Sinivuokon siirtoon neuvoja

Epäonnistuu-miksi

Olen yrittänyt siirtää sinivuokkoja jo useampana vuonna ja aina siirto on epäonnistunut. Käsitykseni mukaan siirtäminen pitäisi olla aika varma onnistumaan, mutta ei vaan onnistu. Voisiko onnistua vielä näin loppusyksystä. Ne aikaisemmin kesällä tehdyt siirrot kun ovat epäonnistuneet. Mikä on se keino millä siirto onnistuu.

3

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Näinonnistuin

Kunnon juuripaakku takaa yleensä siirron onnistumisen. Juuripaakku saattaa siirrossa hajota mutta silloin auttaa runsas kastelu ja stutuskuoppa tulee kastella runsaalla vedellä ennen istuttamista ja vielä istutettu taimi pitää kastella runsaasti. Kun sinivuokko alkaa kasvattamaan uusia lehtiä, niin silloin istutus on todennäköisesti onnistunut. Istutuskuoppaan voi laittaa kalkkikivimurskaa ja kevyen lisälannoituksen.

Istutuspaikka pitää olla varjoinen. Myös aurinkoinen kukkapenkki on hyvä jos muut kasvit antaa kesällä varjoisen suojan.

• Pytyjuuri

Sinivuokon juuri on pystyjuuri mikä tulee ottaa huomioon kun sinivuokkoja kaivaa siirrettäviksi.

Siirrettävä sinivuokko tulee kaivaa maasta pystysuorin pistoin. Jos pistää lapiolla viistopiston sinivuokon alle niin silloin juuri voi katketa lyhyeksi ja sinivuokko kuolee ennen kuin se juurtuu.

• Anonyymi

Osaako kukaan kertoa, voiko Sinivuokko menestyä Satakunnassa, ja erityisesti Merikarvialla? Tampereen metsissä oli runsaasti sinivuokkoja, samoin Hyvinkään Kytäjällä. Yritän siirtää mahdollisimman paljon sinivuokkoa, että se menestyisi, mutta onko kuitenkin ihan turha vaiva? Jos jollain on kokemusta, niin voitteko kertoa, ja kuinka korkealla suomessa olette sinivuokon saanet kasvamaan? Olen kiitollinen vastauksesta, ja kurkin tänne aina joskus :-)) .

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 4 vuotias kuollut, vanhempia epäillään

Rantakylässä riihisärkänkadulla ilmeisesti tapahtunut.
      Joensuu
      212
      12950
    2. Lauri Tähkä raiskasi naisen

Mikähän himo joillain on raiskaamiseen, Laurillekin taatusti bändäreitä riittäisi jonoksi asti vapaaehtoisina valmiina k
      Kotimaiset julkkisjuorut
      256
      7083
    3. KT: Ella Kanninen paljastaa vakavasta syöpäepäilystä: "Valmistauduin pahimpaan"

Ella Kanninen on mm. Puoli seitsemän ja Ellan matkassa -sarjojen toimittaja-juontaja. Pari vuotta sitten hän sai järkytt
      Suomalaiset julkkikset
      35
      4585
    4. Joensuussa lapsen kuolema-Lieksalainen äiti

Näin kirjoitellaan. Surullinen tapaus. Todella surullinen.
      Lieksa
      60
      4494
    5. Onko laastarisuhde ainoa keino päästä yli?

Olisiko mitään ideaa aloittaa laastaritapailusuhde sellaisen ihmisen kanssa, jolle tietäisi myös itse olevansa laastari?
      Ikävä
      79
      1894
    6. Jos merkitsen sulle jotain

Niin ujuta tänne joku pieni varma tunniste, jonka vain me kaksi voisimme tietää. Olen niin rikki ja epätoivoinen ilman
      Ikävä
      74
      1284
    7. En unohda sinua koskaan

Tiedän vain ja tunnen sen sydämessäni, etten tule koskaan unohtamaan ja pääsemään yli sinusta. No, jos näin kovaa kolaht
      Ikävä
      52
      1154
    8. Tekisi mieli muuttaa

Suosittele hyvää paikkakuntaa. Mä saan töitä mistä vaan. Mitä kauemmaksi pääsen yhdestä miehestä, niin unohdan varmasti.
      Ikävä
      155
      1091
    9. Leikki-ikäinen lapsi kuollut Joensuussa

kirjoitti Iltalehti verkkosivuilla, että syyllinen on toinen vanhempi ja huoltaja. Karmeaa. Pitäisi sosiaalityöntekijöid
      Joensuu
      13
      1081
    10. Porkka jaksaa jatkaa pridekeskustelujaan somessa

Kyllä vetää tiukille pridepuheen pitämisen jälkeenkin. Kuinka ihminen voikaan olla noin huomion hakuinen? Somekanavilla
      Lieksa
      129
      1008
    Aihe