu auto ei yksinkertaisesti saa voimaa tiehen yhtä tehokkaasti kuin takavetoiset kilpakumppanit. 400Nm maksimi vääntömomentti tekee lisäksi etuvetoisella autolla ajosta tempoilevaa ja etupyörillä on taipumus menettää pitonsa helpommin, jolloin ajonvakautus joutuu työskentelemään kovemmin ja ajosta tulee nykivää. Tämä tulee esille varsinkin risteyksestä käännyttäessä ja kiihdytettäessä.

Wendekreis links/rechts - Kääntöympyrä vasemmalle / oikealle(m):

Audi 11,9m /12,1m

BMW 11,7m / 11,9m

Mercedes 11,0m /11,1m

Analyysi: Autot ovat pituudeltaan ja leveydeltään hyvin lähellä toisiaan. Kaikki autot ovat noin 4,9 metrin pituisia. Takavetoinen Mercedes on aina tunnettu kokoonsa nähden pienestä kääntöympyrästään, joka on samaa luokkaa Volkswagen Golfin kanssa. Etuvetoisen Audin kääntöympyrä on jo teknisen voimansiirtoratkaisun takia suurin. Audia on siis hankalempi käännellä ahtaissa tiloissa ja kaupungissa erilaissa tilanteissa missä käännytään. U-käännös on hyvä esimerkki kääntöympyrän merkityksestä ja pientä kääntöympyrää arvostetaan, jos ajaa paljon kaupungissa. BMW:n tulos voisi olla parempi takavetoiseksi, mutta Mercedesin tulos on erinomainen.

Muita kohteita mittaustulos datasta:

Jarrutusmatkat olivat lyhyimmät painavimmalla Mercedes-Benzillä. Mercedes oli selvästi hiljaisin 50 km/h vauhdissa ja Audi 130 km/h vauhdissa yhden desibelin erolla Mercedekseen ja BMW:hen. Kevyimmän Audin keskiarvokulutus oli mittauslenkillä 6,1 litraa/100km. Bemarilla 6,3 litraa ja Mercedes-Benzillä 6,4 litraa. Autojen koko ja paino huomioon ottaen kulutuslukemat ovat erittäin kohtuulliset.

57

415

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • EntinenSkoda

      Hyvä huomio, Volkkarikonserni on kohta tosin konkurssissa muutenki

    • IVxIV

      ja superbeen nk. "neliveto" on paskaa

      • Voimansiirtotestaaja2

        Eihän se ole edes kunnon Torsen, vaan halpis-haldex. Pääosin etuvetoinen haldex välittää hetkellisesti max. 50% voimasta taka-akselille, voi olla todella puskeva ja yllättävän heikko huonommalla pinnalla. Lisäksi haldex-kytkin lämpenee melko nopeasti. Nelivetoisella Volvolla ajoin Ruotsissa testiradalla vähän reilummin ja siksi vääntöä suunnattiin kokoajan taka-akselille, mietin että kestääkö koko järjestelmä kun autosta nousin ja taka-akselistossa tuoksui palaneelle. Elektroninen keskusyksikkö alkoikin rajoittamaan taka-akselille jaettavaa voimaa ja huomasin selvästi, kuinka autosta tuli taas puskevampi ja pito huononi. Kaarreajossa haldex ei ole ajokäytökseltään huippuluokkaa, se voi puskea yllättävästikin jos annat kaasua mutkassa. Nelivetoisen pito aiheuttaa illuusion, että ajo-ominaisuudet olisivat huippua. Näin ei ole, jos autoa testaa ja kokeilee kunnolla. Painonjakauma on lähellä optimia noissa isoissa farmareissa, mutta veto on auttamatta väärässä päässä. Voimansiirtopaketti on survottu tiiviisti kokonaisuudessaan etuakselin läheisyyteen. Ei tee ajodynamiikalle eikä ajo-ominaisuuksille hyvää.


      • mööömöö

        Juuri niin


    • jormazzz

      Täällä keskustellaan Skodan valtavista ja jatkuvista ongelmista, joita ei korjata koskaan, eikä milloinkaan. Ei haukuta Länsiauto Audia venäläisen kommarilooda Skodan piikkiin.

      • Voimansiirtotestaaja2

        Huomiauttaisin sinua nyt tässä samalla toiselle vastatessani ja aamukahvia juodessani, että Volkswagen omistaa sekä Audin, että Skodan. Audi A6 suurin ero teknisesti katsoen on pitkittäismoottori, kun Skodan Superbissa moottori on poikittain. Pitkittäismoottori löytyy usein takavetoisissa autoista ja se onkin käytössä Audi A6:ssä quattro edistyneempiä Torsen versioita varten. Voimaa voidaan ohjata enemmän takapyörille kun saadaan kestävämmät palikat voimansiirtoon kardaanille ja tasauspyörästölle. Muutenhan Audi on etuvetoisena hyvin lähellä Skodaa ajo-ominaisuuksiltaan ja Audi A3-mallin rakenne on 99% sama Skoda Octavian kanssa. Silmämme vain näkevät ulkokuoren ja siitä syntyy illuusio eri autoista. Ulkonäöllä tai sisustan materiaaleilla ja käytettävyys-suunnittelulla sekä sommittelulla ei ole mitään tekemistä teknisten ratkaisujen tai eroavaisuuksien suhteen. Alustan osatkin ovat pitkälti samat noissa pienemmissä Audeissa ja Skodissa. Suurin mahdollinen ero Audin ja Skodan välillä rakenteellisesti, teknillisesti ja myöskin laatuvaikutelmaltaan syntyy jonkun Audin RS4 ja Skodan Octavia RS:n välillä. On toki absurdia verrata näitä, koska valmistajan määrittelemä hinta ja jälkimarkkina-arvokin ovat hyvin eri tasoilla. Teknisesti ottaen kuitenkin Audi eroaa tuon esim. RS4 mallin suhteen Skodasta paljon enemmän kuin Skoda Octavian kanssa samankokoinen Audi yleisesti. Audin markkinastategisesti määritellyillä, suunnitelluilla ja valmistamilla huippumalleilla, kuten S - ja RS-malleilla on kuitenkin ongelma pysyä kovassa ajossa takavetoisten kilpailijoidensa tahdissa. Nelivetoisena sillä on periaatteessa pieni pitoetu, mutta todellisuudessa auto käyttäytyy enemmän kuten etuvetoinen auto, vaikka sen pitäisi olla kuten takavetoinen. Nelivedon voimansiirtohäviöt ja lisääntynyt paino aiheuttavat heikomman kiihyvyyden. Takavetoiset RS4-kilpailijat ovat myös ketterämpiä ajaa ja kääntyminen tasapainoisempaa sekä ohjaustunto parempi kun ollaan vapaita "vetovoimista". Nyt on aika tehdä läppärillä vähän suunnittelutöitä, adios ja hyvää päivänjatkoa


      • Skodaparempi

        En tällä hetkellä kelpuuttaisi kumpaakaan mutta jos VW:n tuotteet pääsisivät edes ranskalaiselle tai romanialaisille tasolle niin ehkä noista mieluummin järkiauto kuin juppiauto. Superb on aina sellainen hauska ylläri kun kaalihakkurin näköisensä vaunussa onkin sisällä laatua ja luxusta. Audi on vähän kuin Apple, joka konttoristina päiväuni


      • jormazzz
        Voimansiirtotestaaja2 kirjoitti:

        Huomiauttaisin sinua nyt tässä samalla toiselle vastatessani ja aamukahvia juodessani, että Volkswagen omistaa sekä Audin, että Skodan. Audi A6 suurin ero teknisesti katsoen on pitkittäismoottori, kun Skodan Superbissa moottori on poikittain. Pitkittäismoottori löytyy usein takavetoisissa autoista ja se onkin käytössä Audi A6:ssä quattro edistyneempiä Torsen versioita varten. Voimaa voidaan ohjata enemmän takapyörille kun saadaan kestävämmät palikat voimansiirtoon kardaanille ja tasauspyörästölle. Muutenhan Audi on etuvetoisena hyvin lähellä Skodaa ajo-ominaisuuksiltaan ja Audi A3-mallin rakenne on 99% sama Skoda Octavian kanssa. Silmämme vain näkevät ulkokuoren ja siitä syntyy illuusio eri autoista. Ulkonäöllä tai sisustan materiaaleilla ja käytettävyys-suunnittelulla sekä sommittelulla ei ole mitään tekemistä teknisten ratkaisujen tai eroavaisuuksien suhteen. Alustan osatkin ovat pitkälti samat noissa pienemmissä Audeissa ja Skodissa. Suurin mahdollinen ero Audin ja Skodan välillä rakenteellisesti, teknillisesti ja myöskin laatuvaikutelmaltaan syntyy jonkun Audin RS4 ja Skodan Octavia RS:n välillä. On toki absurdia verrata näitä, koska valmistajan määrittelemä hinta ja jälkimarkkina-arvokin ovat hyvin eri tasoilla. Teknisesti ottaen kuitenkin Audi eroaa tuon esim. RS4 mallin suhteen Skodasta paljon enemmän kuin Skoda Octavian kanssa samankokoinen Audi yleisesti. Audin markkinastategisesti määritellyillä, suunnitelluilla ja valmistamilla huippumalleilla, kuten S - ja RS-malleilla on kuitenkin ongelma pysyä kovassa ajossa takavetoisten kilpailijoidensa tahdissa. Nelivetoisena sillä on periaatteessa pieni pitoetu, mutta todellisuudessa auto käyttäytyy enemmän kuten etuvetoinen auto, vaikka sen pitäisi olla kuten takavetoinen. Nelivedon voimansiirtohäviöt ja lisääntynyt paino aiheuttavat heikomman kiihyvyyden. Takavetoiset RS4-kilpailijat ovat myös ketterämpiä ajaa ja kääntyminen tasapainoisempaa sekä ohjaustunto parempi kun ollaan vapaita "vetovoimista". Nyt on aika tehdä läppärillä vähän suunnittelutöitä, adios ja hyvää päivänjatkoa

        Absurdia kirjoittelua. Palstalla on yleisesti tiedossa, että Skodan tekniikka on täysin venäläistä. Myöskään Volkkarin tekniikan ongelmat eivät koske tästä syystä Skodaa tämän palstan Rinnakkaistodellisuuden puitteissa. Audin sekoittaminen itäblokin laaduttomaan halppikseen on törkeää.


      • MuttaAudionSkoda

        Kaikki täällä on absurdia


    • qyyqgh

      Suomen autobiltissä selailin juuri viimeisintä numeroa. Bemariin ja Mersuun kun laittaa nuo samat moottorit pienempään mallisarjaan niin johan meno maistuu. C250d 0-50 ripeät 2,3sekuntia ja sataseen 6,9 sek Bemulla 320d 0-50 2,4 ja 0-100 7,3. Skoda rs ei kulje yhtään noita ripeämmin. Taisi olla 6,9 sekuntia mitattu 0-100 ja 0-50 kiihtyvyys olikin paljon huonompi kuin noilla verrokeilla. = 3,1 sekuntia. Nuo diisseli länsiautot kyykyttelevät skeidalla rallipärinä itäkajakin rs mallin naurettavan helposti viivoilla. Skeida jää etuvetoinen ryömimään asfalttiin kun pitoa ei löydy ja Meset /Bemut karkaa

      • naurattaa_naurattaa

        Olipa hupaisaa seurata mannelavetin etenemistä lumisoseessa. Pitää olla tosi kova usko takavedon paremmuuteen.


    • Superbi2.8V6

      Tuosta voisit kirjoittaa vaikka tietokirjan kun juttua irtoaa???? En mää niii ymmärrä nii kirjota sää

    • BemariMister

      Hyvä aloitus. On selviää, ettei autojen ominaisuuksista ja ajamiseen vaikuttavista teknisistä ratkaisuista Skodamies tiedä juuri mitään. Skodamies on päätynyt Skodaan, koska ei halua erottautua massasta ja haluaa kohtuullisen kilohinnan (€/kg) vankkurilleen. Oheistoiminnoiltaan Skoda on ihan ok (tavaratila, takajalkatilat,kilohinta edullinen) mutta ajamiseen puhtaasti liittyvissä ominaisuuksissa jää jälkeen. Yleensä takaveto aina paras ratkaisi mitä ajettavuuteen tulee. Vetopidon, ketteryyden,ohjauksen ja kyydin laadukkaiden suhteen ihan eri luokkaa kuin etuvetoiset, raapivat ja vetelevät autot joiden kääntöympyrä hehtaariluokkaa ja ketteryys kaupungissa pyöriteltäessä heikko.

      • tiedotussihteeri

        Kehä ykköselle on tulossa peltipoliisit ensi vuonna.


      • Kiitos.kiitos.skoda

        Hyvin on skoda asiansa hoitanut, 16 vuotta ja 380 000 km. Olis kyllä varaa ostaa parempikin, kun skodalla ajo on niin halpaa, mutta skoda riittää. N
        neljäs skoda alla

        ainoa harmi,
        vaihto hyvitykset ja käteisalennukset pienenevät aina, kun skoda on niin varma ykkös myydyin, hintakilpailu loppuu. Viimeisestä sain vain 9,8 % suoraan ostaessa ja vanhan uite myydessä


    • Kallishalppis

      Skeidaa ei kukaan omaksi osta.aivan liian kallis heikkoon ja halpaan.laatuunsa nähden.kaupparatsujen harmeiksi liisinki kippa.

      • kaupparatsukko

        Selvä, olikos vielä muuta asiaa?


    • pissiä_lirauttaa

      Seuraava valittaa kusee pulloon, tutkitaan aminohappomäärä.

    • hirveäKolhoAjaa

      Audi=Skoda=traktori suomalaisille

    • TASATYÖNTÖ

      MITÄ HITAAMPI HIIHTO SEN KAUNIINPI LATU.

    • qe2r3wt4eyrtyui

      Heikko kielitaito ja mielen sairaus tuottaa uskomattomia tuloksia. Toivottavasti ei läheisesi joudu kärsimään luonteestasi.

    • ojojojojojo

      Audi = Skoda

    • Nykiiköpulkkasi

      Etuveto isossa autossa kuten Audi A6, Skoda Superb, VW Passat = naurettavuuden ja surkean ajettavuuden huippu

    • IsoPainavaPerä

      Superb farkku ei ainakaan liikahda mihinkään liukkaalla talvikelillä jos takakonttiin lastattu tavaraa. Sehän jää sutimaan paikalleen. Kokemusta on

      • Näin_oikeassa_elämässä

        Äläpä valehtele. Laitoin kerran Superb:n peräkonttiin traktorin kettingit (2 kpl). Liikkeelle lähdettiin ilman vaikeuksia ja kyseessä oli talvikeli.


      • Puskeva.etuveto.pulkka

        Laitoit Skodatraktoriin kettingit, hienoa


      • Näin_oikeassa_elämässä
        Puskeva.etuveto.pulkka kirjoitti:

        Laitoit Skodatraktoriin kettingit, hienoa

        Luetun ymmärtämisessä vaikeuksia? Oletko puhunut asiasta erkalle?


    • SkodaSopiiLäskiPojalle

      Skodan ykkösfunktio on olla tilava kohtuulliseen hintaan kaiken muun kustannuksella, jotta kaikki ne tarpeettomat paskatavarat mahtuu mukaan, joita oikeasti ihminen ei edes tarvitse. Skodan ulkomuoto on myös ruma kuin perse. Ajo-ominaisuudet ovat karmeat, skodisti tietenkin kehuu kun ei ole muuta päässyt kokemaan

    • kokemusta..on

      Etuvetoiset vaan toimii tulppana, jopa takavetoinen menee jäisellä tiellä paremmin

    • takakumisuti

      Käykäähän pojat ajamassa uusi Avensis isolla myllyllä - pääsette maistamaan ajo-ominaisuuksia
      ....heikko hyvitys Skodasta voi sitten kirpaista, mutta tulee ajonautintona ja laadun kosketuksena korkoineen takaisin.

      • naurattaa_naurattaa

        Olipa niinku olis istunu sian selässä. EI KIITOS.


      • Autoinsinööri
        naurattaa_naurattaa kirjoitti:

        Olipa niinku olis istunu sian selässä. EI KIITOS.

        Taisit koeajaa Rabbitin


    • Kankea.Lihava.Tsekkilohi

      Uusimmassa TM:ssä koeajossa Superb 2.0 tdi dsg 190 hv versio. Jäi sekunnin valmistajan "lupaamasta" kiihtyvyydestä (7,8s). 8,7s 0-100 km/h todellisuudessa ja etuvedolle tutun hitaat 3,3 s 0-50 km/h. Ei saa edes ESP:tämä kokonaan pois päältä ja tämä katkoo vedon ärsyttävästi. Lisäksi etuvetoinen skodalaiva on kankea kääntymään kuin norsu Alepassa. Hinta on järkyttävä noilla specseillä, 45 tuhatta euroa. Aivan naurettavaa.

      • sutiikotakaataas

        Sinulle lienee kivijalka-Alepa se tuttu ja turvallinen elämänpiirin raja. Mihin siis tarvitsisit suuren kokoluokan perheautoa, vaikka rahaa tippuisi taivaasta. Joku muu voi tarvita. Ja 45 kiloeuroa on vähemmän kuin 60.


      • KäytköTsekkikaupoissa

        Ja nyt taas sattui skodistia, voi kuinka harmittavaa. Konserni ei pidä näköjään missään asiassa lupauksiaan, vähiten päästöjen suhteen jolloin kehitetään jopa huijausosia ohjelmistoon. Tekniikka on myös siinä kotterossasi tunnetusti herkkää. Sulje jo silmäsi, lopeta lukeminen. Totuuden voit itsellesi muokata näin haluamaksesi ja uskoa ikuisesti Skodan ylivertaisuuteen pienessä mielikuvituksessasi.


      • qyyq
        sutiikotakaataas kirjoitti:

        Sinulle lienee kivijalka-Alepa se tuttu ja turvallinen elämänpiirin raja. Mihin siis tarvitsisit suuren kokoluokan perheautoa, vaikka rahaa tippuisi taivaasta. Joku muu voi tarvita. Ja 45 kiloeuroa on vähemmän kuin 60.

        Ja tämäkö on esimerkki asiallisesta vastauksesta?


      • ÄläOtaSitäVakaasti
        qyyq kirjoitti:

        Ja tämäkö on esimerkki asiallisesta vastauksesta?

        Kyllä. Tämä on keskustelua Skodasta. Autosta, jolla ajavat vain sairaat luuserit ja homot sun muut epäsikiöt. Voit tarvittaessa haeskella oikeat sanamuodot, joita Skodasta ja sen kuskeista sekä heidän perheistään on käytetty. Etkö pysy matkassa? Pitäisikö olla Skoda alla?

        Markkinoilla on pari takavetoista automerkkiä ja Kyykkis arvioi "objektiivisesti" juurikin Skodan edustavan jotain ihanan ihmeellistä taantumuksellista etuvetotekniikkaa.

        En ole suunnitellut 45 000 €:n Skodan hankintaa. Tosin Superbin kokoluokassa se ei ole mikään kallis hinta, kun kyseessä ei ole "hinnat alkaen"-malli. Mitä Kyykkis samalla rahalla ostaisi, ken tietää. Tojotan, jossa on Bemarin diesel?


      • asiallinen_kommentti
        ÄläOtaSitäVakaasti kirjoitti:

        Kyllä. Tämä on keskustelua Skodasta. Autosta, jolla ajavat vain sairaat luuserit ja homot sun muut epäsikiöt. Voit tarvittaessa haeskella oikeat sanamuodot, joita Skodasta ja sen kuskeista sekä heidän perheistään on käytetty. Etkö pysy matkassa? Pitäisikö olla Skoda alla?

        Markkinoilla on pari takavetoista automerkkiä ja Kyykkis arvioi "objektiivisesti" juurikin Skodan edustavan jotain ihanan ihmeellistä taantumuksellista etuvetotekniikkaa.

        En ole suunnitellut 45 000 €:n Skodan hankintaa. Tosin Superbin kokoluokassa se ei ole mikään kallis hinta, kun kyseessä ei ole "hinnat alkaen"-malli. Mitä Kyykkis samalla rahalla ostaisi, ken tietää. Tojotan, jossa on Bemarin diesel?

        Isälläs on lipsahtanut kusta mukaan kun sinua siitti


      • VoihanKyykynKyynel
        asiallinen_kommentti kirjoitti:

        Isälläs on lipsahtanut kusta mukaan kun sinua siitti

        Sieltähän se totuus, siis "Pravda" taas tuli.

        "Ja tämäkö on esimerkki asiallisesta vastauksesta?"

        :D


      • Autoinsinööri

        Ja taas kerran Skoda-fanit osoittavat olevansa asiallisia, netiketistä välittäviä kirjoittelijoita.


    • molemmat_yhtä_paskoja

      Skoda brändipreemio=Audi

      • AUDl

        Audi on skeidaan verrattuna todella laadukas peli. Ei tarvitse kuin istua kuljettajan paikalle, halpis A3:n muovit ovat laadukkaampia ja etevämmin laadittuja kuin kalleinkaan skeidan romu.

        Audia viedään myös autoilun supermaahan USA:han. Toki nytkivät ja sätkivät DSG:t ja pihisevät turbonrutkaleet vaihdetaan kunnon turbiinimaattiin ja kestäviin vapaastihengittäviin.

        Näin se on.


      • paskat_ajo_ominaisuudet

        Toistan, Audi = Skoda. Molemmat häpeällisiä tuotteita, keskinkertaisuuksia. Keskityt nyt liikaa niihin nappuloihin ja sisustan materiaaleihin, kun ajo-ominaisuudet ovat noilla kajakeilla lähes samat. Auton toimintafunktio on ajaa sillä, ei istua hieromassa nappuloita parkkipaikalla kuten piliäsi hierot iltaisin.


      • luuseri_on_luuseri
        paskat_ajo_ominaisuudet kirjoitti:

        Toistan, Audi = Skoda. Molemmat häpeällisiä tuotteita, keskinkertaisuuksia. Keskityt nyt liikaa niihin nappuloihin ja sisustan materiaaleihin, kun ajo-ominaisuudet ovat noilla kajakeilla lähes samat. Auton toimintafunktio on ajaa sillä, ei istua hieromassa nappuloita parkkipaikalla kuten piliäsi hierot iltaisin.

        Ajele sinä vaan sillä ruosteisella Tunturilla. Me ajelemme Superb:llä ja Audeilla.


      • AudiOnSkoda

        Molemmat jokatapauksessa itäblokin tavaraa alkuperältään ja perimältään


    • OctaviaMies

      Kun Kyykman hermostuu, tietää tehneensä jotakin oikein. Vähän, mutta oikein.

    • RemarkableXfactor

      Hauskaa katsella joskus jos menee kävellen töihin läpi Helsingin Käpylän tuotannon räpeltämistä. Mäkelänkadun ylittävissä valoissa hauska seurata kun kaikenmaailman Skoda=Volkkari=Audi etuvedot repii eturenkailla niin että nastat lentää. Näiden merkkien kuskeilla naamassa usein sellainen "perkeleen perkele, nyt kaasua" ilme vaikka eihän se TDI kulje mihinkään. Todella tyhmän näköistä toimintaa. Takavedot lähtevät paljon eleettömämmin liikkeelle ja niissä pito lähtee vain kun antaa kunnolla kaasua (=mutta ESP korjaa uudemmissa pehmeästi jos kuski pitää sen päällä). Iso etuvetoinen auto on todellakin karmean kankea ajettava, perustele valintaasi vaikka isolla tavaratilalla mutta älä selitä että ostit Skodan Superbin / Audi A6 hyvän ajettavuuden tai ajo-ominaisuuksien takia. Se ei mene tietoisessa kohdeyleisössä läpi

    • skoda_paras_valinta

      Vain onpas se Skoda hyvä auto

    • Master.Of.the.Art

      Kannattaa huomioida, että jos lajina on taajamakyykytys niin kyykytyksen filosofian sekä liikennevalolähettäjien Kyykyttäjät Ry yhdistyksen koodiston mukaan suoritettu kyykytys niin jopa Bemarin 520d farkku voittaa Octavia RS mallin. Takavetoinen puree tiehen ja lähtee kun etuvetoinen monen reikäpää ohjastama pärinäpulkka RS "Stiga" Ocu jää vetelemään ja nykimään viivoilla eikä saa tehoja tiehen.

    • Räsäpojujaturpii

      kakkaklarinetin sisuksissa kiihtyy vain se Skodarääpäle

    • vankkingx

      Vemix on täydessä paniikissa ...................... audii...audii.... röööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööh

      • Taukkkki

        Upea oivallus


    • OpelMantaTurbo

      520d takavetoinen farkku Bemarikin kyykyttelee lähdössä säälittävän etuvetorimpulan, muka sporttisen Ocu Räsäsen ja sen nuhaisen rääpäle kuskin. Oman kokemuksen mukaan nämä Skoda RS /saman konsernin Seat Cupra pellet niitä ahkerimpia haastamaan liikenteessä. Harmittaa varmaan kun lähetät valoista sitä RS DSG Skeidaa ja jos Bemarikuskia 520d farmariautoasaan huvittaa, niin hän jättää sinun vetelän veteleväetetuvetokippas rimpuilemaan ja kyykyttää Taajama-alueella sinut komeasti paljon huonomman teho/paino-suhteen isolla perhefarkulla

      • 2.4STW_

        BMW vaan ei kulje suoraan ja sen ohjaus on ihme tahmamössö. Takavetoinen on oikeasti aika kökkö ajettava talvella vai oletko nähnyt viimeaikoina edes SUomitasolla monta takavetoista ralliautoa kärjessä?
        Onneksi BMW ei ole Suomessa takavetoinen vaan ne myydään pääaisassa nelivetoisena mikä onkin paljon parempi kuin takavetoinen.
        Vain köyhät ostaa buimurin takavetoisena.

        Aika lapsellisia nämä kyykytysjutut. Kyllä pitää olla heikko itsetunto jos pitää autolla päteä ja siitä uhota.


    • karmeat_lavetit

      On noi skodaskeidat ihan järkyttävän huonoja ajodynamiikaltaan. Ja muutenkin. Ei niissä ole kyllä mitään hyvää. Jo etuovien peltinen kauhea rämähdys kertookin kaiken tämän ikävän itäkippasen laadusta. Sopii kaalikärryksi, ja Venäjälle & muuhun itäblokkiin, jos sinnekään

    • jusu_petteri_7v

      Joo, siinä kootalootan räppänän kuski heremosuu hähähäää

    • Kakkaklarifoni

      Skoda on aina kankea kuin pultsarin kantautunut paskaläjä

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Martinan uusi poikakaveri

      Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu
      Kotimaiset julkkisjuorut
      206
      3210
    2. Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.

      Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva
      Maailman menoa
      239
      1620
    3. Laita mulle viesti!!

      Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus
      Ikävä
      95
      1472
    4. Millaisessa tilanteessa olisit toiminut toisin

      Jos saisit yhden mahdollisuuden toimia toisin?
      Ikävä
      92
      1389
    5. Vanhemmalle naiselle

      alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e
      Ikävä
      46
      1334
    6. Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen

      No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.
      Maailman menoa
      157
      1257
    7. Ajattelen sinua tänäkin iltana

      Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin
      Ikävä
      12
      1188
    8. Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!

      "Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze
      Maailman menoa
      123
      1019
    9. Miehelle...

      Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät
      Ikävä
      89
      932
    10. Tuntuu liian hankalalta

      Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.
      Ikävä
      44
      803
    Aihe