Olen yrittänyt siirtää sinivuokkoja jo useampana vuonna ja aina siirto on epäonnistunut. Käsitykseni mukaan siirtäminen pitäisi olla aika varma onnistumaan, mutta ei vaan onnistu. Voisiko onnistua vielä näin loppusyksystä. Ne aikaisemmin kesällä tehdyt siirrot kun ovat epäonnistuneet. Mikä on se keino millä siirto onnistuu.
Sinivuokon siirtoon neuvoja
3
1289
Vastaukset
- Näinonnistuin
Kunnon juuripaakku takaa yleensä siirron onnistumisen. Juuripaakku saattaa siirrossa hajota mutta silloin auttaa runsas kastelu ja stutuskuoppa tulee kastella runsaalla vedellä ennen istuttamista ja vielä istutettu taimi pitää kastella runsaasti. Kun sinivuokko alkaa kasvattamaan uusia lehtiä, niin silloin istutus on todennäköisesti onnistunut. Istutuskuoppaan voi laittaa kalkkikivimurskaa ja kevyen lisälannoituksen.
Istutuspaikka pitää olla varjoinen. Myös aurinkoinen kukkapenkki on hyvä jos muut kasvit antaa kesällä varjoisen suojan. - Pytyjuuri
Sinivuokon juuri on pystyjuuri mikä tulee ottaa huomioon kun sinivuokkoja kaivaa siirrettäviksi.
Siirrettävä sinivuokko tulee kaivaa maasta pystysuorin pistoin. Jos pistää lapiolla viistopiston sinivuokon alle niin silloin juuri voi katketa lyhyeksi ja sinivuokko kuolee ennen kuin se juurtuu. - Anonyymi
Osaako kukaan kertoa, voiko Sinivuokko menestyä Satakunnassa, ja erityisesti Merikarvialla? Tampereen metsissä oli runsaasti sinivuokkoja, samoin Hyvinkään Kytäjällä. Yritän siirtää mahdollisimman paljon sinivuokkoa, että se menestyisi, mutta onko kuitenkin ihan turha vaiva? Jos jollain on kokemusta, niin voitteko kertoa, ja kuinka korkealla suomessa olette sinivuokon saanet kasvamaan? Olen kiitollinen vastauksesta, ja kurkin tänne aina joskus :-)) .
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli
Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei1716197- 1471724
- 1131508
- 511270
Suureksi onneksesi on myönnettävä
Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️46932Möykkähulluus vaati kuolonuhrin
Nuori elämä menettiin täysin turhaan tällä järjettömyydellä! Toivottavasti näitä ei enää koskaan nähdä Kauhavalla! 😢29860Älä mies pidä mua pettäjänä
En petä ketään. Älä mies ajattele niin. Anteeksi että ihastuin suhun varattuna. Pettänyt en ole koskaan ketään vaikka hu97836Reeniähororeeniä
Helvetillisen vaikeaa työskennellä hoitajana,kun ei kestä silmissään yhtään läskiä. Saati hoitaa sellaista. Mitä tehdä?5789Tarvitsemme lisää maahanmuuttoa.
Väestö eläköityy, eli tarvitsemme lisää tekeviä käsiä ja veronmaksajia. Ainut ratkaisu löytyy maahanmuutosta. Nimenomaan224746- 41739