Huh, melko uusi auto ja vähän ajettu, ja kone hajosi:
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=29222.0
Siis tehdas sanoo suoraan että 1,4 TSI:n laskennallinenkin ajomäärä samalla moottorilla on vain 250.000 km! Johan tuon kesti kevyesti 70-luvun alun Lada 1200.
Kuka hullu ostaa vielä vw-konsernin auton (Audi, Skoda, VW, Seat)?
Karmea asiakasesimerkki TSI-viasta
19
159
Vastaukset
- pitäispitäis
Kuluttajariitalautakunnasta tuli yksimielinen päätös, että turboahtimen pitää kestää enemmän kuin 94000 km. Harasoo, mun GOLFissa oli noilla kilometreillä pellin alla jo KOLMAS turboahdin.
- adsfads
"Kuka hullu ostaa vielä vw-konsernin auton (Audi, Skoda, VW, Seat)?"
Joku hullu tietysti ostaa, luonnonvakio jolle emme voi mitään. - asdfadsf
"meidän auton moottorin pitäisi kestää keskimäärin 240tkm"
Minkälainen gaussin käyrä tuosta tulee, kuinka monen volkkarin moottori sen mukaan pitäisi kestää esim. vain 60tkm?
VOLKKARI! ET VOI OLLA TOSISSASI! - rölliKouluunOppimaan
Siis jos rölli taas kerran lukisi asiat niin kuin ne on kirjoitettu, eli VW:n mukaan moottorin on ajateltu kestävän VÄHINTÄÄN 250 tkm ilman suurempaa vikaa.
- Saahan_sitä
ajatella mutta vain harvat merkit kestävät tuon 250tkm ennenkuin kokevat taloudellisen katastrofin ts. autoa ei enää kannata korjata kustannusten noustessa liian korkeiksi auton arvoon nähden. Hajosi autosta sitten tekniikka tai kori. Japanilaiset autot, erityisesti Toyota, kuuluvat suurelta osin tuohon yli 250 tkm ryhmään kestävyytensä takia vaikkei niitä ole sellaiseen lähtökohtaisesti edes suunniteltu. Sehän tässä on huvittanut että silti Toyota kestää vaikkei edes pitäisi tai tarvitsisi.
- päivystäväTrolliYeah
Päivystääkö rölli Vaginapalstalla kun on pienen hetken päästä tarinan ilmestyttyä jo täällä Suolessa? Vai onkohan tuokin "vika" röllin itsensä mielikuvitusta ja tarinaa?
- Vw-fanitrollipoju
kiemurtelee tuskissaan kun kaikki mihin on uskonut, murenee joko savuna ilmaan tai murenee muuten monesta kohdasta. Mielikuvitusta ja tarinaa sillä riittää aamuvarhaisesta yöhön Vw-konsernin autoja puolustellen ja erityisesti Toyotaa sairaan lapsellisilla jutuillaan solvaten.
- vwrulettaa
Jep. Trolliarmeija on ottanut maailman parhaan autonvalmistajafirman hampaisiinsa -kateus paistaa läpi. Mukaan on saatu jo viranomaiset suurilla valheilla. Eihän nyt herranjumala sentään joku päästösofta ole vika! Joka ikinen muukin automerkki kuluttaa (=päästää) enemmän kuin on ilmoitettu. VW vaan on kisaajiaan tehokkaampi ja vähemmän syövä. Se närästää, samoin sisustan paras laadukkuus ja hyvät ajo-ominaisuudet ja tilankäyttö.
Ja mitä tulee tuohon 1,4 tsi multifuel-juttuun, valhetta kaikki tyynni. Trollitehdas suoltaa puppugeneraattoristaan sontaa. - Aina_uskovaisia_riittää
vwrulettaa kirjoitti:
Jep. Trolliarmeija on ottanut maailman parhaan autonvalmistajafirman hampaisiinsa -kateus paistaa läpi. Mukaan on saatu jo viranomaiset suurilla valheilla. Eihän nyt herranjumala sentään joku päästösofta ole vika! Joka ikinen muukin automerkki kuluttaa (=päästää) enemmän kuin on ilmoitettu. VW vaan on kisaajiaan tehokkaampi ja vähemmän syövä. Se närästää, samoin sisustan paras laadukkuus ja hyvät ajo-ominaisuudet ja tilankäyttö.
Ja mitä tulee tuohon 1,4 tsi multifuel-juttuun, valhetta kaikki tyynni. Trollitehdas suoltaa puppugeneraattoristaan sontaa.Mikään muu automerkki ei ole joutunut asentamaan huijausohjelmia autoihinsa, kuten WW-konserni. Se että autot kuluttaa enemmän ajossa kuin laboratorion rullien päällä suoritetussa virallisessa testissä, ei ole mikään yllätys kenellekään normaalijärjellä varustetulle ihmiselle.
- wwqqww
Eihän tuo ole mikään yllätys kannattaa lukea Tekniikanmaailman kestotestistä, turbossa oli selvät kulumat jo 60tonnin kohdalla.
- seataudiskodaVWsama
http://www.kauppalehti.fi/uutiset/ruotsalaislehti-tylyttaa-volkswagenia-jakoketju-helvetista/3ng3yC2u
ööööööööööööööööö
- Puolustautumistatuokin
Taas jotkut tuomitsee viestintuojan, mutta eivät kommentoi varsinaista viestiä. Tyypillistä täällä.
- näin_päätin
Joo, Utin ABC:llä kirjoitelin tuon jutun vakkiareenaan.
- 44432
No kyllähän toi pitkä tarina VAG arenalla vaikutti aika todelliselta. Hankala tollasta on omastakaan hatusta keksiä. Ja se kun ei ole edes ainoa laatuaan.
- luotto.autot
Autoni on taivaan lahja, sillä se on tojo. Eikä sekään ole mikään volyymimalli, vaan huolella tehty ja tarkastettu aitojapsi. Niinpä mm. etuakselin ja ohjauslaitteiden osat ovat alkuperäisiä, vaikka mittarissa paljon yli 400 tkm.
Vain koiranluut (30 €) on vaihdettu 200 tkm:n välein.
Moottori ja vaihdelaatikko pelittävät edelleen moitteettomasti, kun niille tarjoaa edes sen minimihuollon eli öljynvaihdon määrävälein. En voi edes kuvitella, että joku auton huollettu moottori särkyisi alle 200 tkm ajettuna.
Kaikki vanhat Amazon ja 140 sarjan volvojen B18 ja B20 moottorit kestivät jo 60-luvulla yli 300 tkm. Myöhemminkin olen ajanut mm Dodgella ja Mazdalla yli 300 tkm ja nykyisellä tojolla yli 400 tkm.
Jos volkkareiden ja audien koneet laukeilevat alle 100 tkm ajettuina, niin tehtaan ja maahantuojan pitäisi korjata/uusia ne ilman mitään pulinoita.
Ajoin toki volkkareita työssä yli 30 vuotta = via dolorosa eli sitä merkkiä ei tule meidän pihaan ikinä.- kyllin_se_siitä
Ole uskossasi luja!!!!!!!!!!!!!!!!!
- ero-kiteytettynä
kyllin_se_siitä kirjoitti:
Ole uskossasi luja!!!!!!!!!!!!!!!!!
VW-kuskit uskovat, toivovat ja luulevat.
Toyota-kuskit tietävät ja luottavat.
- JapsiKestääVWJääTielle
Todella ikävä juttu auton omistajalle. :( Itse aion pysyä kaukana jatkossa vag-tuotteista juuri teknisen kestämättömyyden ja maahantuojan/tehtaan ämpyilyjen takia, vaikka ovatkin toimiessaan käyttöominaisuuksiltaan hyviä. Työkaverillani on ollut perheessään samaan aikaan 2 kpl Audi A4 2,0 tfsi stronic quattroja, toinen vm 2010 ja toinen vm 2012. Molemmat osti käytettynä. Vanhempi noista hajosi vuosi sitten, jakopääremppa ja muistaakseni imusarjassa vikaa, sekä törkeä öljynkulutus. Koska yksi (viimeisin) huolto oli tehty ei-Audiliikkeessä, maksattivat rempasta 3600 euroa! Autolla oli ajettu noin 70 tkm. Vaihtoi viime kesänä sen uuteen faceliftattuun Avensis 1,8 multidrive s farkkuun. Nyt sitten tänä syksynä hajosi samalla tavalla tämä uudempi A4 imusarjan puolelta, olisivat aluksi vaatineet omistajan maksuosuutena 900 eur, sitten 600 eur, ja kovasti kampoihin laitettaessa meni tehtaan piikkiin. Huollot oli tässä teetetty aina Audihuollossa ja ajettu 60 tkm paikkeilla. Ei kuulemma enää kolmatta Audia tule alle. Sen sijaan toisilla työkavereilla on mm. Hyundai I30:stä, Fiat Bravoa ja Opel Astraa, ostaneet uutena vuosikausia sitten ja ajettu jo paljon (Hyundailla muistaakseni jo 120 tkm koska tulee jo pelkästään työmatkaa yli 100 km/pvä). Ei merkittäviä vikoja, ja aina tulevat noilla töihin eikä sijaisautoilla.
- Piipaalla
Ruotsissa ambulanssiyrittäjä on tuskaantunut Volkkareihin, jotka kestävät ammattikäytössä vain 80.000 km, sitten paaliin.
En ambulans byts normalt efter tre år, då har den gått mellan 30 000 och 35 000 mil. På vissa modeller som används i Borås håller dock inte motorn mer än 8 000 mil. "Det är en svaghet", säger verksamhetschefen.
Håkan Rosenqvist. Ambulanssjukvården på Säs har ett 30-tal fordon. Samtliga har både styrkor och svagheter. En modell, den fyrhjulsdrivna VW Transporter, har större problem än de andra med motorn.
– VW har haft en tendens att motorn inte håller, säger Monica Hjelmgren, verksamhetschef för Säs ambulanssjukvård.
Hon kan inte säga exakt hur många av VW:s fordon som man tvingats byta motor på, men det rör sig om ett flertal.
– Vi har fått byta motor regelbundet efter omkring 8 000 mil, säger hon.
Ansvariga på Volkswagen är medvetna om problemen och tar dem på största allvar.
– Det stämmer att vi har haft en del driftstörningar gällande våra ambulanser.
http://www.bt.se/boras/sarbarheten-pa-sas-ambulanser-en-svaghet/
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?
Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta801857Tietysti jokainen ansaitsee
Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt181709- 171553
50+ naiset kyl
Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin191243En voi sille mitään
Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee121204Välitän sinusta mies
Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv61202hieman diabetes...
Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo121166Annetaanko olla vaan
Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N291151Miten joku voi käyttää koko elämänsä
siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää91150Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata
Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot71134