Mitenkäs on?

OnkoLadaKiva

Onko kenelläkään kokemusta tästä Ladan pikkumallista, 109?
Tämä, mikä on Nissan Micran ja vastaavien kokoluokassa.
Pisti vaan silmään ,kun tässä naapurikaupungissa olisi parikin tällaista 109-mallin Ladaa myynnissä. Pirun siistissä kunnossa kummatkin ja vähän ajettuja. Hintapyynti tässä toisessa, mihin iskin silmäni, on 3000€ ja kilsoja noin 60000km.
Näissä näkyisi vielä olevan 1,6-litrainen kone nokalla, vaikka ovatkin aika matalaviritteisiä, muistaakseni 82 heppaisia, kuin muiden merkkien vastavissa bensakoneissa on vähintään 100hp tehoja.
Ajattelin vaihtaa pienempään autoon, mutta en viitsi nyt mitään älyttömiä sijoittaa autoon, kun auto on huono sijoitus aina, vaikka sitä kuitenkin tarvitsee.
Eli hakisin juurikin tuollaista max 5000€ pikkuautoa mahdollisimman pienillä kilsoilla ja tietysti 2000-luvulla valmistettua, mikä olisi vielä käyttökuluiltaan mahdollisimman halpa.
Niin sillä tosiaan kiinnostaisi kuulla käyttökokemuksia tuosta 109-mallista.
Ja tietysti asiallisia kommenttia ilman kummankaan puolen ääripäitä. Ei merkkifanatismia, mutta Mersuakaan mulle on turha tyrkyttää.

7

70

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ladakalina

      119 on vain Suomessa käytetty nimi sille, koska Kalinan arveltiin kuulostavan vähän huonolta suomalaisen korvaan. En keksi mitään positiivista sanottavaa Kalinasta, joten olen hiljaa.

    • OnkoLadaKiva

      Niin tai taitaa ollakin se 119-mallinumero.
      Nämä isommat mallithan on 110- ja 111-numerolla merkattuja.
      Jos sulla on jotain realistisia käyttökokemuksia, niin kuulen ne kyllä mielelläni.
      Olen ajellut monenlaisia autoja, joten ajo-ominaisuudet nyt mulle mukavuuden osalta joutaa olla mitä on. Kun tosiaan nykyään ajelen muutaman tuhannen kilsaa vuodessa vain ja aika pieniä matkoja kerrallaan, niin mun perse ei ehdi puutua huonollakaan penkillä näillä ajoilla.
      Tämä 119/Kalina on kyllä ihan fiksun näköinen menopeli, vaikka se näyttää mun mielestä kyllä vähän tällaiselta tilkkutäkiltä. Siis että joku kohta on kuin Opel Corsasta ja toinen jostain japsista. Eli suunnittelijat eivät kai ole osanneet ihan päättää sitä lopullista ulkomuotoa valmiiksi aikanaan.

    • ibixkgfrt

      Varmaan ihan toimiva laite. Eikä tule heti toista vastaan. Ei ole varmaan kun muutama kymmenen kpl koko suomessa. Sen verran vähäisesti noita aikanaan myytiin.

    • OnkoLadaKiva

      Joo, eipä noita taida kauheammin olla Suomen teillä.
      Asun noin 200 000 asukkaan kaupungissa ja näitä Ladoja on tullut 3-4 vastaan.
      Yllätyin ylipäätäänkin, että Lada on lähtenyt alunperinkin vielä tuohon kokoluokkaan.
      Voishan sitä koeajolle ainakin lähteä ja näin.
      Tosiaan tuollaisia 7-8v vanhoja, 50-60tkm ajettuja pikkuautoja 3000€ hinnalla ei kyllä juuri tule vastaan muuten.
      Ja tosiaan mun kilsoilla ja ajotyylillä Ladankin kyllä luulisi ainakin kestävän siinä, missä länsiautonkin.

    • tyualag

      tyylikas

    • wqerew

      mä yritin ajaa sellasel mut ratti jäi käteen

      • Runko

        Sä et vain osaa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      19
      1661
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      29
      1319
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      64
      1224
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1132
    5. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      28
      1066
    6. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1046
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      10
      1045
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      1009
    9. Paske perse pillu

      Kulli seksi hiv
      Ikävä
      6
      1003
    10. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      1001
    Aihe