Olen yrittänyt siirtää sinivuokkoja jo useampana vuonna ja aina siirto on epäonnistunut. Käsitykseni mukaan siirtäminen pitäisi olla aika varma onnistumaan, mutta ei vaan onnistu. Voisiko onnistua vielä näin loppusyksystä. Ne aikaisemmin kesällä tehdyt siirrot kun ovat epäonnistuneet. Mikä on se keino millä siirto onnistuu.
Vastaukset 3
- Näinonnistuin
Kunnon juuripaakku takaa yleensä siirron onnistumisen. Juuripaakku saattaa siirrossa hajota mutta silloin auttaa runsas kastelu ja stutuskuoppa tulee kastella runsaalla vedellä ennen istuttamista ja vielä istutettu taimi pitää kastella runsaasti. Kun sinivuokko alkaa kasvattamaan uusia lehtiä, niin silloin istutus on todennäköisesti onnistunut. Istutuskuoppaan voi laittaa kalkkikivimurskaa ja kevyen lisälannoituksen.
Istutuspaikka pitää olla varjoinen. Myös aurinkoinen kukkapenkki on hyvä jos muut kasvit antaa kesällä varjoisen suojan. - Pytyjuuri
Sinivuokon juuri on pystyjuuri mikä tulee ottaa huomioon kun sinivuokkoja kaivaa siirrettäviksi.
Siirrettävä sinivuokko tulee kaivaa maasta pystysuorin pistoin. Jos pistää lapiolla viistopiston sinivuokon alle niin silloin juuri voi katketa lyhyeksi ja sinivuokko kuolee ennen kuin se juurtuu. - Anonyymi
Osaako kukaan kertoa, voiko Sinivuokko menestyä Satakunnassa, ja erityisesti Merikarvialla? Tampereen metsissä oli runsaasti sinivuokkoja, samoin Hyvinkään Kytäjällä. Yritän siirtää mahdollisimman paljon sinivuokkoa, että se menestyisi, mutta onko kuitenkin ihan turha vaiva? Jos jollain on kokemusta, niin voitteko kertoa, ja kuinka korkealla suomessa olette sinivuokon saanet kasvamaan? Olen kiitollinen vastauksesta, ja kurkin tänne aina joskus :-)) .
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksi naiset haluavat itseään vanhemman kumppanin? Vai haluavatko?
Tuolla toisessa ketjussa tuli esille tämä kysymys ja se on mielestäni hyvä kysymys. Kiitos scrg:lle tämän kysymyksen esi3551075- 71738
Missä vaiheessa
Unohdit minut? Onko sinulla oikeasti mies jota rakastat? Tiedän että möhlin ja odotin liikaa. Ei tarvitse vastata jos et37686- 49580
- 41578
- 63533
SDP: tiukkaa maahanmuuttopolitiikkaa ilman rasismia
Analyysin mukaan demareiden uuden maahanmuuttolinjan suurin ero konservatiivioikeiston vastaavaan on rasismin puute. ht320496- 75471
Mulla on ikävä sua
Pakko se on myöntää, mulla on ikävä sua 🥺💔.. En kyllä haluaisi sitä myöntää kun tämä tilanne on niin hankala. Oon yri19471kasariperjantai 2026
Ajatuksia vuoden 2026 kasariperjantaista...ainakin porukkaa oli mun mielestä liikkeellä tosi paljon ja fiilinki noin yle22459