Bensamallia katsonut, onko joku erityisen hyvä vuosimalli tai joku mitä pitäisi välttää?
Automaatti kallis riski vai just hyvä ruuhkiin yms ? (vie 1-2 litraa enemmän?)
Ajettu mikä määrä sopiva tai mitkä huollot syytä olla kunnossa?
Joku syy miksi diesel kuiteski jos ei pelkkä talous? (päästöhuijaus toki toi uuden valon)
Sähkölaitteet pelaa ja älyohjaus vai meneekö hermot ja rahat?
Onko tuo ns. aito Volvo vielä ja turvallinen vaiko "Kiinan ja Kian tiellä"?
Kaikki vinkit kiinnostaa!
S60 mielessä - oisko hyvä valinta?
8
211
Vastaukset
- Autojakokeillut
Volvolla ei ole mitään tekemistä kiinan kanssa. Aino että volvo sai sieltä rahaa että sai alotettua tuotannon ruotsin torslandassa. Volvo onkin nyt ruotsalaisempi kuin koskaan historiassaan. T5 245hv on aika laiska, mielummin D5 225hv ja 470nm 2 litranen 4-mukinen...se tuntui paljon tehokkaammalta käytännössä. Tuo D5 tuntui myös T6 2litrasta etuvetoa tehokkaammalta. Tuo T6 saa pitoa vasta jossain 80 jälkeen ja sitten kulkee mutta siinäkin on vaan 400nm vääntöä D5:n 470nm vastaan joten D5 on käytännössä aina jelpompi ja teho on aina käytössä..kaikkia näitä ajaneena ostaisin D5:sen. Niin ja itse ajan V40 D2 automaatilla.
- Lisäälastujakoneeseen
Juuri näin.Mannerheimintiellä Helsingin keskustassa ruuhka-aikana niitä hevosvoimia nimenomaan tarviyaan.
- tomppasuus
Samaa mieltä asialliseen kysymykseen olisi kivaa vastaus, kun kyselijöitä on muitakin kuin ne jotka kirjoittelevat.
Itsekin volvo ummikkona ihastuin s60 korimalliin , voiko volvo tehdä jotain näin makeeta, kun koko autoiluhistorian on nähnyt nämä 100 , 200 , 700 sarjat jne suorakulmaviivoitin suunnitellut autot tai edelliset v70 tai s 80 tylsiä, kankeita vai massiivisiä, aivan järjettömästi kuluttavia vanhahtavia pappabilarna.
Niin että mistä faktaa siis huoltojen hinnasta esim. kun takapyörän laakerit pettää jo 70 000 km jälkeen, ajovalojen pesurin toimimattomuudesta tai epäkäytännöllisen webaston siis matkan aikana ohjelmoimattoman kehittämiseen tai matkamittareiden puuttelisuus tai niiden kömpelyys tai vaihdevivun paikka, onko kukaan uskaltanut keskustella oikeasti näistäkään....- Easydriver
En kyllä oikein saa kiinni ongelmasta. Omista Volvoistani, nyt jo viides käytössä, ei ole pettänyt pyörien laakerit eivätkä ajovalojen pesuritkaan. Takajarruja 2000-luvun alun malleista on joskus jouduttu huoltamaan osien vaihdolla jossain 100 tkm nurkilla, nekin vähäisen käytön takia. Matkamittari mittaa matkaa ihan hyvin eikä webastoa sekä muitakaan laitteita ole lain mukaan sallittua ohjelmoida ajon aikana. Useimmissa autoissa vaihdevipu on keskikonsolissa, tosin automaattiautossa sitä ei paljon tarvitse käyttää. Yhdessä oli läpyskät ratin takana, mutta vähän tuli niitäkin käytettyä kun automaatti hoitaa kaiken fiksummin eikä adaptiivisen cruisen menoon huvita enää turhaan puuttua. Ainoa asia mitä kaipaa on, että lähtisi kaupunkiajossa nopeammin seuraamaan edellistä pysähdyksistä lähdettäessä, mutta ehkä sekin korjataan tulevissa lähes autonomisissa versioissa. MB 500 SEL:ssa on sekin jo toteutettu aika hyvin.
- erittäinHyväLaite
2016 vuosimalli on hyvä, siinä on uusin 8-pylkäläinen automaatti.
- jotainaluksi
Niin kukaan ei mainitse että ne takapyörien laakerit pettävät alle sadantuhannen ajon vaikka mitä sitten, myös kallistuksen vakaajan päissä koiran luut menee samassa huollossa vaihtoon.
Se webasto on kömpelö käyttää, matka- ja osamatkamittarit vanhanaikaisia, puuttellisia.
My car aika turhaa toimintoa
Tilassa häviää vaikka passatille sekä takana että tavaratilassa jossa jotain kolisee aina.kassikoukut?
Wanna be preminium, ei riitä. suuntavakaa ja kurvissa hyvä.
valot hyvät, tehoja riittävästi3D , suoran tien auto, ei kaupunkiin.- Easydriver
Miten niin Webasto kömpelö? Voi ohjelmoida auton lämpimäksi sopivaan hetkeen esim Rovaniemen kentällä kun lähtee tulemaan aurinkolomalta, kännykällä luonnollisesti! Ja MyCar-sovelluksella pystyy personoimaan autonsa toiminnot itselleen sopivaksi. Vastaavat toiminnot on monissa muissakin "älyautoissa".
- Sesiiiitä
Osta sitten vain näitä uusia S60 malleja eli 2016. Siinä on jo volvon uudet koneet ja nopeasti vaihtava 8-vaihteinen laatikko. Sitä ennen saman näkösissä facelift malleissakin vielä vanha tekniikka jota en ostaisi ikinä. Esim uusi D4 181hv on 0-100 nopeampi kuin vanha D5 215hv. Koska se vanha 5-sylinterinen on vanhalla laatikolla niin siksi tosi hidas. Uusi D5 4-sylinterinen on taas sitten eri luokkaa ja lähes urheiluauto 0-100kmh 6,4sek..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tapio Suominen on kuollut
Urheilutoimittaja Tapio Suominen on kuollut. Suominen oli kuollessaan 60-vuotias. Selostajalegendan kuolemasta kertoo Y25118459Tapio Suominen oli sairauden uhri
Urheiluselostaja Tapio Suominen kuoli eilen keskiviikkona aamulla tapaturmaisesti Hattulassa. Toisen uutisen mukaan van833145- 1232161
- 1911860
Sydämeni on
varattu sinulle. Et ole minun, en ole sinun. Me on mahdottomuus. Mutta olet se joka on mielessäni ensimmäisenä kun herää1341725Rannalle! Uimaan!! Rinnat paljaiksi!!!
Järki kadonnut sekä niiltä feministeiltä, jotka vaativat saada esiintyä rinnat paljaina julkisilla uimarannoilla, kuten2721416Minä itkin kotona kun tajusin että
Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten101272Kok-edustaja: Yle aivopesee työntekijöitä
"– Yle ei vain sensuroi Kyllä isä osaa-sarjaa, vaan haluaa jaksojen määrää manipuloimalla HÄVITTÄÄ ”ongelman” todellisuu831091- 118960
Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta
Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu232959